Overig / Apparatuur / Luidsprekers
zoeken in:
0
geplaatst: 28 januari 2016, 14:56 uur
Nee, dat bedoel ik zeker niet. Een gammel mp3 bestandje tov een FLAC lossless bestand, dat verschil hoor je natuurlijk wel. Net als je het verschil hoort tussen een originele vinyl die altijd netjes is opgeborgen en afgespeeld met een goede naald tov al die vinylletjes die je tegenwoordig tweedehands kunt kopen waarvan de eigenaren ze als onderzetters gebruikt lijken te hebben en jaar in jaar uit met versleten naalden hebben omgeploegd tot ware ruis- en tikvehikels. Ben niet bekend met een Aurender en/of USB protocollen, maar een leuk 256 of 320 kbps bestandje in iTunes is niet hoorbaar slechter dan een orginele CD.
Ik bedoel dus vooral de bekabeling / verbindingen die gebruikt worden totdat de versterker het signaal versterkt, dat hoor je niet.
0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 15:03 uur
Daarom durft b&w deze luistersessie ook best aan met een iPad. Het verschil bestaat niet of is erg klein.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 15:18 uur
Ziegler schreef:
Daarom durft b&w deze luistersessie ook best aan met een iPad. Het verschil bestaat niet of is erg klein.
Hallo Appel-Piet, eraan gedacht dat ze bij B&W denken onze speakers zijn zoo goed dat ze zelfs met dat vileine, neppige AAC-formaat al goed klinken.
Opel heeft ooit een dieselmotor van BMW in de Opel Omega gelepeld - daarmee werd die Omega echt nog geen BMW en gaf ie niet dezelfde 'Freude am Fahren". De real BMW-experience ging een stuk dieper, maar dat kon je alleen maar voelen

0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 15:23 uur
een slechte bron goed laten klinken, juist omdat de speakers zo goed zijn? Ik denk dat zelfs broem het met me eens is dat dit niet erg logisch klinkt.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 15:37 uur
Ziegler schreef:
een slechte bron goed laten klinken, juist omdat de speakers zo goed zijn? Ik denk dat zelfs broem het met me eens is dat dit niet erg logisch klinkt.
Gezien het gebruik van het woord "logisch" denk ik dat je even je eigen tekst nog eens kritisch tegen het licht moet houden.
Of anders even langs het Kruidvat fietsen, de bijdehantjes zijn weer in de aanbieding.
0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 15:48 uur
Je hebt nog steeds wat last van die verbale diarree hè. Vervelend.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 15:56 uur
Ik heb het verschil gehoord tussen een iPad met iTunes en AAC bestanden en een dedicated Apple IMac (of zoiets) met speciale software (dacht Pure Music) ipv iTunes aangesloten op een mooie set. Dat is echt wel hoorbaar. Apple laptops worden vaak gebruikt in de high end wereld maar voorzover mijn ervaring nooit met iTunes. De bestanden zijn dan flac of soms ALAC (ipv AAC) Ben laatst nog naar een demo geweest van de B&W 805 D3 en Marantz (Ken Ishiwata demonstreerde himself) producten. Hij streamde zijn muziek via de USB ingang van de Marantz cd speler/DAC en gebruikte een Apple laptop. Hij gebruikte geen iTunes, dat is zeker. Vandaar mijn verwondering toen ik in Engeland naar die dure set aan het luisteren was. Dat kan gewoon beter (goed, beter, best) dacht ik bij mezelf 

0
buizen
geplaatst: 28 januari 2016, 16:01 uur
Broem schreef:
.... Vandaar mijn verwondering toen ik in Engeland naar die dure set aan het luisteren was. Dat kan gewoon beter (goed, beter, best) dacht ik bij mezelf
.... Vandaar mijn verwondering toen ik in Engeland naar die dure set aan het luisteren was. Dat kan gewoon beter (goed, beter, best) dacht ik bij mezelf
Heb jij hen er nadien dan nog op geattendeerd, Broem?
0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 16:04 uur
iTunes kan gewoon lossles afspelen. De vraag is waarom je dat zou doen, maar dat terzijde. Niet alleen AAC zoals jij steeds suggereert.
Ik heb verschillende software gebruikt om muziek af te spelen en heb nooit een reden gehoord om over te stappen naar betaalde versies.
Ik heb verschillende software gebruikt om muziek af te spelen en heb nooit een reden gehoord om over te stappen naar betaalde versies.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 16:15 uur
In een verslag van hifi.nl die in okt een bezoek aan de fabriek brachten:

De luistersessie zelf wordt in twee gedeelten gepresenteerd. De oude en nieuwe 805 in een relatief compacte ruimte van 4 x 6 meter en de overige modellen (804, 803 en 802) in een recent opgeleverde ruimte van naar schatting 6 x 10 meter. Beide vertrekken zijn akoestisch geoptimaliseerd, waarbij overdemping (dat vervelende ‘dode’ gevoel wat kan ontstaan bij het betreden van te sterk gedempte ruimtes), bewust zoveel mogelijk is vermeden. Wat de randapparatuur betreft, moet ik eerlijk zeggen dat deze mijn wenkbrauwen toch wel iets deed fronsen. Want als bron werd in beide gevallen van een MacBook Pro laptop met Apple iTunes enerzijds en een forse maar modale Rotel RC-1590 voor- en RB-1590 RB stereo eindversterker anderzijds gebruikgemaakt.
Op zich is er niets mis met deze nieuwe potente (2 x 350 watt aan 8 Ohm) topmodellen van deze Japanse fabrikant. Ware het niet dat ik zelf graag had gezien dat voor deze hoogoplossende Bowers & Wilkins top serie, nog meer naar het bereiken van de maximaal haalbare kwaliteiten zou worden gestreefd. De reactie van de Bowers & Wilkins demonstrateurs ter plaatse, was dat dit een hele bewuste keuze was geweest en dat men aan wilde tonen dat de nieuwe modellen ook met meer modale spullen al heel goed konden presteren. Iets wat zeker ook werd gerealiseerd, maar toch…
lees een na laatse zin... Op zich is er niets mis met deze nieuwe potente (2 x 350 watt aan 8 Ohm) topmodellen van deze Japanse fabrikant. Ware het niet dat ik zelf graag had gezien dat voor deze hoogoplossende Bowers & Wilkins top serie, nog meer naar het bereiken van de maximaal haalbare kwaliteiten zou worden gestreefd. De reactie van de Bowers & Wilkins demonstrateurs ter plaatse, was dat dit een hele bewuste keuze was geweest en dat men aan wilde tonen dat de nieuwe modellen ook met meer modale spullen al heel goed konden presteren. Iets wat zeker ook werd gerealiseerd, maar toch…

0
geplaatst: 28 januari 2016, 16:21 uur
Joshua68 schreef:
(quote)
lees een na laatse zin...
Dat was precies waarop ik doelde in mijn - door een andere user hier gesmispelde - reactie. Dure speakers worden ook gekocht door mensen die ermee willen batsen. En waar een afspeel-gerät (a.k.a. bron) niet echt opvalt - sommige kun zelfs zonder verlichte display laten draaien - doen speakers dat des te meer

0
geplaatst: 28 januari 2016, 16:54 uur
Mjuman schreef:
Dat was precies waarop ik doelde in mijn - door een andere user hier gesmispelde - reactie.
Dat was precies waarop ik doelde in mijn - door een andere user hier gesmispelde - reactie.
Je doet je eigen scherpzinnigheid tekort door je Mjumaanse taalgebruik en constante vergelijkingen met andere zaken, nu weer een BMW motor in een Opel. WtF? Daarmee heb je ook mij weer eens op een dwaalspoor gezet, terwijl het punt dat je wilde maken goed was. Zeg nou eens gewoon wat je wilt zeggen, zonder in Mjumaanse raadsels en vooral stompzinnige, je eigen verhaal ondermijnende, vergelijkingen te vervallen.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 16:59 uur
Joshua68 schreef:
Prima gevonden Joshua68, daar kunnen we wat mee. Bewuste keuze van B&W dus; "investeer je geld nou maar in onze speakers ipv in dure afspeelapparatuur, dan komt het allemaal goed." Geen half slechte (marketing) gedachte van B&W.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 17:16 uur
Tony schreef:
Je doet je eigen scherpzinnigheid tekort door je Mjumaanse taalgebruik en constante vergelijkingen met andere zaken, nu weer een BMW motor in een Opel. WtF? Daarmee heb je ook mij weer eens op een dwaalspoor gezet, terwijl het punt dat je wilde maken goed was. Zeg nou eens gewoon wat je wilt zeggen, zonder in Mjumaanse raadsels en vooral stompzinnige, je eigen verhaal ondermijnende, vergelijkingen te vervallen.
(quote)
Nee nee, dat was echt zo. Een vriend van mij - gaf altijd vreselijk af op BMW's - ik heb ze nooit gereden - dat waren patsersauto's. Tot het moment dat ie die Omega Turbodiesel kocht, daar zat dezelfde motor (het hart van de auto)in als in de BMW 524 TD - en hij liep als een haantje te pronken "BMW-techniek" - waarop ik repliceerde, ja maar geen Freude am Fahren - het is niet da real thing, maar een goedkope oplossing. Dáár zit de link: duur doen met speakers (het hart van de set) en er goedkope spulletjes aan hangen.
0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 17:24 uur
Je draait wat in het rond: klaarblijkelijk klinkt muziek erg goed vanaf een iPad. Conclusie: speakers doen er toe en de rest veel minder . . . Of misschien zelfs gewoon niet.
Als een iPad slecht zou klinken zou je dat juist merken op goede speakers.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 17:32 uur
Mjuman schreef:
Dáár zit de link: duur doen met speakers (het hart van de set) en er goedkope spulletjes aan hangen.
een aaipad bijv (quote)
Dáár zit de link: duur doen met speakers (het hart van de set) en er goedkope spulletjes aan hangen.

0
geplaatst: 28 januari 2016, 17:46 uur
Aaipatsers? Niet helemaal aaibaar, moest ik meteen denken aan dit ontwerp, bedoeld voor iPhone en iPad, van Jean Michel Jarre (nb: de niet getoonde kluif is de afstandsbediening):
http://roomed.nl/wp-content/uploads/2014/02/roomed-aerobull-7-600x350.jpg
Deze honden zorgen voor feest in huis - Roomed
0
geplaatst: 28 januari 2016, 18:19 uur
Ik vind Classé toch geen "modaal spul" om de speakers aan te sturen, maar wie ben ik.
Het was echter niet mijn bedoeling om een kabeltjes discussie op gang te brengen, veel verder dan welles nietes komt het meestal niet omdat degene die het verschil wel horen dat ook daadwerkelijk gehoord hebben en degene die er niet bij waren dat met natuurwetenschappelijk bewijs onderuit halen. Daar kom je in een discussie nooit uit, en dat geeft verder niet.
Maar ik was daadwerkelijk benieuwd hoe die Ipad aangesloten was. Digitaal dus, op de vv dac. Top. Weer wat geleerd. Ga ik ook eens proberen, een keer, als ik een iPad heb haha.
Verder heb ik geen speciale (gedempte) luisterruimte en de akoestiek waarin je je muziek afspeelt speelt een vele gotere rol dan alle kabeltjes bij elkaar heb ik bemerkt. Pas als je dat onder controle hebt (en alle spaarlampen en dimmers de deur uit hebt), dan wordt het misschien interressant om luistertesten te doen met kabels.
Hoewel het mij een hele mooie hobby lijkt, is het niet altijd haalbaar.
Het was echter niet mijn bedoeling om een kabeltjes discussie op gang te brengen, veel verder dan welles nietes komt het meestal niet omdat degene die het verschil wel horen dat ook daadwerkelijk gehoord hebben en degene die er niet bij waren dat met natuurwetenschappelijk bewijs onderuit halen. Daar kom je in een discussie nooit uit, en dat geeft verder niet.
Maar ik was daadwerkelijk benieuwd hoe die Ipad aangesloten was. Digitaal dus, op de vv dac. Top. Weer wat geleerd. Ga ik ook eens proberen, een keer, als ik een iPad heb haha.
Verder heb ik geen speciale (gedempte) luisterruimte en de akoestiek waarin je je muziek afspeelt speelt een vele gotere rol dan alle kabeltjes bij elkaar heb ik bemerkt. Pas als je dat onder controle hebt (en alle spaarlampen en dimmers de deur uit hebt), dan wordt het misschien interressant om luistertesten te doen met kabels.
Hoewel het mij een hele mooie hobby lijkt, is het niet altijd haalbaar.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 20:45 uur
Het is vooral een dure hobby en hoe groter de uitgaven hoe kleiner het verschil in geluid. Waarna de grote uitgaven door de audiofiel natuurlijk, eerst en vooral aan zichzelf, verantwoord worden door de 'hoorbare' verbetering van het geluid. Horen doe je echter nog steeds met je oren, niet met je al dan niet on(der)- bewust knagende geweten.
0
geplaatst: 29 januari 2016, 22:33 uur
Ziegler schreef:
Je draait wat in het rond: klaarblijkelijk klinkt muziek erg goed vanaf een iPad. Conclusie: speakers doen er toe en de rest veel minder . . . Of misschien zelfs gewoon niet.
Iets zal het toch moeten omzetten van digitaal naar analoog, dat de rest er niets toe doet lijkt me dan ook onmogelijk (en blijkt ook wel als je van analoog naar digitaal switcht).
Maar indien de muziek digitaal wordt aangeboden dan maakt het blijkbaar niet (of niet substantieel) uit of dat het van een cd wordt uitgelezen of van een solid state drive zoals een iPad. Ik ga er dan maar even gemakshalve van uit dat een iPad de bits goed kan uitlezen anders hadden ze m niet gebruikt, toch? Of is er veel geswitcht tussen muziekstukken en is het voor de handigheid gedaan?
0
Ziegler
geplaatst: 30 januari 2016, 07:54 uur
Een iPad naast speakers leggen en hopen dat het goed komt zal niet werken, nee.
0
geplaatst: 30 januari 2016, 10:31 uur
Indeed. Maar ben wel getriggerd door deze discussie, dus allen bedankt. Die KI (Marantz mannetje) oplossing die Broem met ons deelde lijkt me wel een hele mooie. Heb je toch nog je CD speler en je digitale bestanden over dezelfde DAC. Nu nog even nagaan welke Marantz cd spelers een USB ingang hebben maar daar kom ik wel uit.
Ook Mjumans oplossing (meerdere bronnen op een speciale DAC) klinkt als muziek in de oren.
Overigens welke speakers heb je nu ipv die B&W's Broem?
Ook Mjumans oplossing (meerdere bronnen op een speciale DAC) klinkt als muziek in de oren.
Overigens welke speakers heb je nu ipv die B&W's Broem?
0
geplaatst: 30 januari 2016, 11:37 uur
Het was de nieuwe Marantz KI lijn die onlangs is gepresenteerd. Weet de type nrs even niet maar het was redelijk betaalbaar en het klonk erg goed icm de B&W 805 D3. De combi van een cd speler met een dac functie is niet alledaags. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen. Dac's met meerdere aansluitmogelijkheden is wel hot. Leema heeft mooie DAC's met veel mogelijkheden. Mocht je een oudere cd speler hebben kan een externe dac voor een gave impuls zorgen. Ik heb jaren een TEAC VRDS 10 speler gehad met een fantastisch loopwerk. Een externe dac zorgde voor mooie upgrade.
Ik speel nu met de Sonus Faber Guerneri Memento speakers gigage en heb afgelopen week mijn Classe Audio versterker verkocht en er een Pass Labs krachtpatser (gedeelte klasse À) voor teruggekocht. Hemels. Heb daar mijn mond maar over gehouden tijdens het bezoek bij B&W. Het blijft een hobby he
Ik speel nu met de Sonus Faber Guerneri Memento speakers gigage en heb afgelopen week mijn Classe Audio versterker verkocht en er een Pass Labs krachtpatser (gedeelte klasse À) voor teruggekocht. Hemels. Heb daar mijn mond maar over gehouden tijdens het bezoek bij B&W. Het blijft een hobby he

0
geplaatst: 30 januari 2016, 12:08 uur
Ha,ha leuk omdat allemaal te lezen.
Ik weet nog wel dat ik samen met Kees van Haaren (Seec audio uit Mierlo) allerlei kabels heb uitgeprobeerd.
Kees was eerst jaren voorstander om een gewone kabel (lampenkap snoer) te gebruiken maar ging langzaam maar zeker om en produceerde ook duurdere audiokabels , wij hebben destijds verschillende luistersessies gedaan, ik vond een verschil tussen een fatsoenlijk kabel (tientalle guldens) en duurdere (zoals Siltech) kabels maar moeizaam hoorbaar en die stopcontact filters die ik een paar weken heb mogen lenen zijn ook retour leveranciers gegaan, maakte geen indruk.
Ik weet nog wel dat ik samen met Kees van Haaren (Seec audio uit Mierlo) allerlei kabels heb uitgeprobeerd.
Kees was eerst jaren voorstander om een gewone kabel (lampenkap snoer) te gebruiken maar ging langzaam maar zeker om en produceerde ook duurdere audiokabels , wij hebben destijds verschillende luistersessies gedaan, ik vond een verschil tussen een fatsoenlijk kabel (tientalle guldens) en duurdere (zoals Siltech) kabels maar moeizaam hoorbaar en die stopcontact filters die ik een paar weken heb mogen lenen zijn ook retour leveranciers gegaan, maakte geen indruk.
0
geplaatst: 30 januari 2016, 12:14 uur
Zeker. Die heb ik maar gehouden. Anders begint dat hele inspelen weer. Of zouden ingespeelde kabels moeten inspelen op nieuwe apparatuur!. Tjemig zeg
Dat ga ik uitzoeken.
0
buizen
geplaatst: 30 januari 2016, 12:29 uur
* überträgt allerfeinste Details und Emotionen
* perfekte, holografische Raumdarstellungen
* abgrundtiefer + sehr präziser Bass !
* Kundenbewertungung:
Höhen und Mitten habe ich noch nie mit solch einer Detaillierung und Klarheit wahrgenommen.
Der Bass wurde knochentrocken bis in den schwärzesten Abgrund.
http://audio-markt.de/_markt/uploaded/0723455715_3.jpg
(*2 x 2,0 Meter, nur…€354,-
* 2 x 3,5 Meter, nur…€531,- ).
Astanblaft: 'knochentrocken' bass!
* perfekte, holografische Raumdarstellungen
* abgrundtiefer + sehr präziser Bass !
* Kundenbewertungung:
Höhen und Mitten habe ich noch nie mit solch einer Detaillierung und Klarheit wahrgenommen.
Der Bass wurde knochentrocken bis in den schwärzesten Abgrund.
http://audio-markt.de/_markt/uploaded/0723455715_3.jpg
(*2 x 2,0 Meter, nur…€354,-
* 2 x 3,5 Meter, nur…€531,- ).
Astanblaft: 'knochentrocken' bass!

0
geplaatst: 30 januari 2016, 12:32 uur
Knockentrocken klinkt het gelukkig toch wel mijn eigen kabels. Foto van mijn setje. Top om de muziek met audiofiele passie te beleven.
http://i66.tinypic.com/291z7ro.jpg
http://i66.tinypic.com/291z7ro.jpg
0
buizen
geplaatst: 30 januari 2016, 12:40 uur
Wat heb je nu aan foto's van de voorkant, ik wil de achterkant zien (kabels)!
Grapje.
Toffe set Broem, mooie platenspeler zeg.

Grapje.

0
geplaatst: 30 januari 2016, 12:40 uur
buizen schreef:
Grapje.
Grapje.
Thanx, kabels zijn buiten spelen

* denotes required fields.