MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic

zoeken in:
alleen die dingen die je in je pc stopt twijfel ik aan... maar vaak zijn die niet heel lang.
...daar is ook al weer iets voor bedacht:

usb kabel

The Scientist schreef:
Met een directe draad bedoel ik een draad die uit 1 geleider bestaat die op geen enkele manier in elkaar gevlochten is oid... zo'n draad werkt, zeker als ie langs is, als antenne... maar vrijwel elke audiokabel is wel iets mee gedaan om dat te voorkomen... alleen die dingen die je in je pc stopt twijfel ik aan... maar vaak zijn die niet heel lang.

DNM in de UK verkoopt zgn solid core kabels die gebruikt kunnen worden voor luidsprekers en als interlink. Ik heb ze als speakerskabels gehad - volgens HiFi Choice de beste in hun prijsklasse ( < 100 GBP); je kon ze per meter bestellen, met banaanpluggen - zelf op maat maken en en plugjes solderen. Zie afbeelding hieronder: de kabel is een kleurloos kuntstof lint, met aan de buitenkant een rode en een blauwe draad - die hebben beide een koperen kern. Eenvoudig telefonisch of via mail te bestellen.

(afbeelding)

Het nieuwe oelieda filter heeft in ieder geval goed gewerkt.....

Iemand tips voor de beste hifi winkels in zeg maar midden Nederland? Liefst zo'n hele grote ergens op een industrieterrein. Mijn huidige dealer flest de boel met zijn zogenaamde uitverkopen (Iets zgn. van 900 Euro naar 600 Euro afprijzen wat normaal ook 600 Euro moet kosten) dus zoek ik iets anders. Tips zeer welkom.

Meer midden van het land kan haast niet:

http://www.wilbert.nl/

of

http://www.audiodesign.nl/

allebei in Utrecht wellicht?

Oldfart schreef:
Meer midden van het land kan haast niet:

http://www.wilbert.nl/

of

http://www.audiodesign.nl/

allebei in Utrecht wellicht?

Die laatste kan je weghalen - heeft meer dan 1 jaar geleden de deuren dichtgedaan. Hte merkwaardige feit dat zich nu voor dat je in Utrecht nergens een goed en betrouwbaar merk als Marantz nog kunt kopen. Waht Hifi ziet de Marantz CD6004 bijv als de beste speler onder de 500 GBP.

Heb 'em een pm gestuurd, voor meer info wat/hoe/hoeveel.

Mjuman schreef:
(quote)

Die laatste kan je weghalen - heeft meer dan 1 jaar geleden de deuren dichtgedaan. Hte merkwaardige feit dat zich nu voor dat je in Utrecht nergens een goed en betrouwbaar merk als Marantz nog kunt kopen. Waht Hifi ziet de Marantz CD6004 bijv als de beste speler onder de 500 GBP.

Heb 'em een pm gestuurd, voor meer info wat/hoe/hoeveel.

kun je mij die pm ook sturen?

PS: op deze site staan verschillende reviews van winkels. Nu staat regio Utrecht aan geklikt.

Die laatste kan je weghalen
...jee, dat verbaast me wel;.
Wat is er gebeurt in die twaalf jaar dat ik niet meer in Utrecht woon?
Weet jij het verhaal waarom Mjuman?
Was toch een goede zaak.

Oldfart schreef:
(quote)
...jee, dat verbaast me wel;.
Wat is er gebeurt in die twaalf jaar dat ik niet meer in Utrecht woon?
Weet jij het verhaal waarom Mjuman?
Was toch een goed zaak.

Het generieke antwoord is dat hifi-zaken (ook in de top) het moeilijk hebben: RAF heeft bijv. een doorstart moeten maken, waarbij Staffhorst (Utrecht) iig niet uit de as herrees en ook andere zaken hebben in lastig weer gezeten.

Er zijn zaken die zich proberen aan te passen door via-via onder de adviesprijs te gaan zitten. Ga maar eens proberen om in te ruilen - da's echt een probleem.

In het specifieke geval van Audio Design kon je het een beetje zien aankomen: de zaak werd steeds leger, qua spullen, en uiteraard ook qua publiek. Opvallend genoeg hadden twee oud-medewerkers van Audio Design een aantal jaren terug (met een paar jaar ertusen) de overstap gemaakt naar Wilbert (over een periode van een paar jaar) en daar zal een reden voor geweest zijn. De eigenaar voerde wellicht een heel eigenzinnig beleid, met navenante keuzes - had lang niet altijd merken van mijn smaak in het aanbod; heel veel Engelse spullen.

Ik ben er in ieder geval altijd goed geholpen geweest, ook wat reparaties en onderhoud betreft.
Mijn Studio de Schop speakers komen er vandaan, en mijn Mission arm voor de Thorens ook.

In Overigen > Algemeen > Op zoek naar manual:

Hoi, ik ben op zoek naar de owners manual van een Ross Power Mixer type PC-8400

2MY
hier is hij alvast te koop voor een tientje:

klik!

Mjuman schreef:
had lang niet altijd merken van mijn smaak in het aanbod; heel veel Engelse spullen.

LaDus je houd niet van het warme geluid van Engelse speakers?

Lexcoaster schreef:
(quote)

LaDus je houd niet van het warme geluid van Engelse speakers?

Nahee, geen waar. AudioDesign had bijv Naim en Rega; in de categorie waarin ik spullen kocht./heb, waren er mooiere (qua looks) of producten met een betere price/performance ratio. Ik hou bijv. van een merken als Primare en Densen - minimalistisch qua looks, maar heel degelijk gebouwd. Op dit moment heb ik Duitse speakers (AudioPhysik), maar dat is ook wel eens anders geweest.

MAS
Heeft er iemand ervaring met de Harman Kardon MAS 100?

Gezien je username zou jij dat toch moeten zijn?

MAS
Helaas niet. Maar ik zit er wel over te denken om die over een tijdje aan te schaffen. Het ziet er allemaal goed uit en van Harman Kardon kun je wel wat kwaliteit verwachten. Ik ben alleen niet zo thuis in die dingen en ik zou graag de ervaringen van andere gebruikers horen.

Op Kieskeurig en andere vergelijkingssites zijn wl reviews te vinden - op hifi.nl niets gevonden daarentegen.

Misschien moet je ook eens kijken bij what hifi - goed google'n dus!

MAS
Bedankt voor de tips! Kieskeurig had ik al bekeken. Daar stond helaas maar een review. Op whathifi heb ik nu ook gekeken maar daar staat helaas niks op.

Kijk hier eens:

Harman Kardon MAS 100 music system - Living Digital Review - ld2.ciol.com

Harman Kardon MAS 100 Reviews & Tests - alaTest.co.uk

Harman / Kardon MAS 100 Test Stereoanlage - testberichte.de

HK heeft wel een goede reputatie: vroeger een zware HK versterker gehad en nu nog steeds een wat lichtere (op mijn werkkamer): goed gebouwd, kwalitatief ok - over die mini-set kan ik niets zeggen.

MAS
Bedankt met die linkms ben ik wel wat verder gekomen.

Ik zit met een probleem. Onlangs heb ik me een Musical Fidelity V-Can II hoofdtelefoonversterker aangeschaft omdat mijn versterker geen gat heeft om mijn Grado SR125i koptelefoon in te steken.
Welnu, dat speelt mijn Primare I20 versterker + Dynaudio Focus 140 speakers naar huis. Veel ruimtelijker, opener etc... en ik kom tot de constaclusie dat ik (de zogenaamde kenner ) jaren met een verkeerde combinatie heb gespeeld. De Dynaudios hebben een gevoeligheid van 86 dB bij 4 ohm. Mijn Primare levert 2 x 110 w bij 4 ohm. Volgens "zij die het kunnen weten" heeft mijn Primare te weinig power om die moeilijke Dynaudios leven in te blazen. Weet er iemand van jullie hoe dit probleem op te lossen op een enigszins betaalbare en zinvolle manier. Dus geen oplossingen à la "plakt daar een Accuphase tegen" , want dat kan mijn bruine niet trekken. Langs de andere kant weet ik ook dat ik in deze prijsklasse niks voor niks kan krijgen. Alvast bedankt voor jullie suggesties ! Mij uitlachen wegens veel geld versmost mag ook .

Ik denk dat je hiervoor bij Mjuman moet zijn

Meteen de reden om speakers en versterker bij één adres te kopen en om thuis te testen. One way or another: speakers of amplifying power. Het probleem van Dynaudio is een bekend; heb het zelf ook gehad met mijn Magnepans SMGa's (magnetostaten): komend van een Einstein (Duits powerbeest) probeerde ik eerste de I20, maar dat was no go; vandaar de I30, loodzwaar, met twee grote ringkerntrafo's.

Mijn suggestie: kijk eens of je een goede tweedehandse I30 kunt vinden op hifi.nl of hear.nl of ga anders eens neuzen op moremusic.nl, de importeur - alle NL, dat dan weer wel. Of anders een speaker met rendement van 88 of 89 Db.

Dankuwel Mjuman. Maar een I30 (of A30.1) vinden is niet zo simpel . Zeker omdat het een zwarte moet zijn (niet voor mij, maar voor mijn madam). Ik heb ondertussen deze week een afspraak gemaakt om mijn I20 eens op een ProAc Studio 100 of 115 te proberen. Die zijn al een pak gevoeliger. Ik heb de Studio 100 ooit gehoord op een Naim Nait5i (toch ook geen powerbeest) en dat klonk al niet verkeerd . Een andere oplossing zou zijn om mijn I20 inderdaad te vervangen door iets zwaarders. Nu heb ik gelezen dat een Lyngdorf SDAI2175 2 x 375w ontwikkelt bij 4 ohm. Die heeft nog het bijkomende voordeel om een pak flexibeler te zijn dan de minimalistische I20. Dat is uiteraard een duurdere oplossing , omdat mijn Dynaudios tweedehands een pak meer geld opbrengen dan een I20 uit 2003. Langs de andere kant zou ik dan weer liever mijn Dynaudios houden wegens "pride of ownership" . Maar in feite mag ik mij daar niet door laten leiden. Mijn oren zullen wel beslissen. Enfin, dat wordt weer sleuren met boxen en versterkers .

Ziegler
Ik neem toch aan dat je die speakers gekocht hebt vanwege het goede geluid? Dan ligt het toch echt het meest voor de hand de versterker te vervangen (als dat al het probleem is, het simpele feit dat je koptelefoon beter klinkt wil nog niet zeggen dat er iets mis is met je overige apparatuur).
Je slaat een beetje op hol, terwijl er nog vastgesteld moet worden of jij de speakers beter vindt klinken in combinatie met een zwaardere versterker. Ik zou het in ieder geval testen voordat je geld gaat uitgeven . . .

Tenzij je natuurlijk gewoon zin hebt om geld uit te geven en een excuus zoekt.

Ik kwam van een NAD C340 met Mission 771 boxen. Klonk goed , maar dan begon het gevreesde upgrade-virus toe te slaan. De CD-speler (Technics SLP-G400 ) ging kapot , Vervangen door een (veeeeeeel betere) NjoeTjoeb 4000. Dan moet je natuurlijk weer een betere versterker hebben , kwam de Primare I20 : uiteraard een verbetering. Maar dan voldeden die Missions weer niet. Kon dan een paar Focus 140 aan €900 op de kop tikken , nieuw zonder doos. Dat laat je niet zomaar liggen, nietwaar ? Natuurlijk klinkt een Focus 140 van oorspronkelijk €1800 beter dan een 771 van €300. 't zou er nog aan mankeren. Maar ik had beter wat kritischer geluisterd . Voor die €900 had ik misschien boxen gehad die initieel niet zo duur waren, maar veel beter met mijn systeem matchen. Moraal van het verhaal : als je wil upgraden, doe het doordacht,en niet direkt op iets springen ! Ik zal er deze keer wat tijd aan spenderen : het gaat 'm tenslotte niet om een habbekrats.

Ziegler
Dynaudio maakt mooie speakers, maar ik zou niet zo direct een verband durven leggen tussen prijs en de kwaliteit van speakers. Ik zou eens vragen bij een dealer of kennis of je een zwaardere versterker mag proberen om te kijken of het daar beter van wordt. Een lage DB waarde kan natuurlijk ook simpelweg betekenen dat je ze wat meer op hun donder moet geven voordat ze tot leven komen. M.a.w. de versterker wat harder zetten . . . .

Versterker hard zetten is jammer genoeg geen optie wegens buren en ook wel madam. (Vandaar dat ik die koptelefoon heb gekocht). Ik heb vrijdag binnen 14 dagen een afspraak gemaakt met de hifiboer waarbij ik mijn installatie ga uitstallen. En dan gaan we zien "dozen schuiven". Hij heeft speciaal gezorgd dat volgende artikelen aanwezig zijn in de winkel : ProAc Studio 100 en 115 , Audio Physic Yara II Evolution , Naim Nait XS , Lyngdorf SDAI2175 , Sugden A21a en misschien nog wat fraais . Het fijne is dat ze 3 zaken hebben die elk hun eigen merken verkopen, maar in een geval als het mijne , gaan ze uit alle 3 de winkels datgene halen wat voor mij zou passen en kan ik het beluisteren op één plaats. Goeie zaak in het Antwerpse( Ik heb er trouwens ook mijn draaitafel gekocht).

In combinatie met die Yara's - zoek gewoon eens naar testen daarvan - vind ik in je lijst hierboven niet de versterkermerken waaraan ik zou denken, Densen of Primare; en vergis je niet ook een Rotel voor/eindcombi hoeft helemaal niet zo duur te zijn; van de Engelse merken mis ik Cambridge Audio (value for money in de instapklasse), maar ook Arcam; staar je niet blind op namen als Naim en Sugden - zien er qua binnenwerk minder solide uit dan bijv Primare en Densen,of Arcam.

Heb destijds zelf voor een paar euro een goede vergelijkende test gevonden bij Engelse (What Hifi/Hifi Choice)en Duitse bladen en dat mede gehanteerd om een lijstje te maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:32 uur

geplaatst: vandaag om 16:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.