De Site / Gebruikers / Zeg iets over de smaak van de user boven je
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2012, 17:18 uur
deric raven schreef:
Omdat er toch 3 platen uit de jaren 80 in de lijst staan, schat ik hem ongeveer 42 jaar oud.
Omdat er toch 3 platen uit de jaren 80 in de lijst staan, schat ik hem ongeveer 42 jaar oud.
Hahaha, je komt zelfs niet in de buurt
Verder wel een mooi stukje hoor, altijd fijn om leuke dingen over je te lezen.
0
geplaatst: 9 december 2012, 01:49 uur
FCEstebandido schreef:
Kan ik aansluiten?
Kan ik aansluiten?
Ja, door iets te zeggen over de persoon die het laatst een analise van zijn vorgangers muzieksmaak heeft geschreven. In dit geval Lukk0 zijn muzieksmaak........
0
geplaatst: 9 december 2012, 01:56 uur
thelion is net zo'n veelvraat als ikzelf. Toch bivakkeert hij meer in de soul-hoek maar Prince is een grote overeenkomst.
Groot verzamelaar van cd's en in alle hoeken en gaten van deze site te vinden.
Altijd op de achtergrond maar wel degelijk overal aanwezig. Een user waar je niet omheen kan en eentje met een muzikale smaak waarmee hij toch behoorlijk een eigen koers vaart. Niet zozeer door obscure dingen maar meer de richting die op MuMe toch een klein beetje een ondergeschoven kindje lijkt zo af en toe.
Groot verzamelaar van cd's en in alle hoeken en gaten van deze site te vinden.
Altijd op de achtergrond maar wel degelijk overal aanwezig. Een user waar je niet omheen kan en eentje met een muzikale smaak waarmee hij toch behoorlijk een eigen koers vaart. Niet zozeer door obscure dingen maar meer de richting die op MuMe toch een klein beetje een ondergeschoven kindje lijkt zo af en toe.
0
geplaatst: 9 december 2012, 02:15 uur
Voor iemand van 20 jaar heeft Lukk0 een uitgesproken muzieksmaak!
Als ik zo naar zijn stemmen en top 10 kijk, denk ik dat het Jazz genre helemaal zijn ding is, en dat is op z'n minst bewonderenswaardig te noemen...
Als ik zo naar zijn stemmen en top 10 kijk, denk ik dat het Jazz genre helemaal zijn ding is, en dat is op z'n minst bewonderenswaardig te noemen...
0
geplaatst: 9 december 2012, 02:26 uur
Brajoapau is kenner van Benny Neyman, Dimitri van Toren en Robert Long. Verder veel kennis van Nederlandse en Vlaamse artiesten, getuige zijn stemmen en vele toevoegingen. Is fan van Depeche Mode en heeft geen raakvlakken met metal.Marillion lijkt me het zwaarste uit zijn collectie. In dat Nederlandstalige kan ik me vinden.
0
geplaatst: 9 december 2012, 09:58 uur
LukkO weet de krenten uit de pap te halen. Zijn muziek moet niet te makkelijk zijn, hij beweegt zich door het muzikale landschap als een schatzoeker op zoek naar die ene ongrijpbare plaat die hem bij iedere draaibeurt weer in extase weet te brengen. Geen pompende en dwingende ritmes of artiesten die een showtje opvoeren. Wel abstracte detailrijke muziek en, als er dan toch zang moet zijn, dan graag fijntjes en oprecht. Ik zie wel overeenkomsten met mijn eigen smaak. Het verschil zit hem in de leeftijd. LukkO haalt zijn muziek hapklaar en doelgericht van het internet. Mijn weg ging langs grunge. jaren 60, oude soul, vpro radio, etc.. Ik zal zijn lijstjes eens doorspitten om te kijken of er nog wat leuks tussen staat.
0
geplaatst: 9 december 2012, 11:51 uur
Sorry spoon, ik moet even van de gelegenheid gebruik maken B.Robertson in het zonnetje te zetten. Hij is voor mij de vreemdste eend (ja spoon...) die er in de MuMe bijt te vinden is. Enerzijds kent hij zijn rockklassiekers en toont hij een gedegen kennis van vooral de classic- en hardrock, NWOBHM en latere heavy metal. Prima. Anderzijds is hij ook de man die Andre van Duin in zijn top 10 heeft staan en meer dan 250 albums van eigen bodum op dit forum heeft toegevoegd, waar hij, getuige de schaarse stemmen en commentaren van medegebruikers (meestal is hij de enige die er met een serieus bericht vermeld staat), vooral zelf plezier aan beleeft. De rock kan overigens in het algemeen op meer waardering rekenen van B. dan de artiesten van eigen bodem, die vaak niet hoger dan een 3,5 van hem krijgen. Dat ie zoveel moeite doet al die obscure Nederlandstalige muziek hier toe te voegen is mij een raadsel. De smaak van B.Robertson behelst zo'n breed spectrum aan muziekstijlen, dat ik er met mijn petje niet bij kan. Heel apart.
0
geplaatst: 9 december 2012, 15:25 uur
Als je kijkt naar de top 10 van Tony zie je bijna alleen maar albums uit de jaren '70. Een vreemde eend in de bijt is Love Of Life van Swans. In zijn 5*-lijst staan dan ook veel oudere albums. Tony houdt ook van de metal uit de jaren '80: Slayer, Anthrax, Iron Maiden. Tony is een groot fan van the best band you never heard of, kijk maar naar zijn avatar. Een vrij brede smaak, genoeg variatie in muziek.
0
geplaatst: 9 december 2012, 16:18 uur
The Don wil het allemaal een beetje ruig hebben en dan maakt het inprincipe niet veel uit in welk genre het zit als het maar vuig, hard en ruig is.
Hij heeft een voorliefde voor de prominent aanwezige gitaar, maar ook de minder toegangkelijke genre's als Jazz & Avant-Garde kan zijn interesse wekken zo lang het maar niet standaard is. Hij gaat het expiriementele zeker niet uit de weg. Folk / Singer-Songwriter kan hem ook bekoren, maar ook hier als het maar niet doorsnee is.
The Don heeft een dus alles behalve standaard smaak (wat een standaard smaak dan ook mag zijn) die vrij breed georienteerd is want ook "zwarte" muziek kom je tegen bij zijn topstemmen.
Hij heeft een voorliefde voor de prominent aanwezige gitaar, maar ook de minder toegangkelijke genre's als Jazz & Avant-Garde kan zijn interesse wekken zo lang het maar niet standaard is. Hij gaat het expiriementele zeker niet uit de weg. Folk / Singer-Songwriter kan hem ook bekoren, maar ook hier als het maar niet doorsnee is.
The Don heeft een dus alles behalve standaard smaak (wat een standaard smaak dan ook mag zijn) die vrij breed georienteerd is want ook "zwarte" muziek kom je tegen bij zijn topstemmen.
0
geplaatst: 9 december 2012, 16:45 uur
Thelion is een soulman.
Duidelijk iemand die waarschijnlijk vroeger regelmatig in de clubs te vinden was.
Zijn Top 10 bestaat voornamelijk uit dansbare platen met een soul of funk feeling.
Een groot liefhebber van Prince, maar de grote verrassing in de Top 10 is toch wel zijn nummer 1.
Geweldige band dat 16 Horsepower.
Waarschijnlijk heeft hij deze net als ik ze ooit live zien spelen, want dan is de impact nog groter.
Juist de nummer 1 en nummer 10 maken de lijst afwisselend; duidelijk een user die verder kijkt en open staat voor nieuwe ontdekkingen.
Duidelijk iemand die waarschijnlijk vroeger regelmatig in de clubs te vinden was.
Zijn Top 10 bestaat voornamelijk uit dansbare platen met een soul of funk feeling.
Een groot liefhebber van Prince, maar de grote verrassing in de Top 10 is toch wel zijn nummer 1.
Geweldige band dat 16 Horsepower.
Waarschijnlijk heeft hij deze net als ik ze ooit live zien spelen, want dan is de impact nog groter.
Juist de nummer 1 en nummer 10 maken de lijst afwisselend; duidelijk een user die verder kijkt en open staat voor nieuwe ontdekkingen.
0
geplaatst: 16 december 2012, 15:28 uur
Deric heeft een weide smaak, liefde voor bekendere rock en een opvallende manier van reviewen. Helemaal mainstream kan je hem ook niet noemen. Zo nu en dan maakt hij uistapjes naar andere genre's, waarbij hij dan ook een mooie review plaatst in zijn eigen stijl. Dat kan hij als de beste.
0
geplaatst: 16 december 2012, 16:01 uur
0
geplaatst: 16 december 2012, 18:35 uur
Als ik kijk naar de 5*-lijst van Eveningguard zie je gelijk wat voor muziek hij mooi vindt. Hij houdt van melancholische muziek die heel groots uitgevoerd kan zijn maar ook heel klein. Electronic en Post-Rock zijn toch wel de twee voornaamste genres waar Eveningguard naar luistert. Het is in ieder geval heel belangrijk voor hem dat de muziek veel sfeer heeft.
0
geplaatst: 17 december 2012, 14:42 uur
Unne lekkere rocker die toch wel graag pasjes maakt richting andere genres en t wel kan waarderen
0
geplaatst: 17 december 2012, 17:23 uur
Misorabi is een hiphopper met een voorliefde voor smoothe beats en scherpe rhymes, die ook af en toe een uitstapje maakt naar een geijkte rockklassieker om z'n MuMe-credibility hoog te houden.
0
geplaatst: 17 december 2012, 22:59 uur
Titmeister is een typisch kind van de Ipod/internet generatie, hij laat zich niet beperken tot een genre. Hij wisselt electronica af met hiphop om daarna even een lekkere progrock-plaat erin te gooien. Maar ook folk, reggae, soul en new wave staan bij Titmeister in de kast. Titmeister is dus van alle markten thuis, zolang er maar een beetje een eigenzinnig randje aan zit.
0
Yann Samsa
geplaatst: 22 december 2012, 17:22 uur
Ward heeft smaak. Goeie smaak. Hij kan mij krijgen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 december 2012, 22:06 uur
Ferre is een aardige jongeman uit Belgie, met wie ik vorig jaar in Nijmegen fijn heb kunnen praten. Zijn muzikale ontwikkeling is nog volop bezig, zijn top 10 wisselt derhalve nog wel eens.
Wel hebben wel wat overeenkomsten.
Zijn smaak is breed van Spinvis naar Tool, en van De Kift naar Godspeed You Black Emperor! zijn grote muzikale verschillen.
Maar in The 80's valt er ook nog het een en ander te ontdekken voor Ferre
Wel hebben wel wat overeenkomsten.
Zijn smaak is breed van Spinvis naar Tool, en van De Kift naar Godspeed You Black Emperor! zijn grote muzikale verschillen.
Maar in The 80's valt er ook nog het een en ander te ontdekken voor Ferre
0
geplaatst: 22 december 2012, 22:53 uur
De top 10 van DjFrankie ademt jaren '80 uit. Geen foute jaren '80, voor beter begrip. The Cure, Simple Minds, R.E.M., ik kan die bands wel hebben, al behoren ze geenszins tot mijn favorieten. Ook recentere platen doen het goed bij DjFrankie, maar je ziet toch meestal dat ze ook geïnspireerd zijn door de eighties, zoals Editors en The Horrors. De twee misschien wel populairste bands op MuMe, Radiohead en Coldplay, doen het ook goed bij 'm.
0
geplaatst: 23 december 2012, 10:40 uur
Jongeheer Pulmans heeft smaak,
dat zeg je dan meestal van iemand die stiekem dicht bij die jouw smaak bivakkeert.
Bij Nick is dat ten dele zeker waar, maar ook bij muziek die mij persoonlijk ( wat) minder raakt, zelfs dan, lees ik graag zijn stukjes, recensies, commentaren.
Waarom; omdat Nick passie heeft voor 'echte' muziek.
Dat Wipers in zijn top 10 heeft staan is bijzaak.
Hij hoort daarbij tot de spaarzame users van de jongere garde hier op MuMe wiens mening mij vaak nieuwe 'nieuwe' maar soms zelfs nieuwe 'oude' dingen doet ontdekken.
Is hij positief over iets dan weet ik dat het in ieder loont er een luisterpoging aan te spanderen.
Het zijn de users zoals Nick die er voor zorgen dat ik hier nog steeds verblijf: dank Nick.
Leuk dat je qua passie voor muziek dingen kunt delen met iemand die je zoon had kunnen zijn...
dat zeg je dan meestal van iemand die stiekem dicht bij die jouw smaak bivakkeert.
Bij Nick is dat ten dele zeker waar, maar ook bij muziek die mij persoonlijk ( wat) minder raakt, zelfs dan, lees ik graag zijn stukjes, recensies, commentaren.
Waarom; omdat Nick passie heeft voor 'echte' muziek.
Dat Wipers in zijn top 10 heeft staan is bijzaak.
Hij hoort daarbij tot de spaarzame users van de jongere garde hier op MuMe wiens mening mij vaak nieuwe 'nieuwe' maar soms zelfs nieuwe 'oude' dingen doet ontdekken.
Is hij positief over iets dan weet ik dat het in ieder loont er een luisterpoging aan te spanderen.
Het zijn de users zoals Nick die er voor zorgen dat ik hier nog steeds verblijf: dank Nick.
Leuk dat je qua passie voor muziek dingen kunt delen met iemand die je zoon had kunnen zijn...
0
geplaatst: 23 december 2012, 10:42 uur
Oldfart de Hendrix-kenner. Oldfart de man die zichzelf met zijn nickname een beetje onterecht in een hoekje duwt waar ik hem zelf niet zou willen plaatsen.
Passievol gaat hij voor zijn favoriete muziek als welke jonge hond dan ook.
Kennis van zaken is hem niet vreemd en hij weet dat goed op de users over te brengen.
Een user die op het eerste gezicht niet eens zo heel erg veel verwantschap lijkt te tonen met mijn eigen smaak maar die ik toch vaak tegenkom. Zou die geringe verwantschap dan toch wel meevallen?!
Passievol gaat hij voor zijn favoriete muziek als welke jonge hond dan ook.
Kennis van zaken is hem niet vreemd en hij weet dat goed op de users over te brengen.
Een user die op het eerste gezicht niet eens zo heel erg veel verwantschap lijkt te tonen met mijn eigen smaak maar die ik toch vaak tegenkom. Zou die geringe verwantschap dan toch wel meevallen?!
0
geplaatst: 23 december 2012, 12:07 uur
aERo is een user wiens stukken ik nu al een jaar of 8 met plezier lees.
Hij heeft een mooie brede smaak en zijn honger naar nieuwe muziek is indrukwekkend.
Ondanks het grote aantal artiesten die hij beluistert, heeft hij toch duidelijk afgetekende favorieten. Soms zijn dit de favorieten van zijn jeugd (Prince, Pixies, The Smiths), maar ook artiesten van de laatste 10 jaar hebben zich in dat rijtje weten te nestelen (Sufjan Stevens, Rufus Wainwright, Antony). Al luistert hij graag naar veel verschillende genres (pop/rock blijft wel favoriet), zijn favoriete artiesten hebben één ding gemeen: gevoel voor dramatiek of zelfs bombast. Sigur Rós, Antony, U2 of Arcade Fire, ze komen vaak bombastisch uit de hoek, maar aERo schuwt het grote gebaar allerminst en laat zich maar al te graag meeslepen.
Hij heeft een mooie brede smaak en zijn honger naar nieuwe muziek is indrukwekkend.
Ondanks het grote aantal artiesten die hij beluistert, heeft hij toch duidelijk afgetekende favorieten. Soms zijn dit de favorieten van zijn jeugd (Prince, Pixies, The Smiths), maar ook artiesten van de laatste 10 jaar hebben zich in dat rijtje weten te nestelen (Sufjan Stevens, Rufus Wainwright, Antony). Al luistert hij graag naar veel verschillende genres (pop/rock blijft wel favoriet), zijn favoriete artiesten hebben één ding gemeen: gevoel voor dramatiek of zelfs bombast. Sigur Rós, Antony, U2 of Arcade Fire, ze komen vaak bombastisch uit de hoek, maar aERo schuwt het grote gebaar allerminst en laat zich maar al te graag meeslepen.
0
geplaatst: 23 december 2012, 13:26 uur
Ward is een op de site over het algemeen gewaardeerde user, met een hippe smaak, getuige zijn top 10. Er staat veel moois in, en de verrassing is dan toch 'Life on Earth' van Tiny Vipers, erg mooi album, maar je ziet het niet gauw in iemands top 10 staan. Een markering, dus.
Ward houdt van hiphop (triphop ook), indie/folk, zwartgallige muziek à la Joy Division en diens erfgenamen Interpol (en The Cure, natuurlijk) en ook de wat kunstzinnigere rockmuziek, genre Slowdive. Ook Radiohead doet het goed. Voor het Super-Tip-Topper topic was zijn tip voor mij in eerste instantie 'Pink Moon' van Nick Drake als ik me niet vergis, dus da 's ook een enorm pluspunt. Omdat ik die plaat al redelijk goed kende, heb ik een andere tip gekregen, 'The Year of Hibernation' van Youth Lagoon. Dit album ligt geheel in lijn van Ward's luisterpatroon, zullen we maar zeggen.
Geen user waarmee ik veel overeenkomsten heb, maar die enkele die er toch zijn (en die zijn er meestal) maken het de moeite waard.
Ward houdt van hiphop (triphop ook), indie/folk, zwartgallige muziek à la Joy Division en diens erfgenamen Interpol (en The Cure, natuurlijk) en ook de wat kunstzinnigere rockmuziek, genre Slowdive. Ook Radiohead doet het goed. Voor het Super-Tip-Topper topic was zijn tip voor mij in eerste instantie 'Pink Moon' van Nick Drake als ik me niet vergis, dus da 's ook een enorm pluspunt. Omdat ik die plaat al redelijk goed kende, heb ik een andere tip gekregen, 'The Year of Hibernation' van Youth Lagoon. Dit album ligt geheel in lijn van Ward's luisterpatroon, zullen we maar zeggen.
Geen user waarmee ik veel overeenkomsten heb, maar die enkele die er toch zijn (en die zijn er meestal) maken het de moeite waard.
* denotes required fields.