MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
AGE-411 schreef:
Ik vertrek dinsdagochtend 7/04 om 3:30 te Oudenaarde naar de luchthaven. 6:30 ons vliegtuig. 8:00 in Rome. 11:00 op ons bestemming.

30 april terug

terug

Bobiej
AGE-411 schreef:
(quote)

terug

Welcome back AGE

Vanaf morgen een weekendje Terschelling...... en mijn iPod blijft thuis (wat een hele overwinning is ).

Daar hebben wij in Oostakker woorden voor
Maar amuseer je zeker nog.

En AGE: welkom terug man

Yak
Veel plezier, Eric! Vergeet je paraplu... ehhh... parasol niet.

Binnenkort 2 daagjes Londen en in het najaar USA/Canada. Beginnen in Seattle en dan Canada in en naar het westen rijden (veel natuurparken doen), vervolgens afzakken naar Yellowstone en weer terug naar Seattle.

Ik ga morgen enkele dagen op buitenlandse reis met de studievereniging naar Engeland.. waar we onder andere JET (kernfusie-experiment) en RAL (Rutherford-Apppleton Lab, vooruitstrevend onderzoeksinstituut) bezoeken. Ook brengen we een bezoek brengen aan een bedrijf in Leuven en reizen door om te overnachten in Brugge (op reis erheen). Verder verheug ik me op Oxford, alsmede het bruisende nachtleven in Londen (de FA-cup finale vanuit een britse pub bekijken )...

Veel plezier!

k ga deze zømer (sorry, kon het niet laten) enkele weken met de auto naar Noorwegen. Ben mij nu aan het oriënteren. Zijn er misschien mensen die nog tips hebben wat absoluut te gaan doen, bekijken, luisteren, etc.?

Sheplays
Jeg ønsker dig en rigtig god ferie i Norge (sorry, kon 't ook niet laten)!

Nu is mijn Noors niet al te sterk, maar toch bedankt (voor de tip)?
(overigens zijn tips wat vooral niet te doen of bekijken, etc. natuurlijk ook welkom)

Sheplays
Dat was geen tip!
Er staat: Ik wens je een heel goede vakantie in Noorwegen.

Dat vermoeden had ik al, vandaar dat (voor de tip) tussen haakjes staat.

Sheplays
Noorwegen is een heel groot, ruig land waar de natuur de (enige) grootste bezienswaardigheid is.

Wat zijn je plannen?

Op dit moment zijn er nog niet echt vaststaande plannen. In principe wordt het rondreizen met de auto en tent, maar de wandelschoenen gaan natuurlijk ook mee (bijvoorbeeld om een gletsjerwandeling te maken). Gezien de tijd (twee tot drie weken) richt ik mij vooral op Zuid-Noorwegen, hoewel ik heb gehoord dat de Lofoten erg mooi zijn, en ik eigenlijk wel een keer boven de poolcirkel wil zijn geweest.
Behalve natuur (waaronder natuurlijk de fjorden) ben ik toch van plan enkele steden, zoals Oslo en Bergen te bezoeken (gezien mijn achtergrond om wellicht toch wat architectuur op te snuiven).

Sheplays
Architectonisch gezien is Oslo niet zo'n imponerende stad. Het nieuwe Akerbrygge aan de haven is wel aardig maar heel modern.

Bij Notodden in Heddal staat een mooie stavkirke (staafkerk). Deze is ongeveer in 1240 gebouwd en heeft zowel christelijke kruizen als heidense drakenkoppen op het dak.

Het dorp Rjukan (de rokende) is wel interessant. Het ligt in een dal dat nooit zonlicht ziet. Men vangt daar een waterval in lange pijpen op om energie op te wekken. Het is bekend van het zogenaamde zware water en de wetenschapper Nils Bohr die er werkte in WOII.

Fjorden zijn er natuurlijk volop in het zuiden. Je mag overal vrij kamperen, vissen etc.

Don't: proberen meer drank mee te nemen dan toegestaan!
Do: mugwerende middelen meenemen!!

*edit: De lofoten zijn niet loovooten maar loe-foeten (wolvenvoeten)

**edit: luisteren: Grieg, Madrugada en Motorpsycho

Oslo mag architectonisch dan niet zo mooi zijn misschien, verder is het wel een prachtige stad hoor!

En als je in Bergen bent, kun je ook naar beneden afzakken. Volgens mij ben je binnen een uurtje (of twee) met de boot in Stavanger. In die buurt heb ik zelf nog een tijdje op het schiereiland Karmoy gezeten (vlakbij Haugesund). Echt heel erg mooi (zeker als je in een huisje op de rotsenkust zit en 's ochtends wakker wordt met uitzicht op zee).

Bedankt voor de tips. Die staafkerk ben ik idd al op internet tegengekomen. Rjukan klinkt interessant, ik zal eens kijken of ik dat in het reisprogramma kan opnemen, net als het schiereiland Karmoy.

Wat betreft alcohol; ik ben wel vaker in landen geweest, waar dit relatief moeilijk te krijgen was, dus een paar weken zonder of met minder moet geen probleem zijn. Muggenwerend middelen daarintegen had ik nog niet aangedacht om mee te nemen, zal ik zeker aan denken.

Verder ken ik Grieg niet (zal ik eens gaan luisteren), Madrugada wel en Motorpsycho ga ik eind deze maand in Tivoli zien (en verder gaat natuurlijk Biosphere mee op de I-pod)

(Vanwaar eigenlijk al die kennis over Noorwegen, als ik vragen mag?)

Sheplays
Grieg's muziek is klassiek! Van origine een Schot (Greig) wiens familie naar Noorwegen was geëmigreerd. Hij wist in zijn muziek de oude volksmelodieën te verweven en deze heeft zodoende een typische noorse sound, zoals bijvoorbeeld het overbekende Morgenstemming. Hij woonde vlakbij Bergen op het landgoed Troldhaugen en daar is zijn huis nu een museum ((klik)

Misschien is er in Oslo ook iets dat je interesseert, het Vigelandpark.

Zelf ben ik van Noorse afkomst. Mijn familie komt uit Oslo (het voormalige Christiania). Ik heb meerdere keren (per motor en auto) door Noorwegen gereisd.

@herman
Het Oslofjord is ok, maar voor een Amsterdammer is Oslo toch wel een beetje tam

Als Grieg's muziek klassiek is, dan zal ik eens aan vader vragen of hij hier mss iets van heeft. Maar los van muziek, de steden en architectuur, zoals al aangegeven Noorwegen is vooral natuur, toch. Dus wat moet ik vooral gaan zien; welke fjord, welke gletsjer en welke nog niet door het grote publiek ontdekte plekken?

Sheplays
In Noorwegen is niets door het grote publiek ontdekt!

Geirangerfjord, Sognefjord en Hardangerfjord liggen in het gebied waar jij rondtoert. Wat gletsjers betreft moet een ander je maar raad geven, ik ben niet zo'n avonturier!

Volgens mij staan in dit topic foto's van een user op wandeltocht in Noorwegen.

Grieg's pianoconcerto

Je vertelt er zo mooi over , Janine , dat ik nu een plaat opzet van die Noorse componist. Dank je wel !

Sheplays
Heel goed, George, dat heb ik ook net even gedaan!

Wie weet draaien we ook nog dezelfde plaat

Sheplays schreef:
In Noorwegen is niets door het grote publiek ontdekt!

Dat kan natuurlijk ook bijna niet anders in zo'n groot, ruig land.
Nogmaals bedankt; hoewel het nog enkele maanden duurt voordat ik ga, de voorpret is alvast begonnen.

Sheplays
Het is er echt heel mooi!

Welke boot neem je?

Ik ben gisteren teruggekomen van een weekje Rome! Was met school, was een werkweek, maar het was wel hartstikke leuk, en heel veel coole dingen gezien, geweldige stad!

Ook al! Ook nog in Pompeï geweest?

Nee, dat niet, helaas...
Waar sliep jij? Wij sliepen in een klooster dat echt midden in de stad zat, vlakbij het Pantheon enzo.

Wij sliepen bij het station in de buurt (Termini) ook in het centrum. Op 10 minuten lopen van het Forum Romanum en de Suikertaart...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:33 uur

geplaatst: vandaag om 07:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.