menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht? #2

zoeken in:
Vinyl

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Desperate Journalist

CD - Dodax

(afbeelding)

LP - 'Jouw Kastverkoop'
Tony Scott featuring Jan Akkerman - Meditation
Vandenberg - Heading for a Storm
Rob de Nijs - Kijken Hoe het Morgen Wordt
Focus - In and Out of Focus
Procol Harum - Shine on Brightly
Andrew Lloyd Webber & Tim Rice - Jesus Christ Superstar

Ditmaal eindelijk de J.C. Superstar uit 1970 met Ian Gillan op zang

Dolfo
Sufjan Stevens - Carrie&Lowell

Vinyl, tweedehands:

(afbeelding)

(afbeelding)
(2LP, mono en stereo)

(afbeelding)

Kringloop CD:

(afbeelding)

Tweedehands cd's

Danny Tenaglia - Hard & Soul
Crystal Waters - Surprise
Adam F - Colours
Locust - Morning Light
DJ Dazzle - Freedom 4: Somewhere In Time
DJ Dazzle - Freedom 3: The Norway Sessions
Anthony Pappa - Resolution
Laurent Garnier - Unreasonable Behaviour
Carl Cox - F.A.C.T. - Australia
John Digweed - Bedrock
DJ Tiësto - Magik Four: A New Adventure
Paul Oakenfold - Perfecto Presents... Paul Oakenfold: Ibiza
DJ Tiësto - Space Age 2.0

Normaliter koop ik geen CD's meer omdat ik te lui ben om een CD te pakken, die in de CD-speler te stoppen etc: ik stream meestal alles. Maar soms moet het geld rollen dus heb ik laatstelijk weer eens wat CD's gekocht:

Ik heb eindelijk The Velvet Underground & Nico ook op CD gekocht: het album waarmee ik me helemaal vereenzelvigde als zelfdestructieve puber. Rock is nooit dichter bij kunst gekomen of het moet Captain Beefhearts Trout Mask Replica zijn dat m'n andere topfavoriet is.

Portishead: Third. Meteen toen Dummy uitkwam was ik helemaal weg van deze band. Bij nader inzien is het geluid enigszins vergelijkbaar met The Velvet Underground: donker, geheimzinnig. Het verschil is misschien dat Portishead zieke jazz levert en The Velvet Underground zieke rock 'n' roll. Het tweede album van Portishead vond ik ook mooi maar Third lag me een stuk minder. Maar uiteindelijk is dat ook gewoon een heel goed album dus ook maar op CD gekocht (zo zie je dat streamen tot kopen kan leiden).

Een box van Townes van Zandt met al z'n studioalbums en een live-album. Townes is een beetje de songwriter's songwriter (onder meer Bob Dylan is fan) in een soort countryfolk(rock)-stijl dat even veel aan Bob Dylan doet denken als aan country (ik begrijp dat Townes fan was van zowel Bob Dylan als van Hank Williams). Dankzij Townes ben ik weer eens naar Bob Dylan gaan luisteren!

Een box van albums van Otis Redding en een box van albums van Aretha Franklin. Ik ben fan van Otis maar niet van Aretha maar ik wilde haar ook een kans geven, temeer nu iedereen riep dat zij de grootste was toen ze vorig jaar overleed. Maar ik begrijp dat niet goed: ik vind haar stem lelijk en haar liedjes raken me niet echt. Ik ben fan van Etta James die een duizend keer grotere zangeres was dan Aretha... Maar goed, misschien moet ik vaker naar Aretha luisteren om haar nog eens een kans te geven waartoe ik dan ook de box heb gekocht...

Deep Purple: Made In Japan. Net als The Velvet Underground gekocht uit jeugdnostalgie - Made In Japan was mijn introductie tot rock als 12-jarige en mijn leven zou nooit meer hetzelfde zijn - maar ook dit album staat nog altijd als een huis. Hard rock is eigenlijk een soort elektrisch versterkte jazz met gelijkwaardige muzikanten die elkaar de loef proberen af te steken met virtuoze solos's en in dat opzicht is dit album uiterst geslaagd: de nummers duren alle zo'n 10 minuten maar blijven constant opwindend door het muzikale spektakel hetgeen zelfs jazz-grootheden als Miles Davis niet voor elkaar krijgen bij mij.

Queen: Sheer Heart Attack. Als 12-jarige was ik dol op Led Zeppelin, Deep Purple en Pink Floyd maar Queen sloeg ik over: de grote hits waren geweldig maar hun albums voelden onevenwichtig met te veel progressieve rock naar mijn smaak. Pas in de laatste jaren ben ik Queen meer gaan waarderen als een van de grootste bands aller tijden. Dit album leek me zo ongeveer Queen's beste album.

Op cd:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Tweedehands cd's:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

CD

(afbeelding)

LP

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Nieuwe cd's:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dolfo
Queen - Greatest Hits I, II & III (The Platinum Collection).

geplaatst:

(afbeelding)

Desperate Journalist

geplaatst:
Tweedehands, cd:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

geplaatst:

(afbeelding)

Een euro in een kringloopwinkel; niet onaardig.

geplaatst:
Fabio Orsi - Sterminato Piano

Jazper2019 - 7

Dolfo
geplaatst:
Dream Darling & White Water van The Slow Show

geplaatst:
Gisteren op vinyl gekocht na afloop van het concert in Uden. Ook laten signeren

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/2/9/4/9200000077534920.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 23:09 uur

geplaatst: vandaag om 23:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.