MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Vertrek eind juni voor 3 weken (solo) naar de Oostenrijkse Alpen met een stevige rugzak. Voornamelijk van hut naar hut en af en toe een paar dagen relaxen in een dorpje in het dal. Gaat behoorlijk pittig worden, dus moet maar eens z.s.m. aan m'n conditie gaan werken, is momenteel niet veel vrees ik .

3 weken is voor vieze mietjes
Neem een jaar vrij en doe de Nepal Traverse.

Een 2000 km lange voettocht in vier etappes tussen de 900 en 6200 meter hoogte waarbij 125.000 meter gestegen en gedaald werd, gelijk aan veertien keer de Mount Everest op en af vanaf zeeniveau.

Blader door het boek

Ja, stond een leuk artikel over in de laatste Hoogtelijn (blad van de NKBV). Zal eens kijken of iemand me dat boek voor m'n verjaardag wil geven. Haar boek over de beklimming van Everest (eerste NL- vrouw op de top) staat al in de kast hier .

DjFrankie (moderator)
Wij gaan in Juli naar Namibie voor 2 1/2 week, nu al zin in.

Ik zit op de laatste dag van een vakantie in Texas, waar ik Austin Psych Fest, Austin en San Antionio bezocht heb. Wat een geweldig festival was Austin Psych Fest zeg. Absolute hoogtepunten waren The Warlocks, Destruction Unit en Bardo Pond. In de categorie heel goed vallen Loop (al miste ik daar de felheid op hun platen), Acid Mothers Temple, Sleepy Sun, Night Beats, Psychotic Reaction, Dandy Warhols (die tot mijn verrassing heel psychedelisch en noisy klonken), Toy, Octopus Project, Mono, The Horrors, Gap Dream, Eagle Gift, The Black Angels, The War on Drugs, Bo Ningen. De prijs voor de vaagste en beste podiumpresentatie gaat met een straatlengte voorsprong naar Golden Dawn Arkestra.

Enige tegenvaller was The Brian Jonestown Massacre. Anton Newcombe was in een goed humeur en praatte zelfs met het publiek. De show van hun was echter heel mellow. Dan zie ik liever een chagrijnige in zichzelf gekeerde Newcombe met een band die de stukken van hun gitaren spelen. Wat ook opvalt is dat er bijna geen mindere bands te vinden zijn. Bij welke voor mij onbekende band ik ook binnen kwam vallen; ik heb geen band gezien waarvan ik dacht: dit is echt minder.

Ook het festivalpubliek bleek hier geweldig. Er lopen veel hipsters rond en Amerikanen kunnen zich best aanstellen als ze een band goed vinden, maar over het algemeen is het publiek heel open en je maakt er naar mijn idee sneller contact met anderen als in Europa. Wat goed uitkwam omdat ik in mijn eentje was. Ook een pluspunt: de complete afwezigheid van de waar-is-dat-feestje-hier-is-dat-feestje-mongolen.

Qua grootte was het ook prima. Ik schat het aantal bezoekers op 7500 en daarvoor voldoet dit terrein prima; er is ook ruimte voor een groei. Die groei wordt ook verwacht, want Europeanen hebben dit festival ontdekt. Ik sprak afgelopen weekend met Duitsers, Schotten, Engelsen, Fransen, Denen, Zweden en een Vlaming die er als bezoeker waren. Het festival bleek ook prima georganiseerd. Op facebook las ik wat mindere verhalen over de organisatie van vorig jaar, toen ze voor het eerst op de Carson Creek Ranch net buiten Austin zaten, maar die problemen zijn prima opgelost. Het terrein voldoet ook prima en het festivalpodium Elevation Amphitheatre aan de Colorado River nomineer ik voor mooiste festivalpodium op aarde:

https://scontent-a-dfw.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10320497_10152365487861460_5033294538842904737_n.jpg

We hadden geluk met het weer, het was de eerste dag tegen de dertig graden en de laatste twee dagen net over de 30 graden. Dat is normaal voor de tijd van het jaar; in juli en augustus wil je niet in Texas zijn. Wel is het festival enorm stoffig. Denk aan een Rock Werchter bij 30 graden of meer en vermenigvuldig dat met 3. Omdat er vaak een flink briesje stond, werd dit nog wat erger. Overal zag je daarom mensen met een bandana voor hun neus en mond. Ook waren er mensen die een mondkapje droegen.

En wat ook opvalt zijn de Amerikaanse regeltjes en de manier waarop die nageleefd worden. Je moet 21 zijn om alcohol te mogen drinken en bij iedereen wordt de ID gecontroleerd voor je een polsbandje krijgt waarmee je drank aan de bar kunt bestellen, ook als je duidelijk de 50 gepasseerd bent. En toen ik op de eerste dag voor een groepje mensen bier wilde halen, kreeg ik te horen: sorry sir, we can only serve you two alcoholic beverages at a time. Ik dacht eerst dat ik in de maling genomen werd. Ik wees naar de groep die achter me stond en voor wie het bier bestemd was. Zij lieten hun drankpolsbandjes zien, maar nee, ik kreeg slechts twee bier mee, moest het geld aan iemand anders van de groep geven, die weer twee bier kon halen. Ook opvallend, de organisatie had gesteld dat het niet toegestaan was om te zwemmen in de Colorado River bij het rivierpodium, waar je gewoon bij de oever kon komen. Ik heb het hele weekend niemand een duik in die rivier zien nemen. Ik weet zeker dat dit in Nederland niet gebeurd was, daar had die rivier vol gezeten. Maar hoewel Amerika er een strikter anti-rookbeleid op nahoudt dan de meeste Europese landen, is roken in een festivaltent dan weer geen enkel probleem.

In de vooravond heb ik het vliegtuig en dinsdagmiddag Nederlandse tijd land ik op Schiphol. In 2015 ben ik er weer bij!

Leuk om te lezen over de verschillen tussen Amerikaans en Europees/NL festivalpubliek!

Mooi dat de trip bevallen is, Frank. Gelukkig zijn we straks in Barcelona weer samen het waar-is-dat-feestje-hier-is-dat-feestje-publiek .

Lukas schreef:
Mooi dat de trip bevallen is, Frank. Gelukkig zijn we straks in Barcelona weer samen het waar-is-dat-feestje-hier-is-dat-feestje-publiek .

De belangrijkste waar-is-dat-feestje-ganger is er anders niet bij.

DjFrankie (moderator)
Mooi om te lezen Frank, goeie bands die daar waren ook. Je had zo met Sleepy Sun het vliegtuig in gekunt na Venlo

DjFrankie schreef:
Wij gaan in Juli naar Namibie voor 2 1/2 week, nu al zin in.

Klinkt goed.
Heb vorig jaar zomer heul veul foto's bekeken van een collega die naar Tanzania is geweest. Dat was ook kwijlie kwijlie...zo mooi!!

Morgen vertrek ik voor 3 weken naar de Alpen. Zal onder andere dit als uitzicht hebben, mits het niet potdicht met wolken zit uiteraard:

http://i62.tinypic.com/166zp7s.jpg

buizen
GrafGantz schreef:
Morgen vertrek ik voor 3 weken naar de Alpen. Zal onder andere dit als uitzicht hebben, mits het niet potdicht met wolken zit uiteraard:

(afbeelding)

Dat ziet er geweldig uit zeg!
Fijne vakantie gewenst, GrafGantz.

GrafGantz schreef:

(afbeelding)

Schaut gut aus

Waar zit je precies ?

Hierbij nog een schitterende link naar een website voor ieder die interesse heeft in bergen, wandelen en fotografie.

http://www.mountainphotography.com/images/large/dolomites-zsigmondy-approach.jpg
http://www.mountainphotography.com/images/large/dolomites-zsigmondy-ledge-hiking.jpg
http://www.mountainphotography.com/images/large/dolomites-locatelli-hut.jpg
http://www.mountainphotography.com/images/large/dolomites-paterno-ferrata.jpg

Voor mensen die altijd nog eens naar Nepal wilden, maar de tickets te duur vonden, veel goedkoper dan dit ga je ze niet vinden.

Retourtje Frankfurt-Kathmandu voor 500 euro in november !!!

Link

Komende maandag begint mijn backpackavontuur door Thailand, Laos en Cambodja.In 44 dagen probeer ik zoveel mogelijk van de landen te zien waarbij er cultuur, natuur en architectuur voorbij komt.

Van het chaotische Bangkok naar de vele ruïnes van de oude steden als Ayutthaya, Lopburi en Sukhothai. Over ‘The Bridge on the River Kwai’ naar Khao Yai, één van de vele natuurparken van Thailand. Verder naar het Noorden met het oneindige aantal tempels in Chiang Mai tot aan de Myanmarese grens met de vele bergvolken waaronder de ‘langnekvrouwen’. Via Chiang Rai over de Laotiaanse grens met een motorboot de Mekong af naar Luang Prabang. Het aanschouwen van Tubing in Vang Vieng naar de hoofdstad Vientiane voor een portie Franse invloeden. Een voorproefje op Angkor (Cambodja) bij de Wat Phou vlakbij de Pakse waarna vervolgens een bezoek wordt gebracht aan het gebied van de 4000 eilanden in de mekong bij de grens met Cambodja. Verder naar de hoofdplaats Phnom Penh waar indrukwekkende museums en landschappen herinneringen aan de rode khmer oproepen. Via de kust bij Sihanoukville is het tijd om even van het tropische weer en de eilanden te genieten. Na de Bamboo train in Battambang reis ik met de boot af naar Siem Reap voor de zinderende ontknoping bij het complex van Angkor met zijn vele ruïnes en oude tempels. Terug naar Bangkok om nog die “One night in Bangkok” mee te maken.

Te volgen op mijn reisblog.

Nice. Ik ga iets minder spannends doen. Vanaf morgen een weekje wieleren in de Franse Alpen. Vrijdag de 18e sta ik op de slotklim van de Touretappe het peloton aan te moedigen.

Graf, Hugo, Paap...

Allemaal een geweldige vakantie toegewenst.

Wie weet een goede website om concerten in het buitenland (in dit geval Parijs) te vinden? Tot nu toe kom ik voornamelijk op Franse sites waar alleen maar (voor mij) totaal onbekende namen op staan.

buizen
Tjonge, iedereen die gaat maar lekker op vakantie.. en concerten in Parijs..
Fijne vakanties gewenst, allen

Dank voor de tip, die site had ik ook al te pakken maar ik kon weinig bijzonders vinden voor de tijd dat ik er ben. Wellicht omdat er toch minder (club)shows zijn in de zomermaanden.

Edgar18 schreef:
Dank voor de tip, die site had ik ook al te pakken maar ik kon weinig bijzonders vinden voor de tijd dat ik er ben. Wellicht omdat er toch minder (club)shows zijn in de zomermaanden.

Geen idee wat je zoekt, maar op de Rive Gauche (St Germain) zijn diverse platenzaken oa een jazz-winkel (vinyl) - als je daar je licht opsteekt, zul je ongetwijfeld te horen krijgen waar leuke dingen te doen zijn. Doe ik ook altijd, waar ik ook ben - de lokalo's vragen - kom je op de leukste plekken met bijv live Braziliaanse muziek en een lekkere caipirinha.

Het platenzaken-topic heeft een Google-doc met adressen van platenzaken hier en elders. Anders gewoon even google'n of ter plekke vragen. Bovendien er zijn meer dan 10 FNAC-zaken in Parijs (oa montparnasse en vlakbij Centre Pompidou) en daar verkopen ze ook tickets.

Edgar18 schreef:
Wie weet een goede website om concerten in het buitenland (in dit geval Parijs) te vinden? Tot nu toe kom ik voornamelijk op Franse sites waar alleen maar (voor mij) totaal onbekende namen op staan.

Op Last.FM staat vrijwel alles: Events near Paris - last.fm

buizen
Als God het wil kunnen m'n vriendin en ik in de tweede week van september zo'n 10 a 12 dagen weg, heb er nu al zin in. Maar dat was het dan ook wel voor deze zomer. Gelukkig is er thuis ook een heerlijke laid-back-sfeer, zeker met dit prachtige weer. Vakantie kun je ook thuis genieten.

Bedankt voor de tips Mjuman en herman, ik ga last.fm eens nakijken en zal inderdaad her en der eens m'n licht opsteken wanneer ik er ben.

Stalin schreef:
(quote)

Schaut gut aus

Waar zit je precies ?

Hierbij nog een schitterende link naar een website voor ieder die interesse heeft in bergen, wandelen en fotografie.

(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)

Sorry, 3 weken geen internet (een aanrader ) dus kon niet eerder reageren. Zat vnl. in de noordelijke Stubaier Alpen, om de hoek bij Innsbruck (rond het Sellraintal). Heb ook nog een poging gewaagd in een berggebied 1 dal verder maar dat was een stukje hoger en vanwege het vele kutweer dat ik heb gehad waren daar alle passen tussen de hutten dichtgesneeuwd en niet meer mogelijk. Heb nog een poging gewaagd om me door knie- en heupdiepe sneeuw een weg naar boven te banen, maar toen begon het opnieuw te sneeuwen. Markeringen waren verdwenen onder de sneeuw en zicht was nul, dus toen maar omgekeerd. Een wijze beslissing, was letterlijk levensgevaarlijk.

buizen
GrafGantz schreef:
(quote)

Sorry, 3 weken geen internet (een aanrader ) dus kon niet eerder reageren. Zat vnl. in de noordelijke Stubaier Alpen, om de hoek bij Innsbruck (rond het Sellraintal). Heb ook nog een poging gewaagd in een berggebied 1 dal verder maar dat was een stukje hoger en vanwege het vele kutweer dat ik heb gehad waren daar alle passen tussen de hutten dichtgesneeuwd en niet meer mogelijk. Heb nog een poging gewaagd om me door knie- en heupdiepe sneeuw een weg naar boven te banen, maar toen begon het opnieuw te sneeuwen. Markeringen waren verdwenen onder de sneeuw en zicht was nul, dus toen maar omgekeerd. Een wijze beslissing, was letterlijk levensgevaarlijk.

Dus jij zit met deze zomerse dagen 'gewoon' in de sneeuw en nul graden, GrafGantz? Wel apart.

Mooie plaatjes.

Misterfool
ziet er inderdaad gaaf uit allemaal.

catchup
Net terug uit de Picos de Europa, wat betreft hoogte een bescheiden berggebied maar het was weer mooi, en het strand is altijd dichtbij. Mooi die links over Nepal, 2 jaar geleden was ik in Noord India, stiekem wil ik ook naar Nepal (en dan door naar Mount Kailash in Tibet).

Gast
geplaatst: vandaag om 15:22 uur

geplaatst: vandaag om 15:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.