Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
Nicci
geplaatst: 11 februari 2011, 17:03 uur
Voor zover ik kan zien is die Step €600 per stuk. Ik kan het mis hebben, maar zo lees ik die aanbieding.
0
geplaatst: 11 februari 2011, 18:41 uur
Ssscht... schreef:
Iemand al gehoord van de Focal Chorus 806V? Een aanrader?
Over de 806V kan ik eigenlijk niets zeggen, maar ik maar ik vind de 706V erg goed klinken met mijn installatie. Het is niet direct een antwoord op je initiële vraag, maar ik kan niet direct een verschil zien tussen de 2 modellen buiten de afwerking... Iemand al gehoord van de Focal Chorus 806V? Een aanrader?

0
geplaatst: 11 februari 2011, 21:13 uur
Nicci schreef:
Voor zover ik kan zien is die Step €600 per stuk. Ik kan het mis hebben, maar zo lees ik die aanbieding.
Van de prijslijst van AudioPhysic, dezelfde website:
AUDIO PHYSIC - ADVIESPRIJZEN IN EURO PER 15 JUNI 2010 - Prijswijzigingen voorbehouden HIGH END SERIE
Step = Zwart essen, kersen, esdoorn of walnoot - paar 1.500; Ebben, hoogglans wit of zwart
paar 1.800
0
Ssscht...
geplaatst: 11 februari 2011, 23:51 uur
Mjuman schreef:
Als je toch overweegt om 500 euro uit te geven is de stap naar de 600 voor de Step (demo-set) niet zo groot meer Audio Physic Step monitor - moremusic.nl en da's echt een speaker van heel ander kaliber.
Review hier te vinden
Succes met je luistertest. Mijn advies zou juist zijn: neem cd's (die je goed kent) mee uit verschillende genres, zodat je je een breed beeld kunt vormen. Dus naast rock ook akoestisch (klassiek, jazz bijv.) - je muzieksmaak kan nl veranderen.
Als je toch overweegt om 500 euro uit te geven is de stap naar de 600 voor de Step (demo-set) niet zo groot meer Audio Physic Step monitor - moremusic.nl en da's echt een speaker van heel ander kaliber.
Review hier te vinden
Succes met je luistertest. Mijn advies zou juist zijn: neem cd's (die je goed kent) mee uit verschillende genres, zodat je je een breed beeld kunt vormen. Dus naast rock ook akoestisch (klassiek, jazz bijv.) - je muzieksmaak kan nl veranderen.
Ziet er SCHITTEREND uit ja
Maar euhm, ik woon in België (Brugge) en denk niet dat ze die gewoon kunnen opsturen... Ik ga ze alleszins even mailen:) Bedankt
0
Nicci
geplaatst: 12 februari 2011, 08:33 uur
Ze willen ze vast opsturen, de vraag is of jij ze mag terugsturen als ze toch niet bevallen.
@Mjuman
Via aanbiedingen staat er bij aantallen '1'. Vandaar mijn verwarring.
@Mjuman
Via aanbiedingen staat er bij aantallen '1'. Vandaar mijn verwarring.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 16:18 uur
Ssscht... schreef:
Maar euhm, ik woon in België (Brugge) en denk niet dat ze die gewoon kunnen opsturen... Ik ga ze alleszins even mailen:)
Bedankt
(quote)
Maar euhm, ik woon in België (Brugge) en denk niet dat ze die gewoon kunnen opsturen... Ik ga ze alleszins even mailen:) Bedankt
Volgens de website van Deltavox verkopen daar ook Audio Physic .Deltavox bevindt zich op de Maalsesteenweg 367 in St-Kruis-Brugge . Anders ook bij Alpha High end in de Pelikaanstraat in Antwerpen. Die winkel is echt wel top met bovendien zeer vriendelijke verkopers. Ook nog een tip : Dynaudio Excite X12 Zeer goed én een betere afwerking dan de DM serie van Dynaudio. Wel opletten dat je versterker de 4ohm kan "trekken".
0
Ssscht...
geplaatst: 19 februari 2011, 07:54 uur
TecnoDec schreef:
Volgens de website van Deltavox verkopen daar ook Audio Physic .Deltavox bevindt zich op de Maalsesteenweg 367 in St-Kruis-Brugge . Anders ook bij Alpha High end in de Pelikaanstraat in Antwerpen. Die winkel is echt wel top met bovendien zeer vriendelijke verkopers. Ook nog een tip : Dynaudio Excite X12 Zeer goed én een betere afwerking dan de DM serie van Dynaudio. Wel opletten dat je versterker de 4ohm kan "trekken".
(quote)
Ja, dat was ook het antwoord van de Nederlandse winkel, maar ik heb mij in mijn mail aan de winkel niet helemaal correct uitgedrukt aangezien ik niet zozeer de Audio Physic 'Step' wil hebben (véél te duur), maar enkel geïnteresseerd ben in de aanbieding van hun demo-model (waar 60% korting op is).
Heb net MoreMusic terug een mail verzonden, net na het versturen heb ik echter gezien dat die aanbieding van hun lijst geschrapt is...
What a shameIn Deltavox in Brugge hadden ze een paar Dynaudio x12 staan, ik heb daar de verkoper over aangesproken maar die zei meteen dat de Focal Chorus 806V zoveel malen beter was. Ik vrees dat ik mij hierdoor heb laten leiden... Ik heb ze niet gehoord die Dynaudio's... Enfin, geen man over boord. De zoektocht gaat voort!
0
geplaatst: 21 februari 2011, 21:51 uur
Ssscht... schreef:
Ja, dat was ook het antwoord van de Nederlandse winkel, maar ik heb mij in mijn mail aan de winkel niet helemaal correct uitgedrukt aangezien ik niet zozeer de Audio Physic 'Step' wil hebben (véél te duur), maar enkel geïnteresseerd ben in de aanbieding van hun demo-model (waar 60% korting op is).
Heb net MoreMusic terug een mail verzonden, net na het versturen heb ik echter gezien dat die aanbieding van hun lijst geschrapt is...
What a shame
In Deltavox in Brugge hadden ze een paar Dynaudio x12 staan, ik heb daar de verkoper over aangesproken maar die zei meteen dat de Focal Chorus 806V zoveel malen beter was. Ik vrees dat ik mij hierdoor heb laten leiden... Ik heb ze niet gehoord die Dynaudio's... Enfin, geen man over boord. De zoektocht gaat voort!
(quote)
What a shameIn Deltavox in Brugge hadden ze een paar Dynaudio x12 staan, ik heb daar de verkoper over aangesproken maar die zei meteen dat de Focal Chorus 806V zoveel malen beter was. Ik vrees dat ik mij hierdoor heb laten leiden... Ik heb ze niet gehoord die Dynaudio's... Enfin, geen man over boord. De zoektocht gaat voort!
Nog een zeer interessante winkel is NewMusic aan het Flageyplein in Brussel. Ze doen er echt hun best om NL te spreken en verkoper Jef is een Vlaming. Ik was gaan luisteren voor een paar Dynaudio Excite X16 en ben voor de prijs lager dan een paar X16 naar huis gegaan met een paar Dynaudio Focus 140
. Ze hebben er dikwijs van die aanbiedingen en bovendien een grote keuze aan tweedehandsmateriaal van zeer hoge kwaliteit. Kortingen van 20% zijn er geen zeldzaamheid. Enige nadeel : het kan zeer druk zijn in de winkel en parkeren is problematisch. Maar even parkeren op de stoep om in te laden wordt oogluikend toegestaan door de Brusselse politie. Die hebben wel andere katten te geselen dan die van Brugge of Leuven 
0
geplaatst: 28 maart 2011, 12:38 uur
0
geplaatst: 28 maart 2011, 16:29 uur
Ik ken Peter Chattelin als een uiterst deskundig en hulpvaardig adviseur - van bij Rhapsody (Hilversum).
Na 'klankschalen' - zoek daar maar eens op - nu een nieuw fenomeen: luisteren zonder licht. Betekent dat ik moet stoppen met lezen én luisteren en dat zie ik niet zitten. Denk dat ik erg onrustig zou worden van zo luisteren. Vrees ook een beetje de reactie van mijn lief als ze me met voorgebonden bril aantreft, luisterend naar muziek.
Wat is de volgende stap in de zottigheid: begeleid 'Nordic walking', met verduisteringsbril op en geleid door iemand zonder bril, omdat je op die manier beter de natuurlijke aroma's gewaar kunt worden? Vreten in het donker kan al - op diverse plekken - ook ter stimulering van the sensory experience.
Na 'klankschalen' - zoek daar maar eens op - nu een nieuw fenomeen: luisteren zonder licht. Betekent dat ik moet stoppen met lezen én luisteren en dat zie ik niet zitten. Denk dat ik erg onrustig zou worden van zo luisteren. Vrees ook een beetje de reactie van mijn lief als ze me met voorgebonden bril aantreft, luisterend naar muziek.
Wat is de volgende stap in de zottigheid: begeleid 'Nordic walking', met verduisteringsbril op en geleid door iemand zonder bril, omdat je op die manier beter de natuurlijke aroma's gewaar kunt worden? Vreten in het donker kan al - op diverse plekken - ook ter stimulering van the sensory experience.
0
geplaatst: 28 maart 2011, 22:56 uur
Moeten we daarvoor een "brilletje" kopen? Sluit inderdaad gewoon je ogen: evenveel resultaat, voor minder geld.
0
geplaatst: 29 maart 2011, 09:55 uur
Ik citeer uit het bericht:
'Ondersteund door wetenschappelijke artikelen waarin het bewijs werd geleverd dat luisteren zonder visuele stimuli de luisterervaring intensiveert en dat we zonder externe prikkels ook beter in staat zijn om individuele geluiden te lokaliseren, ging hij aan de slag en ontwikkelde een bril die de ogen compleet afdekt, maar waarbij je je ogen wel open kunt houden. Dat laatste is belangrijk aangezien je met open ogen alerter bent dan met gesloten ogen.'
Ik doe gewoon m'n gordijnen dicht en de lampen uit.
'Ondersteund door wetenschappelijke artikelen waarin het bewijs werd geleverd dat luisteren zonder visuele stimuli de luisterervaring intensiveert en dat we zonder externe prikkels ook beter in staat zijn om individuele geluiden te lokaliseren, ging hij aan de slag en ontwikkelde een bril die de ogen compleet afdekt, maar waarbij je je ogen wel open kunt houden. Dat laatste is belangrijk aangezien je met open ogen alerter bent dan met gesloten ogen.'
Ik doe gewoon m'n gordijnen dicht en de lampen uit.
0
geplaatst: 7 april 2011, 14:02 uur
Ik ben vrij nieuw in audio hardware, maar wil nu toch eindelijk mijn eerste serieuze investering doen.
Ik had daarbij gedacht aan volgende combinatie:
Marantz M-CR603 in combinatie met Monitor Audio BX2.
Iemand enige ervaring met deze producten? Andere tips voor dit geld (of een ietsje minder mag ook
). Is een all-in-one zoals de Marantz een goed idee?
Tuner, CD-speler, en een goede aansluiting voor Ipod/harde schijf zijn onontbeerlijk.
Tnx
Ik had daarbij gedacht aan volgende combinatie:
Marantz M-CR603 in combinatie met Monitor Audio BX2.
Iemand enige ervaring met deze producten? Andere tips voor dit geld (of een ietsje minder mag ook
). Is een all-in-one zoals de Marantz een goed idee? Tuner, CD-speler, en een goede aansluiting voor Ipod/harde schijf zijn onontbeerlijk.
Tnx
0
geplaatst: 7 april 2011, 15:22 uur
corn1holio1 schreef:
Ik ben vrij nieuw in audio hardware, maar wil nu toch eindelijk mijn eerste serieuze investering doen.
Ik had daarbij gedacht aan volgende combinatie Marantz M-CR603 in combinatie met Monitor Audio BX2.
). Is een all-in-one zoals de Marantz een goed idee?
Tuner, CD-speler, en een goede aansluiting voor Ipod/harde schijf zijn onontbeerlijk.
Tnx
Ik had daarbij gedacht aan volgende combinatie Marantz M-CR603 in combinatie met Monitor Audio BX2.
). Is een all-in-one zoals de Marantz een goed idee? Tuner, CD-speler, en een goede aansluiting voor Ipod/harde schijf zijn onontbeerlijk.
Tnx
Die Monitor Audio BX2's zijn hierboven al eens henoemd -check daar maar eens.
Voor recensies etc kan ik je www.hear.nl aanbevelen en www.hifi.nl - dat type Marantz (mij niet bekedn) is getest op whathifi - een goed blad voor info/reviews: Marantz M-CR603 review from the experts at whathifi.com
0
geplaatst: 9 april 2011, 14:31 uur
Ik heb nu al eventjes een platenspeler op mijn versterker aangesloten, maar als ik een plaat wil afspelen moet ik het volume een heel pak hoger zetten. Zou een voorversterker hier iets aan kunnen doen? En zo ja, waar moet ik dan op letten? Tips zijn welkom, want hier ken ik niet zo veel van...
0
geplaatst: 9 april 2011, 14:46 uur
Johanv4434 schreef:
Ik heb nu al eventjes een platenspeler op mijn versterker aangesloten, maar als ik een plaat wil afspelen moet ik het volume een heel pak hoger zetten. Zou een voorversterker hier iets aan kunnen doen? En zo ja, waar moet ik dan op letten? Tips zijn welkom, want hier ken ik niet zo veel van...
Yep, duidelijk is het signaal te zwak.Vroeger hadden versterkers een phono-ingang, waarvan de impedantie was afgestemd ophet signaal dat de draaitafel leverde.
Goedkoop alternatief: Vivanco o.m. leverbaar via MediaMarkt, voor ca 25 -30 euro. Duurder: ca 60 - 100 euro o.a. Pro-Ject. Hou er rekening mee dat je een extra kabelset (dubbel cinch) nodig hebt om de pre-amp aan te sluiten op je versterker. Bedenk dat iets duurdere kabels voor betere geluidskwaliteit zorgen (dat maakt echt uit).
Kijk ook of er een schroefje/oogje aan zit,zodat je het aardedraadje van je draaitafel kunt bevestigen (of anders aan je versterker); anders krijg je een brommend geluid.
0
geplaatst: 18 april 2011, 16:35 uur
Mijn set:
- Arcam A38 versterker, met de optionele Phono module
- Arcam CD37 cd/sacd-speler
- Dali Concept 8 speakers
- Philips 212 platenspeler --> zwakste schakel, maar ben op zoek naar een high-end speler
- MacBook Pro 17" die ook is aangesloten op de versterker
De set klinkt geweldig, lekker helder en ongelofelijk gedetailleerd, alleen ben ik op zoek naar een nieuwe platenspeler, maar dat is lastiger dan ik dacht...
- Philips 212 platenspeler --> zwakste schakel, maar ben op zoek naar een high-end speler
De set klinkt geweldig, lekker helder en ongelofelijk gedetailleerd, alleen ben ik op zoek naar een nieuwe platenspeler, maar dat is lastiger dan ik dacht...
0
geplaatst: 18 april 2011, 17:20 uur
Japsuh schreef:
Welnee, zoek gewoon op één van de vinyl-topics - ik meen "worden er nog lp's gedraaid", of "vinyl.. "- naar "pro-ject" - <zoek bericht> zit rechtsboven op de navigatiebalk, je vinkt bericht aanen typt "pro-ject" als zoekstring.
0
geplaatst: 18 april 2011, 18:40 uur
Jawel, maar het liefst zou ik ze ook graag in een winkel beluisteren, maar die zijn er nauwelijks. Maar in ieder geval bedankt voor de tip, want hier heb ik eigenlijk nog niet gekeken (alhoewel de Pro-Jects wel in een lage prijsklasse vallen vergeleken met de rest van mijn set).
0
Nicci
geplaatst: 18 april 2011, 19:01 uur
Dan geef je de rest van je budget aan een goed doel. Ben jij je geld toch kwijt . . . . 

0
geplaatst: 18 april 2011, 19:04 uur
Japsuh schreef:
Jawel, maar het liefst zou ik ze ook graag in een winkel beluisteren, maar die zijn er nauwelijks. Maar in ieder geval bedankt voor de tip, want hier heb ik eigenlijk nog niet gekeken (alhoewel de Pro-Jects wel in een lage prijsklasse vallen vergeleken met de rest van mijn set).
Ik ben er uiterst tevreden mee en ik ben niet de enige hier (al heb ik het element nu vervangen door eentje van Grado) en om je een idee te geven: ik draai verder met AudioPhysik Tempo4 en Primare (cd-speler en amp).
0
geplaatst: 18 april 2011, 19:04 uur
Daar gaat het mij helemaal niet om! Zo rijk ben ik niet, helemaal niet eigenlijk. Ik wil gewoon een kwalitatief goede speler die jaren mee kan (net zoals de rest van de set), ik vind Pro-Ject er gewoon nogal plastic uitzien, niet echt stevig. Een Rega P3 vind ik bijvoorbeeld wél wat (maar wil hem graag in het echt zien).
@Mjuman: welk model heb je dan? En welk element precies?
0
geplaatst: 18 april 2011, 19:43 uur
Japsuh schreef:
Gewoon een Debut,met een Grado Red met pro-ject pre-amp en een speed-box (om te kunnen schakelen naar 45 t voor 12"s); kabel tussen pre-amp en amp is (meen ik) een audioquest ruby die ik nog had.
Standaard wordt debut geleverd met een Ortofon ???5 (meen ik) dieklinkt iets scheller,maarheeft wel meer output dan de Grado - die warmer klinkt.
Debut is het instapmodel zonder pre-amp, snelheidsregeling en automatische afslag. Ik zou altijd gaan voor een model zonder ingebouwde pre-amp;kan je die altijd nog eens upgraden naar bijv eentje met buizen.
Op: http://www.project-audio.com/inhalt/en/pdf/complete.pdf
vind je op de laatste pagina een overzicht van modellen/opties etc; goed kijken en vergelijken
prijslijsten via Acson Acson BV - exclusive audio import - draaitafels - acsonbv.nl
0
geplaatst: 20 april 2011, 17:38 uur
Japsuh schreef:
Mijn set:
Mijn set:
Over Hifi is al genoeg doorgeboomd, maar als er ergens verschillen zitten , dan is het wel tussen platenspelers.
Ik weet niet of je ver van Antwerpen woont maar op de Katelijnevest zijn er 2 winkels naast mekaar die nog platenspelers verkopen.
Audiofan verkoopt Rega (én Arcam) . De RP1 is een fantastisch ding voor zijn geld en m.i een betere keus dan een Pro-Ject Debut. Niet te verwarren met hun veel minder goeie P1. De P2 wordt jammer genoeg jiet meer gemaakt maar als je budget het toelaat zou ik gaan voor een P3-24. Dat is de draaitafel waarop Rega's reputatie is gebaseerd. Uitgerust de RB301-arm, opvolger van de befaamde RB300. De duurdere draaitafels van Rega zijn minder interessant en daarvoor zijn er veel leukere alternatieven.
Zoals bij de buren van HifiCorner. Zij verkopen 2 merken. Over Michell zal ik kort zijn
. Zoals mijn avatar het zegt, heb ik niet aan der verleiding kunnen weerstaan, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
. Prijzen komen overeen met duurdere Rega's. Ze verkopen ook Pro-Ject. De Debut is in de loop der jaren altijd duurder geworden en ik heb het meer voor hun RPM1 Genie of de RPM5.2. Maar als je niet van hun styling houdt , is een Expression of en Debut inderdaad meer iets voor jou. Maar neem dan een Debut in een vrolijk kleurtje.
(dat hebben ze overgenomen van een Rega P3). De wereld is al grijs genoeg.
0
geplaatst: 20 april 2011, 19:43 uur
Bedankt voor je reactie! Antwerpen ligt niet om de hoek, maar ik ga wel een keertje kijken of het gaat lukken om daar te komen.
Rega's vind ik mooie tafels maken, ik heb veel lovende verhalen gehoord over de P3. De Rega P3 gaat hem waarschijnlijk ook worden, alleen zou ik hem wel graag willen horen. Weet jij trouwens de actuele prijs van de door jou genoemde combinatie? Op internet zie ik vooral oude prijslijsten! (en eventueel waar ik hem kan bestellen, want ook die websites vind ik lastig te vinden)
Bij Michell heb ik echt het idee dat ik het instapmodel (= TecnoDec) koop, zeker als je naar het uiterlijk kijkt. De hogere en mooiere modellen vind ik echter toch te duur worden. Trouwens, ken jij ook de ClearAudio tafels, en dan met name de concept? Er zijn veel positieve verhalen over, maar ik vind hem toch nogal plastic.
Rega's vind ik mooie tafels maken, ik heb veel lovende verhalen gehoord over de P3. De Rega P3 gaat hem waarschijnlijk ook worden, alleen zou ik hem wel graag willen horen. Weet jij trouwens de actuele prijs van de door jou genoemde combinatie? Op internet zie ik vooral oude prijslijsten! (en eventueel waar ik hem kan bestellen, want ook die websites vind ik lastig te vinden)
Bij Michell heb ik echt het idee dat ik het instapmodel (= TecnoDec) koop, zeker als je naar het uiterlijk kijkt. De hogere en mooiere modellen vind ik echter toch te duur worden. Trouwens, ken jij ook de ClearAudio tafels, en dan met name de concept? Er zijn veel positieve verhalen over, maar ik vind hem toch nogal plastic.
0
geplaatst: 20 april 2011, 20:48 uur
Japsuh schreef:
Clearaudio Blue Motion en zijn rode broer zijn van acryl - heel 'dood' en vast materiaal en zeer fraai -tenminste als je van modern design houdt.
Die Rega P3 is niet slecht; maar het is gewoon OHK (oudhollandse kletskoek) om te beweren dat een platenspeler 'key' is in hifi; het element is absoluut belangrijk. Ik zou eerst mijn keuze laten valen op element en dan verder kijken. Ik vond Rega niet echt een stevige indruk maken.
Mijn motief om een Pro-Ject Debut te kopen, was dan ook mede echt Hollands: de prijs. Het had alles te maken met de mogelijkheid dat lp's draaien me niet écht zou bevallen, in 2008. Welnu het tegendeel bleek waar; en nu staat dus een mooiere platenspeler op de verlanglijst (idd een Clearaudio, Blue Motion of anders een mooiere Pro-Ject). Maar goed eerst nwe draadjes (MIT) en een nwe cd-speler (Primare CD31).
0
geplaatst: 21 april 2011, 09:46 uur
Japsuh schreef:
Bedankt voor je reactie! Antwerpen ligt niet om de hoek, maar ik ga wel een keertje kijken of het gaat lukken om daar te komen.
In feite zou je , om op niveau te blijven van je installatie minstens een Rega P3-24 moeten kopen. Die kost €749 zonder element.
Blijkbaar verdeelt Audiofan geen Rega meer, maar wel Pro-Ject. Ga minstens voor een Pro-jectRPM6.1SB . Die klinkt fantastisch en kost 799€ zonder element. Clearaudio biedt de Emotion aan in package (=arm + element) aan €1550. De Concept kost €1100. Tecnology Factory -een prachtige zaak in Antwerpen- verkoopt Clearaudio. Wat betreft je oordeel over de Tecnodec : hela hola
. De Tecnodec is in feite een Gyro SE
zonder vering en "kermismolen" onder het plateau. De afwerking staat op hetzelfde niveau als zijn grotere broers. Het is wel belangrijk dat deze vrij van trillingen staat wegens het ontbreken van die vering. De mijne staat op een speciaal plateau dat ik in de muur bevestigd heb. De mijne heeft een RB300 arm met VTA Adjuster en Michell Tecnoweight. RB300-armen worden nog altijd geleverd door Michell, mét de betere bekabeling uit de RB700. Ik weet niet of je phono-preamp MC aan kan want ik heb een Benz Micro MC Gold element. Het klinkt allemaal geweldig. Ik heb de mijne gekocht bij Hificorner Deurne bij Michell-invoerder Philip Matthews . Een zeer vriendelijke man met een hart voor platenspelers. Hij was persoonlijk bevriend met John Michell, die ons in 2003 ontvallen is. Nog een tip : je phono-preamp maakt wel degelijk een verschil . Ik heb een upgrade gedaan van een nochtans niet misse Musical Fidelity X-LPS v3 naar een Trichord Dino. Je gelooft je oren niet.Maar die kan je later altijd bijkopen.
0
geplaatst: 21 april 2011, 17:06 uur
TecnoDec schreef:
(...)Je gelooft je oren niet.Maar die kan je later altijd bijkopen.
(...)Je gelooft je oren niet.Maar die kan je later altijd bijkopen.
Lijkt mij een gouden tip: een hifi-shop waar je extra oren kunt bijkopen. Zou je het adres hier willen plaatsen. Het overkomt mij nl regelmatig dat ik oren tekort kom.

En Clearaudio maakt ook heel mooie pre-amps, zelfs bestaand uit meerdere componenten (separate voeding).
* denotes required fields.