Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
1
geplaatst: 1 december 2023, 23:46 uur
In Overig > Apparatuur > HiFi - Luidsprekers - Versterkers - Speler:
Goeiedag,
Zijn er eigenlijk ook HiFi liefhebbers hier? Heeft iemand luidsprekers waar de stem en de emotie van het nummer fantastisch doorkomen? Het budget: Luidsprekers - Versterkers - Streamer 1000 euro per stuk. 4000 dus. Groet.
Goeiedag,
Zijn er eigenlijk ook HiFi liefhebbers hier? Heeft iemand luidsprekers waar de stem en de emotie van het nummer fantastisch doorkomen? Het budget: Luidsprekers - Versterkers - Streamer 1000 euro per stuk. 4000 dus. Groet.
0
geplaatst: 2 december 2023, 01:27 uur
T.A. schreef:
Goeiedag,
Goeiedag,
Hier kan je aardig wat tips vinden: Het Grote Audio-topic - MusicMeter.nl
Beetje zoeken, dat wel
0
geplaatst: 2 december 2023, 13:26 uur
T.A. schreef:
Goeiedag,
Goeiedag,
emoties van het nummer … Alleen jij kan dat beoordelen, niet anderen. Zoek een goeie hifi dealer op en ga daar een aantal keren luisteren.
0
geplaatst: 3 december 2023, 12:41 uur
In Overig > Algemeen > Zang opnemen:
Hallo,
Ik gebruik een mengpaneel waar een usbstick in kan. Ik sluit mijn microfoon en koptelefoon erop aan en ik kan lekker nummers met begeleiding gaan zingen. Is er een apparaat die hetzelfde doet maar dan ook gelijk opneemt?
Geen pc dus!
B.v.d.
Bert
Hallo,
Ik gebruik een mengpaneel waar een usbstick in kan. Ik sluit mijn microfoon en koptelefoon erop aan en ik kan lekker nummers met begeleiding gaan zingen. Is er een apparaat die hetzelfde doet maar dan ook gelijk opneemt?
Geen pc dus!
B.v.d.
Bert
0
geplaatst: 3 december 2023, 17:39 uur
RaySixty schreef:
Hallo,
Geen pc dus!
B.v.d.
Bert
Hallo,
Geen pc dus!
B.v.d.
Bert
Zelfbouw audiocomponenten en accessoires - SoundImports
Just a moment... - bax-shop.nl
Welkom – Thomann Nederland
1
geplaatst: 6 januari 2024, 12:57 uur
Sta op het punt de stereo installatie (gedeeltelijk) te vervangen.
Iemand ervaring met de Cambridge Audio Evo Serie (Evo 150 all-in-one player + Evo cd transporter) i.c met Bowers & Wilkins 702S3 speakers (4x) of KEF vloerstaande speakers (4)
Iemand ervaring met de Cambridge Audio Evo Serie (Evo 150 all-in-one player + Evo cd transporter) i.c met Bowers & Wilkins 702S3 speakers (4x) of KEF vloerstaande speakers (4)
1
geplaatst: 6 januari 2024, 13:49 uur
thelion schreef:
Bij correct zijn die speakers in ieder geval afgeprijsd.
https://www.correct.nl/products/bowers-wilkins-702s3-luidspreker-2?currency=EUR&variant=43391339397294&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&stkn=d17d49f23607&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIidrxhebIgwMVekBBAh0T6AxuEAQYASABEgIbQfD_BwE
1
geplaatst: 6 januari 2024, 14:58 uur
thelion schreef:
In de prijsklasse waarin jij aan het kijken bent, zou ik me beslist niet beperken tot Cambridge Audio. Van oudsher staan zij bekend als een merk dat goed entry en mid level apparaten biedt; in deze prijsklasse zijn ze relatief nieuw. De Evo 150 krijgt wel een goede review op What Hifi. Ook qua speakers is er meer moois op de markt zoals Scansonic, AudioPhysic, Boenicke (klein maar heel fijn) Gauder Akustik en voor een all-in-one zou je ook kunnen kijken bij Moon, en een transport van bijv Audiolab.
Laat je niet te veel leiden door wat een lokale dealer biedt, maar oriënteer je breder mbv What Hifi of audio-markt.de of hifi.nl of de tests van Alpha Audio.
0
geplaatst: 6 januari 2024, 18:36 uur
thelion schreef:
Misschien is dit ook wel iets voor je.
Een model kleiner.
0
geplaatst: 22 februari 2024, 11:05 uur
Leuk een multi-test met versterkers van alpha-audio in een betaalbare prijsklasse van €1000, maar kunnen het toch niet laten om daar dan weer nogal prijzige speakers (€14000) op aan te sluiten.
Multitest -voor MAX 1000 Euro! - Alpha Audio
0
geplaatst: 22 februari 2024, 12:51 uur
vivalamusica schreef:
Leuk een multi-test met versterkers van alpha-audio in een betaalbare prijsklasse van €1000, maar kunnen het toch niet laten om daar dan weer nogal prijzige speakers (€14000) op aan te sluiten.
Ooit gehoord van de ceteris paribus clausule? Als je erg goede weergevers (speakers) en kabels gebruikt en je handhaaft die steeds, je wisselt alleen de versterker, dan kan je juist de kwaliteit van de versterkers afzonderlijk het beste beoordelen. Je hoeft niet zo te smispelen over de nogal prijzige speakers, het gaat gewoon om goed te kunnen beoordelen wat de versterkers stuk voor stuk leveren. Dan heeft het meer zin om een opmerking te maken over het streamen van e.e.a. en dat te beluisteren via pc-speakers.
Matchen van speakers en versterker blijft natuurlijk wel een dingetje.
0
geplaatst: 22 februari 2024, 13:26 uur
Mjuman schreef:
Ooit gehoord van de ceteris paribus clausule? Als je erg goede weergevers (speakers) en kabels gebruikt en je handhaaft die steeds, je wisselt alleen de versterker, dan kan je juist de kwaliteit van de versterkers afzonderlijk het beste beoordelen. Je hoeft niet zo te smispelen over de nogal prijzige speakers, het gaat gewoon om goed te kunnen beoordelen wat de versterkers stuk voor stuk leveren. Dan heeft het meer zin om een opmerking te maken over het streamen van e.e.a. en dat te beluisteren via pc-speakers.
(quote)
Het gesmispel van mij krijg je er gratis bij, om een reactie, en dat is gelukt.
Ja, je hebt wel gelijk voor een heel zuiver oordeel. Maar als ik ergens een versterker wil gaan vergelijken dan ga ik dat liever doen met speakers binnen een prijsklasse.
Trouwens dit weekend gaan ze 'boxen' testen van 1000 piek, benieuwd wat ze daarover te melden hebben (zonder oordoppen mag ik hopen)
0
geplaatst: 22 februari 2024, 14:28 uur
vivalamusica schreef:
Ja, je hebt wel gelijk voor een heel zuiver oordeel. Maar als ik ergens een versterker wil gaan vergelijken dan ga ik dat liever doen met speakers binnen een prijsklasse.
Trouwens dit weekend gaan ze 'boxen' testen van 1000 piek, benieuwd wat ze daarover te melden hebben (zonder oordoppen mag ik hopen)
(quote)
Bij jou heb ik regelmatig het idee dat je zit te zeiken om het zeiken - misschien even bij de uroloog langs
Alpha Audio test doorgaans op een verantwoorde - intern consistente - manier. Wees dan ook niet verbaasd als ze die speakers aan een behoorlijke prijzige versterker etc gaan hangen, precies op dezelfde manier.Als je eenmaal voor 1 of 2 versterkers hebt gekozen, dan komt de volgende stap, het kiezen van de speakers - niet alle combinaties klinken even mooi. Je kunt ook met de speakers beginnen, uiteraard. Je zult gewoon zien dat menige hifi-dealer een aantal min of meer 'vaste' combinaties hebben staan, gewoon gebaseerd op luisterervaring.
Bij What Hifi kan je geteste/aanbevolen apparatuur op prijsklassen vinden en daar zitten echt wel goede tips bij. Bij hifi heb je nou eenmaal te maken met de law of diminishing returns
Misschien kan je even deze post lezen Dominik Eulberg - Mannigfaltig (2019) - MusicMeter.nl - ter verduidelijking.
0
geplaatst: 22 februari 2024, 15:56 uur
Mjuman schreef:
Bij jou heb ik regelmatig het idee dat je zit te zeiken om het zeiken - misschien even bij de uroloog langs
Alpha Audio test doorgaans op een verantwoorde - intern consistente - manier. Wees dan ook niet verbaasd als ze die speakers aan een behoorlijke prijzige versterker etc gaan hangen, precies op dezelfde manier.
Als je eenmaal voor 1 of 2 versterkers hebt gekozen, dan komt de volgende stap, het kiezen van de speakers - niet alle combinaties klinken even mooi. Je kunt ook met de speakers beginnen, uiteraard. Je zult gewoon zien dat menige hifi-dealer een aantal min of meer 'vaste' combinaties hebben staan, gewoon gebaseerd op luisterervaring.
Bij What Hifi kan je geteste/aanbevolen apparatuur op prijsklassen vinden en daar zitten echt wel goede tips bij. Bij hifi heb je nou eenmaal te maken met de law of diminishing returns
Misschien kan je even deze post lezen Dominik Eulberg - Mannigfaltig (2019) - MusicMeter.nl - ter verduidelijking.
(quote)
Alpha Audio test doorgaans op een verantwoorde - intern consistente - manier. Wees dan ook niet verbaasd als ze die speakers aan een behoorlijke prijzige versterker etc gaan hangen, precies op dezelfde manier.Als je eenmaal voor 1 of 2 versterkers hebt gekozen, dan komt de volgende stap, het kiezen van de speakers - niet alle combinaties klinken even mooi. Je kunt ook met de speakers beginnen, uiteraard. Je zult gewoon zien dat menige hifi-dealer een aantal min of meer 'vaste' combinaties hebben staan, gewoon gebaseerd op luisterervaring.
Bij jou heb ik regelmatig het idee dat je zit te zeiken om het zeiken - misschien even bij de uroloog langs …nou ja zo kan die wel weer… over what hifi zijn de meningen verdeeld, sprak een zeer erkende audiohandelaar die er niets (meer) van moest hebben, maar ik heb er wel eens goede tips kunnen uithalen, verder geen kwaad woord over alpha audio, ze hebben zo hun eigen aanpak en deze komt wel heel oprecht over vergeleken met doorsnee hifi-influencers
0
geplaatst: 22 februari 2024, 16:13 uur
vivalamusica zij geven duidelijk aan wat en hoe ze testen en daar houden ze zich keurig aan (= intern consistent). Afgezien van constraints als budget, smaak en ruimte (inrichting etc) kan je beter eerst 1 component kiezen, voordat je een volgende kiest. Daarnaast moet je in overweging nemen dat je verhoudingsgewijs nou eenmaal het meeste uitgeeft aan speakers - die gaan ook het langste mee - en dan een versterker (idem qua levensduur). Stel dat je budget voor een set 4000,- is, dan kan je beter kijken naar speakers van 1500 - 2000,- Kan een versterker best 1000,- zijn.
Soms moet je - om binnen het budget te blijven - bepaalde concessies doen, die je op termijn altijd nog kunt fiksen. Of je kiest voor tweedehands of een demo-model. In het geval waarnaar ik linkte (Eulberg) werd dat gedaan door een demomodel van de tweede versterker/streamer aan te schaffen en zodoende maar een fractie boven de prijs van het eerste model te blijven.
Soms moet je - om binnen het budget te blijven - bepaalde concessies doen, die je op termijn altijd nog kunt fiksen. Of je kiest voor tweedehands of een demo-model. In het geval waarnaar ik linkte (Eulberg) werd dat gedaan door een demomodel van de tweede versterker/streamer aan te schaffen en zodoende maar een fractie boven de prijs van het eerste model te blijven.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 08:50 uur
vivalamusica schreef:
Jammer dat deze er niet bij zit. Met Hypex N core modules.
AI-303 USB DAC Amplifier Black | Geïntegreerde versterkers | Versterkers | Amplifiers & Receivers | Audio & HiFi | eleonto - Playground Future
0
geplaatst: 23 februari 2024, 10:53 uur
Michiel Cohen schreef:
AI-303 USB DAC Amplifier Black | Geïntegreerde versterkers | Versterkers | Amplifiers & Receivers | Audio & HiFi | eleonto - Playground Future
(quote)
Lijkt me ook wel een buitenbeentje alleen al het concept. Is meer om ergens bij te plaatsen, tv/phone/
Teac AI-303 USB DAC Amplifier im Test: 1,7 gut | Verstärker für Smartphone-Nutzer - testberichte.de
1
geplaatst: 23 februari 2024, 11:49 uur
vivalamusica schreef:
Lijkt me ook wel een buitenbeentje alleen al het concept. Is meer om ergens bij te plaatsen, tv/phone/
Teac AI-303 USB DAC Amplifier im Test: 1,7 gut | Verstärker für Smartphone-Nutzer - testberichte.de
(quote)
De Hypex ncore worden ook door Naim en NAD gebruikt.
NAD C 399 stereoversterker met Hypex nCore - Lexicom - lexicommultimedia.nl
1
geplaatst: 25 februari 2024, 10:53 uur
Michiel Cohen schreef:
(quote)
Gebruikt Naim deze technologie ook? Wist ik niet, in welke modellen?
2
geplaatst: 25 februari 2024, 12:14 uur
Op het Naim-forum wordt er wel over gesproken, maar minder positief. Heb een NAD (met streaming-module gehoord), met Hypex gehoord - all-in-one dus (2*80 watt - 1700,-) en die vergeleken met een Moon Neo Ace (2 * 40 watt meen ik, 3000) en die Moon blies die NAD helemaal weg. Public Enemy zei het al Don't Believe the Hype(x)

1
geplaatst: 25 februari 2024, 12:47 uur
Dacht ik al. Zat zelf ook te snuffelen op het Naim forum. Ik heb zelf Naim en de Hypex is gewoon een andere wereld en geluidsbeleving dan die van Naim.
0
geplaatst: 25 februari 2024, 12:48 uur
Trouwens, destijds vergeleek ik expliciet Moon en Naim en die benaderen muziek toch ook nogal verschillend viel mij op. Daar kwam toen vooral smaak om de hoek kijken.
0
geplaatst: 25 februari 2024, 13:16 uur
Correctie. Ik bedoelde Cambridge.https://www.benderhifi.nl/cambridge-audio-evo-150.html
0
geplaatst: 25 februari 2024, 13:23 uur
Dit is geloof ik de nieuwst ontwikkeling van Hypex. De Nilai. Weet echter niet of dit al in merkenversterkers zit.https://www.soundimports.eu/nl/hypex-nilai500diy.html?id=273679892&gad_source=4&gclid=EAIaIQobChMIy-r4sL3GhAMV7opoCR2-4AaeEAQYBSABEgI0tPD_BwE
1
geplaatst: 25 februari 2024, 13:56 uur
Zover ik weet niet. Wel een leuke test op Alpha:
https://https://www.alpha-audio.net/nl/review/triple-test-hypex-nilai-purifi-eigentakt-eval1-icepower-700as2/
https://https://www.alpha-audio.net/nl/review/triple-test-hypex-nilai-purifi-eigentakt-eval1-icepower-700as2/
0
geplaatst: 25 februari 2024, 16:15 uur
Leptop schreef:
Trouwens, destijds vergeleek ik expliciet Moon en Naim en die benaderen muziek toch ook nogal verschillend viel mij op. Daar kwam toen vooral smaak om de hoek kijken.
Heb de keuze voor Moon ook al eens overwogen, en ben toen voor Naim gegaan, vond ook de zilver/zwarte kast/doos niet zo fraai.

0
geplaatst: 25 februari 2024, 16:37 uur
Vanochtend stukje van de test gezien met 1000 euro luidsprekers, Het Alpha-audio test team hadden er ook de Creek Audio 4040A - hifi.nl versterker bijgezet. Een versterker die opviel bij de 1000 euro versterker test. De combinatie Creek met de Dali Oberon 5 scheen in de smaak te zijn vallen. Mogelijk een oké budget set?
stream
stream
0
geplaatst: 25 februari 2024, 20:11 uur
vivalamusica schreef:
Heb de keuze voor Moon ook al eens overwogen, en ben toen voor Naim gegaan, vond ook de zilver/zwarte kast/doos niet zo fraai.
(quote)
Bij mij was het uiterlijk ondergeschikt voor mijn keuze. Bij Moon luisterde ik naar het geweldige geluid. Bij Naim naar de geweldige muziek
.
0
geplaatst: 25 februari 2024, 22:07 uur
Leptop schreef:
Bij mij was het uiterlijk ondergeschikt voor mijn keuze. Bij Moon luisterde ik naar het geweldige geluid. Bij Naim naar de geweldige muziek
.
(quote)
. Tja, om met het uiterlijk te beginnen - dat speelt hier, mede gezien de WAF, een niet te onderschatten rol. D'r zijn twee merken speakers die puur ogv van uiterlijk geen goedkeuring verdienden. Ook de magnetostaten destijds (eigenlijk) niet, maar die stonden er al

Moon is trouwens ook in volledig zwart verkrijgbaar. Verder hangt het ook af van je smaak en - uiteraard - van de combinatie. Lang niet alles past bij elkaar en ook een hifi-dealer kan er wel eens naast zitten, weet ik uit ervaring. Moon kan soms wel eens wat klinisch klinken. Soms hoor je een combinatie die je versteld doet staan en dat geluidsbeeld blijft dan hangen, als een soort referentiekader.
Magnetostaten en elektrostaten leveren een prachtig geluidsbeeld in het hoog (akoestische gitaren, viool, zang), maar op den duur ga je de lage tonen wel missen.
Verder vind ik apparaten van verschillende kleuren - in 1 hifi-rack - onrustig en lelijk staan. Dat gaat zover dat ik zelfs een goed geprijsde tweedehandse versterker heb laten staan, o.g.v. de 'verkeerde' kleur. En ik weet ook dat, vanuit verkoopbaarheid, de looks van apparatuur aan een soort 'mode' onderhevig zijn

* denotes required fields.