De Site / Gebruikers / Zeg iets over de smaak van de user boven je
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2012, 00:14 uur
Kap eens met die reacties (zie ook herman na mijn vorige comment): zo schrijven ze nooit wat over mij
(zo nu sta ik weer onderaan)

0
geplaatst: 7 december 2012, 10:39 uur
Ah kijk, mensen met Pixies, Radiohead en Smashing Pumpkins in de top10 doen het altijd goed bij mij. aERodynamIC is duidelijk fan van muziek aan de wat alternatieve kant, maar wel de grote namen binnen dat dat genre. Zie daarvoor de lijst met 5*. Maar kijk bij de laatste stemmen en je ziet toch wat onbekender spul. Dus wel liefhebber daarvan, maar het zijn geen topfavorieten.
Slijmmuziek van Dion en de palingsound van BZN worden wat minder gewaardeerd. Wat dat betreft liggen we qua smaak op grote lijnen dicht bij elkaar, zij het dat deze aERodynamIC ook veel rotzooi echt luistert. Ik zou geen cd van BZN opzetten in ieder geval. De rest is gevuld met een brede smaak uit vele jaren, al zie ik weinig hiphop en electronic. Daar ligt dus wel een grens.
Slijmmuziek van Dion en de palingsound van BZN worden wat minder gewaardeerd. Wat dat betreft liggen we qua smaak op grote lijnen dicht bij elkaar, zij het dat deze aERodynamIC ook veel rotzooi echt luistert. Ik zou geen cd van BZN opzetten in ieder geval. De rest is gevuld met een brede smaak uit vele jaren, al zie ik weinig hiphop en electronic. Daar ligt dus wel een grens.
0
geplaatst: 7 december 2012, 10:56 uur
Een heerlijke smaak, namelijk in mijn straatje.
Ik zie een aantal lage scores bij The Beach Boys wat dan weer minder overeenkomt en ook zijn nummer 1 is bij mij een ander lot beschikt, namelijk die van een goede, gemiddelde plaat.
Mischien had een mannetjemeteengitaartje-plaatje á la Jason Molina/ Will Oldham/ Neil Young zijn top-10 nóg meer kunnen plaveien tot mijn straatje, aan de andere kant heeft hij Wilco en dat kan -vooruit- ook wel in dat rijtje worden geschaard.
Ik zie een aantal lage scores bij The Beach Boys wat dan weer minder overeenkomt en ook zijn nummer 1 is bij mij een ander lot beschikt, namelijk die van een goede, gemiddelde plaat.
Mischien had een mannetjemeteengitaartje-plaatje á la Jason Molina/ Will Oldham/ Neil Young zijn top-10 nóg meer kunnen plaveien tot mijn straatje, aan de andere kant heeft hij Wilco en dat kan -vooruit- ook wel in dat rijtje worden geschaard.
0
geplaatst: 7 december 2012, 11:31 uur
Deren gaat vooral voor de sfeer.
Veelal rustige stukken, waarbij de gitaar een grote rol speelt, maar dan meer in het belang om het muzikale landschap te verbreden.
Gevoel speelt ook een grote rol.
De zangers klinken over het algemeen breekbaar.
Veelal rustige stukken, waarbij de gitaar een grote rol speelt, maar dan meer in het belang om het muzikale landschap te verbreden.
Gevoel speelt ook een grote rol.
De zangers klinken over het algemeen breekbaar.
0
geplaatst: 8 december 2012, 00:36 uur
Jaren '80 als ijkpunt.
Gelijkend op mijn eigen smaak.
Sympathieke user die overal wel opduikt.
De voorheen vriendelijk ogende raaf van zijn avatar blijkt soms vlijmscherp.
Met een lach een streep door je mening.
Vriendelijk blijvend maar o wee.
Onderschat hem niet.
Dekselse raaf is meer een havik.
Behoudend alternatief.
Alweer die gelijkenis.
aERodynamIC, deric, aDERoynamIC
What's in a name.
Een user naar mijn hart.
Een hart van goud.
Het hart op de tong.
Woeste mannen in holen.
Genezende bandjes
Blijf nog maar even doorfladderen met die uitstekende smaak hier.
Gelijkend op mijn eigen smaak.
Sympathieke user die overal wel opduikt.
De voorheen vriendelijk ogende raaf van zijn avatar blijkt soms vlijmscherp.
Met een lach een streep door je mening.
Vriendelijk blijvend maar o wee.
Onderschat hem niet.
Dekselse raaf is meer een havik.
Behoudend alternatief.
Alweer die gelijkenis.
aERodynamIC, deric, aDERoynamIC
What's in a name.
Een user naar mijn hart.
Een hart van goud.
Het hart op de tong.
Woeste mannen in holen.
Genezende bandjes
Blijf nog maar even doorfladderen met die uitstekende smaak hier.
0
geplaatst: 8 december 2012, 00:50 uur
Lukas is een alleskenner, en dat bedoel ik niet eens zozeer muzikaal.
Hij weet de juiste muziek aan de desbetreffende user te linken, wat nog mooie tips opleverd.
Lukas is tevens een cynist, bij hem weet je nooit of hij het daadwerkelijk meent, of dat er juist een dubbele bodem onder steekt.
Als Lukas een album goed vind, dan weet hij dat op een boeiende manier te beschrijven; zo ben ik via hem ooit op zoek gegaan naar Prefab Sprout, al vind ik deze een stuk minder dan het ooit aan mij gelinkte Songs: Ohia.
Zijn voorliefde voor de jaren 80 is zeker een raakvlak.
Hij weet de juiste muziek aan de desbetreffende user te linken, wat nog mooie tips opleverd.
Lukas is tevens een cynist, bij hem weet je nooit of hij het daadwerkelijk meent, of dat er juist een dubbele bodem onder steekt.
Als Lukas een album goed vind, dan weet hij dat op een boeiende manier te beschrijven; zo ben ik via hem ooit op zoek gegaan naar Prefab Sprout, al vind ik deze een stuk minder dan het ooit aan mij gelinkte Songs: Ohia.
Zijn voorliefde voor de jaren 80 is zeker een raakvlak.
0
geplaatst: 8 december 2012, 01:10 uur
aERodynamIC schreef:
Kap eens met die reacties (zie ook herman na mijn vorige comment): zo schrijven ze nooit wat over mij
aERo gaat bij muziek vooral op zijn gevoel af. Nog altijd heeft aERo een niet te stillen honger naar nieuwe ontdekkingen. Hij houdt vooral van pop(rock), maar dan wel van het soort waarbij de spanningsboog haast niet groot genoeg kan zijn. Theater, grote gebaren en een flinke flirt met kitsch zijn daarbij een pre. Funk en steeds vaker ook jazz zijn de belangrijkste zijpaden.
0
geplaatst: 8 december 2012, 01:56 uur
Lukas mag dan graag hard lopen, qua muziek doet ie het een stuk rustiger aan. Een beetje van dit, een beetje van dat maar altijd smaakvol.
Geboren in de eighties en ook al ligt het er niet zo duidelijk bovenop: je ziet het toch telkens weer terugkeren bij Lukas.
Een duidelijke koers vaart ie niet echt en dat maakt het altijd weer verrassend net als de humor die ik toch vaak bij hem tegenkom en wat altijd plezierig is.
Geboren in de eighties en ook al ligt het er niet zo duidelijk bovenop: je ziet het toch telkens weer terugkeren bij Lukas.
Een duidelijke koers vaart ie niet echt en dat maakt het altijd weer verrassend net als de humor die ik toch vaak bij hem tegenkom en wat altijd plezierig is.
0
geplaatst: 8 december 2012, 09:09 uur
Opsommen wat zoal door de speakers komt in huize aERodynamIC is een bijna onmogelijke taak. Deze muziekveelvraat beperkt zijn muzikale voorkeur niet tot een paar genres. Hij hoort net zo lief, om maar eens een voorbeeld te geven, oude jazz en chansons uit de jaren zestig als de grensverleggende rock van Radiohead.
Zolang het niet te oubollig of over de top wordt qua octaven, krijgt het aERodynamIC's goedkeuring.
Dance en hiphop zijn overigens ook niet aan hem besteed, dat laat hij aan de jongeren over.
Zolang het niet te oubollig of over de top wordt qua octaven, krijgt het aERodynamIC's goedkeuring.
Dance en hiphop zijn overigens ook niet aan hem besteed, dat laat hij aan de jongeren over.
0
geplaatst: 8 december 2012, 09:29 uur
Breed georienteerd met een voorliefde voor de singer songwriter / Folk / Soul / 70ties Rock/Pop, ook jazz zowel oude als nieuwe mag op zijn goedkeuring rekenen mits het aan zijn smaak patroon voldoet.
Radio Pop / Moderne R&B / Dance en Hip Hop zijn niet echt aan hem besteed.
Radio Pop / Moderne R&B / Dance en Hip Hop zijn niet echt aan hem besteed.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 december 2012, 12:30 uur
Lion draait graag dansbare muziek, zwart / wit soul, rock , folk, funk, jazz en pop is allemaal aan hem besteed, alleen het metal gebeuren is niet aan hem besteed. Evenals mierzoete hitparade muziek. Ook de nederlandse piraten hits laat hij liever links liggen.
Hij heeft een flink budget te besteden iedere maand en makt hier ook gebruik van, waardoor ik benieuwd ben naar zijn platenkast
Ook bezoekt hij met regelmaat een concert.
Kortom een veelzijdige muziekliefhebber, die ook met enige regelmaat op deze site is te vinden.
Hij heeft een flink budget te besteden iedere maand en makt hier ook gebruik van, waardoor ik benieuwd ben naar zijn platenkast
Ook bezoekt hij met regelmaat een concert.Kortom een veelzijdige muziekliefhebber, die ook met enige regelmaat op deze site is te vinden.
0
geplaatst: 8 december 2012, 12:52 uur
DJ Frankie's smaak is stevig verankerd in de jaren 80, je hebt geen bril nodig om dat te zien. Maar anders als bij andere, overwegend orthodox-fundamentalistisch ingestelde ouwe wavers, geldt voor hem het credo "Fake Can Be Just As Good". En daarom kan hij wél van The Editors genieten waar anderen slechts jeuk en puisten krijgen. Bovendien weet hij op deze wijze alle verzuringsprocessen het hoofd te bieden en blijft hij tóch bij de tijd. Dit verklaart ook zijn chronische goedgemutstheid.
0
geplaatst: 8 december 2012, 13:45 uur
Dix is een veelvraat met een voorkeur voor het wat onbekendere. Obscuur hoeft dan ook weer niet maar meelopen met de trends of massa is hem onbekend.
De zijpaden die dix bewandelt zijn kleurrijk: 5 sterretjes voor Marc Almond is net zo goed mogelijk als voor Yo La Tengo. Integere artiesten aan de top? Wellicht. In elk geval wars van het label 'hip' en een lichte voorkeur voor de 80's zijn zichtbaar.
Het komt ook terug in de comments van dix waar ik vaak smakelijk om moet lachen maar wat niet door iedereen opgepak wordt. Geeft niet. Eigenzinnige users met een eigenzinnige smaak zijn welkome toevoegingen aan de bonte toverbal genaamd MusicMeter.
De zijpaden die dix bewandelt zijn kleurrijk: 5 sterretjes voor Marc Almond is net zo goed mogelijk als voor Yo La Tengo. Integere artiesten aan de top? Wellicht. In elk geval wars van het label 'hip' en een lichte voorkeur voor de 80's zijn zichtbaar.
Het komt ook terug in de comments van dix waar ik vaak smakelijk om moet lachen maar wat niet door iedereen opgepak wordt. Geeft niet. Eigenzinnige users met een eigenzinnige smaak zijn welkome toevoegingen aan de bonte toverbal genaamd MusicMeter.
0
geplaatst: 8 december 2012, 14:00 uur
Veelvraat die bijna alles wel probeert zo lang het maar niet te inspiratieloos of plat is al hoe wel hij ook een enorm Songfestival liefhebber is. Kan met zeer veel genre's uit de voeten een vintil;eerd die ook met enige regelmaat in de vorm van een mening op de site. Verder heeft hij een aantal artiesten waar hij zo goed als blind op vaart zo als daar zijn Marc Almond, Ruffus Wainwright, Avishai Cohen en Prince.
Verder is het ook zo iemand die een behoorlijke collectie heeft opgebouwd in de loop der jaren wat dat betreft is hij met nog een aantal anderen op de site van de stempel liever het orgineel in fisieke vorm dan een (illigaale) download.
Verder is het ook zo iemand die een behoorlijke collectie heeft opgebouwd in de loop der jaren wat dat betreft is hij met nog een aantal anderen op de site van de stempel liever het orgineel in fisieke vorm dan een (illigaale) download.
0
geplaatst: 8 december 2012, 14:03 uur
aERo, de user met de meeste "meningen" op zijn naam. Sommigen zetten al een sterretje als ze een paar zinnetjes hebben geschreven, de stukken van aERo zijn meestal van langere adem. Enthousiast ook, waardoor ik dankzij zijn stukjes al heel wat interessante dingen heb mogen ontdekken, vooral recente. Voorbeelden zijn Revere, Perfume Genius, Marc Almond en Lost in the Trees.
Eric heeft een eclectische smaak, maar kan tegelijkertijd ook op bepaalde artiesten vastgepind worden, zoals ongeveer iedereen. Bij albums van Prince, Antony and the Johnsons, Sufjan Stevens en andere kan je gegarandeerd lezen wat ie er van vindt. Muziek moet een emotionele lading hebben, mag zelfs aanzwellen en de zang moet opvallend zijn. Elektropop wordt ook gesmaakt, hip-hop wat minder, iets dat zijn homie Rhythm & Poetry verdrietig maakt. Maar dat maakt Eric ruimschoots goed met zijn charmes.
Eric is al sinds 2004 aanwezig op deze site, erg lang dus. Toen kende ik er nog helemaal niets van. Eric verzamelt muziek, en die passie zal volgens mij niet gauw verdwijnen. Overeenkomsten tussen hem en mij zijn er zeer zeker, verschillen ook. Maar die moeten er zijn, het zou maar saai zijn om altijd twee keer hetzelfde te moeten lezen.
Eric heeft een eclectische smaak, maar kan tegelijkertijd ook op bepaalde artiesten vastgepind worden, zoals ongeveer iedereen. Bij albums van Prince, Antony and the Johnsons, Sufjan Stevens en andere kan je gegarandeerd lezen wat ie er van vindt. Muziek moet een emotionele lading hebben, mag zelfs aanzwellen en de zang moet opvallend zijn. Elektropop wordt ook gesmaakt, hip-hop wat minder, iets dat zijn homie Rhythm & Poetry verdrietig maakt. Maar dat maakt Eric ruimschoots goed met zijn charmes.
Eric is al sinds 2004 aanwezig op deze site, erg lang dus. Toen kende ik er nog helemaal niets van. Eric verzamelt muziek, en die passie zal volgens mij niet gauw verdwijnen. Overeenkomsten tussen hem en mij zijn er zeer zeker, verschillen ook. Maar die moeten er zijn, het zou maar saai zijn om altijd twee keer hetzelfde te moeten lezen.
0
geplaatst: 8 december 2012, 14:06 uur
AOVV is iemand waar ik al een tijdje mee chat via de PM hier op Musicmeter. Toen ik hem hier voor het eerst tegen kwam dacht ik dat hij een vrij doorsnee muzieksmaak had. Dat had ik compleet mis toen ik zijn smaak beter leerde kennen. We delen namelijk beide een liefde voor Black Metal en andere hardere metalgenres.
Als je zijn top 10 zou bekijken zou je dat echt niet weten. Een groot Bob Dylan-fan maar dan wel een met een zeer brede smaak. Qua metal houdt AOVV dus van Black Metal en de duistere kant van het genre Metal: Sludge, Doom Metal, Post-Metal enzovoort. De sfeer van de muziek is heel belangrijk, slepende muziek. Tussen dat metalgeweld door luistert AOVV veel naar Folk en heel veel andere genres. AOVV is iemand die voor alle muzieksoorten open staat en dat kun je overduidelijk zien in zijn stemmenlijst.
Als je zijn top 10 zou bekijken zou je dat echt niet weten. Een groot Bob Dylan-fan maar dan wel een met een zeer brede smaak. Qua metal houdt AOVV dus van Black Metal en de duistere kant van het genre Metal: Sludge, Doom Metal, Post-Metal enzovoort. De sfeer van de muziek is heel belangrijk, slepende muziek. Tussen dat metalgeweld door luistert AOVV veel naar Folk en heel veel andere genres. AOVV is iemand die voor alle muzieksoorten open staat en dat kun je overduidelijk zien in zijn stemmenlijst.
0
geplaatst: 8 december 2012, 14:11 uur
thelion, user met veruit de meeste berichten op deze site, en ook een pak stemmen. In zijn top 10 ontwaar ik enkele prachtplaten (16 Horsepower, Miles, John, Otis), het is een samengaan van soul, jazz, sfeervolle electronic en rock. Warme, gezellige genres.
't Zijn ook allemaal bekende platen, geen enkele die onder de 100 stemmen duikt. Dit is geen schande, ik heb er ook enkele platen instaan die hoog op de lijst staan wat betreft aantal stemmen. Thelion heeft, zo is te lezen in zijn profiel, bijna 4.000 CD's in bezit. Dat is ruim 10x zoveel als ik, en roept bijgevolg veel respect op in mijn nog jonge wezen. Heel veel 5*-albums, een gemiddelde van 3,84*, een positief ingesteld persoon.
Maar ik zie thelion vooral in forumtopic opduiken, minder bij albums en artiesten zelf. Dit wijst er waarschijnlijk op dat de interesses elders liggen, al zijn er ook hier weer overeenkomsten in smaak, zeker.
't Zijn ook allemaal bekende platen, geen enkele die onder de 100 stemmen duikt. Dit is geen schande, ik heb er ook enkele platen instaan die hoog op de lijst staan wat betreft aantal stemmen. Thelion heeft, zo is te lezen in zijn profiel, bijna 4.000 CD's in bezit. Dat is ruim 10x zoveel als ik, en roept bijgevolg veel respect op in mijn nog jonge wezen. Heel veel 5*-albums, een gemiddelde van 3,84*, een positief ingesteld persoon.
Maar ik zie thelion vooral in forumtopic opduiken, minder bij albums en artiesten zelf. Dit wijst er waarschijnlijk op dat de interesses elders liggen, al zijn er ook hier weer overeenkomsten in smaak, zeker.
0
geplaatst: 8 december 2012, 14:42 uur
Je ziet het aan zijn avatar, en een klikje later ook aan zijn top 10, AOVV is een groot Dylanfan. Zijn recensies van Dylan, in chronologische volgorde, zijn enorm leuk en interessant om te lezen. Natuurlijk luistert AOVV wel naar meer muziek dan naar Bob alleen. AOVV heeft aandacht voor zowel oude zakken als jonge helden. Ook zijn recensies bij die albums zijn zeer de moeite waard, en ze zijn vrijwel altijd de eerste die ik lees als ik op meningen filter bij een album waar hij een recensie heeft achtergelaten.
Kortom: hij heeft een brede smaak en zeer vaak ook iets interessants te melden
Kortom: hij heeft een brede smaak en zeer vaak ook iets interessants te melden

0
geplaatst: 8 december 2012, 14:47 uur
Arthur heeft een prima smaak, her en der wel wat voorspelbaar want heel verantwoord (in zijn top 10 ontwaren we o.a. de zeer verantwoorde Smiths, Arcade Fire, Tom Waits en Velvets). Beetje een combinatie van indie en classic rock, aangevuld met heel wat singer-songwriters. Best aardig verder, al heb ik niet zoveel met die stadionrock die ik tussen z'n stemmen aantrof.
0
Misterfool
geplaatst: 8 december 2012, 14:53 uur
Slowgaze is de man die wel raad weet met allerlei post-punkachtige bandjes. Depressieve muziek serveert hij graag met een alcoholisch drankje. Het oog voor mooie teksten vormt de rode draad van zijn stemmenlijst, hierbij sluit zijn hiphop-liefhebberij goed aan. Ten slotte heeft Slowgaze een voorkeur voor smachtende vrouwenstemmen. O ja, hij is ook nog fan van Leonard Cohen en soortgelijke romantische singer-songwriters(ik noem een Nick Cave).
0
geplaatst: 8 december 2012, 16:24 uur
AOVV is een jonge romanticus met een wat sterkere hang naar het verleden. Toch is het een nuchtere vent die ook om weet te gaan met muziek van nu en dan moet je het wat meer in de hardere variant zoeken.
Enthousiast in zijn besprekingen en altijd sprake van een zekere bescheidenheid, iets wat ik ook wel een beetje in zijn muziekvoorkeur terugzie.
Een user waarbij ik een klik heb terwijl we toch regelmatig andere hoeken van het muzikale spectrum bezoeken.
ArthurDZ koppel ik onwillekeurig altijd aan Prince en dan met name Purple Rain. Een user met veel overeenkomsten in de vorm van genoemde Prince maar ook Sufjan Stevens, The Smiths, dEUS en de Pumpkins, niet geheel toevallig ook enorme favorieten van mij.
We komen elkaar regelmatig tegen op deze site wat natuurlijk niet zo vreemd is. Arthur is te vinden in alle decenia van de hedendaagse muziek en ik vraag me telkens weer af hoe en of hij zich beweegt binnen klassieke muziek.
Misterfool: de jonge user met de oude smaak maar wel ook met meningen bij meer hedendaagse muziek. Hij weet je er mee op het verkeerde been te zetten want hij is al jong een groot kenner van veel dingen en doet dat met veel schwung. Hij durft anderen ook een weerwoord te geven zonder zichzelf als 'de grote kenner' neer te zetten. Een plezierige eigenschap.
Qua muziekvoorkeur lopen we niet geheel gelijk vrees ik. Van zijn favorieten ken ik aardig wat maar het is telkens weer van het kaliber 'leuk, maar ik loop er minder hard warm voor'.
Enthousiast in zijn besprekingen en altijd sprake van een zekere bescheidenheid, iets wat ik ook wel een beetje in zijn muziekvoorkeur terugzie.
Een user waarbij ik een klik heb terwijl we toch regelmatig andere hoeken van het muzikale spectrum bezoeken.
ArthurDZ koppel ik onwillekeurig altijd aan Prince en dan met name Purple Rain. Een user met veel overeenkomsten in de vorm van genoemde Prince maar ook Sufjan Stevens, The Smiths, dEUS en de Pumpkins, niet geheel toevallig ook enorme favorieten van mij.
We komen elkaar regelmatig tegen op deze site wat natuurlijk niet zo vreemd is. Arthur is te vinden in alle decenia van de hedendaagse muziek en ik vraag me telkens weer af hoe en of hij zich beweegt binnen klassieke muziek.
Misterfool: de jonge user met de oude smaak maar wel ook met meningen bij meer hedendaagse muziek. Hij weet je er mee op het verkeerde been te zetten want hij is al jong een groot kenner van veel dingen en doet dat met veel schwung. Hij durft anderen ook een weerwoord te geven zonder zichzelf als 'de grote kenner' neer te zetten. Een plezierige eigenschap.
Qua muziekvoorkeur lopen we niet geheel gelijk vrees ik. Van zijn favorieten ken ik aardig wat maar het is telkens weer van het kaliber 'leuk, maar ik loop er minder hard warm voor'.
0
geplaatst: 8 december 2012, 16:43 uur
aERodynamIC schreef:
en ik vraag me telkens weer af hoe en of hij zich beweegt binnen klassieke muziek.
en ik vraag me telkens weer af hoe en of hij zich beweegt binnen klassieke muziek.
Wel, jaren geleden vond ik op zolder twee platen met klassieke muziek: een orgelstuk van Bach en De Vier Seizoenen van Vivaldi. Die leg ik wel eens op als ik in de stemming ben, maar verder heb ik het 'genre' nog niet echt uitgepluist. Heb ik ook niet direct behoefte aan op dit moment, eerlijk gezegd.
aERo en ik delen inderdaad een aantal helden: Prince (Purple Rain heeft nog heel lang in mijn top 10 gestaan, inderdaad), maar ook Smashing Pumpkins (speelde ook in mijn tienertijd een heel belangrijke rol) en The Smiths natuurlijk, die ik pas ontdekte na mijn inschrijving alhier, maar die ik nu zie als mijn favoriete band. Suede heb ik zelfs een herkansing gegund omdat een album van de band bij aERo in de top 10 stond (ik kende Head Music al oppervlakkig, maar daar was het bij gebleven), hoewel mijn favoriet niet DogManStar maar het debuut is geworden. Maar natuurlijk zijn beide platen meesterlijk
Verder kom ik opvallend vaak recensies van aERo tegen bij platen die me dierbaar zijn of die ik wil leren kennen omdat ze in mijn straatje passen. Niet moeilijk ook, want mede dankzij zijn brede smaak heeft hij het geschopt tot de recensie-hofleverancier van de site.
Wat me ook altijd opvalt is zijn neiging tot trendsetten. Albums van nieuwe bandjes die doorbreken zijn vaak al maanden van tevoren door aERo van een recensie voorzien. Daar ben ik toch best wel van onder de indruk.
Kortom, een fijne user met een grote smaakoverlap!
0
geplaatst: 8 december 2012, 16:56 uur
Arthur heeft veel variatie in zijn Top 10; albums uit de jaren 60, 70, 80, 90 en een na 2000.
Gewoon een echte muziekliefhebber; zonder echte voorkeur van een bepaalde tijd.
Omdat er toch 3 platen uit de jaren 80 in de lijst staan, schat ik hem ongeveer 42 jaar oud.
Volgens mij een van de weinige users hier waarvan ikzelf al zijn platen in de Top 10 daadwerkelijk in bezit heb.
Ik denk dat ik met Arthur wel een avondje over muziek kan praten, en ik denk dat hij een geschikte kandidaat is om mee te spelen in muziekkwissen.
Gewoon een echte muziekliefhebber; zonder echte voorkeur van een bepaalde tijd.
Omdat er toch 3 platen uit de jaren 80 in de lijst staan, schat ik hem ongeveer 42 jaar oud.
Volgens mij een van de weinige users hier waarvan ikzelf al zijn platen in de Top 10 daadwerkelijk in bezit heb.
Ik denk dat ik met Arthur wel een avondje over muziek kan praten, en ik denk dat hij een geschikte kandidaat is om mee te spelen in muziekkwissen.
0
geplaatst: 8 december 2012, 16:57 uur
Als ik ga kijken in de 5*-lijst van deric raven
zie ik daar veel duistere en mysterieuze muziek in staan.
Denk dan aan Joy Division,
The Cure en Massive Attack.
Ook houdt deric raven van een
pot jaren '90 gitaarrock van Nirvana,
Pearl Jam en Therapy?
Nu lijkt dit stukje
veel langer
zie ik daar veel duistere en mysterieuze muziek in staan.
Denk dan aan Joy Division,
The Cure en Massive Attack.
Ook houdt deric raven van een
pot jaren '90 gitaarrock van Nirvana,
Pearl Jam en Therapy?
Nu lijkt dit stukje
veel langer
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 december 2012, 16:57 uur
"Oude rockers" is toch mijn eerste associatie bij Arthur. Scherpe teksten zijn hierbij een duidelijke meerwaarde. Even toptien openen om te controleren en jawel, daar hebben we The Smiths, Leonard Cohen, Bruce Springsteen en Tom Waits al te pakken. Ik ben wat verrast Bob Dylan daar niet aan te treffen, maar even naar de 5*-lijst doorklikken maakt dat weer goed. Britpop lijkt me zijn voornaamste brug naar het heden, met Blur en Pulp als favorieten en diverse erfopvolgers in hun kielzog.
0
geplaatst: 8 december 2012, 17:03 uur
Don Cappuccino schreef:
Ook houdt deric raven van een pot
Ook houdt deric raven van een pot
Nee hoor, ik heb een gelukkig huwelijk.

0
Lukk0
geplaatst: 8 december 2012, 17:11 uur
Casartelli associeer ik direct met Rush en Marillion, de grote prog-bands van de jaren 80. Dat zijn smaak toch nog wel wat verder gaat dan dat, blijkt na iets verder doorklikken. Met name britpop uit midden jaren negentig (zal dat de leeftijd zijn?) en Boudewijn de Groot. Toch een beetje een vreemde eend in de bijt, die laatste, want het is inderdaad vooral prog wat de klok slaat, in de breedste zin van het woord, van de vroege jaren zeventig tot nu (Porcupine Tree, Gazpacho). De meeste namen zeggen me wel wat, maar behalve een enkel britpopalbum is de overeenkomst tussen onze smaken wel erg klein.
* denotes required fields.