MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
grovonion schreef:
(quote)
Kyoto ben ik ook ooit geweest, blitzbezoek voor het werk. Maar de glimps die ik had opgevangen smaakte toen al naar meer. Ik heb wel begrepen dat in Japan op verlof gaan nogal aan de dure kant is? Ik ben dan ook aan het wachten totdat er zich voor het werk nog eens een kans voordoet, iet dat vroeg of laat wel eens voorvalt. Voorlopig hou ik het nog even bij China Nog lekkere gerechten gesmaakt of speciale drankjes gedronken?

Ik vond de prijzen erg meevallen... het is in elk geval goedkoper dan Nederland. Maaltijd ca. 10 euro, hotelkamer (hostels heb je er nauwelijks) ca. 30 euro, dag met de metro 7 euro, cd's even duur als hier, alleen benzine moet heel duur zijn (niet gecheckt). Trein zeer goedkoop (behalve de Shinkansen). Maar de yen staat wel erg gunstig op dit moment.
Qua gerechten: rauwe kwal is niet aan te bevelen (zit geen smaak aan en is niet weg te krijgen, net rubber), rauwe tentakels hetzelfde verhaal. Conservatievere sashimi van bv tonijn is echter heerlijk! Net als yakatori (barbequevlees met honing en sesam) en okinamiyaki (soort omelet van groenten en ei).
Ook nog een drankje gedaan in het Park Hyatt hotel (van Lost in Translation), op de 50e verdieping een waanzinnig uitzicht over Tokyo by night!
Kyoto vond ik de gaafste stad, tegelijk mondain en relaxed, een beetje á la Barcelona, een anything goes sfeer.

itchy schreef:

Qua gerechten: rauwe kwal is niet aan te bevelen (zit geen smaak aan en is niet weg te krijgen, net rubber), rauwe tentakels hetzelfde verhaal.

Rauwe kwal is een populair voorgerecht hier, met wat soya-saus best te doen. Alvast beter dan ingewanden.
itchy schreef:

Ook nog een drankje gedaan in het Park Hyatt hotel (van Lost in Translation), op de 50e verdieping een waanzinnig uitzicht over Tokyo by night!
Cool! Dat zou ik ook willen doen, "Lost in translation" is een van mijn lievelingsfilms van de laatste jaren.

grovonion schreef:

Rauwe kwal is een populair voorgerecht hier

Hier?

itchy schreef:
(quote)

Hier?
in Shanghai, waar ik nu ondertussen al een jaartje woon...(de berichtjes hier beneden lezen helpt misschien )

gemaster schreef:
Nou mensen, ik ben morgenvroeg voor 10 daagjes naar de US of A. Tot dan!

Ik zal nog wel een paar foto's(of misschien zelfs wel filmpjes!) maken die ik dan in het fotoboek zal plaatsen.

En weer terug. Ongelooflijk gaaf land zeg, maar ik ben blij dat ik weer een bordje sperziebonen met gehaktballen kan eten ipv bacon 'n cheese burgers van Jack In The Box.

Foto's volgen nog.

Even muggenziften: titel van dit topic is niet juist. Het moet zijn: "met" vakantie. En het is "op" reis.

Joy4ever schreef:
Even muggenziften: titel van deze topic is niet juist. Het moet zijn: "met" vakantie. En het is "op" reis.

En het is: 'dit' topic

Hier staan wat foto's van mijn Japan-trip!

The Light
Erg mooie foto's, itchy!
Nu ben ik er helemaal zeker van om daar nog eens heen te gaan!

grovonion schreef:
Ik heb wel begrepen dat in Japan op verlof gaan nogal aan de dure kant is? Ik ben dan ook aan het wachten totdat er zich voor het werk nog eens een kans voordoet, iet dat vroeg of laat wel eens voorvalt.
En het is zover, ben gisteren in Tokyo aangekomen voor een blitzbezoek van 3 dagen voor het werk

De wintersport komt er bijna aan Volgende week zaterdag(de 27e) valt mijn deel Lekker skiën en apres-skiën in Oostenrijk te Gerlos.

Reijersen schreef:
De wintersport komt er bijna aan Volgende week zaterdag(de 27e) valt mijn deel Lekker skiën en apres-skiën in Oostenrijk te Gerlos.
Dat klinkt goed! Ben een klein beetje jaloers. Betekent dit trouwens dat er ook eindelijk sneeuw is gevallen in de Alpen (ben even weg uit Europa)?

Groetjes aan alle Musicmeter gebruikers vanuit Timboektoe in Mali ... met een reeetetrage internetverbinding....maar wat een fantastisch land en een geweldige vakantie tot nu toe.

Lin
El Ninjo schreef:
Groetjes aan alle Musicmeter gebruikers vanuit Timboektoe in Mali ... met een reeetetrage internetverbinding....maar wat een fantastisch land en een geweldige vakantie tot nu toe.

Morgen samen met m'n vriendin een 11-daagse vakantie naar Mallorca boeken Jammer dat het nog zolang duurt eer we dan gaan..

Vanaf vannacht (2:30 red.) zijn jullie voor een weekje van me af. Dan vertrek ik naar Oostenrijk voor een zeerverdiende (vind ik zelf vooral) skivakantie.

JonnieBrasco
Groetjes aan alle MusicMeteraars vanuit Unawatuna in Sri Lanka. Komende maanden zal ik (na het werk, of na het zwemmen) MusicMeter regelmatig vanaf m'n balkon checken, 20 meter van de golven van de Indische Oceaan.

SelmaDuim
*zwaait naar JonnieBrasco*

JonnieBrasco schreef:
Groetjes aan alle MusicMeteraars vanuit Unawatuna in Sri Lanka. Komende maanden zal ik (na het werk, of na het zwemmen) MusicMeter regelmatig vanaf m'n balkon checken, 20 meter van de golven van de Indische Oceaan.

Groet ook Johan in Sri Lanka, en die balkon-view kan worden ondersteund door een foto

Yak
JonnieBrasco schreef:

De week was weer snel voorbij, dus ben weer in het land. Was erg fijne skiweek. Veel zon en genoeg sneeuw. Eens kijken of ik wat fotootjes kan plaatsen.

Lin
JonnieBrasco schreef:

goed aangekomen, heel mooi
enjoy Johan!

JonnieBrasco schreef:

JonnieBrasco schreef:

Ah, het gaat dus goed daar. Leuk om te lezen!

JonnieBrasco schreef:

Ook van mij de groetjes Johan, plezierige tijd nog toegewenst daar en tot snel!

JonnieBrasco
Bedankt allemaal! Het is nu 'snachts en ben de strandparty maar ontvlucht, Sean Paul, Abba, Shakira... brrrrr!

SelmaDuim
JonnieBrasco schreef:
Bedankt allemaal! Het is nu 'snachts en ben de strandparty maar ontvlucht, Sean Paul, Abba, Shakira... brrrrr!

Volgende MuMe-meeting maar bij jou doen?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.