menu

De Site / Gebruikers / Rhythm & Poetry R.I.P.

zoeken in:

avatar van Arrie
Gretz schreef:
(quote)

Painting is het bekendste en meest populaire nummer van When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold.

Ik zou ook denken dat dat Yesterday is.

Soledad
Ga ik zeker doen! Ik kende hem niet zo goed als anderen. Maar wat ik altijd las van hem maakte me regelmatig aan het lachen.

avatar van Silky & Smooth
Niet gehaald... ?

avatar van Sir Spamalot
Toch even slikken deze morgen door Facebook: vandaag zou Rob dertig jaar zijn geworden. Ik mis hem nog altijd een beetje, zijn humor en zijn levenslust ondanks alle tegenslagen. Het leven kabbelt verder.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
inderdaad Luc.


avatar van -SprayIt-
Precies 4 jaar geleden is R&P hier voor het laatst ingelogd, het leek mij een leuk idee om een soort Rhythm & Poetry Tip Tribute Topic te openen met daarin berichten bij voor mij onbekende albums, zoals:

02-08-2010
Andreya Triana - Lost Where I Belong

Het door mij voorspelde album van het jaar is daadwerkelijk het album van het jaar geworden. Met deze woorden open ik deze -wellicht wat clichématige - lofbetuiging aan het adres van, de wat mij betreft, meest talentvolle soulzangeres van dit moment: Andreya Triana. Op Lost Where I Belong word je als luisteraar aangetrokken door het hemelse geluid dat uit de keel komt van deze donkere schone. Met zowel passie als de nodige variatie, haalt Andreya alles uit de kast om de luisteraar in te pakken, te verwennen en met name weg te laten dromen. De zwoele, licht electronische begeleiding van Bonobo past perfect bij het zweverige dat Lost Where I Belong uitstraalt. Enkele momenten van meer organische begeleiding stippen ook de veelzijdigheid aan de kant van Bonobo aan, die wat mij betreft een voortreffelijke rol vervult. De topproducer zorgt met zijn fijne, rustgevende klanken dat niet hij, maar Andreya in de spotlights staat terwijl je toch genoeg kunt genieten van al het moois dat Bonobo te bieden heeft. Dit nieuwe duo zorgt voor een exceptioneel hoogstaande CD. Ik wil er nog geen cijfer aan verbinden, daarvoor ken ik het album vooralsnog niet goed genoeg voor. Afgaande op het goede gevoel dat ik bij deze plaat krijg - en mijn eerdere ervaring met de muziek van Bonobo en Andreya (dit soort muziek gaat niet vervelen) - vermoed ik dat Lost Where I Belong minimaal een 4,5 van mij zal krijgen.

Andreya Triana - Lost Where I Belong (2010)

Ik zou deze albums willen beluisteren en er iets over schrijven, misschien een toplijstje oid. Ideeën zijn welkom. Het lijkt me een mooie manier om zijn passie voor muziek levend te houden, zijn er users die hier iets in zien en willen bijdragen?

avatar van bonothecat
Rhythm & Poetry Tip Tribute Topic vind ik een top idee. Ik luister nu naar Andreya Triana.

avatar van Gretz
Fantastisch idee -SprayIt-! Ik sta zeker open om hieraan bij te dragen.

avatar van Sir Spamalot
Ook ik sta hiervoor open. Op 1 december zal het inderdaad vier jaar zijn sinds zijn overlijden. Ik had vaak contact met hem op Facebook en MusicMeter. Toen ik onlangs een grote schoonmaak deed in mijn PM's op beide kanalen, kon ik het echt niet over mijn hart krijgen om zijn berichten weg te doen. Raar dat iemand als Rob op zo'n korte periode zo'n indruk maakte op mij, die als Stoïcijn door het leven probeert te gaan.

avatar van Poeha
Hij heeft bij veel mensen een goede indruk achter gelaten en niet alleen op MuMe, lijkt me.

Prima idee om zo'n topic op te zetten.

avatar van Gerards Dream
Voor mij was Rob een prina vent met het hart op de goede plek. Rhythm & Poetry heb ik altijd een leuke naam gevonden. Leuk idee om daar een topic aan te wijden.

avatar van -SprayIt-
Bedankt voor de reacties, fijn om te zien dat er animo voor is. Inmiddels ook geopend, maar al snel weggezakt in de updates: Rhythm & Poetry Tip Tribute Topic.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:28 uur

geplaatst: vandaag om 16:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.