MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
Helaas wel

Stijn_Slayer
Eind juli ga ik cultuur snuiven in Parijs. Ik ben daar nog nooit geweest en het werd tijd om daar wat aan te veranderen.

Op Père Lachaise ga ik in ieder geval Foucault, Chopin, Appel, Guattari, Ernst, Moustaki, Proust, Morrison en Wilde even gedag zeggen. Wat een verzameling helden.

Verder staan het Louvre, musée de Montmartre en centre Pompidou op de planning. Waarschijnlijk ook dat impressionistische museum en als ik er toch ben, wil ik ook wel naar musée Rodin.

Verder denk ik een beetje de gangbare plaatsen + de kunstenaarswijken.

De Eiffeltoren hoeft niet per se, dat is toch maar een simulacrum. En ik wil verdomme ook geen sleutelhanger, armband of knuffel van een brutale vlegel op straat. Ik heb gehoord dat ze er vanzelf vandoor gaan als je politie roept.

Cured
De Eiffeltoren is juist het hoog(s)tepunt.

Ook zonder al die bekende namen is Père Lachaise absoluut prachtig:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Cured schreef:
De Eiffeltoren is juist het hoog(s)tepunt.

Voor het mooiste uitzicht op Parijs moet je niet de Eiffeltoren op maar deze:

Tour Montparnasse - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Dan heb je een uitzicht *inclusief* de Eiffeltoren

(afbeelding)

Cured
bedankt voor de info, wereldreiziger (altijd onderweg )

Stijn_Slayer
Wow! Père Lachaise ziet er inderdaad erg fraai uit.

Vandaag is de grote dag, want om 10 over 4 vanmiddag pak ik samen met een vriend en een vriendin van mij het vliegtuig naar Istanbul, om vandaar uit Oost-Europa te gaan verkennen. Ik zal deze maand dus weinig tot niet actief zijn hier, maar ik zal als ik terug ben zeker mijn verhalen over deze grote reis met jullie delen. Tot dan!

Stijn_Slayer
Weet iemand hoe het precies zit bij het Louvre? Ik lees dat inwoners uit de EU die 18-25 jaar zijn gratis naar binnen mogen. Klopt dit? Als ik anders twee uur in de rij moet staan, reserveer ik wel gewoon een kaartje.

Lukk0
Dat is correct, je hoeft alleen maar een identiteitsbewijs te laten zien en dan mag je zo naar binnen. Je moet trouwens nog steeds wel in de rij, alleen niet meer voor de kassa, wel nog voor de beveiliging. Ik ben toen via het metrostation naar binnen gegaan, dat scheelde wel aardig wat tijd.

Stijn_Slayer
Dankje, goed om te weten!

Lieve MM maatjes,

Vanavond vertrek ik met het vliegtuig naar Bulgarije om daar met vrienden een nieuwe poging te doen het Tom Waits koor te vormen. Deze bier en klote muziek vakantie duurt tot en met 18 juli. Tot dan!

Bram de man

Ik vertrek morgenochtend om vervolgens 3 weken in het zonnige zuiden van Frankrijk te bivakkeren.

Veel plezier aan ieder die nog op vakantie gaat, op vakantie is. Aan iedereen die niet op vakantie gaat... ook proficiat.

Misschien ga ik je dan nog tegenkomen want ik vertrek over anderhalve week die kant op

Prettige vakantie chevy93. Geniet er lekker van, hopelijk werkt het weer goed mee en is er nog iets muzikaals te doen om de oren ook het fijne gevoel te bezorgen.

Weekje Ameland. Tabee!

Samen met een goede vriend ga ik eind augustus/begin september een week naar de omgeving van de Stelvio Pass. Daar willen we als alles meezit de Stelvio, Gavia, Umbrail en Foscagno opfietsen. Wellicht nog een dagje hiken rondom Cima Piazzi.

Mijn vraag is of er hier mensen zijn die een camping weten in de buurt van Bormio. Gebruiken we deze een week als uitvalsbasis.

Ook ben ik nog op zoek naar een fietsverhuur in de buurt van Bormio, aangezien ik zelf geen racefiets heb.

Ik heb al wat zitten koekeloeren online, maar ben tot nu toe niet echt iets tegengekomen.
Er zitten wel een paar campings in de directe omgeving van de Stelvio, maar dan zit je wel weer aardig ver van de andere beklimmingen.

Ideaal zou een centraal gelegen plek zijn, zoals Bourg d'Oisans vorig jaar

Morgen het vliegtuig in richting Zuid Afrika om in 4 weken tijd over land van Kaapstad, door Namibie en Botswana, naar de Victoria Falls op de grens van Zambia en Zimbabwe te trekken. Heb er erg veel zin in.

Fantastisch! Ooit een soortgelijke reis gemaakt en dat is door geen enkele andere vakantie overtroffen. Schitterend continent!

Geniet ervan!

Thx Sunderland....ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden maar mijn verwachtingen zijn weer hoog gespannen, wordt mijn 4e Afrika reis (na Mali, Madagascar en Oeganda) en tot nu toe waren dat allemaal fantastische reizen.

En weer thuis.

Sir Spamalot (crew)
In de laatste drie maanden van 2012 ben ik "buiten strijd" geweest wegens een rugoperatie aan L4-L3 dat overigens tot mijn enorme opluchting bijzonder goed is verlopen en toch zijn de eerste zes maanden plus van 2013 bijzonder heftig geweest, waar komt al dat werk eigenlijk vandaan? Geradbraakt. Morgen eindelijk laatste werkdag, zaterdag om 6u00 vanuit Oostende met de trouwe vierwieler naar... opnieuw Haute-Nendaz in kanton Wallis in Zwitserland, waar ik me meer en meer begin thuis te voelen: de zon, de rust, de stilte en de meesterlijke Alpen natuurlijk. Drie weken vaneigens want voor minder doen we het niet. Afwisselend broodnodige slaap inhalen, de gezonde berglucht inademen en diverse uitstapjes doen. Vorig jaar heb ik de Glacier Express gedaan van Zermatt naar Sankt-Moritz en terug (fantastische ervaring), dit jaar houd ik het bescheidener, meer genieten van de kleine dingen des levens dicht in de buurt. Niets is gepland, ik laat het op me afkomen .

Veel plezier!

Mag ik mee?

DjFrankie (moderator)
Veel schik Luc, en geniet van de lekkere pintjes

Geniet ervan inderdaad.

Overmorgen vlieg ik weer terug, dan zit het er alweer op. Twee weken hier geweest, groeten uit Tenerife.

Ik ga morgen tweeënhalve week op vakantie naar Frankrijk. Dus. Dag dag.

Ooievaar!

Nou zeg, je hoeft niet te gaan schelden.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:55 uur

geplaatst: vandaag om 15:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.