De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2005, 18:47 uur
Enfin, Bloompje zal niet blij zijn met alweer een Antwerpenaar. 

0
geplaatst: 20 november 2005, 21:44 uur
Wat is er eigenlijk mis met Antwerpenaars? Ze zijn een beetje onuitstaanbaar en ze hebben geen cultuur, maar voor de rest zijn het heel aimabele mensen.
0
geplaatst: 20 november 2005, 22:02 uur
Freud schreef:
Wat is er eigenlijk mis met Antwerpenaars? Ze zijn een beetje onuitstaanbaar en ze hebben geen cultuur, maar voor de rest zijn het heel aimabele mensen.
Ik heb geen enkel probleem met Antwerpenaars. Integendeel: ze hebben iets wanstaltigs grappig, ze zijn eigengereid, ze blazen hoog van de toren - en natuurlijk: Gaston & Leo kwamen ook uit Antwerpen

0
geplaatst: 20 november 2005, 22:14 uur
Net als Robbe De Hert die van iedereen zijn 'schatje' maakt. 

0
geplaatst: 20 november 2005, 22:16 uur
Laten we vooral Robbe's onafscheidelijke "safety blanket" niet vergeten vermelden

0
geplaatst: 20 november 2005, 22:39 uur

Even over Antwerpenaars. Natuurlijk heb ik niets tegen ze maar ik geloof wel dat Antwerpenaars gemiddeld een stuk onvriendelijker zijn. Als student in Gent heb ik nog aan televerkoop gedaan en het was afschuwelijk om Antwerpenaars aan de lijn te krijgen. Ze waren grof, bot,... Je werd gewoon echt humeurig van al die kl**tzakken aan de andere kant van de lijn.
Verder is er ook een duidelijk verschil tussen de verschillende delen van Antwerpen. Als ik door Antwerpen-Noord wandel en ik stoot daar per ongeluk iemand aan krijg ik een vuile bek, ook als ik "sorry" zeg. Een vriend van me die daar is opgegroeid zei altijd als hij naar Antwerpen-Zuid of het centrum ging: "Kom, we gaan naar het deel van de stad waar de mensen vriendelijk zijn."

Ik kom zelf natuurlijk uit Antwerpen-Zuid.

Maar Antwerpenaars zijn wel veel jovialer.

0
geplaatst: 20 november 2005, 22:53 uur
Nederlanders die lange tijd in Antwerpen wonen zijn het àllerleukste. De combinatie van die Hollandse gezelligheid en de Antwerpse 'savoir vivre' is onverslaanbaar. 

0
geplaatst: 20 november 2005, 22:59 uur
Antwerpse import
. Nog niks gemerkt van die onvriendelijkheid eigenlijk, maar ik ben verder ook niet zo'n sociaal heerschap, en loop normaal niet tegen mensen, maar om mensen heen 
. Nog niks gemerkt van die onvriendelijkheid eigenlijk, maar ik ben verder ook niet zo'n sociaal heerschap, en loop normaal niet tegen mensen, maar om mensen heen 
0
geplaatst: 20 november 2005, 23:04 uur
Ik vind het wel lekker om tegen mensen aan te schurken. Ik wil contact. 

0
geplaatst: 20 november 2005, 23:11 uur
george clinton schreef:
Nederlanders die lange tijd in Antwerpen wonen zijn het àllerleukste.
Nederlanders die lange tijd in Antwerpen wonen zijn het àllerleukste.
Dan moet mijn zus haar allerleukst-zijn nog even verdienen, want ze woont er pas een half jaar.

En haar echtgenoot is niet eens een Nederlander.

0
SelmaDuim
geplaatst: 20 november 2005, 23:15 uur
george clinton schreef:
In het foto-album. In dat vrouwenelftal was ik de linkse.
(quote)
In het foto-album. In dat vrouwenelftal was ik de linkse.

Dan zou je een Nijmegenaar zijn en van Nijmegen had hij nu juist zijn buik vol.

0
geplaatst: 20 november 2005, 23:18 uur
Yak schreef:
Dan moet mijn zus haar allerleukst-zijn nog even verdienen, want ze woont er pas een half jaar.

Mijn vroegere buurjongen was na twee maanden Antwerpen bijna mijn beste vriendje. Een maand om te wennen, nog een maand om je aan te passen. Zoniet oprotten!

0
geplaatst: 21 november 2005, 19:37 uur
Het is zo raar met die Antwerpenaars. Als je Wannes van de Velde erover hoort word ik echt gelukkig dat ík in die schitterende stad woon, maar aan de andere kant is het zo'n zootje egocentrische ontevredenheid, verschrikkelijk. Dan bouwen ze een fantastisch gerechtsgebouw met meer dan een internationale uitstraling, maar als je er met de bus voorbij rijdt hoor je de mensen rond je alleen maar zagen hoe lelijk ze het wel niet vinden en dat ze hun geld beter ergens anders aan konden besteden. En dan zwijg ik over het ein-de-loos geëmmer over die werken altijd. Het kan niet snel genoeg gedaan worden, maar achteraf weeral zagen dat ze nergens aan gedacht hebben. In plaats van wat geduld te hebben en blij te zijn dat ze eindelijk iets doen aan de slechte staat van de wegen.
Als ik ooit architect wordt, dan toch zéker niet in Antwerpen
.
Als ik ooit architect wordt, dan toch zéker niet in Antwerpen
.
0
geplaatst: 21 november 2005, 23:20 uur
Op de maan of zo denk ik
. Echt serieus, ik wil gewoon helemaal geen architect worden. Niet dat ik de foute richting doe of zo, ik doe het echt graag, maar architect worden? Nee, echt niet.
. Echt serieus, ik wil gewoon helemaal geen architect worden. Niet dat ik de foute richting doe of zo, ik doe het echt graag, maar architect worden? Nee, echt niet.
0
geplaatst: 21 november 2005, 23:25 uur
Ons gerechtshof is cool
. Maar eerlijk is eerlijk, de uitvoering van de werking hier heeft uiteraard niks met planning te maken (dat doe je namelijk voor je begint te werken). En zo fijn is het niet elke keer door een halve bouwwerf te moeten klimmen om even de stad in te trekken. Maar verder boeit het niet, binnekort wordt het hier echt mooi, en zolang ik geen bergbeklimmersgerief aanmoet is het mij allemaal best 
. Maar eerlijk is eerlijk, de uitvoering van de werking hier heeft uiteraard niks met planning te maken (dat doe je namelijk voor je begint te werken). En zo fijn is het niet elke keer door een halve bouwwerf te moeten klimmen om even de stad in te trekken. Maar verder boeit het niet, binnekort wordt het hier echt mooi, en zolang ik geen bergbeklimmersgerief aanmoet is het mij allemaal best 
0
aslan (crew)
geplaatst: 22 november 2005, 05:57 uur
voor gerechtsgebouwen geld genoeg, meer is beter, maar behoorlijke gevangenissen en voldoende cipiers...
0
geplaatst: 25 november 2005, 16:37 uur
Blij? Hehe, je kent me al goed. Gentenaars vinden jammer genoeg duidelijk de weg naar deze site niet.
0
geplaatst: 25 november 2005, 16:38 uur
Freud schreef:
Jamaar, daar zeg je al twee heel belangrijke factoren.....Antwerpenaar = wereldburger toch?
0
geplaatst: 2 maart 2006, 19:23 uur
Ik ben hier wel al een tijd, maar deze topic ken ik niet.
Ik woon dus in Zomergem, tussen Eeklo en Gent
Ik woon dus in Zomergem, tussen Eeklo en Gent

0
Toine Rorije
geplaatst: 2 maart 2006, 19:38 uur
Het is waarschijnlijk te weinig om serieus genomen te worden in dit topic, maar 1/8 deel van het genenpakket van deze mens heeft ook zijn oorsprong in Belgie.
Wat ben ik toch een wereldburger
Wat ben ik toch een wereldburger

* denotes required fields.