De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2008, 14:31 uur
Ahja, de Suikertaart, dat was mijn uitzicht als ik uit het raam van mijn kamer keek. Naja, we zijn dus niet naar Pompeï geweest, maar wel naar Ostia, maar daar was niet zoveel aan, en naar Tivoli, dat was op zich wel leuk.
Maargoed, het was een geweldige week, maar wel vermoeiend. Veel gezien enzo. Ben je ook naar de Galleria Borghese geweest? Dat is geweldig! Alleen toen we er bijna waren barstte er echt een stortbui los, en er was geen beschutting in de buurt. Dus iedereen kwam daar zeiknat aan, maar die beelden van Bernini maken het natuurlijk wel weer goed.
Maargoed, het was een geweldige week, maar wel vermoeiend. Veel gezien enzo. Ben je ook naar de Galleria Borghese geweest? Dat is geweldig! Alleen toen we er bijna waren barstte er echt een stortbui los, en er was geen beschutting in de buurt. Dus iedereen kwam daar zeiknat aan, maar die beelden van Bernini maken het natuurlijk wel weer goed.
0
geplaatst: 18 mei 2008, 14:39 uur
Nee, niet naar de Galleria Borghese geweest...
Wel op de SInt-Pieter en in de Capitolijnse Musea en natuurlijk de Spaanse Trappen (supergezellig daar).
Wij zijn ook even naar het Pantheon geweest terwijl het regende, en toen natuurlijk even met paraplu onder het gat gaan staan
.
En dan nog het Laatste Oordeel in de Sixtijnse Kapel.
Dat in de Sixtijnse Kapel is zo ironisch als wat, je moet er namelijk stil zijn en dan om de 10 minuten klinkt er een keihard DING DONG!!! SILENZIO met nog enkele woorden erachteraan...
Wel op de SInt-Pieter en in de Capitolijnse Musea en natuurlijk de Spaanse Trappen (supergezellig daar).
Wij zijn ook even naar het Pantheon geweest terwijl het regende, en toen natuurlijk even met paraplu onder het gat gaan staan
. En dan nog het Laatste Oordeel in de Sixtijnse Kapel.
Dat in de Sixtijnse Kapel is zo ironisch als wat, je moet er namelijk stil zijn en dan om de 10 minuten klinkt er een keihard DING DONG!!! SILENZIO met nog enkele woorden erachteraan...

0
geplaatst: 18 mei 2008, 14:50 uur
Sint-Pieter ben ik natuurlijk ook geweest, maar de Capitolijnse Musea heb ik helaas gemist doordat we op de heenreis in het vliegtuig 1,5 uur vertraging hadden... Daardoor hebben we een wandeling gemist...
Haha, ja, in de Sixtijnse Kapel, die bewakers zo de hele tijd: SILENCE! NO PICTURES! Dat was best wel irritant
Je mocht niet eens op dat trappetje zitten, want dan komen zij er al meteen aan: RISE!
Ik weet niet of je er bent geweest, maar vlakbij het Pantheon was ook nog een ijssalon, waar ze wel 110 smaken hadden!! En het was ook echt hartstikke lekker. Alleen is het dan wel moeilijk om te kiezen
Haha, ja, in de Sixtijnse Kapel, die bewakers zo de hele tijd: SILENCE! NO PICTURES! Dat was best wel irritant
Je mocht niet eens op dat trappetje zitten, want dan komen zij er al meteen aan: RISE! Ik weet niet of je er bent geweest, maar vlakbij het Pantheon was ook nog een ijssalon, waar ze wel 110 smaken hadden!! En het was ook echt hartstikke lekker. Alleen is het dan wel moeilijk om te kiezen

0
geplaatst: 18 mei 2008, 14:52 uur
NIce Ice heet die salon volgens mij. Ja, daar zijn we langsgelopen, maar we liepen toen te soppen in onze schoenen en niemand had echt trek in ijs om die reden
.
.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 13:38 uur
Jammer dat je de Capitolijnse Musea hebt moeten missen, want ze zijn zeker de moeite waard. Zo is het zicht op het Forum Romanum schitterend! En die lastige bewakers, daar heb ik ook last van gehad
.
.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 16:36 uur
Super, waar ga je precies allemaal heen?
Heb er in 2002 4 weken rondgetrokken, maar wil zeker nog eens terug.
0
Marcel²
geplaatst: 31 mei 2008, 18:02 uur
Ik vertrek morgen om 7:00 voor 2 weken naar Griekenland (Kreta) 

0
geplaatst: 31 mei 2008, 20:36 uur
Mijn vertrekpunt is Shanghai, omdat ik wat oude vrienden (en één speciale vriendin) en collega's wil bezoeken. Ooorspronkelijk was ik daarna van plan om via Kunming naar Chengdu te trekken en zo het zuidwesten van China te bezoeken. Met die dramatische aardbeving en vanwege de heissa rond Tibet is echter een groot deel van dat plan in water gevallen. China heeft namelijk niet alleen Tibet afgesloten voor toeristen (of tenminste moeilijk gemaakt om visum te krijgen) maar ook grote delen van Yunnan zijn naar het schijnt niet toegangelijk. Ik zal dus wel zien waar ik geraak.
Marcel, veel plezier in Kreta, zal wel een klein beetje warm zijn?
Marcel, veel plezier in Kreta, zal wel een klein beetje warm zijn?

0
geplaatst: 1 juni 2008, 09:34 uur
En daarbij mijn veel plezier-wens aan marcel en grovonion 
dus nogmaals: Veel plezier allebei!

0
geplaatst: 1 juni 2008, 09:51 uur
Lin schreef:

die van mij ook: dus ook van mij nogmaals een fijne vakantie gewenst!
0
geplaatst: 1 juni 2008, 14:08 uur
Ik ben van plan de boot van Hirtshals naar Kristiansand te nemen, om vervolgens via de kust richting Trondheim te gaan, en dan meer via het binnenland weer terug te zakken naar Kristiansand.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 14:35 uur
L_T_B schreef:
Discussie over de vervuiling van vliegtuigen verwijderd.
Discussie over de vervuiling van vliegtuigen verwijderd.
vervuiling dient altijd bij de bron te worden aangepakt.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 20:01 uur
Ik vertrek morgen naar Terschelling om daar 5 dagen Oerol en alles eromheen mee te maken... Dus tot zondagavond 

0
Morrighancrow
geplaatst: 22 juni 2008, 00:15 uur
Daar ben ik ook net geweest
Twee daagjes, het was mijn Oerolontmaagding. Mijn vriend is daar vrijwilligerscoordinator en kon me dus in twee dagen de 'best of' laten zien. Met als hoogtepunt toch wel Gran Reynata, speciaal daarvoor Vriend geworden, het was de volle 16 euro zeker waard! Echt geweldige voorstelling. Volgend jaar ga ik weer, en dan wel de volle anderhalve week, als vrijwilliger!
Twee daagjes, het was mijn Oerolontmaagding. Mijn vriend is daar vrijwilligerscoordinator en kon me dus in twee dagen de 'best of' laten zien. Met als hoogtepunt toch wel Gran Reynata, speciaal daarvoor Vriend geworden, het was de volle 16 euro zeker waard! Echt geweldige voorstelling. Volgend jaar ga ik weer, en dan wel de volle anderhalve week, als vrijwilliger!
0
Sheplays
geplaatst: 23 juni 2008, 23:20 uur
ShakmUWontBreakm schreef:
Ik ben van plan de boot van Hirtshals naar Kristiansand te nemen, om vervolgens via de kust richting Trondheim te gaan, en dan meer via het binnenland weer terug te zakken naar Kristiansand.
(quote)
Dus eerst nog een flink ritje naar het noorden van Denemarken!
Deze ferry heb ik nooit genomen, wel de nachtboot van Kiel naar Oslo en diverse andere via Zweden.
0
Mordor
geplaatst: 3 juli 2008, 22:37 uur
Net terug van vakantie in Tunesie. Erg genoten van de cultuur en aanwezige natuurschoon.

Kairouan. Heiligste stad voor moslims binnen Noord-Afrika.

Sahara bij oase Douz

Touzeur nabij Algerijnse grens

Kairouan. Heiligste stad voor moslims binnen Noord-Afrika.

Sahara bij oase Douz

Touzeur nabij Algerijnse grens
0
bro
geplaatst: 3 juli 2008, 22:47 uur
Ik vertrek morgen voor een week op hoogtestage in Oostenrijk. Klimtechnieken oefenen, leren omgaan bij ongevallen en lawines enzo. En gewoon van de rust en het uitzicht genieten enzo
Het zal wel leuk worden. Tot over 10 dagen ofzo.
Het zal wel leuk worden. Tot over 10 dagen ofzo.
0
Mordor
geplaatst: 3 juli 2008, 23:13 uur
JohnWilliams schreef:
Dat laatste plaatje is geweldig Mordor!!!
Dat laatste plaatje is geweldig Mordor!!!
Het was erg heet daar in de bergen (leefplek ook van de oorspronkelijke berberbevolking) maar wat een helder weer en mooie kleuren. Echt prachtig! De omgeving heeft vaak ook gediend als filmdecor (Star wars o.a)
0
geplaatst: 7 juli 2008, 00:03 uur
Inderdaad...! En met de mooie muziek van John Williams erbij kan dit filmdecor niet meer lelijk worden!
0
geplaatst: 7 juli 2008, 00:54 uur
Tis kutweer hier in Engeland. En het wordt voorlopig niet veel beter. Regen, storm en 16 tot 18 graden. Oh, het voedsel is ook al niet te vreten en de mensen zijn dik en lelijk. Verder is het een heerlijk land hoor...
0
geplaatst: 8 juli 2008, 12:22 uur
Jammer van het weer, in Nederland is het niet veel beter al hoewel het afgelopen weekend nog wel lekker was met de zon er tussen door.
0
geplaatst: 8 juli 2008, 13:08 uur
JohnWilliams schreef:
Jammer van het weer, in Nederland is het niet veel beter al hoewel het afgelopen weekend nog wel lekker was met de zon er tussen door.
In huis heb je er geen last van...
0
geplaatst: 18 juli 2008, 08:50 uur
Ik ga van het weekend op naar het altijd ruige Brugge! 
Serieus ben er nog nooit geweest en ga dus met mijn vriendin een weekje daar vertoeven. Willen ook even langs Knokke en/of Oostende (wat is leuker?) Dus iemand tips en trucs voor Brugge?

Serieus ben er nog nooit geweest en ga dus met mijn vriendin een weekje daar vertoeven. Willen ook even langs Knokke en/of Oostende (wat is leuker?) Dus iemand tips en trucs voor Brugge?
0
geplaatst: 24 juli 2008, 13:31 uur
Vanaf morgen moeten jullie het een week zonder mij doen, maar niet getreurd 1 augustus ben ik weer terug. Ik ga het een weekje onveilig maken in Renesse.
* denotes required fields.