MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Rhythm & Poetry R.I.P.

zoeken in:
Net te laat ingeschakeld blijkbaar, dus straks uitzending gemist maar even bekijken (trouwens tenenkrommend, die Prince medley).

Hier een link naar het fragment en een kort stukje van 013 over Goldfest:

https://www.facebook.com/events/1721992554712470/permalink/1731184560459936/?ref=1&action_history=null

Ik had de aankondiging hier niet gelezen en viel er dus eigenlijk middenin. Ik vond het bijzonder en de ontroering en bewondering van Akwasi erg mooi en oprecht

Wauw, prachtig fragment!

Mooi mooi mooi!

Mooi hoor. Erg indrukwekkend.

Schitterend eerbetoon inderdaad.

Prachtig!

Net werd het herhaald.
Erg indrukwekkend.
Mooi dat er bij DWDD ruimte aan wordt gegeven.

DjFrankie (moderator)
Top zeg, blijkt wel hoe Rob werd gewaardeerd

Ontroerende televisie

Rob
Maar fraai dat ze dit zo doen.
Prachtige keuze, Akwasi.

Een erg mooi en oprecht eerbetoon.

panjoe (moderator)
Mooi man...

Wow, zie het net. Prachtig. En super dat hij een eerbetoon krijgt in de vorm van een benefiet in 013.

Kon er helaas niet bij zijn in 013. Zie net wel dit langskomen op FB, met dank aan Teunnis:

Een ode aan de jongen die de Nederlandse hiphopwereld verbond - decorrespondent.nl

Simpelweg prachtig!

Ja, ongelofelijk mooi opgeschreven. Prachtig dat Rob en zijn levenswijze nu zoveel aandacht krijgen van de (mainstream) media.

Iets meer dan een jaar al weer; kan wel zeggen dat ik hem mis - zijn relativeringsvermogen, positivisme, zijn humor ("jullie moeten eens thee drinken met een roze koek erbij") - bijzonder mens.

?

Zijn doen en laten zijn afgelopen jaar nog wel eens voorbij gekomen.

Vandaag is het precies twee jaar geleden dat Rob a.k.a. Rhythm & Poetry ons ontviel. Zijn plotselinge overlijden maakte veel emoties los bij iedereen die hem gekend heeft.

Met zijn levenslust, zijn humor en zijn grenzeloze optimisme was Rob - ondanks alle fysieke tegenslagen die op zijn pad kwamen - een voorbeeld voor velen. Bij mij (en waarschijnlijk vele anderen hier) bracht hij met zijn geweldige karakter en bewonderenswaardige levensinstelling het positieve in me naar boven op op de momenten dat ik het even minder zag zitten. Ik denk nog regelmatig terug aan Rob en alles wat hij wilde uitdragen: wees dankbaar voor het leven en zorg dat je er in de eerste plaats zelf iets moois van maakt (‘When life gives you lemons, you paint that shit gold’). Jaag je dromen na, maar vergeet vooral niet te genieten van alles wat je plezier geeft. En wat er ook gebeurt: zorg te allen tijde goed voor de mensen om je heen, want dan geven ze jou hun liefde ook weer terug.

Rob was bovenal ook een enorme muziekliefhebber. Zijn ultieme favoriet: het Amerikaanse hiphopduo Atmosphere. Hij tipte mij ooit hun fantastische muziek en daar ben ik hem dankbaar voor.

Ik zal de muziek van Atmosphere daarom ook voor eeuwig aan hem blijven linken. Laten we ter nagedachtenis aan Rob, hier ook wel bekend als Rhythm & Poetry, allemaal op Atmosphere - Painting stemmen in de Top 2000. Mocht dit nummer de lijst halen dan zou dat een prachtige ode zijn aan Rob en alles waar hij voor stond in zijn leven.

Mooi! Ik doe mee, het is sowieso een prachtige track. RIP!

Zou mooi zijn als dit lukt, ik doe zeker mee!

Mooi initiatief! Ik doe mee. (Deels voor Rob en deels omdat Painting gewoon een fantastisch nummer is )

Done........

Bovenstaande oproep geldt ook voor de Snob 2000 als je nog moet stemmen of de mogelijkheid ziet via broer/zus/anders nog een tweede lijstje in te leveren. Het fijne is dat het nummer daar gewoon in de keuzelijst te vinden is en dat we waarschijnlijk aan enkel tientallen stemmen al genoeg hebben voor een mooie plek in deze alternatieve lijst.

Verder vind ik het ook erg mooi dat Painting dit jaar hoger dan ooit staat in zowel de MuMeLadder als de Witte Trui.

Tof idee! Ik doe mee!

Zeer mooi initiatief Geert, maar waarom Painting ipv Yesterday? (Gewoon benieuwd hoor)

Johnny Marr schreef:
Zeer mooi initiatief Geert, maar waarom Painting ipv Yesterday? (Gewoon benieuwd hoor)

Painting is het bekendste en populairste nummer van When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold. Omdat ie ook in de Witte Trui en de MuMeLadder staat vond ik dit de meest logische keuze.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.