Overig / Apparatuur / Luidsprekers
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:08 uur
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:10 uur
buizen schreef:
Ik zou in Nederland bijv. graag eens een rondleiding door een vinylfabriek willen. Superinteressant.
Ik zou in Nederland bijv. graag eens een rondleiding door een vinylfabriek willen. Superinteressant.
Goed nieuws: dat kan! In Haarlem staat een vinylfabriek en die doet rondleidingen. Record Industry heet het, ik geloof de enige in Nederland en zelfs één van de grootste van de wereld (er zijn er niet veel meer). Ik heb daar een paar jaar terug een rondleiding gehad, inderdaad erg interessant.

0
buizen
geplaatst: 17 januari 2016, 17:17 uur
Arrie schreef:
Goed nieuws: dat kan! In Haarlem staat een vinylfabriek en die doet rondleidingen. Record Industry heet het, ik geloof de enige in Nederland en zelfs één van de grootste van de wereld (er zijn er niet veel meer). Ik heb daar een paar jaar terug ...
(quote)
Goed nieuws: dat kan! In Haarlem staat een vinylfabriek en die doet rondleidingen. Record Industry heet het, ik geloof de enige in Nederland en zelfs één van de grootste van de wereld (er zijn er niet veel meer). Ik heb daar een paar jaar terug ...
Die bedoel ik precies, Arrie!
Uiteindelijk zal ik het misschien wel zelf moeten organiseren maar een excursie naar die fabriek lijkt me heel mooi. Schijnt hoog aangeschreven te staan, die fabriek.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 18:40 uur
Kijk dat is de kabel die ons verbindt. Nu nog op elkaar ingespeeld raken en komt het helemaal goed

0
Soledad
geplaatst: 21 januari 2016, 18:59 uur
Even een vraagje:
Ik heb een subwoofer gekocht. Op die subwoofer zit een tulp uit/ingang maar speakerkabel in/uitgangen. Wat sluit ik nou waar op aan op m'n reciever of op m'n 4 speakers?
Ik heb een subwoofer gekocht. Op die subwoofer zit een tulp uit/ingang maar speakerkabel in/uitgangen. Wat sluit ik nou waar op aan op m'n reciever of op m'n 4 speakers?
0
FRIPI
geplaatst: 26 januari 2016, 23:27 uur
Ik neem aan coaxiale tulp aansluiting?
De tulp gaat op tulp subwoofer aansluiting van je receiver (versterker). Als je ook surround aansluitingen hebt op je receiver dan je speakers op de receiver aansluiten.
Je kan ze wel op je subwoofer aansluiten maar dan moet de subwoofer voeding geven aan de speakers dat ten koste gaat van het geluid.
De tulp gaat op tulp subwoofer aansluiting van je receiver (versterker). Als je ook surround aansluitingen hebt op je receiver dan je speakers op de receiver aansluiten.
Je kan ze wel op je subwoofer aansluiten maar dan moet de subwoofer voeding geven aan de speakers dat ten koste gaat van het geluid.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 01:39 uur
Ik zit eens wat terug te lezen over het uitstapje van Broem bij B&W en dan staat er
Quote: Daarna een demo van de 802 D3 met een Classe Audio topset. Ruimte was akoestisch aangepast. Wat opviel was dat de muziek werd gespeeld via een iPad aangesloten op de DAC van de voorversterker met een gewoon standaard kabeltje. Unquote
Er vanuitgaande dat bij de demo van een van meest bekenste speaker bouwers (& wilkins) niets aan het toeval wordt overgelaten dan is dit toch ook voldoende, een ipad (geen draaiende delen!), digitaal op een DAC (digitale kabels kosten nu eenmaal niks, zit ook geen verschil in) en dan een standaard kabeltje naar de (dure) voorversterker. Of lees ik het verkeerd?
Ik wil hier niet de wijsneus uithangen, daarvoor heb ik de ervaring niet met audiokabels.
Quote: Daarna een demo van de 802 D3 met een Classe Audio topset. Ruimte was akoestisch aangepast. Wat opviel was dat de muziek werd gespeeld via een iPad aangesloten op de DAC van de voorversterker met een gewoon standaard kabeltje. Unquote
Er vanuitgaande dat bij de demo van een van meest bekenste speaker bouwers (& wilkins) niets aan het toeval wordt overgelaten dan is dit toch ook voldoende, een ipad (geen draaiende delen!), digitaal op een DAC (digitale kabels kosten nu eenmaal niks, zit ook geen verschil in) en dan een standaard kabeltje naar de (dure) voorversterker. Of lees ik het verkeerd?
Ik wil hier niet de wijsneus uithangen, daarvoor heb ik de ervaring niet met audiokabels.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 09:54 uur
gigage schreef:
Ik zit eens wat terug te lezen over het uitstapje van Broem bij B&W en dan staat er
Er bestaan wel degelijk verschillende kwaliteiten digitale kabels; bij Hifi-klubben worden ze bijv in meerdere prijsklassen verkocht. Audioquest, MiT en Vandenhul zijn bekende kabelmerken - er zijn digitale kabels met de prijs van een (mini-)set.
Zo'n digitale kabel werd/wordt gebruikt om een separaat loopwerk (eigen voeding, cd-speler zonder DAC) aan een DAC (separate voeding) te koppelen. [ een opmerking terzijde: omdat die DAC steeds meer apparaten dan alleen de cd-speler moet bedienen is het aantal en soorten aansluitingen steeds meer van belang].
De DAC "behandelt" of "converteert" de binnengekomen datapaketten, maakt er een analoog signaal (=muziek) van en geeft het door via een dubbele cinch-kabel aan de versterker.
Als ik muziek afspeel via mijn Cambridge Audio StreamMagic speel ik muziek af die op m'n NAS staat; die wordt via een ethernet-kabel (categorie 6, afhankelijk van de lengte heb je die al voor een euro of 5) naar de StreamMagic geleverd. De StreamMagic is een player en DAC ineen - een player kan ook software-matig zijn (het meest bekende voorbeeld is Win Mediaplayer) en dan via wifi worden bediend. Je iPad of Galaxy tab wordt dan ahw de afstandsbediening van je stereo.
Afspelen van een iPad betekent niet anders dan de iPad gebruiken als storage (net zoals een NAS storage - opslag - is) en dan volstaat een simpele kabel >>>> gewoon transport van data van opslag naar afspeelbron.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 10:58 uur
Het ging mij vooral om mijn overtuiging dat een ipad die bestanden streamt via ITunes middels aac bestanden niet in verhouding staat met de gebruikte apparatuur. Vandaar het vergelijk met de Ferrari voortgestuwd met een Fiat 500 motor. Kan echt veel beter. ITunes is inferieur tov allerlei andere streaming mogelijkheden die flac of wav bestanden kunnen omzetten. Laat staan de dac die in een ipad zit. Volgens mij heeft de gebruikte Classe vv geen ingebouwde dac. Bijgaand een linkje op hifi.nl van een stukje tekst dat ik ben aangeleverd. Verslag lezersbezoek Bowers Wilkins de trip naar Worthing, Engeland - hifi.nl
0
geplaatst: 28 januari 2016, 11:12 uur
Ik ondersteun het punt dat je terecht maakt; ben nou eenmaal geen Apple-fan - een understatement if there ever is one. Ik ging puur uit van het data-transport principe, vandaar dat ik ook m'n eigen set-up gaf 

0
buizen
geplaatst: 28 januari 2016, 11:15 uur
Cool, dat verslagje Broem!
Mooi, die werkplaatsen, de machines, het handwerk dat er aan te pas komt. Zo'n maakindustriesfeer heeft altijd wat bijzonders.
[Moet trouwens nog steeds een luistertest doen: dezelfde installatie met nieuwe en met (100 uur) ingespeelde (top)kabels. Ben nog niet bij die zaak geweest].
Mooi, die werkplaatsen, de machines, het handwerk dat er aan te pas komt. Zo'n maakindustriesfeer heeft altijd wat bijzonders.
[Moet trouwens nog steeds een luistertest doen: dezelfde installatie met nieuwe en met (100 uur) ingespeelde (top)kabels. Ben nog niet bij die zaak geweest].
0
geplaatst: 28 januari 2016, 11:27 uur
Mooi buizen Ben benieuwd. Starten we daarna de discussie op omtrent de hype om zakjes met mineralen op apparatuur te leggen ter verbetering van de geluid kwaliteit. Is serious business. Laten weer dat maar even tussen ons houden 

0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 11:45 uur
Broem schreef:
Het ging mij vooral om mijn overtuiging dat een ipad die bestanden streamt via ITunes middels aac bestanden niet in verhouding staat met de gebruikte apparatuur. Vandaar het vergelijk met de Ferrari voortgestuwd met een Fiat 500 motor. Kan echt veel beter. ITunes is inferieur tov allerlei andere streaming mogelijkheden die flac of wav bestanden kunnen omzetten.
Het ging mij vooral om mijn overtuiging dat een ipad die bestanden streamt via ITunes middels aac bestanden niet in verhouding staat met de gebruikte apparatuur. Vandaar het vergelijk met de Ferrari voortgestuwd met een Fiat 500 motor. Kan echt veel beter. ITunes is inferieur tov allerlei andere streaming mogelijkheden die flac of wav bestanden kunnen omzetten.
Wie zegt dat die iPad aan het streamen was? Het is net zo goed mogelijk dat B&W een aantal lossless bestanden op de ipad heeft geplaatst. Als je die iPad aansluit op een dac (met een kabel via lightning) doet de externe DAC het werk en ontloop je de dac van de iPad.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 11:57 uur
Ziegler schreef:
Wie zegt dat die iPad aan het streamen was? Het is net zo goed mogelijk dat B&W een aantal lossless bestanden op de ipad heeft geplaatst. Als je die iPad aansluit op een dac (met een kabel via lightning) doet de externe DAC het werk en ontloop je de dac van de iPad.
(quote)
Volgens mij was het de Classe Audio cp 800 vv. Die heeft veel mogelijkheden. Zag toch echt een ipad met een standaard kabeltje de usb ingang ingaan en (belangrijkste) de muziek via iTunes afgespeeld zien worden. Over de klank geen wanklank.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 12:01 uur
Zie je nou wel: al dat dure gedoe, nergens voor nodig Apple volstaat
en dat tripje naar Londen was alleen nodig om die B&W speakers naar binnen te kunnen rijden.
en dat tripje naar Londen was alleen nodig om die B&W speakers naar binnen te kunnen rijden.
0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 12:12 uur
Broem,
Als er een kabel de usb in ging hoef je je geen zorgen te maken. Dat kan alleen maar via de lightning uitgang en die geeft een prima kwaliteit (d.w.z. als het bestand goed is).
Maar de vraag is natuurlijk . . . . hoe klonk het? Je kan babbelen over streams of lossless en kabeltjes links en rechts, maar hoe klonk het?
Als er een kabel de usb in ging hoef je je geen zorgen te maken. Dat kan alleen maar via de lightning uitgang en die geeft een prima kwaliteit (d.w.z. als het bestand goed is).
Maar de vraag is natuurlijk . . . . hoe klonk het? Je kan babbelen over streams of lossless en kabeltjes links en rechts, maar hoe klonk het?
0
buizen
geplaatst: 28 januari 2016, 12:27 uur
Je gaat toch ook niet aan iemand vragen die in de USA is geweest en over de Grand Canyon heeft uitgekeken hoe dat was, die indrukken? Dat is niet uit te leggen. Het heeft ook geen zin thuis foto's te laten zien van die overweldigende natuur. Je moet daar zelf hebben gestaan en de imposantie hebben ervaren.
Onmogelijk om in woorden uit te leggen hoe iets van absolute topkwaliteit klinkt. Dat moet je zelf hebben gehoord.
Maar ja, het gaat over kabeltjes enzo en dan springt Ziegler gelijk een bok op een haverkist op het onderwerp.
Onmogelijk om in woorden uit te leggen hoe iets van absolute topkwaliteit klinkt. Dat moet je zelf hebben gehoord.
Maar ja, het gaat over kabeltjes enzo en dan springt Ziegler gelijk een bok op een haverkist op het onderwerp.
0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 12:43 uur
Ik vraag dat doorlopend buizen. "Hoe was grand canyon"? Hoe is dat eten? Smaakt de koffie? Is dat een lekker gebakje?
Ik hoor Broem overigens niet zeggen dat het een absolute topkwaliteit was. Dat verzin je zelf. Kennelijk is Broem wel in staat de vraag te beantwoorden die voor jou zo onmogelijk is . . . . . .
Ik hoor Broem overigens niet zeggen dat het een absolute topkwaliteit was. Dat verzin je zelf. Kennelijk is Broem wel in staat de vraag te beantwoorden die voor jou zo onmogelijk is . . . . . .
0
buizen
geplaatst: 28 januari 2016, 12:56 uur
Ziegler schreef:
Als jij "Over de klank geen wanklank" een beschrijving van hoe iets klinkt noemt.. Een kinderhand is gauw gevuld. Dat lukt buizen ook nog wel, dergelijk omschrijvingen.
0
Ziegler
geplaatst: 28 januari 2016, 12:58 uur
Ik stel een vraag en Broem geeft antwoord. Niet moeilijker doen dan noodzakelijk buizen. het leven is al moeilijk genoeg.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 13:20 uur
Heren, heren toch. Het klonk werkelijk fantastisch. Als zelfverklaard audiofiel werd ik getriggerd door de gebruikte bron icm iTunes. De ervaring die ik heb zette mij aan Tot de uitspraak dat het met volgens mij nog beter kan. Heb de combi Classe en B&W veel vaker gehoord naar uiteraard nog niet de nieuwe D3 uitvoering. Ben dus benieuwd hoe de set onder gelijke omstandigheden gaf geklonken met een high end streamer. Dat is alles
0
geplaatst: 28 januari 2016, 13:30 uur
Niet beter Broem. Waag de stelling wel te deponeren dat jij met je normale huis-, tuin- en keukengehoor het verschil niet hoort. Het gebruik van goede (ingespeelde
) kabels van versterker naar speakers en goede speakers, daar zit 'm de hoorbare geluidsverbetering. Alles wat zich daarvoor afspeelt heeft nauwelijks tot geen invloed op het geluid. Bullshit als stroomfilters etc. Ik geloof er niet in.
) kabels van versterker naar speakers en goede speakers, daar zit 'm de hoorbare geluidsverbetering. Alles wat zich daarvoor afspeelt heeft nauwelijks tot geen invloed op het geluid. Bullshit als stroomfilters etc. Ik geloof er niet in.
0
geplaatst: 28 januari 2016, 14:36 uur
Omvat jouw stelling Tony dat de bron niet uitmaakt? Of alleen wat er aan de USB kabel hangt? Begrijp je niet helemaal. Het verschil tussen streamen middels USB met een iPad en iTunes of een renderer als bijvoorbeeld een Aurender (ook USB protocol) is eeccchhttttttt wel hoorbaar. Ook met mijn ouder wordende huis-tuin en keukengehoor.
* denotes required fields.