MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?

zoeken in:
AGE-411 schreef:
(quote)

Of Walen dan landgenoten of buitenlanders zijn, wat maakt dat dan uit?

De vraag stellen is ze beantwoorden.
Waarom een taart snijden als ze zo lekker genoeg is.

dazzler schreef:
(quote)

Als uw directeur nog steeds Vanderpoorten heet, dan heb ik met zijn zoon (chirurg in Leuven ondertussen) nog in de klas gezeten, en dan heeft mijn vader nog met hem in de schoolraad gezeten. Mijn broer heeft de Burchtstraat nog humane wetenschappen gestudeerd en mijn moeder heeft daar ooit nog les gegeven in de Normaalschool toen die daar nog gevestigd was. Als je naar de tentoonstelling van ASH Polaris bent geweest (eind oktober 2007), dan heb je mij misschien gezien. Ikzelf zat in 't Collegeke (retorica 1987) en was 5 jaar kernlid (1987-1992) in jeugdhuis 10R20.

Vanderpoorten gaat volgend jaar op pensioen..
Tot en met 1992 10R20, tjah, in 1992 ben ik geboren, dus de kans dat ik u ken, is nogal klein. Eind oktober 2007 .. daar kan ik mij trouwens niet meteen iets bij voorstellen.

ASH Polaris stelt al jaren tentoon in de refter van de Burchtstraat.
Maar blijkbaar is je dat ontgaan ...

Probably, al moet ik wel zeggen dat mijn klasleerkracht niet erg strict was afgelopen jaar. 't Kan zelfs zijn dat ik daar helemaal niet ben geweest. Wat stelt men dan juist tentoon ?

Dat zijn de Amateur Sterrenkundigen van Herentals (ASH),
die hebben ook een jongerenwerking en vierden dit jaar hun 25ste jubileum.

Stellen tentoon in de Burchtstraat sedert 1988.

Laten we dit eventueel via de persoonlijke berichten
verder bespreken, als je wilt.

Sir Spamalot (crew)
Er zullen nu meer Belgen zijn zeker met de gouden medaille van Tia Hellebaut, de zilveren medailles van de 4x100 meter damesploeg en de vierde plaats van onze beloften tijdens de Olympische Spelen?

Bij Metallica - Death Magnetic (2008):

Het valt me trouwens op dat de belgische vertegenwoordigers hier op mu.me veelal gewoon netjes hun naam en woonplaats en hun leeftijd invullen, en dat kan ik van veel nederlanders hier niet zeggen, die zijn veel minder open en veel stiekemer volgens mij. ik houd er ook van als ik met iemand discusieer dat ik weet tegen wie ik het heb. hulde aan de belgen op deze site, en dat meen ik echt, geen gein. veel nederlanders kunnen daar nog een voorbeeld aan nemen. tis wel erg off topic, maar ik wilde dit gewoon even gezegd hebben.

Joy
ik vind het helemaal niet relevant waar iemand vandaan komt en waarom en wat voor soep ie eet en kleur haar en leeftijd etcetc

boeie

Joy schreef:
ik vind het helemaal niet relevant waar iemand vandaan komt en waarom en wat voor soep ie eet en kleur haar en leeftijd etcetc

boeie
Van 1 kant wel en van de andere kant weer niet. ik vind het leuk om de achtergrond van iemand te weten, en wat iets of iemand beweegt om wat voor soort muziek iemand draait. vind ik wel interessant. ik weet het gaat hier OVER muziek, maar het draait nog altijd OM mensen, wat dan ook. geeft niet ik kan me jouw standpunt ook wel begrijpen hoor. ik ken je totaal niet, je bent gewoon een volstrekt vreemde voor mij. ik weet wel dat ik je mag, en dat ik vind dat je een erg goede muzieksmaak hebt want ik heb al veel gehad aan jouw tips hier op mu.me. of je nu een belg bent of niet das voor mij niet zo relevant dan. ik denk het niet aan jouw taalgebruik te zien her en der. ik heb het gevoel dat je uit de buurt van Zwolle komt. tis een blinde gok hoor, maar ik heb zo'n voorgevoel dat dat zo is. je komt vast niet uit Antwerpen denk ik.

Waar je vandaan komt is niet zo belangrijk maar wel leuk om te weten. Het valt me op dat ik veel Belgische schrijvers goed vind in hun bewoordingen en steekhoudende argumenten geven.
Gebruik gerust Belgische uitdrukkingen, dat maakt het juist tof.
Dat is straf. Onnozelaar is ook een leuk woord.

In het Twents: Lat mer kuuln, 't löp wa los. Oftwel laat maar gaan, het komt wel goed.

beaster1256
ja, ik ben een belg , een west vlaming dan nog wel van de kust , van blankenberge dan nog wel ,

zitten er hier nog west vlamingen of zelfs mensen van blankenberge , ben er zeer benieuwd naar

beaster1256 schreef:
ja, ik ben een belg , een west vlaming dan nog wel van de kust , van blankenberge dan nog wel ,

zitten er hier nog west vlamingen of zelfs mensen van blankenberge , ben er zeer benieuwd naar

Ik ben niet van Blankenberge, maar ga er wel elk jaar een weekje op vakantie

eazyfan
Bruggeling - Blankenberge ken ik een beetje van bezoeken e.d.

Woon wel in Marke bij Kortrijk,
maar ben een ingeweken kempenzoon.

Iemand die op zondag 9 november
naar de platenbeurs in de Kortrijkse X-po komt?
Ik zal er wellicht zijn om wat ontbrekend vinyl op te snorren.

Zou leuk zijn van een MuMe lid in levende lijve te ontmoeten.

Dwangbuis
Ik ben een Limburger - in 'de neus' van Limburg woon ik, gelijk ze zeggen. Zit eigenlijk meer in Oost-Vlaanderen en Leuven rond te fietsen dan dat ik Limburg ken. Tja, dat komt ervan als je in een uithoek woont, zeker?

Ook een Limburger, Beringen om precies te zijn.

Hier ook een Limburger, meer bepaald Genk. Multiculturele stad (90 nationaliteiten), dichtstbevolkte stad van Limburg, derde industriestad van Vlaanderen en properste stad van België

Dwangbuis
Toon1 schreef:
properste stad van België

Kan kloppen, voor zover ik het centrum van Genk ken, kun je er van de grond eten.

Én je kunt naar het schijnt in Hasselt gratis met het openbaar vervoer.
Dit mogen ze in Gent ook wel eens veranderen.

Sir Spamalot (crew)
Oostende, Stad Aan Zee, waar het momenteel water aan het gieten is: 't is weer voorbij die mooie zomer, yeah right.

Improvision
Afkomstig uit Mol, maar studerend in Gent momenteel.

Herentals, lekkere Kempen !

Dwangbuis
Ploppesteksel schreef:
Herentals, lekkere Kempen !

Goeie grond: Kéét Rààjen, Tommeke Boewene en Ploppesteksel

bennerd schreef:
Én je kunt naar het schijnt in Hasselt gratis met het openbaar vervoer.
Dit mogen ze in Gent ook wel eens veranderen.

Enkel maar op de stadslijnen is Hasselt !
Als je van buiten de stad moet komen kun je ook op je kin kloppen.

Enne: Een buzzy pazz voor een heel jaar. Zeer gemakkelijk zeg! Ik heb er een voor 160€ / 2 (gemeentekorting) = pakweg 80€: een heel jaar op elke bus en tram in Vlaanderen.
Een 2de in het gezin krijgt nogmaal - 20%. (mijn zus)
En mijn broer heeft een gratis Buzzy Pazz (3de in het gezin)

AGE-411 schreef:

Enne: Een buzzy pazz voor een heel jaar. Zeer gemakkelijk zeg! Ik heb er een voor 160€ / 2 (gemeentekorting) = pakweg 80€: een heel jaar op elke bus en tram in Vlaanderen.
Een 2de in het gezin krijgt nogmaal - 20%. (mijn zus)
En mijn broer heeft een gratis Buzzy Pazz (3de in het gezin)

Tja wat ben je daar nu mee. Als student in Leuven kan ik ook gratis de bus nemen in heel Leuven. Mij gaat het vooral om de treinen. Van Genk naar Leuven kan ik reizen voor 1 euro per rit, maar anders dan in Nederland kan ik niet overal in het land gratis reizen als student. Dus als ik bv. van Leuven naar Gent, Brussel, Antwerpen of elke andere grote stad ga betaal ik nog altijd de volle pot. Pffff....

Dwangbuis
Toon1 schreef:
Als student in Leuven kan ik ook gratis de bus nemen in heel Leuven.

Aha, ook een naar Leuven geëmigreerde Limburgse student. Wat studeer je, Toon1? Ikzelf zit met een richting die zo klein is in België dat ik ze eigenlijk beter in Nederland had kunnen gaan doen (= knuppel in het hoenderhok over de Belgische universiteiten).

Dwangbuis schreef:
(quote)

Aha, ook een naar Leuven geëmigreerde Limburgse student. Wat studeer je, Toon1? Ikzelf zit met een richting die zo klein is in België dat ik ze eigenlijk beter in Nederland had kunnen gaan doen (= knuppel in het hoenderhok over de Belgische universiteiten).

Ik zit momenteel in mijn master Geschiedenis. Wat doe jij dan?

Dwangbuis
Tweede bach slavistiek. Charmante richting, maar ik bedoelde maar dat Nederland al een 'langere' traditie van Slavische studies heeft dan UGent of KUL. Overigens niks mis met Leuven als studentenstad - met een fiets geraak je overal in een wip, tenzij diezelfde fiets weer eens in een wip is gestolen

Dwangbuis schreef:
wip, tenzij diezelfde fiets weer eens in een wip is gestolen

Moet je andere fiets rippen.

beaster1256 schreef:

ikke!
geboren in ieper, dan even in Poperinge gewoond, dan richting Kortrijk vertrokken en nu intussen al 15 jaar in Gent woonachtig. Zoals zoveel "westflutten".

Gast
geplaatst: vandaag om 03:41 uur

geplaatst: vandaag om 03:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.