De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2014, 20:36 uur
catchup schreef:
Net terug uit de Picos de Europa, wat betreft hoogte een bescheiden berggebied maar het was weer mooi, en het strand is altijd dichtbij. Mooi die links over Nepal, 2 jaar geleden was ik in Noord India, stiekem wil ik ook naar Nepal (en dan door naar Mount Kailash in Tibet).
Net terug uit de Picos de Europa, wat betreft hoogte een bescheiden berggebied maar het was weer mooi, en het strand is altijd dichtbij. Mooi die links over Nepal, 2 jaar geleden was ik in Noord India, stiekem wil ik ook naar Nepal (en dan door naar Mount Kailash in Tibet).
Als je stiekem wilt gaan, zou ik het niet op dit forum plaatsen.
Nepal is trouwens prachtig en de mensen zijn er geweldig. Heb er zelf 2,5 maand gezeten. Kan het je aanraden
0
geplaatst: 23 juli 2014, 22:18 uur
Niet echt vakantie, maar een dagtrip naar Bangor, County Down.
http://3.bp.blogspot.com/-pPC2MmjyL7E/U8_7FSBxRKI/AAAAAAAABo8/5oEKmhTQjLk/s1600/14.JPG
http://3.bp.blogspot.com/-pPC2MmjyL7E/U8_7FSBxRKI/AAAAAAAABo8/5oEKmhTQjLk/s1600/14.JPG
0
geplaatst: 23 juli 2014, 22:38 uur
0
geplaatst: 23 juli 2014, 23:09 uur
Je bent de tweede persoon die me daar op wijst, al gaat dat geloof ik over het 'andere' Bangor, in Wales.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 08:24 uur
Ik ben nu in Jakarta, meer familiebezoek...lol....de nwe cd's zijn goedkoop hier. Ca 5 euro. Daarnaast zie je ook winkels met cd's en dvd's in kartonnen hoesjes, voor de deur staat een tafeltje met pc, ze downloaden en branden van alles voor jou???? dat is hier "legaal" lijkt het wel! verder zie je in winkels nog voorbespeelde musiccassettes ook heel apart.
0
buizen
geplaatst: 24 juli 2014, 10:32 uur
PUbu schreef:
Ik ben nu in Jakarta, meer familiebezoek...lol....de nwe cd's zijn goedkoop hier. Ca 5 euro. Daarnaast zie je ook winkels met cd's en dvd's in kartonnen hoesjes, voor de deur staat een tafeltje met pc, ze downloaden en branden van alles voor jou???? dat is hier "legaal" lijkt het wel! verder zie je in winkels nog voorbespeelde musiccassettes ook heel apart.
Je bent in Jakarta? Sowieso apart land, dat Indoniesie, wist je dat de nieuwbakken gekozen president daar een enorme metalfan is?

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSWP4bXyV5bbLIKdK3eVvKAuzYoRJC8qmlYyN7MxbP_k0PBB66H
En, hoe bizar, dat Joko Wikodo een treffende gelijkenis met Obama vertoont? Er is misschien nog hoop..
http://images.solopos.com/2014/07/Kemenangan-Barack-Obama-Joko-Widodo-dinilai-serupa-talkmen.com_.jpg
Veel plezier in Jakarta

0
geplaatst: 27 juli 2014, 12:51 uur
dankjewel. Hij is de man van het volk. Heel spannend allemaal. Er kan nu vanalles gaan gebeuren, positief en negatief. Hij is trouwens ook burgemeester van Jakarta. Mijn schoonfamilie kan nu bv. geen illegaal stroom meer aftappen, en de tijdklok voor ambtenaren is ingevoerd, er is nog hoop....lol
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 22:47 uur
Vanaf zondag ben ik een maand in het noorden van Zweden, waar ik een deel van Kungsleden (The King's Trail) ga lopen. Van Abisko tot Kvikkjokk, ongeveer 250 kilometer.
Kungsleden - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Kungsleden - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 26 augustus 2014, 10:48 uur
Voor de liefhebbers van het stevige fietswerk is wellicht de Transcontinental Race de moeite waard.
Van London naar Istanbul, zonder support.
Je moet dus zelf eten/drinken/slapen/reparaties regelen.
Er zijn 3 verplichte checkpoints langs de route en voor de rest ben je vrij te bepalen hoe je fietst.
Checkpoint in Parijs, op de Stelvio Pass en Mount Lovćen in Montenegro.
Hierbij een link naar website van een deelnemer.
En uiteraard de officiele website met een verslag van de laatste editie.
De winnaar van 2014 heeft er een week over gedaan, met maar 3 uur slaap per nacht...
Van London naar Istanbul, zonder support.
Je moet dus zelf eten/drinken/slapen/reparaties regelen.
Er zijn 3 verplichte checkpoints langs de route en voor de rest ben je vrij te bepalen hoe je fietst.
Checkpoint in Parijs, op de Stelvio Pass en Mount Lovćen in Montenegro.
Hierbij een link naar website van een deelnemer.
En uiteraard de officiele website met een verslag van de laatste editie.
De winnaar van 2014 heeft er een week over gedaan, met maar 3 uur slaap per nacht...
0
buizen
geplaatst: 26 augustus 2014, 14:23 uur
Valt me wel op dat veel MuMe'ers actieve vakanties houden.
Vakantie.. ja, lijkt me ook wel weer eens heerlijk. Zucht.
Vakantie.. ja, lijkt me ook wel weer eens heerlijk. Zucht.
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 00:10 uur
Ben net een week terug van eerst een festival in Tsjechië (bloedje heet met een temperatuur plm. 33 graden en dat vijf dagen lang), daarna 10 dagen Rusland. Niet echt een populair land in het westen momenteel maar ik heb mij daar zeer zeker vermaakt. Verbleef één nacht in Oefa, vijf nachten in dorp Julaman (eerste buitenlander ever in het dorp), drie nachten in Kazan en eentje in Moskou.
Niet dat ik zo avontuurlijk ben aangelegd maar met mijn Russische vriendin wat familiebezoeken in vogelvlucht afgelegd. Zeer gastvrij ontvangen en op een gegeven moment al wodka drinkend bij het ontbijt om tien uur in de ochtend bij een oom die doordraafde in zijn gastvrijheid. Na de zesde wodka kwam er uit mijn mond een duidelijke "njet".
Mooie wandelen gemaakt langs velden waar geen eind aan leek te komen. Echt een schitterende natuur hebben ze in Rusland.
Niet dat ik zo avontuurlijk ben aangelegd maar met mijn Russische vriendin wat familiebezoeken in vogelvlucht afgelegd. Zeer gastvrij ontvangen en op een gegeven moment al wodka drinkend bij het ontbijt om tien uur in de ochtend bij een oom die doordraafde in zijn gastvrijheid. Na de zesde wodka kwam er uit mijn mond een duidelijke "njet".
Mooie wandelen gemaakt langs velden waar geen eind aan leek te komen. Echt een schitterende natuur hebben ze in Rusland.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 13:10 uur
Inmiddels weer terug van mijn reis door Thailand, Laos en Cambodja. Het waren 46 fantastische dagen (op een paar na dan) waarin ik ongelooflijk veel beleefd heb.
Hierbij een lijstje met de hoogte- en dieptepunten per land:
Thailand
- Levende metropool Bangkok met al zijn tempels, markten, restaurants, shoppingmallen en nachtleven.
- De oude spoorlijn en Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi.
- Khao Yai Natuurpark met apen, olifanten, slangen, spinnen, vogels, reptielen en meer.
- De oude steden Ayutthaya en Sukhothai met hun honderden tempel ruïnes.
- Vier dagen op de brommer de Mae Hong Song Loop in het Noorden van Thailand. De indrukwekkende weg door de bergen met 2200 bochten. Onderweg vele watervallen, grotten en hot springs. En daarbij de beklimming van de hoogste berg van Thailand de Doi Inthanon op ruim 2500 meter hoog.
- Kookklas in Chiang Mai. Zes verschillende gerechten maken uit de Thaise keuken en ze uiteraard ook opeten. Onder andere de jungle curry met 25 chilipepers.
- Genieten van het heerlijke eten bij de straatstalletjes, (nacht) markten en restaurants. De uitgebreide Thaise keuken met al zijn curry's, salades en de vele koffietentjes en fruitshakes.
Laos:
- Twee dagen met de slowboat over de Mekong vanaf de grens van Thailand naar Luang Prabang in Laos. Samen met tientallen andere backpackers genieten van de omgeving.
- Ziek worden in Laos net als bijna alle anders toeristen door de slechte hygiëne. Met medicijnen ben ik er weer bovenop gekomen.
- De indrukwekkende Wat Phou tegen een heuvel op nabij Champassak in Laos.
- De hoogste waterval van Laos met zijn 150 meter nabij Pakse.
- Het COPE center in Vientiane waar nog steeds de impact van alle explosieven zichtbaar zijn die door de Amerikanen zijn afgevuurd in de Ho Chi Minh Trail
- Het einde van Tubing (met een band de rivier afdrijven) in Van Vieng door de tientallen slachtoffers die er elk jaar bij vallen. Blij dat dit nu een halt is toegeroepen door de regering want zo wordt een armoedig land als Laos kapot gemaakt. Sfeer was nu veel gemoedelijker.
- Genieten van een Frans ontbijt in Luang Prabang en Vientiane (croissants, baguette, pain au chocolate etc.) En de heerlijkste lokale gerechten zoals laab en Orlam.
Cambodja:
- Het geweld van de Rode Khmer in Cambodja zien bij The Killing Fields en het Tuol Sleng museum in Phnom Phen. Een vierde (2 miljoen) van de bevolking werd hierbij uitgemoord onder het bewind van Pol Plot en de andere broeders. Nog steeds zo weinig over bekend in Nederland en de processen tegen de leiders lopen nog steeds.
- Relaxen aan de kust bij Sihanoukville en op de eilanden voor de kust zoals Koh Rong. De schitterende witte stranden en koraalriffen en de rust op de eilanden.
- Het hoogtepunt van de reis: De tempels en steden van Angkor binnen het gebied van 400km2 en alle tempels die daarbuiten liggen. De ongelooflijke gedetailleerde bouwwerken en de opslokking door de jungle van vele oude steden.
- De heerlijke Khmer curry's, gefrituurde vogelspinnen en romige amok.
- Acht uur vertraging oplopen door het slechte wegennetwerk naar Phnom Penh vanaf de Laotiaanse grens.
De foto's van Thailand staan nu allemaal online, voor een volledig overzicht kun je hier terecht. De foto's van de andere landen zullen binnenkort online staan.
Hierbij een lijstje met de hoogte- en dieptepunten per land:
Thailand
- Levende metropool Bangkok met al zijn tempels, markten, restaurants, shoppingmallen en nachtleven.
- De oude spoorlijn en Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi.
- Khao Yai Natuurpark met apen, olifanten, slangen, spinnen, vogels, reptielen en meer.
- De oude steden Ayutthaya en Sukhothai met hun honderden tempel ruïnes.
- Vier dagen op de brommer de Mae Hong Song Loop in het Noorden van Thailand. De indrukwekkende weg door de bergen met 2200 bochten. Onderweg vele watervallen, grotten en hot springs. En daarbij de beklimming van de hoogste berg van Thailand de Doi Inthanon op ruim 2500 meter hoog.
- Kookklas in Chiang Mai. Zes verschillende gerechten maken uit de Thaise keuken en ze uiteraard ook opeten. Onder andere de jungle curry met 25 chilipepers.
- Genieten van het heerlijke eten bij de straatstalletjes, (nacht) markten en restaurants. De uitgebreide Thaise keuken met al zijn curry's, salades en de vele koffietentjes en fruitshakes.
Laos:
- Twee dagen met de slowboat over de Mekong vanaf de grens van Thailand naar Luang Prabang in Laos. Samen met tientallen andere backpackers genieten van de omgeving.
- Ziek worden in Laos net als bijna alle anders toeristen door de slechte hygiëne. Met medicijnen ben ik er weer bovenop gekomen.
- De indrukwekkende Wat Phou tegen een heuvel op nabij Champassak in Laos.
- De hoogste waterval van Laos met zijn 150 meter nabij Pakse.
- Het COPE center in Vientiane waar nog steeds de impact van alle explosieven zichtbaar zijn die door de Amerikanen zijn afgevuurd in de Ho Chi Minh Trail
- Het einde van Tubing (met een band de rivier afdrijven) in Van Vieng door de tientallen slachtoffers die er elk jaar bij vallen. Blij dat dit nu een halt is toegeroepen door de regering want zo wordt een armoedig land als Laos kapot gemaakt. Sfeer was nu veel gemoedelijker.
- Genieten van een Frans ontbijt in Luang Prabang en Vientiane (croissants, baguette, pain au chocolate etc.) En de heerlijkste lokale gerechten zoals laab en Orlam.
Cambodja:
- Het geweld van de Rode Khmer in Cambodja zien bij The Killing Fields en het Tuol Sleng museum in Phnom Phen. Een vierde (2 miljoen) van de bevolking werd hierbij uitgemoord onder het bewind van Pol Plot en de andere broeders. Nog steeds zo weinig over bekend in Nederland en de processen tegen de leiders lopen nog steeds.
- Relaxen aan de kust bij Sihanoukville en op de eilanden voor de kust zoals Koh Rong. De schitterende witte stranden en koraalriffen en de rust op de eilanden.
- Het hoogtepunt van de reis: De tempels en steden van Angkor binnen het gebied van 400km2 en alle tempels die daarbuiten liggen. De ongelooflijke gedetailleerde bouwwerken en de opslokking door de jungle van vele oude steden.
- De heerlijke Khmer curry's, gefrituurde vogelspinnen en romige amok.
- Acht uur vertraging oplopen door het slechte wegennetwerk naar Phnom Penh vanaf de Laotiaanse grens.
De foto's van Thailand staan nu allemaal online, voor een volledig overzicht kun je hier terecht. De foto's van de andere landen zullen binnenkort online staan.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 15:05 uur
Von Helsing schreef:
Rusland stond vorig jaar al in de planning, maar met al die ellende rondom anti-homo beleid, gedoe rondom die Greenpeace-activisten en wat andere zaken het reisje maar uitgesteld.
Ook dit jaar met De Krim, MH17 en de stand van zaken nu in Oekraine is het er weer niet van gekomen.
Nog even geduld en Nederland hoort bij Rusland, dat scheelt weer een dure vlucht

0
geplaatst: 27 november 2014, 09:41 uur
A.s. zaterdag vertrek ik voor een rondreis van een maand door Midden Amerika; Van San Jose in Costa Rica naar Guatamala via Nicaragua, El Salvador, Honduras en Belize. Veel natuur, wildlife, cultuur en historie. Heb er zin in, zeker nu het hier wat frisser begint te worden. En als klap op de vuurpijl ga ik direct daarna nog een weekje chillen bij vrienden in Portugal.
Jammer dat ik de ontknoping van de MuMeLadder ga missen. Altijd een leuke tijd inclusief radiouitzending zoals vorig jaar. Ik weet niet of die nu ook weer gepland staat maar have fun allemaal met de finale! Als er een beetje wifi links en rechts te vinden is, zal ik wellicht nog af en toe mijn gezicht laten zien.
Tot volgend jaar!
Jammer dat ik de ontknoping van de MuMeLadder ga missen. Altijd een leuke tijd inclusief radiouitzending zoals vorig jaar. Ik weet niet of die nu ook weer gepland staat maar have fun allemaal met de finale! Als er een beetje wifi links en rechts te vinden is, zal ik wellicht nog af en toe mijn gezicht laten zien.
Tot volgend jaar!

0
geplaatst: 27 november 2014, 09:47 uur
En de decembersneeuw (chillen), toch een mooie vakantie gewenst, wel een avontuur.
0
geplaatst: 27 november 2014, 10:47 uur
Thanx, het heeft dan ook deels de functie van overwinteren. 

0
geplaatst: 27 november 2014, 10:55 uur
Portugal - in de buurt van Porto toevallig; daar zijn een paar leuke platenzaken; en een erg mooie boekhandel (geheel in Jugendstil); ook Lissabon heeft voldoende muzikale 'ontspanningsmogelijkheden' - strak plan overigens

0
geplaatst: 27 november 2014, 12:51 uur
Neen, vlak naast Faro ri Spaanse grens. Kans is groot dat we nog 1 a 2 dagen naar Sevilla gaan. Dus als je daar nog wat weet? 

0
geplaatst: 26 april 2015, 18:50 uur
Morgenochtend vroeg voor een kleine twee weken naar New York
.
De stad bekijken, wat concerten bezoeken, morgenavond gelijk een NBA wedstrijd meepakken en wellicht hier en daar nog wat leuke platenzaken bezoeken.
Iemand nog NY tips, dingen die ik echt niet mag missen tijdens mijn bezoek?
.De stad bekijken, wat concerten bezoeken, morgenavond gelijk een NBA wedstrijd meepakken en wellicht hier en daar nog wat leuke platenzaken bezoeken.
0
geplaatst: 26 april 2015, 19:33 uur
Staat bovenaan mijn wish-list. Heel veel plezier! Geniet ervan.
0
geplaatst: 26 april 2015, 19:38 uur
Edgar18 schreef:
.
De stad bekijken, wat concerten bezoeken, morgenavond gelijk een NBA wedstrijd meepakken en wellicht hier en daar nog wat leuke platenzaken bezoeken.
.De stad bekijken, wat concerten bezoeken, morgenavond gelijk een NBA wedstrijd meepakken en wellicht hier en daar nog wat leuke platenzaken bezoeken.
Ik zou zeker een bezoekje brengen aan de Comedy Cellar (stand-up comedy). Wel vooraf reserveren of een uurtje voor
aanvang in de rij staan.
Verder vond ik de wijk Williamsburgh in Brooklyn ook heel leuk.
0
geplaatst: 26 april 2015, 22:02 uur
oceanvolta schreef:
Comedy Cellar - Williamsburgh in Brooklyn
Thanks!! Comedy Cellar - Williamsburgh in Brooklyn

0
geplaatst: 29 april 2015, 15:12 uur
Vrijdagmiddag naar Iraanse ambassade in Den Haag.
Mijn visum is goedgekeurd door de ayatollah
Schijnen wat muziekwinkels in Teheran te zitten, dus mooi op zoek naar Iraans vinyl.
Mijn visum is goedgekeurd door de ayatollah

Schijnen wat muziekwinkels in Teheran te zitten, dus mooi op zoek naar Iraans vinyl.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 juni 2015, 17:34 uur
Beetje leven inblazen in deze topic...
Nog één werkdag en nog zes werkweken (als ik nog goed kan tellen) ben ik verwijderd van de jaarlijkse vakantie, dus nog zes weken de "poten van oender me gat lopen" (West-Vlaams) en dan... drie weken vakantie.
In tegenstelling tot de voorbije vier jaren wordt het deze keer geen Haute-Nendaz in kanton Le Valais in Zwitserland maar Sankt Anton am Arlberg in Tirol, Oostenrijk. Daar zit ik niet te ver van Liechtenstein (bankuittreksels
), Zwitserland (taxfree zone in Samnaum) en Italië (lekker eten en drinken natuurlijk).
Zoals steeds is de bedoeling de nodige rust inhalen en veel wandelen, gewoon doen wat ik tijdens het jaar soms te weinig doe, eigen schuld dikke bult. Ik heb al een aantal ideeën voor daguitstappen zoals de Achensee, de Europabrücke, Bodensee en de Italiaanse kant van Tirol.
Als lectuur gaan waarschijnlijk de vijf boeken mee van de Emperor-series van Conn Iggulden. Als muziek gaat de laptop mee, just in case, maar hoe (hopelijk) beter het weer, hoe meer ik in de bergen zal zitten.
Nog één werkdag en nog zes werkweken (als ik nog goed kan tellen) ben ik verwijderd van de jaarlijkse vakantie, dus nog zes weken de "poten van oender me gat lopen" (West-Vlaams) en dan... drie weken vakantie.
In tegenstelling tot de voorbije vier jaren wordt het deze keer geen Haute-Nendaz in kanton Le Valais in Zwitserland maar Sankt Anton am Arlberg in Tirol, Oostenrijk. Daar zit ik niet te ver van Liechtenstein (bankuittreksels
), Zwitserland (taxfree zone in Samnaum) en Italië (lekker eten en drinken natuurlijk).Zoals steeds is de bedoeling de nodige rust inhalen en veel wandelen, gewoon doen wat ik tijdens het jaar soms te weinig doe, eigen schuld dikke bult. Ik heb al een aantal ideeën voor daguitstappen zoals de Achensee, de Europabrücke, Bodensee en de Italiaanse kant van Tirol.
Als lectuur gaan waarschijnlijk de vijf boeken mee van de Emperor-series van Conn Iggulden. Als muziek gaat de laptop mee, just in case, maar hoe (hopelijk) beter het weer, hoe meer ik in de bergen zal zitten.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 22:33 uur
Sir Spamalot schreef:
Ik heb al een aantal ideeën voor daguitstappen zoals de Europabrücke.
Ik heb al een aantal ideeën voor daguitstappen zoals de Europabrücke.
Een enkele brug met een snelweg lijkt me wat overdreven om zo'n eind voor te rijden, maar ieder z'n ding

Als je toch in die buurt bent is het aan te raden om een stuk het Stubaital in te rijden, bijvoorbeeld tot aan de Grawa waterval:
klik
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 juni 2015, 10:33 uur
De Europabrücke (überhaupt de hele Brenner-Autobahn) was in zijn begindagen natuurlijk wel een indrukwekkend staaltje wegenbouw, maar inmiddels is daar (relatief) het spectaculairste wel een beetje af inderdaad. Leuker met de auto (of als je de geest echt te pakken hebt met de fiets) is een rondje over de Silvrettastrasse, tussen Montafon en Paznauntal (of omgekeerd).
0
geplaatst: 11 juni 2015, 14:44 uur
Casartelli schreef:
De Europabrücke (überhaupt de hele Brenner-Autobahn) was in zijn begindagen natuurlijk wel een indrukwekkend staaltje wegenbouw, maar inmiddels is daar (relatief) het spectaculairste wel een beetje af inderdaad. Leuker met de auto (of als je de geest echt te pakken hebt met de fiets) is een rondje over de Silvrettastrasse, tussen Montafon en Paznauntal (of omgekeerd).
En ook niet al te ver van Sankt Anton: de Kaunertaler Gletscherstrasse. Met de auto tot bijna 2.800 m. en vandaar eventueel nog wat hoger met een liftje.
http://www.kaunertaler-gletscher.at/website/var/tmp/thumb_3833__contentimg_big.jpeg
* denotes required fields.