De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2008, 13:57 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Vanaf morgen moeten jullie het een week zonder mij doen, maar niet getreurd 1 augustus ben ik weer terug. Ik ga het een weekje onveilig maken in Renesse.
Vanaf morgen moeten jullie het een week zonder mij doen, maar niet getreurd 1 augustus ben ik weer terug. Ik ga het een weekje onveilig maken in Renesse.
Maak er een heerlijke week van en sterkte met een week zonder MusicMeter, want dat kan eventueel tot vreemd gedrag leiden.

0
geplaatst: 24 juli 2008, 17:20 uur
HiLL schreef:
Ik ga van het weekend op naar het altijd ruige Brugge!
Willen ook even langs Knokke en/of Oostende (wat is leuker?)

Willen ook even langs Knokke en/of Oostende (wat is leuker?)
Oostende is stukken leuker dan Knokke. Knokke is eigenlijk helemaal niet leuk, of je zou een rijke fils-a-pappa moeten zijn.
In Oostende leuke cafés genoeg, veel fijn en internationaal volk, misschien loop je zelfs Arno tegen het lijf, of Kamagurka.
Je bent spijtig genoeg een weekje te vroeg, want vanaf 10 aug zijn er de Paulusfeesten, met tal van optredens. Meestal niet echte grote bands, maar wel een goede sfeer.
Have fun!
0
geplaatst: 24 juli 2008, 17:35 uur
HiLL schreef:
Dus iemand tips en trucs voor Brugge?

Dus iemand tips en trucs voor Brugge?
In Brugge ben ik al een paar keer gaan stappen, maar dat is al een aantal jaar geleden.
Leuke kroegen in die tijd:
Bauhaus: een jeugdherberg, dus ook altijd jonge mensen van over gans de wereld, dus kans op interessante gesprekken, met een toffe lange bar en coole muziek.
The Crash: Rock & metal cafe
Jeugdhuis Comma : veel concerten
Cactus Muziekcentrum : same here, veel concerten, ze hebben trouwens ook een apart café, de Cactus Club
En op de Eiermarkt heb je tal van cafés en discotheken.
En moest je je niet amuseren in Brugge, neem dan de trein naar Gent want daar zijn het momenteel Gentse Feesten en die zijn helemaal te gek!
0
geplaatst: 24 juli 2008, 20:01 uur
Ben vandaag naar Yerseke geweest.
Geen vakantie, maar voor mijn eindwerk wat zooi.
Hebben we er maar een daguitstapje van gemaakt.
@ iemand van de streek: Het veer over de Westerschelde: bestaat dat nog? Daar lag een hoop zand ofzo.
@ iemand van de streek: Het veer over de Westerschelde: bestaat dat nog? Daar lag een hoop zand ofzo.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 11:27 uur
Rhythm & Poetry schreef:
ben btw pas om 13.00 uur weg, dus ik kan mijn 'laatste uren' nog beleven op mume

0
geplaatst: 25 juli 2008, 11:41 uur
AGE-411 schreef:
Alleen nog een fiets / voet veer tussen Breskens en Vlissingen
Wel eens van de Westerschelde tunnel gehoord.....?????
0
geplaatst: 25 juli 2008, 11:41 uur
AGE-411 schreef:
het veer is vervangen door een tunnel een heel eind verderop.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 15:29 uur
essence schreef:
Oostende is stukken leuker dan Knokke. Knokke is eigenlijk helemaal niet leuk, of je zou een rijke fils-a-pappa moeten zijn.
In Oostende leuke cafés genoeg, veel fijn en internationaal volk, misschien loop je zelfs Arno tegen het lijf, of Kamagurka.
Je bent spijtig genoeg een weekje te vroeg, want vanaf 10 aug zijn er de Paulusfeesten, met tal van optredens. Meestal niet echte grote bands, maar wel een goede sfeer.
Have fun!
(quote)
Have fun!
We zijn in zowel Knokke als Oostende geweest. Oostende vond ik inderdaad wel leuker, al waren we er kort. Het was trouwens bloedjeheet.
Brugge: Mooie, kleine stad. Heerlijk bier gedronken: Brugse Zot, Kwak, Leffe Blond jammieeee! Wel erg duur allemaal moet ik zeggen. Qua eten etc.. en overal zo'n beetje hetzelfde. Ik kan het woord garnalencroquetten niet meer zien! Verder erg sfeervol stadje! Alleen vind ik het jammer dat de Belgen of Bruggenaren de Nederlanders niet zo mogen volgens mij. Ze komen allemaal zo star en niet bepaald vriendelijk over.. Kunnen de Belgen mij dat eens uitleggen?

Nog een paar optredens meegepikt op de eerste twee avonden. Brugse Tripel dagen. Was best leuk. De Portables deden een uniek optreden met de kerkklokken aldaar. Dat was wat mij betreft erg geslaagd! Goede band en mooi geluid zo samen met die klokken. Ook nog mee staan swingen op de Kreuners!
Ondertussen al aardig wat Belgisch bier op, dus dat was leuk!Kortom zeker een leuke ervaring in Brugge, al vond ik Gent bijvoorbeeld wel leuker.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 15:43 uur
HiLL schreef:
Alleen vind ik het jammer dat de Belgen of Bruggenaren de Nederlanders niet zo mogen volgens mij. Ze komen allemaal zo star en niet bepaald vriendelijk over.. Kunnen de Belgen mij dat eens uitleggen?
Nooit last van, ligt denk ik aan jou. Alleen vind ik het jammer dat de Belgen of Bruggenaren de Nederlanders niet zo mogen volgens mij. Ze komen allemaal zo star en niet bepaald vriendelijk over.. Kunnen de Belgen mij dat eens uitleggen?

.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 15:45 uur
Kos schreef:
.
(quote)
Nooit last van, ligt denk ik aan jou.
.Haha dank je wel Kos

Nou moet ik zeggen dat niet iedereen zo was hoor, maar over het algemeen vind ik het geen spontane stad qua mensen.
0
geplaatst: 25 juli 2008, 15:52 uur
Oja ook nog een stukje Vlaanderen zingt meegepikt.. kon helaas niet echt meezingen..alhoewel: ze zongen ook Heb je even voor mij van ons Franske.
0
geplaatst: 26 juli 2008, 09:19 uur
HiLL schreef:
ze zongen ook Heb je even voor mij van ons Franske.
ze zongen ook Heb je even voor mij van ons Franske.
en dat is nu natuurlijk eens een symphatieke Nederlander waar alle Belgen van houden

En ik denk inderdaad dat het grotendeels aan de Bruggelingen zelf ligt hoor dat je het gevoel kreeg dat ze je niet mochten.
Ik ben Belg, en ik heb dat daar trouwens ook...
0
geplaatst: 27 juli 2008, 20:23 uur
Ik zıt hıer momenteel ın een hotel ın Alanya, Turkıje.
Stralend weer, stampvol hotel, Turken dıe met een beetje geluk een mengelıng van Duıts, Frans en Engels spreken, en vooral lekker duur (4€ voor een uur ınternet).
Stralend weer, stampvol hotel, Turken dıe met een beetje geluk een mengelıng van Duıts, Frans en Engels spreken, en vooral lekker duur (4€ voor een uur ınternet).
0
geplaatst: 27 juli 2008, 20:52 uur
bennerd schreef:
pff, Turkije.
Ik ga hier al dood van de warmte, en tis amper 27°C
Reis naar Finland please voor mij.
Of beter: thuis blijven. Geen pik-pocketturken, warmte, geen stomme taal, geen domme toeristen, geen vakantiediaree en wel: FRIS BIER, Internet, je luie zetel, en je lievelingsCD's

0
geplaatst: 27 juli 2008, 21:02 uur
lebowski schreef:
Ik hoor het al, een echte avonturier.
(quote)
Ik hoor het al, een echte avonturier.
Oost West thuis best.
0
geplaatst: 27 juli 2008, 21:28 uur
Van maandag tot en met vrijdag zit ik in Polen, waar ik de steden Krakau en Warschau ga bezoeken. Ook Auschwitz staat op het programma.
Dus tot vrijdag
Dus tot vrijdag

0
geplaatst: 27 juli 2008, 22:44 uur
Toon1 schreef:
Van maandag tot en met vrijdag zit ik in Polen, waar ik de steden Krakau en Warschau ga bezoeken. Ook Auschwitz staat op het programma.
Dus tot vrijdag
Dus tot vrijdag

Dat zijn nu tenminste interessante reizen.

Veel plezier dus

0
geplaatst: 28 juli 2008, 00:02 uur
Toon1 schreef:
Dus tot vrijdag
Dus tot vrijdag

Tot vrijdag Toon.
Met name Krakau is erg mooi (en loop ook eens naar Auschwitz-Birkenau, als je daar dan (emotioneel) nog toe in staat bent/behoefte aan hebt).
0
geplaatst: 28 juli 2008, 00:10 uur
Toon1 schreef:
Dus tot vrijdag
Dus tot vrijdag

Zo te zien een leerzame vakantie. Daarom steek er wat van op op en daarnaast hopelijk goed weer met muziek van leuke straatmuzikanten en zo.
0
geplaatst: 28 juli 2008, 00:15 uur
Zal vast een mooie/bijzondere vakantie worden Toon.
Voor mij dit jaar voor het eerst geen vliegreis richting zon, bezoek aan familie in de VS of met de camper door Scandinavië of Frankrijk: het geld moet in het huis gestopt worden dus ik sla noodgedwongen een jaar over.
Hopelijk blijft het mooie weer hier nog lekker lang aanhouden want dan heb ik er niet zo'n moeite mee en voelt het als vakantie (want vrij heb ik wel degelijk)
Voor mij dit jaar voor het eerst geen vliegreis richting zon, bezoek aan familie in de VS of met de camper door Scandinavië of Frankrijk: het geld moet in het huis gestopt worden dus ik sla noodgedwongen een jaar over.
Hopelijk blijft het mooie weer hier nog lekker lang aanhouden want dan heb ik er niet zo'n moeite mee en voelt het als vakantie (want vrij heb ik wel degelijk)

0
geplaatst: 28 juli 2008, 19:29 uur
herman schreef:
Tot vrijdag Toon.
Met name Krakau is erg mooi (en loop ook eens naar Auschwitz-Birkenau, als je daar dan (emotioneel) nog toe in staat bent/behoefte aan hebt).
Tot vrijdag Toon.
Met name Krakau is erg mooi (en loop ook eens naar Auschwitz-Birkenau, als je daar dan (emotioneel) nog toe in staat bent/behoefte aan hebt).Auschwitz-Birkenau is inderdaad veel indrukwekkender dan het 'bekende' Auschwitzkamp, door de enorme omvang van het complex krijg je ihernieuwd inzicht in de massaliteit van en de gruwelijke efficiency achter de slachtingen. Hier opereerde Mengele ook met zijn tweeling-experimenten. Heb er twee volle dagen rondgelopen, heel aangrijpend.
Ik logeerde trouwens in Oswiecim (Auschwitz) zelf, een gewoon dorpje met een disco, een kroeg en een pizzeria. Op de een of andere manier een rare gewaarwording. Moet voor de bewoners ook apart zijn, er is daar toch een bizar soort toerisme.
0
geplaatst: 28 juli 2008, 23:26 uur
Inderdaad. De massaliteit... het is nauwelijks te bevatten. Toon zal het wel niet meer lezen, maar je komt er door de treinrails (...) te volgen.
Bizar hoe dicht op de hekken er mensen wonen. Zelf was ik trouwens het meest onder de indruk van de foto's van de experimenten en een miniscuul zitkamertje waar mensen in werden gepropt als ze straf kregen. Zal het wel nooit meer vergeten.
Bizar hoe dicht op de hekken er mensen wonen. Zelf was ik trouwens het meest onder de indruk van de foto's van de experimenten en een miniscuul zitkamertje waar mensen in werden gepropt als ze straf kregen. Zal het wel nooit meer vergeten.
0
geplaatst: 29 juli 2008, 07:52 uur
Ik vertrek zondag voor een 3-tal weken Frankrijk. We hebben een mobilhome als rij- en woontuig en starten via de Vogezen & Elzas, en dalen dan zuidwaarts af via Franche-Compte en Jura, waarschijnlijk Bourgogne (of in het andere geval de Alpen), naar de Auvergne. Misschien gaan we van daaruit nog wat Zuid(oost)elijker ofwel keren we op het gemak terug naar boven.
Als er iemand tips heeft (we hebben ook 2 kinderen bij) voor zie-doe-dingen in bovengenoemde streken, dan zijn die welkom!
Als er iemand tips heeft (we hebben ook 2 kinderen bij) voor zie-doe-dingen in bovengenoemde streken, dan zijn die welkom!
0
geplaatst: 30 juli 2008, 22:05 uur
Spullen gepakt, Ipod vol muziek, stofzuiger nog even door het huis gehaald, zo nog even plat, en dan is deze jongen klaar om richting het Hoge Noorden te vertrekken. Nog bedankt voor de tips en tot over enkele weken.
0
geplaatst: 30 juli 2008, 22:13 uur
ShakmUWontBreakm schreef:
Spullen gepakt, Ipod vol muziek, stofzuiger nog even door het huis gehaald, zo nog even plat, en dan is deze jongen klaar om richting het Hoge Noorden te vertrekken. Nog bedankt voor de tips en tot over enkele weken.
Waar naartoe?
* denotes required fields.