De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 11:20 uur
Gisteravond ben ik teruggekomen van een midweekje Berlijn. Een erg mooie stad, met een stortvloed aan prachtige gebouwen en (oorlogs)monumenten. De Siegessäule en het Sowjetisches Ehrenmal hebben echt indruk gemaakt. De weergoden hebben ook goed hun best voor me gedaan, dus ik heb het geweldig naar mijn zin gehad.
Nog een tip voor iedereen die ooit nog naar Berlijn gaat: Laat je geen geld aftroggelen op de Kurfürstendamm! Op zowat elke hoek van de straat zit een buitenlander balletje-balletje te spelen en de briefjes van 50 euro vliegen je bijna letterlijk om de oren. Het lijkt makkelijk geld verdienen, maar dat stelletje smiechten is een stuk slimmer dan je zou denken
Nog een tip voor iedereen die ooit nog naar Berlijn gaat: Laat je geen geld aftroggelen op de Kurfürstendamm! Op zowat elke hoek van de straat zit een buitenlander balletje-balletje te spelen en de briefjes van 50 euro vliegen je bijna letterlijk om de oren. Het lijkt makkelijk geld verdienen, maar dat stelletje smiechten is een stuk slimmer dan je zou denken

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 10:59 uur
Een week, moddervet haar en een baard later ben ik terug van weggeweest. Ik heb de hele week in Zuid-Frankrijk op een camping vertoeft. En wat ben ik blij dat ik weer wat Nederlands hoor, want Frans blijft voor mij een vreselijke taal. Ik heb daar dan ook Engels gesproken, maar die gekke Fransen kennen die taal blijkbaar niet.
En eigenlijk zou ik maar vanavond toekomen, maar ik had geen zin om langer te blijven en ik ben met een ander gezin die s'nachts reed meegekomen. Heel de nacht wakker gebleven en nu voel ik de gevolgen er van. Ik heb al drie keer de vijfde van Beethoven laten klinken in het toilet en ik ben ontzettend sloom. Heel mijn lichaam werkt eigenlijk maar deels, dus ik hou het maar simpel.
En eigenlijk zou ik maar vanavond toekomen, maar ik had geen zin om langer te blijven en ik ben met een ander gezin die s'nachts reed meegekomen. Heel de nacht wakker gebleven en nu voel ik de gevolgen er van. Ik heb al drie keer de vijfde van Beethoven laten klinken in het toilet en ik ben ontzettend sloom. Heel mijn lichaam werkt eigenlijk maar deels, dus ik hou het maar simpel.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 11:04 uur
IllumSphere schreef:
En wat ben ik blij dat ik weer wat Nederlands hoor, want Frans blijft voor mij een vreselijke taal.
En wat ben ik blij dat ik weer wat Nederlands hoor, want Frans blijft voor mij een vreselijke taal.
En dat heet dan Louis.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 13:10 uur
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 13:31 uur
chevy93 schreef:
want deze jongen gaat morgen voor 3 weken naar (Zuid-)Frankrijk.
En die 3 weken zijn dus alweer voorbij. Foto's zijn te vinden op mijn Facebook, maar misschien edit dit bericht wel met een paar linken. Veel spectaculaire foto's heb ik zelf niet gemaakt, helaas.want deze jongen gaat morgen voor 3 weken naar (Zuid-)Frankrijk.
0
Hendrik68
geplaatst: 27 augustus 2012, 23:27 uur
Zo, net terug van een weekje Texel met het gezin. Het cliche "als de kinderen het naar de zin hebben is je vakantie geslaagd" is weer helemaal waarheid gebleken. Texel is gewoon de beste plek van Nederland om met kinderen naar toe te gaan, alles is aanwezig. En de sfeer op Texel is ook buitengewoon relaxed. Een openbaring, helemaal als je het jaar ervoor in Asten en omgeving bent geweest, waar chagrijn de levensstandaard leek. Bovendien misten we vorig jaar de zee. Die fout maken we nu echt niet weer. Naast het vermaak voor de kinderen kom je als ouders ook voldoende tot je recht op Texel.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 10:27 uur
10 september is het eindelijk zover en vertrek ik samen met een kameraad richting Franse Alpen om aldaar een week te fietsen.
De camping, in de schaduw van de Alpe d'Huez, is geboekt en heeft zelfs een zwembad.
Wel zo fijn om na een dag intensief fietsen en klimmen onze ranzige lichamen even te laten weken dachten wij...
Ook de fiets is zo goed als gereserveerd en de keus is gevallen op de Madone 4.7

De camping, in de schaduw van de Alpe d'Huez, is geboekt en heeft zelfs een zwembad.
Wel zo fijn om na een dag intensief fietsen en klimmen onze ranzige lichamen even te laten weken dachten wij...
Ook de fiets is zo goed als gereserveerd en de keus is gevallen op de Madone 4.7
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 08:11 uur
Als alles goed gaat vlieg ik morgen naar München alwaar ik door een vriend per automobiel opgepikt wordt om door te rijden naar de Italiaanse Alpen voor 2 weken wandelen en klimmen. Met de nadruk op als alles goed gaat, want ik moest zo nodig met Lufthansa vliegen. De staking van vandaag is in Frankfurt, mochten ze morgen wederom staken is de kans dat dit in München is extra groot.
Verder voorspelden ze voor mijn bestemming al dagenlang prima weer voor de komende week maar is dat gisteravond opeens drastisch gewijzigd naar vnl. kou en regen (wat hoger op de berg sneeuw zou kunnen zijn).
Samengevat: ik had beter een weekje later kunnen vertrekken maar daar doe je niets meer aan helaas.
Hier nog een plaatje zoals de start van de trip er uit ziet als het wel mooi weer is:

Verder voorspelden ze voor mijn bestemming al dagenlang prima weer voor de komende week maar is dat gisteravond opeens drastisch gewijzigd naar vnl. kou en regen (wat hoger op de berg sneeuw zou kunnen zijn).
Samengevat: ik had beter een weekje later kunnen vertrekken maar daar doe je niets meer aan helaas.
Hier nog een plaatje zoals de start van de trip er uit ziet als het wel mooi weer is:

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2012, 10:22 uur
GrafGantz schreef:
Als alles goed gaat vlieg ik morgen naar München alwaar ik door een vriend per automobiel opgepikt wordt om door te rijden naar de Italiaanse Alpen voor 2 weken wandelen en klimmen. Met de nadruk op als alles goed gaat, want ik moest zo nodig met Lufthansa vliegen. De staking van vandaag is in Frankfurt, mochten ze morgen wederom staken is de kans dat dit in München is extra groot.
Lekker dan. Gelukkig ga ik volgende maand per nachttrein naar München (en daarna eveneens verder) en is er, zoals bekend, op het spoor nooit wat aan de hand.
Niettemin veel plezier!
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 16:30 uur
GrafGantz schreef:
...naar de Italiaanse Alpen voor 2 weken wandelen en klimmen.
...naar de Italiaanse Alpen voor 2 weken wandelen en klimmen.
Pas maar op met die Italianen...
0
geplaatst: 1 september 2012, 12:11 uur
GrafGantz schreef:
Dat gaat nog lastig worden, hij hep geeneens trapperts.
Dat gaat nog lastig worden, hij hep geeneens trapperts.
Die koop ik zometeen, samen met schoenen, sokken, bidons en geil fietsbroekje met zeemleer

0
geplaatst: 3 september 2012, 20:26 uur
Morgen vertrek ik voor een kleine week naar Berlijn, voor het derde jaar op rij inmiddels.
0
geplaatst: 4 september 2012, 08:21 uur
itchy schreef:
Morgen vertrek ik voor een kleine week naar Berlijn, voor het derde jaar op rij inmiddels.
Ik ben er 2 keer op rij geweest, maar dit jaar helaas nog niet.
Een van van mijn meest geliefde steden en ik wens je dan ook veel plezier

Trouwens, als je snel bent kun je nog net naar Leonard Cohen.
Die treed namelijk morgenavond op in de Waldbuhne aldaar...

First we take Manhattan, then we take Berlin...
0
geplaatst: 15 september 2012, 01:40 uur
Net terug van een weekje Luxemburg. Aardige mensen, veel mooie dingen gezien en wat is de natuur daar fraai, een plaatje om over naar huis te emailen. Kortom; waar een klein land groot in kan zijn.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 september 2012, 08:39 uur
Het zorgt wel voor feeërieke beelden
.
.
0
geplaatst: 16 september 2012, 09:09 uur
Het was overigens voornamelijk mooi weer dus ik heb niet veel te klagen.

0
geplaatst: 16 september 2012, 20:50 uur
Dat is de Cirspitze V (ook wel Tschierspitze genoemd) wie kent hem niet? 
http://www.viaferrata.nl/Italie/kdn03%20tschierspitze.htm

http://www.viaferrata.nl/Italie/kdn03%20tschierspitze.htm
0
geplaatst: 16 september 2012, 22:12 uur
Ah, Süd-Tirol als ik me niet vergis. Ben zelf alleen bekend in het Virgental..
0
geplaatst: 16 september 2012, 22:30 uur
Da's Ost-Tirol. Klinkt bijna hetzelfde, maar is zelfs een ander land.
0
geplaatst: 17 september 2012, 11:13 uur
In Zuid-Tirol is het eten (en de bijbehorende wijnen) een stuk beter. Forza Italia!
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 september 2012, 21:10 uur
Micha, je hebt me alleszins heel nieuwsgierig gemaakt. Ik dacht dat de Alpen "het" waren maar de Dolomieten zijn ongelooflijk. Ietsje ruwer en wilder, volgens ik me je woorden herinner. Die lucht is trouwens blauwer dan bij ons. Kan niet wachten om weer naar de bergen te reizen.
* denotes required fields.