menu

Overig / Apparatuur / iTunes

zoeken in:
avatar van tsjong
Ik heb het weer aangepast in iTunesPrefs.xml. Nu kan ik wel weer stemmen met halfjes, maar ik ben bang dat Itunes 'niet meer weet' dat ik ergens 4.5* op had gestemd. Het enigste manier om het aan te passen naar halfjes is nu denk ik met de hand. Helaas. Ben wel benieuwd of er meer zijn die het hebben.

Edit: Wonder boven wonder zijn de halve sterren weer terug na het opnieuw opstarten van mijn pc. Iets wat ik niet verwacht had.

avatar van chevy93
Is er iemand die weet hoe je de playcount mee kan nemen? De afspeellijst exporteren werkt niet. Wellicht wel als je alle muziek "exporteert"?

Ziegler
Waar na toe wil je dat meenemen? Of anders gevraagd: wat wil je doen?

avatar van chevy93
Ik heb een bibliotheek op de ene computer en heb nu een nieuwe gekocht. Ik ga alles overzetten maar zou graag willen dat het aantal plays (en dat zijn er in sommige gevallen heel wat) ook meegenomen wordt.

Ik heb het net even geprobeerd door een afspeellijst te exporteren, maar de plays werden daar niet meegenomen. Gebeurt dit wel als je de hele map muziek exporteert?

Ziegler
Je moet de map 'muziek' (of hoe jouw map ook maar heet) in z'n geheel naar de nieuwe computer of schijf kopieren.

avatar van chevy93
Ik heb mijn oude map iTunes naar mijn nieuwe map gekopieerd. Met als resultaat dat alles geïmporteerd is, maar niks af te spelen is (het bekende !-teken).

Edit: iTunes Library Updater zorgt er alleen maar voor dat de nummers er dubbel in komen.

Ziegler
Heb je windows?
Heb je een map 'muziek' met daarin o.a. iTunes? Versleep de gehele map muziek.


Ziegler
Ik denk dat je de muziek niet in de map had staan waar iTunes hem verwacht. Heb je een programma dat het werk voor je doet, ga je toch nog zelf mappen maken . . . . .

In Muziek > Algemeen > Help? , Klein probleempje:

Hallo,

ik heb een probleem en ik vroeg me af of jullie mij konden helpen, als ik muziek in mijn itunes library zet dan komt ook de artiest naam in de song title, wie weet hoe ik dat kan stoppen?

Dus bv.

Artist - Title in de song title,

Doei!

PS: het zijn ongv 1000 songs dus ik heb ook geen zin om ze 1 voor 1 te wijzigen.

avatar van chevy93
Is er wel een artiest ingesteld? Als de artiest ingesteld is, haalt iTunes meestal automatisch de artiest uit de titel.

avatar van tsjong
Probeer dit eens: TuneUp | Fix Mislabeled Song Info, Add Album Art & More - tuneupmedia.com
Ik heb kwam het toevallig voorbij. Heb de demo bekeken, dit kan wel eens een oplossing voor je probleem zijn.

Ziegler
@Vogelbekdier
Ik denk dat je moeten stoppen om illegaal te downloaden.
Ik vermoed dat de tags van jouw bestanden niet helemaal goed herkend worden door iTunes. Heb ik ook wel eens last van en dat herstel ik dan handmatig.

avatar van relaxex
Ik gebruik ook iTunes, het probleem is dat hij niet alle album-art van mijn muziek heeft geimporteerd. nu heb ik nogal veel albums op mn pc staan en geen zin om dat album voor album te gaan slepen, weet iemand hoe ik dat makkelijk in één keer kan doen?

avatar van tsjong
Je weet wel dat er een functie is genaamd 'albumillustraties ophalen'. Die haalt de hoes uit de iTunes Store. Je hebt geloof ik wel een itunes account nodig, maar daarna is het simpel ctrl+a werk.

avatar van relaxex
Is het dan verplicht mijn rekeningnummer achter te laten?

avatar van tsjong
Nee, het moet ook mogelijk zijn om zonder creditcard of dergelijke een account te maken. Dat zal je zelf moeten uitzoeken, want ik heb geen idee hoe het nu is. Heb mijn account al een paar jaar. Zelf heb ik een Click and Buy account aangemaakt en bij mijn iTunes account gevoegd. Dat heb ik omdat ik regelmatig apps aanschaf.


Dit programma moet het ook wel kunnen doen, maar ik heb er zelf nog niet mee gewerkt.

avatar van niels94
Ik heb inmiddels een eigen laptop waar nu ook al mijn muziek opstaat. Voorheen beheerde ik mijn iPod altijd handmatig, omdat er anders allerlei troep van anderen op zou komen ( ) die ik er niet op wil hebben, maar nu zou ik in principe best de boel automatisch kunnen laten doen. Op zich niets mis met hoe het nu gaat, maar wat raden jullie aan? Is automatisch handiger?

avatar van Rhythm & Poetry
Automatisch is alleen handig betreffende bepaalde wapens.

avatar van niels94
Dat heb ik al ondervonden tijdens mijn wekelijkse drive-by's. Maar daar gaat het hier niet over.

avatar van Rhythm & Poetry
Nu wel. Lekker mensen poppen, daarna doorrijden naar de McDonald's. De ghetto libi.

avatar van Teunnis
Als je een beetje goed georganiseerde iTunes bieb hebt dan is automatisch vele malen handiger. Moet er natuurlijk wel genoeg geheugen op je iPod staan. Volgens mij werkt last.fm scrobblen dan ook beter (maar nog steeds dramatisch).

avatar van niels94
Ik heb mijn hele iTunes bibliotheek nog eens uitgezocht (wat een werk ) en nu is hij de boel aan het synchroniseren (gaat nog even duren...). Kan ik ook gebruik maken van dat genius gedoe

avatar van chevy93
Ik deed altijd handmatig bij m'n oude iPod (8 GB), omdat ik meer op mijn laptop had dan ik op mijn iPod kon doen en ik iedere keer als ik hem aansloot niet hetzelfde erop ging zetten. Ik wisselde iedere keer. Tegenwoordig heb ik er eentje van 160 GB, wat ruim genoeg is en dus doe ik gewoon automatisch, want ik pleur toch alles erop. Ook automatisch werkt vele malen beter ivm last.fm.

Edit: Ik lees nu pas 't bericht van Teunnis.

avatar van niels94
Nu scrobbled hij anders helemaal niet meer... Of moet ik nu niet meer diagnostics doen bij help, maar hem het automatisch laten doen?

avatar van IllumSphere
LastPod gebruiken.

avatar van Teunnis
niels94 schreef:
Nu scrobbled hij anders helemaal niet meer... Of moet ik nu niet meer diagnostics doen bij help, maar hem het automatisch laten doen?

Ik had (iPod is stuk) hem op automatisch staan bij iTunes maar ik moest handmatig scrobblen voor Last.fm. Probeer gewoon allerlei instellingen zou ik zeggen. Van LastPod heb ik nooit gehoord.


avatar van He$$el_01
Ik ging net even wat muziek toevoegen aan mijn Itunes Bibliotheek toen ik de volgende melding kreeg:
De iTunes bibliotheek kan niet worden opgeslagen. U hebt onvoldoende toegangsbevoegdheden voor deze bewerking


Toen ik Itunes daarop afsloot en daarna weer opende kwam ik er inderdaad achter dat de muziek die ik toevoeg niet meer wordt opgeslagen. Ik heb al een beetje op internet gekeken naar oplossingen, maar de meeste hiervan hielpen niet echt of ik had geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Ik gebruik Itunes nu al een tijdje en dit is de eerste keer dat ik deze melding krijg.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of die zouden weten hoe ik dit kan oplossen?

avatar van chevy93
Moet zeggen dat Versie 11 van iTunes er gelikt uit ziet en ook heel fijn werkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.