MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
Net terug van een weekje Franse Alpen, alwaar ik samen met een kameraad een zootje bergen met de racefiets heb afgewerkt.
Het was mijn allereerste keer op een racefiets en heb er dan ook ter plekke 1 gehuurd, namelijk een Trek Madone 4.7.

Ik moet zeggen dat het me uitmuntend is bevallen en er weer eens meer in mijn on-sportieve lijf zat dan ik had kunnen vermoeden

We zaten op een camping direct naast het begin van de klim van de Alpe d'Huez en op loopafstand van Bourg d'Oisans, een perfecte locatie om elke dag een andere beroemde klim te doen dus...

We hebben van de 6 dagen dat we er waren, 5 dagen gefietst en alle klimmen gedaan die we wouden doen en in mijn geval de Alpe d'Huez zelfs 2 keer !

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dinsdag, de eerste dag van de vakantie en mijn allereerste keer op een racefiets, de Alpe d'Huez opgefietst in zo'n 82 minuten. Zondag nog 1 keer de Alpe d'Huez dus gedaan, waarbij ik mezelf niet gespaard heb en kwam boven met een tijd van 69.40

Goed gedaan joh en wat een mooie foto's.

Rudi S schreef:
Goed gedaan joh en wat een mooie foto's.

Dank je, moet zeggen dat ik eigenlijk wel behoorlijk trots op mezelf ben na afgelopen week

Hierbij een link naar een selectie van mijn mooiste foto's van afgelopen week.

Sir Spamalot schreef:
Ik dacht dat de Alpen "het" waren maar de Dolomieten zijn ongelooflijk.

De Dolomieten is echter gewoon een deel van de Alpen hoor, je vindt ze net ten zuiden van de Brenner

Talentje die Stalin. Knappe prestatie voor iemand die (zegt dat-ie) voor 't eerst op een racefiets stapt

Erg knap inderdaad, ik had al moeite met het parcours van de Amstel Gold Race.

Wou Stalin! Mijn Respect. En ik maar klagen dat m'n school zo ver is.

Als Stalin de blits maakt met een helm op, dan Graf ook. En met een smurfenhelm nog wel:

(afbeelding)

Zelfs de koeien waren er wild van:

(afbeelding)

Paap_Floyd schreef:
Talentje die Stalin. Knappe prestatie voor iemand die (zegt dat-ie) voor 't eerst op een racefiets stapt

Het was serieus waar de eerste keer dat ik op een racefiets zat.
Sterker nog, nog geen half uur voordat we op dinsdag de Alpe d'Huez op zouden fietsen, had ik nog ruzie met de klikpedalen en de in de handremmen ingebouwde versnellingen !

Dit waren dingen waarmee ik nog nooit in aanraking was geweest en moest het dus snel onder de duim krijgen, wat gelukkig is gelukt

Vroeger op de basisschool wel eens een paar dagen bij de plaatselijke voetbalclub gespeeld en een paar judo-lessen gevolgd, maar meer ook niet.
Als klein pubertje wel wat met een skateboard en surfplank gespeeld, maar na een paar jaar was daar de lol wel weer vanaf.

Wel 4 jaar lang elke dag 10 km heen en 10 km terug van huis naar voortgezet onderwijs gefietst en was vroeger met sportdag op de basisschool altijd de snelste op de 100 meter en 1500 meter loop, maar heb verder nooit iets in clubverband of semi-professioneel niveau aan sport gedaan.

Afgezien van een paar fietsvakanties in Belgie en Duitsland de afgelopen 2 jaar, op mijn ouwe trouwe Batavus met 7 versnellingen en een zware hike van 1 week door de wildernis van Canada in februari dit jaar, verder geen noemenswaardige sportieve uitspattingen gedaan de afgelopen 29 jaar.

Het enige is dat ik sinds maart een aantal keer per week in de sportschool getraind heb op een hometrainer en daarbij elke keer in 35 minuten zoveel mogelijk hoogtemeters heb proberen te maken, that's it.

Voor de rest alles op wilskracht, karakter en met de geheime reserve's die zich kennelijk ergens in mijn ongetrainde lichaam stilhouden...

Ik geloofde het wel hoor, maar het doet ook een beetje pijn omdat ik nu al wat jaartjes fiets, en mijn AdH-record ook op 69 minuten heb staan Maargoed, je blijkt niet de eerste de beste pannenkoek. Knap! Daar neem ik Graf z'n smurfenhelm voor af.

Afdalen ging ook een beetje?

Paap_Floyd schreef:
Ik geloofde het wel hoor, maar het doet ook een beetje pijn omdat ik nu al wat jaartjes fiets, en mijn AdH-record ook op 69 minuten heb staan Maargoed, je blijkt niet de eerste de beste pannenkoek. Knap! Daar neem ik Graf z'n smurfenhelm voor af.

Afdalen ging ook een beetje?

Afdalen ging prima en was echt heerlijk om te doen, alhoewel het met de straffe wind op die hoogtes en in de vallei soms ook wel behoorlijk koud was.

Ikzelf had geen metertje op mijn huurfiets, maar mijn kameraad die in de beklimmingen en afdalingen stelselmatig achter mij fietste, klokte tijdens afdalingen een gemiddelde van zo'n 60 km/u.

Dat het gevaarlijk werk blijft, bleek wel na onze beklimming van de Lautaret en Galibier, toen we weer op weg waren naar de camping in Bourg d'Oisans.

Op de weg terug, ter hoogte van Mont de Lans en le Freney d'Oisans, stond er ineens een gigantische file in een stuk afdaling die eigenlijk niet eens echt stijl was en de bochten op het oog niet gevaarlijk...

Ik reed de file op mijn fiets voorbij en zag in een bocht de brandweer, politie en ambulance staan.
Een vrouw van de gendarme verzocht mij langzamer te fietsen, wat ik deed en toen ik naar rechts keek, zag ik de hulpdiensten bezig met een man die op de weg lag.

Afgezien van zijn hoofd en schouders was alles afgedekt en bij zijn hoofd lag een plas bloed.
Toen mijn kameraad enkele ogenblikken later langsreed, bleek de man helemaal afgedekt te zijn.

De volgende dag, bleek na aanleiding van een bericht in de lokale krant, de 49 jarige man ter plekke overleden te zijn

Hij was tijdens de afdaling frontaal op een tegemoetkomende auto geknald en was met zijn hoofd door de voorruit geslagen !

Na al onze afdalingen van die week, werden we van dit bericht toch even stil en besef je hoe gevaarlijk het allemaal wel niet kan zijn !

Sinds 18 september geen reacties meer in dit topic, de laatste was van mij...en nu is de eerste van 2013 ook van mijn hand !

Kennelijk is er de afgelopen maanden niemand meer op vakantie geweest.

Maar goed, Stalin zorgt er alleen wel weer voor dat de reiswereld financieel blijft draaien

Gisteravond samen met 4 hiking-maten, 3 laptops en 1 oude Bosatlas urenlang gezocht naar bestemmingen door heel Europa en de Balkan.
Aangezien er 1 van de jongens in Ierland woont en de ander in London, ook niet bepaald makkelijk voor ieder op dezelfde data goedkope vluchten te regelen.

Maar na dus geheel Europa en de Balkan digitaal verkend te hebben, een totaal onverwachte bestemming uitgekozen en rond 1 uur vannacht de vliegtickets geboekt.

Jawel, van 13 t/m 21 maart zit deze jongen in Marokko

We vliegen voor nog geen 200 euro pp retour van Schiphol naar Marrakech en op een uur rijden buiten Marrakech bevind zich het Hoge Atlas gebergte, met daarin de Toubkal.
Met 4167 meter de hoogste berg van Marokko, in 2 dagen te beklimmen en dus ons doel voor deze hike

Gaat een behoorlijk avontuur worden, aangezien er in maart op die hoogte's nog behoorlijk wat sneeuw ligt.
Een gegeven wat ook deze blog laat zien.

Klinkt stoer!

Ik wil dit jaar graag naar Noorwegen op vakantie. Nu zit ik te twijfelen tussen twee georganiseerde reizen. Nu denk ik dat er wel wat Noorwegenkenners op MusicMeter zitten, dus vandaar dat ik de vraag hier stel. Welke van deze reizen zouden jullie kiezen?:

Mogelijkheid 1

Mogelijkheid 2

Alvast bedankt voor de hulp!

Ben er zelf ooit met een camper doorheen gegaan. Bergen staat in beide reizen en is zeker de moeite waard. Oslo is uiteraard ook leuk om mee te pikken en die staat ook in beide reizen vermeld.
Ik denk dat de verschillen niet zo groot zijn zo even snel bekeken.

Mogelijkheid 1 klinkt het meest avontuurlijk.
Steden zijn opzich leuk om te bezoeken, maar eigenlijk ga je daar niet voor naar Noorwegen(toch?). Oslo is een aardige stad, maar lijkt op veel andere Europese steden en is bovenal gewoon duur. Je zou ook zelf, als je de mogelijkheid daar toe hebt, een combinatie van beide reizen kunnen maken en daar zelf een combi van maken. Dan zit je niet vast aan een gezelschap(tenzij je het daar juist voor doet) en eventuele saaie Centra e.d. Leerzaam, maar zelf ervaren lijkt mij leuker.

Boven al, als je maar een week gaat, kun je zelf accomodaties regelen voor een kleiner bedrag. Dan hoef je er alleen een auto bij te huren, of je moet zelf met de auto gaan.. das wel een pokke eind rijden of je moet overvaren, maar daar zitten dan weer een aantal kosten aanverbonden.

Maar beide reizen bieden genoeg. Maar als je het zelf doet kan je van alles wat doen, en daar ook vanaf wijken als je andere dingen op je pad tegen komt.

Bedtijd in Huize Graf. Morgenochtend (of eigenlijk vannacht) heel (lees: te) vroeg op voor een lang weekendje Praag. zondagavond laat weer terug, hoop niet dat ik erg gemist ga worden hier.

Ik mis je nu al Micha. Heel veel plezier in ieder geval een neem je camera en bril mee!

Was ik toch bijna m'n bril vergeten. Dank voor de tip...

Fijn he zo'n slimme medegebruiker.

Ik zat de afgelopen dagen in het altijd gezellige Weert. Met een aantal bewoners, van de woongroep, waar ik mee werk. Speciaal voor Teun: ik was mee als begeleider. Het was aangenaam. Lekker ontspannen. Mooi weer. Veel gezelligheid. Veel gezwommen. Toestanden tot en met. Hier een foto:

(afbeelding)

Dit is het moment waarop de volledige woongroep kwijt is?

2MY
Ziet er idd dolletjes uit. Je mérkt het gewoon echt dat jullie allemaal goeie vrienden zijn.

Haha, jullie begrijpen natuurlijk dat ik geen foto van de cliënten kan laten zien. Wel heb ik nog foto's van een eend en een eekhoorn. Interesse?

Zeker! Kom maar op met die dieren...

Ik heb van de week vliegtickets naar Istanbul geboekt. Samen met een goede vriend en vriendin van mij gaan wij vanaf daar een maand lang interrailen door Europa. Deze ambitieuze reis gaat waarschijnlijk langs Istanbul dus, Sofia, Belgrado, Ljubljana, de Kroatische kust, Budapest, Praag en Salzburg. Al kan de route natuurlijk altijd veranderen.
We gaan weg op 30 juni, na de diplomauitreiking waar ik hopelijk mijn diploma binnen krijg. Als er users zijn die eens zo'n interrailreis hebben gemaakt, tips zijn altijd welkom.

Dat klinkt gaaf, Joep! Wat betreft Belgrado: daar ben de eerste week van mei te vinden.

2MY
He, volgens mij heb ik die linker eend al eens gevoederd. Komt me bekend voor.

Dat kan goed kloppen, hij had het nog over jou.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:45 uur

geplaatst: vandaag om 20:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.