De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2006, 22:36 uur
Thnx jongens. Wij zitten vlakbij de Temple Bar, dus dat zal wel goed komen! 
Ik zal alle ierse bier eens uitproberen en dan laat ik je weten welke ik het lekkerst vond.

Ik zal alle ierse bier eens uitproberen en dan laat ik je weten welke ik het lekkerst vond.

0
geplaatst: 22 mei 2006, 11:18 uur
DutchViking schreef:
Prachtige stad, Dublin. Ik ben er vorig jaar geweest en dat smaakte absoluut naar meer. Vooral de Temple Bar is een aanrader. Dat is een eeuwenoud kroegencomplex waar altijd leuke bandjes optreden en waar de Guinness rijkelijk vloeit.
Over Guinness gesproken, dat is inderdaad niet te zuipen. Gelukkig zijn er nog genoeg andere uitstekende Ierse biertjes, zoals Kilkenny, Murphy's, Harp en Killian's Irish Red
Prachtige stad, Dublin. Ik ben er vorig jaar geweest en dat smaakte absoluut naar meer. Vooral de Temple Bar is een aanrader. Dat is een eeuwenoud kroegencomplex waar altijd leuke bandjes optreden en waar de Guinness rijkelijk vloeit.
Over Guinness gesproken, dat is inderdaad niet te zuipen. Gelukkig zijn er nog genoeg andere uitstekende Ierse biertjes, zoals Kilkenny, Murphy's, Harp en Killian's Irish Red

Ons hotel zit trouwens midden in de Temple Bar.

Heb je meer nog meer tips DutchViking?
0
geplaatst: 22 mei 2006, 11:27 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik ga volgende week donderdag naar Dublin!! We gaan onder andere naar een ierse voetbalwedstrijd, dat is een menging tussen voetbal en rugby met 70.000 man in een stadion.. We gaan naar hondenraces, naar het museum van Guinness en in de plaatselijke café's en clubs uiteraard proeven of die Guinnes bier te zuipen is!!
Ik ga volgende week donderdag naar Dublin!! We gaan onder andere naar een ierse voetbalwedstrijd, dat is een menging tussen voetbal en rugby met 70.000 man in een stadion.. We gaan naar hondenraces, naar het museum van Guinness en in de plaatselijke café's en clubs uiteraard proeven of die Guinnes bier te zuipen is!!
Volgens de gids die ik daar ooit had....is guinness het resultaat van de tien kinderen die meneer Guinness had. Hij gaf zijn vrouw namelijk opdracht om het water, waarin de luieres van die koters waren gewassen, op te vangen. En voila....het guinness bier was een feit. Ik vind Guinness persoonlijk niet in te nemen, of het moet in Ierland zijn in een pub......daar gelden andere regels

0
geplaatst: 22 mei 2006, 11:39 uur
bonothecat schreef:
Volgens de gids die ik daar ooit had....is guinness het resultaat van de tien kinderen die meneer Guinness had. Hij gaf zijn vrouw namelijk opdracht om het water, waarin de luieres van die koters waren gewassen, op te vangen. En voila....het guinness bier was een feit. Ik vind Guinness persoonlijk niet in te nemen, of het moet in Ierland zijn in een pub......daar gelden andere regels
(quote)

Nou, dit is niet echt een opsteker om naar Dublin te gaan! Haha. Ze hebben er ook ander bier, maar ik ga het wel proeven natuurlijk!

0
DutchViking
geplaatst: 22 mei 2006, 12:41 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Het Guinness museum is zeker de moeite waard. Ik ben ook geen Guinness-liefhebber, maar heb me daar prima vermaakt

Verder vond ik de National Gallery of Ireland erg apart. Ik ben geen uitgesproken kunstliefhebber, maar wat daar te zien is, is erg indrukwekkend. Veel schilderijen, beeldhouwwerken en andere kunstobjecten. Toegang is overigens gratis.
Daarnaast heb je nog het Phoenix-park, een prachtig en groot nationaal park. Het ligt op ongeveer drie kwartier rijden van Dublin-centrum.
Vlakbij de Temple Bar heb je nog een leuke platenzaak waar ze ontzettend veel leuke en zeldzame (en over het algemeen betaalbare) plaatjes hebben.
0
geplaatst: 22 mei 2006, 13:20 uur
DutchViking schreef:
Het Guinness museum is zeker de moeite waard. Ik ben ook geen Guinness-liefhebber, maar heb me daar prima vermaakt
Verder vond ik de National Gallery of Ireland erg apart. Ik ben geen uitgesproken kunstliefhebber, maar wat daar te zien is, is erg indrukwekkend. Veel schilderijen, beeldhouwwerken en andere kunstobjecten. Toegang is overigens gratis.
Daarnaast heb je nog het Phoenix-park, een prachtig en groot nationaal park. Het ligt op ongeveer drie kwartier rijden van Dublin-centrum.
Vlakbij de Temple Bar heb je nog een leuke platenzaak waar ze ontzettend veel leuke en zeldzame (en over het algemeen betaalbare) plaatjes hebben.
(quote)

Bedankt! Vooral de laatste tip is de moeite waard

We gaan sowieso naar het Guinness museum + homdenrace + rugby/voetbal-wedstrijd met 70.000 man publiek. En uiteraard naar de Temple Bar.
Maar heb je nog wat tips qua uitgaan?
0
DutchViking
geplaatst: 23 mei 2006, 00:16 uur
Een rugbywedstrijd bezoeken klinkt erg leuk, dat ga ik de volgende keer dat ik in Ierland ben denk ik ook doen 
Wat uitgaan betreft, zijn vooral de pubs in het straatje waar de Temple Bar ligt aanraders. Volop sfeer en vaak live-muziek van uitstekende bandjes. Vervelend is wel dat de kroegen in Ierland (en ook in GB) zo vroeg dichtgaan, al tegen een uur of 12
Discotheken heb ik in Dublin trouwens niet gezien, in ieder geval niet in het centrum. Er zijn daar dan ook veel meer cafés dan discotheken.

Wat uitgaan betreft, zijn vooral de pubs in het straatje waar de Temple Bar ligt aanraders. Volop sfeer en vaak live-muziek van uitstekende bandjes. Vervelend is wel dat de kroegen in Ierland (en ook in GB) zo vroeg dichtgaan, al tegen een uur of 12
Discotheken heb ik in Dublin trouwens niet gezien, in ieder geval niet in het centrum. Er zijn daar dan ook veel meer cafés dan discotheken.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 10:13 uur
DutchViking schreef:
Een rugbywedstrijd bezoeken klinkt erg leuk, dat ga ik de volgende keer dat ik in Ierland ben denk ik ook doen

Wij gaan zeker een aantal clubs bezoeken, want om 00:00 uur terug naar het hotel kan natuurlijk niet.

Ik ben blij dat ik niet rook! Je krijgt daar een aardige prent als je in een café rookt. Vandaar ook dat het buiten op straat zo druk is, omdat ze met groepen buiten gaan roken.
We zitten overigens boven een pub in de Temple Bar.
0
aslan (crew)
geplaatst: 24 mei 2006, 14:15 uur
ik stel voor om die metal-album KO voor een tijdje opzij te leggen mensen, want ik vertrek NU voor eventjes naar Istanbul, daag 

0
geplaatst: 24 mei 2006, 14:16 uur
aslan schreef:
ik stel voor om die metal-album KO voor een tijdje opzij te leggen mensen, want ik vertrek NU voor eventjes naar Istanbul, daag

Have fun.
0
geplaatst: 24 mei 2006, 14:39 uur
Heb nu 2 weekjes (herfst-) vakantie.
Een goed moment om lekker lang op bed te blijven met een goed boek en heel veel te muziek te luisteren.
Alhoewel ik liever een voortzetting van dat zomerse weer van voorgaande weken had gezien
Een goed moment om lekker lang op bed te blijven met een goed boek en heel veel te muziek te luisteren.
Alhoewel ik liever een voortzetting van dat zomerse weer van voorgaande weken had gezien

0
Marcel²
geplaatst: 26 mei 2006, 13:35 uur
Ik heb al een tijdje vakantie maar volgende week vrijdag ga ik 15 dagen naar Kreta. 

0
geplaatst: 2 juni 2006, 03:24 uur
*is vanaf morgenochtend een weekje naar Berlijn*
Dus jullie zullen me ZEVEN hele dagen moeten missen.. sterkte ermee

0
geplaatst: 2 juni 2006, 10:13 uur
Weer geen vakantieplannen dit jaar. Ik ga net als de afgelopen twee jaar vanaf mijn laatste tentamendag van dit jaar tot aan mijn eerste collegedag van het volgende studiejaar fulltime werken in plaats van part-time.
0
geplaatst: 2 juni 2006, 10:28 uur
obsessed schreef:

Waarschijnlijk een bezoekje brengen aan Tool en/of Roger Waters in Berlijn

0
geplaatst: 2 juni 2006, 16:59 uur
obsessed schreef:

Lekker. Veel plezier daar

0
geplaatst: 6 juni 2006, 14:55 uur
Sara en ik vertrekken zondag voor 14 dagen met de wagen en tent naar Istrië (Kroatië).
Iemand die wat tips heeft mag die altijd geven.
Iemand die wat tips heeft mag die altijd geven.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 15:03 uur
Ik ben naar Porec geweest (In Istrië). Wat voor tips wil je hebben?
Via Duitsland (logisch), Oostenrijk, Italië (klein stukje) en Slovenië (logisch) rijden. Terug deden we er nog geen 12 uur over, maar dat was ook absurd.
We hebben daar in de beurt grotten bezocht. Is wel de moeite waard! Porec is een leuk, touristisch plaatsje!
Via Duitsland (logisch), Oostenrijk, Italië (klein stukje) en Slovenië (logisch) rijden. Terug deden we er nog geen 12 uur over, maar dat was ook absurd.We hebben daar in de beurt grotten bezocht. Is wel de moeite waard! Porec is een leuk, touristisch plaatsje!
0
DutchViking
geplaatst: 6 juni 2006, 15:37 uur
Ik ben drie jaar geleden in Kroatië geweest en heb me daar prima kunnen vermaken. Ik ben zowel in het binnenland als in Istrië geweest.
Persoonlijk vond ik vooral Plitvice indrukwekkend. Het mooiste park waar ik ooit geweest ben (en dat zijn er nogal wat
). Plitvice is een nationaal park met ruim 90 watervallen, azuurblauwe meren, eeuwenoude bossen en prachtige wandelroutes. In het gebied leven 150 verschillende vogelsoorten. Je komt er als bezoeker echt ogen tekort, want er is zoveel moois te zien.
Ook de hoofdstad Zagreb is zeer de moeite waard. Zagreb kent een bovenstad en een benedenstad. Zagreb is niet zo heel toeristisch trouwens. Een andere leuke trekpleister is het historische stadje Pula, waar o.a. nog een prachtig Romeins amphitheather te bewonderen is.
Verder vond ik de grotten van Postojna (ligt net over de grens, in Slovenië) zeer de moeite waard. Het is er binnen trouwens wel ijskoud
, maar ook prachtig.
Wat Istrië betreft, is Porec wel een aanrader, net als Rovinj. Toeristische stadjes, maar wel gezellig.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Als je meer wilt weten, vraag het maar
Persoonlijk vond ik vooral Plitvice indrukwekkend. Het mooiste park waar ik ooit geweest ben (en dat zijn er nogal wat
). Plitvice is een nationaal park met ruim 90 watervallen, azuurblauwe meren, eeuwenoude bossen en prachtige wandelroutes. In het gebied leven 150 verschillende vogelsoorten. Je komt er als bezoeker echt ogen tekort, want er is zoveel moois te zien. Ook de hoofdstad Zagreb is zeer de moeite waard. Zagreb kent een bovenstad en een benedenstad. Zagreb is niet zo heel toeristisch trouwens. Een andere leuke trekpleister is het historische stadje Pula, waar o.a. nog een prachtig Romeins amphitheather te bewonderen is.
Verder vond ik de grotten van Postojna (ligt net over de grens, in Slovenië) zeer de moeite waard. Het is er binnen trouwens wel ijskoud
, maar ook prachtig.Wat Istrië betreft, is Porec wel een aanrader, net als Rovinj. Toeristische stadjes, maar wel gezellig.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Als je meer wilt weten, vraag het maar

0
geplaatst: 6 juni 2006, 15:42 uur
DutchViking schreef:
Een andere leuke trekpleister is het historische stadje Pula, waar o.a. nog een prachtig Romeins amphitheather te bewonderen is.
Een andere leuke trekpleister is het historische stadje Pula, waar o.a. nog een prachtig Romeins amphitheather te bewonderen is.
Ja, 2 vrienden waren toen naar Pula geweest en hadden mooie plaatjes geschoten. Was best de moeite waard, zeiden ze.
0
geplaatst: 29 juni 2006, 11:49 uur
Een weekje terug van onze reis en we hebben ons erg goed vermaakt.
Waar zijn we geweest? Oa in Umag, Porec, Novigrad, Rovinj, Pula, Motovun, Opatija, Crikvenica, het eiland Krk en natuurlijk naar de wondermooie meren en watervallen van Plitvice.
In 't opgaan (vanuit Londerzeel) zijn we langs Italië gereden, in 't afkomen (vertrokken in Plitive) zijn we Slovenië (en oa Ljubljana) doorgereden. Onderweg terug zijn we 2 dagen in Salzburg gebleven.
Veel in de wagen gezeten, maar ook veel gezien. Mooi weer gehad, veel lekkere ijsjes gegeten en nog meer mooie foto's gemaakt. Een meer dan geslaagde vakantie!
Waar zijn we geweest? Oa in Umag, Porec, Novigrad, Rovinj, Pula, Motovun, Opatija, Crikvenica, het eiland Krk en natuurlijk naar de wondermooie meren en watervallen van Plitvice.
In 't opgaan (vanuit Londerzeel) zijn we langs Italië gereden, in 't afkomen (vertrokken in Plitive) zijn we Slovenië (en oa Ljubljana) doorgereden. Onderweg terug zijn we 2 dagen in Salzburg gebleven.
Veel in de wagen gezeten, maar ook veel gezien. Mooi weer gehad, veel lekkere ijsjes gegeten en nog meer mooie foto's gemaakt. Een meer dan geslaagde vakantie!
0
geplaatst: 29 juni 2006, 12:53 uur
Ik vertrek zondag (met de auto) naar Villajoyosa (Costa Blanca).
Da's niet ver van Alicante.
Da's niet ver van Alicante.
0
geplaatst: 30 juni 2006, 21:29 uur
Ik ga 14 augustus met Niels (onderhond) naar Barcelona...in een vier sterren hotel 

* denotes required fields.