Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 15:03 uur
Mjuman schreef:
B&W is een goed merk, Marantz ook - als je het budget hebt is de CD6004 van Marantz een heel goede koop, die heeft nl ook een usb-ingang - zet je mp3 op usb en kan je die gewoon daarin afspelen net als mp3 op cd.
B&W is een goed merk, Marantz ook - als je het budget hebt is de CD6004 van Marantz een heel goede koop, die heeft nl ook een usb-ingang - zet je mp3 op usb en kan je die gewoon daarin afspelen net als mp3 op cd.
Die CD6004 zit ik ook een beetje naar te kijken ter vervanging van mijn 15 of 20 (??) jaar oude Technics. Mooi apparaat en uitstekende recensies voor zo'n voordelig apparaat. De prijsverschillen zijn echter toch nog wel erg groot. Mijn Hifi aanbieder heeft hem staan voor 449 Euro maar ik zie ze online ook voor 349 Euro maar ik wil zo apparaat niet per post krijgen en uiteraard moet het een zwarte worden.
Iemand enig idee of deze Marantz CD6004 wel gewoon SACD's afspeelt (over 2 kanalen) of kan hij er helemaal niets mee?
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 16:59 uur
Running On Empty schreef:
Iemand enig idee of deze Marantz CD6004 wel gewoon SACD's afspeelt (over 2 kanalen) of kan hij er helemaal niets mee?
Waarom zou je een cd-speler niet via internet laten komen?
Die cd 6004 is een multiplayer; hij speelt ook mp3 op dvd - hij kan dus gewoon een SACD aan - of is dat niet wat je bedoelt?
En alle SACD's - Sony klassiek uitgezonderd, heel bizar - zijn hybride.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 01:49 uur
Volgens mij speelt hij geen SACD af tenminste, niet zoals heb bedoeld is.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 10:23 uur
Heb het maar even geverifieerd met een SACD: en inderdaad de SACD wordt gewoon afgespeeld ... als CD dus! Zie ook mijn eerdere opmerking over het hybride zijn van SACD's.
Overigens wordt het formaat SACD inmiddels al enige tijd als 'dood' beschouywd, uitgezonderd klassiek. Een SACD leveren die alleen als SACD kan worden gedraaid is eigenlijk gewoon onfatsoenlijk. De meerwaarde die SACD zou leveren vergt een dergelijke investering dat je wel driemaal nadenkt.
Overigens geeft mijn dvd-speler wél SACD's als zodanig weer, maar de kwaliteit is dan weer lager dan die van de CD6004.
Overigens wordt het formaat SACD inmiddels al enige tijd als 'dood' beschouywd, uitgezonderd klassiek. Een SACD leveren die alleen als SACD kan worden gedraaid is eigenlijk gewoon onfatsoenlijk. De meerwaarde die SACD zou leveren vergt een dergelijke investering dat je wel driemaal nadenkt.
Overigens geeft mijn dvd-speler wél SACD's als zodanig weer, maar de kwaliteit is dan weer lager dan die van de CD6004.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 18:26 uur
Mjuman schreef:
Waarom zou je een cd-speler niet via internet laten komen? .
Waarom zou je een cd-speler niet via internet laten komen? .
Heb tijdens mijn studententijd zelf bij de post gewerkt in Utrecht op het EKP. Ik zie ze al gooien met die doos met mijn nieuwe CD speler. Ik pik hem liever ergens zelf op, wel zo safe..
Bedankt voor het uitproberen van de SACD CD. Dat hij gewoon als normale CD afspeelt op de betreffende Marantz is voor mij voldoende.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 19:26 uur
Running On Empty schreef:
Ik pik hem liever ergens zelf op, wel zo safe.
Ik pik hem liever ergens zelf op, wel zo safe.
Menig e-tailer biedt ook afhaalservice - hoef je ook geen verzendkosten te betalen en afhankelijk van de plaats is dat een optie. Bij die bewuste zaak in Zeist heb ik er gewoon 50 euro 'afgepraat' - hij hoefde me niks te demo'en ("wat doe jij dan voor mij?") en ik was binnen 5 minuten de winkel weer uit. Dat werkt dus ook wel; NOOIT het woord "korting"gebruiken.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 22:30 uur
Heeft er iemand ervaring met de Jamo S606 (of de S 608) ? Ik heb eens alles berekend en die S606 is op het gebied van prijs perfect. Ik weet alleen niet of die vloerstaanders wel weg weten met verschillende soorten muziek en hoe ze klinken.
Ik wou normaal de B&W 684 of de Monitor Audio RX8 kopen, maar ik heb besloten om ze maar binnen enkele jaren te kopen. Ik moet nog teveel andere dingen kopen en het zou niet haalbaar zijn. Ik mag dan wel houden van muziek en een geweldige geluidsweergave, maar ik wil niet blut zijn. Dus ik hoop dat de S 606 of de S 608 goed genoeg zullen klinken voor mijn hobby.
Ik wou normaal de B&W 684 of de Monitor Audio RX8 kopen, maar ik heb besloten om ze maar binnen enkele jaren te kopen. Ik moet nog teveel andere dingen kopen en het zou niet haalbaar zijn. Ik mag dan wel houden van muziek en een geweldige geluidsweergave, maar ik wil niet blut zijn. Dus ik hoop dat de S 606 of de S 608 goed genoeg zullen klinken voor mijn hobby.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 11:56 uur
Mjuman schreef:
Menig e-tailer biedt ook afhaalservice - hoef je ook geen verzendkosten te betalen en afhankelijk van de plaats is dat een optie.
Menig e-tailer biedt ook afhaalservice - hoef je ook geen verzendkosten te betalen en afhankelijk van de plaats is dat een optie.
Ja ik kijk even rustig rond. Wellicht wacht ik toch ook nog even op Amazon.nl (September) want die verkopen echt alles voor vaak de beste prijzen.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:05 uur
Amazon UK werkt voor consumentenelectronica samen met Richer Sounds en die hanteren hele lage prijzen - alleen ze verzenden vanuit de UK niet naar vasteland; misschien verandert dat.
Hou dan wel rekening met een surcharge, want ook de omrekening naar euro's op hun site is ongunstig. Alternatief zou zijn om eens bij een bezoek aan de UK (of bezoek uit de UK) een speler mee te nemen; Richer Sounds zit ongeveer overal. Prijsvoordeel is vaak 100 euro of meer - ok dan heb je geen NL garantie en moet je het snoer verwisselen - maar hoe erg is dat?
Hou dan wel rekening met een surcharge, want ook de omrekening naar euro's op hun site is ongunstig. Alternatief zou zijn om eens bij een bezoek aan de UK (of bezoek uit de UK) een speler mee te nemen; Richer Sounds zit ongeveer overal. Prijsvoordeel is vaak 100 euro of meer - ok dan heb je geen NL garantie en moet je het snoer verwisselen - maar hoe erg is dat?
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 17:22 uur
Ik heb de CD6004 bij HiFiCorner besteld; werd in een bruin papier ingepakt bij mij bezorgd, zo kon je niet zien wat erin zat. Heb er 380 voor betaald; is nu dus alweer 30 euro goedkoper... had em binnen een dag in huis.
0
geplaatst: 29 augustus 2012, 22:32 uur
Laat ik mijn set even introduceren:
Stereo Speakers: Totem Hawk
Stereo Versterker : Marantz Pm15S2
Stereo Bron : Sonos ZP90 via Metrum NOS mini Quad DAC
Surround speakers: Focal 700 center en 705V surround
Surround versterker: Marantz SR6004
Bron: Dune HD Smart B1
Slaapkamerset: Sonos ZP120 met Wharfedale 10.1 speakers
Hint: Er staat nog een set Focal 716W te koop op Marktplaats.
Mogelijk wil ik nog overgaan op Buizenversterker en eventueel stereo en surround volledig scheiden,maar nog even geen haast
Mogelijk wil ik nog overgaan op Buizenversterker en eventueel stereo en surround volledig scheiden,maar nog even geen haast
0
geplaatst: 4 september 2012, 13:26 uur
Elk moment kan ik een belletje krijgen van de plaatselijke hi-fi shop met de melding dat mijn luidsprekers klaar staan om op gehaald te worden. Het betreft hier om de Monitor Audio BX2 die naast de perfecte score op Whathifi ook mij onder de indruk bracht.
Nu nog enkel een versterker zoeken die de muzikale trip nog mooier weet te maken en me wat verdiepen in de term bi-wiring en ik kan weer genieten van mijn LP's.
Tips zijn altijd welkom!
Edit: Daarnet al het verwachte belletje gekregen, morgen er maar vlug even omgaan.
Nu nog enkel een versterker zoeken die de muzikale trip nog mooier weet te maken en me wat verdiepen in de term bi-wiring en ik kan weer genieten van mijn LP's.
Tips zijn altijd welkom!Edit: Daarnet al het verwachte belletje gekregen, morgen er maar vlug even omgaan.
0
geplaatst: 5 september 2012, 12:42 uur
Naar wat ik weet heeft bi-wiren alleen zin met zeer hoogwaardige speaker kabels en aansluitterminals; dus prijzig.
Begrijp het nut ook nooit zo goed: immers je zoekt speakers die jij ,ooi vindt klinken, idem voor de verterker, en dan ga je er ineens weer aan klooien. Zoek dan verder naar een versterker en speakers die bevallen zoals ze zijn.
Altijd maar dat streven naar beter.........
Begrijp het nut ook nooit zo goed: immers je zoekt speakers die jij ,ooi vindt klinken, idem voor de verterker, en dan ga je er ineens weer aan klooien. Zoek dan verder naar een versterker en speakers die bevallen zoals ze zijn.
Altijd maar dat streven naar beter.........
0
geplaatst: 5 september 2012, 12:55 uur
Oldfart schreef:
Wat is je budget voor een versterker Louis?
Wat is je budget voor een versterker Louis?
Maximum 300 euro. Ik weet dat dit niet zoveel is, maar meer kan ik niet meer uitgeven. Ik heb trouwens deze versterker op het oog.
Oh, en die bi-wiring; Ik wou gewoon even weten hoe en wat, niet dat ik daarvoor de speakers heb gekocht.
0
geplaatst: 5 september 2012, 15:50 uur
Zou ik eerst eea uitproberen op de speakers van je keuze - en ik zou iets meer uitgeven en gaan voor de Marantz PM 6004, of de Cambridge Audio Azur 650 (typenr weet iuk niet zeker) - check de reviews - of evt kijken naar een goede tweedehandse - ondertussen ken je de sites (hear.nl, hifi.nl) vast wel, evt marktplaats.
Bi-wiring heeft alleen zin vanaf een fors budget en als je speakers daarop toegerust zijn. Alternatief zou zijn: bi-ampen (aparte versterker voor hoog/midden en laag) of 1 versterker (mono-blok) per speaker, vergt dan wel een pre-amp voor de aansturing. Again, hetzelfde als bij bi-wiring, een vrij kostbare geschiedenis.
Veel goede geïntegreerde versterkers (Einstein, Primare etc) zijn trouwens duaal mono opgezet (aparte voeding en circuitr etc per kanaal).
Bi-wiring heeft alleen zin vanaf een fors budget en als je speakers daarop toegerust zijn. Alternatief zou zijn: bi-ampen (aparte versterker voor hoog/midden en laag) of 1 versterker (mono-blok) per speaker, vergt dan wel een pre-amp voor de aansturing. Again, hetzelfde als bij bi-wiring, een vrij kostbare geschiedenis.
Veel goede geïntegreerde versterkers (Einstein, Primare etc) zijn trouwens duaal mono opgezet (aparte voeding en circuitr etc per kanaal).
0
geplaatst: 6 september 2012, 07:33 uur
Bi-wire heeft in de meeste gevallen gewoon erg weinig zin.de meeste luidsprekers, inclusief Monitor Audio BX2 hebben weinig vermogen nodig en de meeste versterkers kunnen dat leveren zonder problemen.
Check wel even of je een Phono versterker nodig hebt; indien ja, ga dan oo zoek naar versterker inclusief phono versterker of koop er 1 separaat.
Check eventueel voor een PM6003, die zijn er nieuw al voor 330 euro.
Check wel even of je een Phono versterker nodig hebt; indien ja, ga dan oo zoek naar versterker inclusief phono versterker of koop er 1 separaat.
Check eventueel voor een PM6003, die zijn er nieuw al voor 330 euro.
0
geplaatst: 6 september 2012, 14:57 uur
Janver schreef:
Mooie sets
Vooral dan die eerste

Alleen sta ik een beetje verwonderd over de bron.
Kan ik er van uit gaan dat je geen CD's of LP's (meer) bezit ?
0
geplaatst: 6 september 2012, 15:23 uur
IllumSphere schreef:
Elk moment kan ik een belletje krijgen van de plaatselijke hi-fi shop met de melding dat mijn luidsprekers klaar staan om op gehaald te worden. Het betreft hier om de Monitor Audio BX2 die naast de perfecte score op Whathifi ook mij onder de indruk bracht.
Tips zijn altijd welkom!
Edit: Daarnet al het verwachte belletje gekregen, morgen er maar vlug even omgaan.
Tips zijn altijd welkom!Edit: Daarnet al het verwachte belletje gekregen, morgen er maar vlug even omgaan.
Bi-wiring ? Zou je dat echt doen ? Ik heb er een keer mee geëxperimenteerd en ik hoorde geen verschil. Bovendien is het nu al zo'n geklooi met al die kabels. Met het uitgespaarde geld van een extra paar speakerkabels kan je je beter een phono-voorversterker kopen (of toch bijna) . Een aparte phonotrap is namelijk altijd beter dan een een die in je versterker is ingebouwd. Ik denk zo aan een Cambridge Azur 640P, een Creek OBH-?? en een NAD PP-3. Deze laatste heeft nog een usb-uitgang, ideaal om platen te digitaliseren. Een goeie versterker voor je BX-2's ? Ik denk zo aan een Rotel RA-04/RA-05/RA-06 , een Cambridge Azur 550A/650A , een Denon PMA710 (nog niet gehoord, maar wel goed naar 't schijnt) , een NAD C326/C356 , een Marantz PM6004, een Yamaha A-S500. Ook Onkyo en Pioneer hebben nog wat moois aan te bieden in die prijsklasse. Kortom, keus te over.
0
geplaatst: 6 september 2012, 16:05 uur
TecnoDec schreef:
Mooie sets
Vooral dan die eerste
Mooie sets
Vooral dan die eerste

Ik bezit geen LP's, maar wel cd's.
Ik koop nog gewoon cd's(veelal niet voor de hoofdprijs overigens), regelmatig 2de hands.
Die rip ik met DB Poweramp naar FLAC en speel deze vanaf een NAS.
Ik wil niet digitaal muziek kopen aangezien ik niet 100% vertrouw op back-ups.
In de toekomst kan er best nog wel cd of platenspeler komen.
0
geplaatst: 6 september 2012, 16:07 uur
@IllumSphere
Wil je per se nieuw hebben of kan het ook 2de hands. Er staan zoveel pareltjes op Marktplaats!
Wil je per se nieuw hebben of kan het ook 2de hands. Er staan zoveel pareltjes op Marktplaats!
0
geplaatst: 6 september 2012, 16:34 uur
Janver schreef:
Ik koop nog gewoon cd's(veelal niet voor de hoofdprijs overigens), regelmatig 2de hands.
Met dergelijke speakers ben ik wel benieuwd naar je draadjes.
Niet vertrouwen op BU is een non-issue: je moet sowieso dingen op 2 plekken bewaren (op je harde schijf én op een reserve (externe). Ook een cd is immers digitaal en aan slijtage onderhevig - lees het topic over cd-rot hier maar eens; m.n. 'zelfgebrande' gaan veelal niet erg lang mee.
Ik heb ook een tijdje gespeeld met de gedachte bepaalde muziek vanaf een mediaplayer/NAS te draaien, maar die markt is nog steeds volop in beweging en, afgezien van de formaten (en 'resoluties'), zijn er meerdere manieren om multiroom playing te bewerkstelligen - wireless/blue tooth, ethernet, via stopcontact - en ik wil even zien hoe zich dat stabiliseert. Bovendien heb ik een paar jaar geleden de route terug naar vinyl gevonden en dat geeft veel meer fun en beleving (o.a. het ritueel van de plaat uit de hoes halen en op het plateau leggen).
Mijn huidige cd-speler heeft een ingang voor en usb-stick; dus daarmee kan ik ook gedownloade muziek afspelen.
0
geplaatst: 6 september 2012, 19:46 uur
Mijn draadjes zijn W&M LS-03, als bi-wire uitgevoerd. Dus aan de versterkerzijde gewoon single connectie en aan de speakerzijde bi-wire connectie. Ik ben niet zo'n sterke kabelgelover, maar deze zijn gewoon degelijke kabels.
Ik heb overigens Sonos gekozen vanwege bedieningsgemak en de superieure multi-room functie. Qua geluid zit er digitaal weinig of geen verschil tussen Squeezebox Touch en Sonos, het voordeel van de Touch is HQ bestanden. Analoog vond ik Sonos beter, maar dat is subjectief.
Streaming is helemaal niet moeilijk en de meeste mensen zijn er beetje bang voor.
Mijn streaming combo is naar mijn mening(en de DAC al eens vergeleken met een Marantz SA15, bijna hetzelfde) minimaal vergelijkbaar met een cd-speler van 1000 Euro.
Hoe streaming stabiliseert? Voorlopig nog niet is mijn vermoeden. Het summum zijn momenteel Linn, Naim en Meridian in willekeurige volgorde. Goede budget alternatieven zijn Cambridge Audio Stream Magic 6, Squeezebox Touch, Apple Airport Express/Airplay en Sonos. Het is uiteindelijk kiezen wat er bij je past qua bedieningsgemak en eventuele mogelijkheden. En er zijn veel mogelijkheden, eventueel externe DAC, verkeerde bestandsformaat is heel eenvoudig om te zetten naar andere formaten. Maar daarentegen zijn er ook 1000 verschillende cd spelers of platenspelers, alleen het zilveren schijfje of zwarte plaat blijven hetzelfde.
Dat was even mijn relaas.
Een cd of plaat us rustgevender dan streaming. Streaming is makkelijke en een heerlijke manier om nieuwe muziek te leren kennen via bijv. Spotify.
Ik heb overigens Sonos gekozen vanwege bedieningsgemak en de superieure multi-room functie. Qua geluid zit er digitaal weinig of geen verschil tussen Squeezebox Touch en Sonos, het voordeel van de Touch is HQ bestanden. Analoog vond ik Sonos beter, maar dat is subjectief.
Streaming is helemaal niet moeilijk en de meeste mensen zijn er beetje bang voor.
Mijn streaming combo is naar mijn mening(en de DAC al eens vergeleken met een Marantz SA15, bijna hetzelfde) minimaal vergelijkbaar met een cd-speler van 1000 Euro.
Hoe streaming stabiliseert? Voorlopig nog niet is mijn vermoeden. Het summum zijn momenteel Linn, Naim en Meridian in willekeurige volgorde. Goede budget alternatieven zijn Cambridge Audio Stream Magic 6, Squeezebox Touch, Apple Airport Express/Airplay en Sonos. Het is uiteindelijk kiezen wat er bij je past qua bedieningsgemak en eventuele mogelijkheden. En er zijn veel mogelijkheden, eventueel externe DAC, verkeerde bestandsformaat is heel eenvoudig om te zetten naar andere formaten. Maar daarentegen zijn er ook 1000 verschillende cd spelers of platenspelers, alleen het zilveren schijfje of zwarte plaat blijven hetzelfde.
Dat was even mijn relaas.
Een cd of plaat us rustgevender dan streaming. Streaming is makkelijke en een heerlijke manier om nieuwe muziek te leren kennen via bijv. Spotify.
0
geplaatst: 6 september 2012, 20:34 uur
De kabeldiscussie heb ik al eens gevoerd - met andere niet zo sterke kabelgelovers - dus die ga ik even niet herhalen. Ik draai met MIT zowel voor speakers als interlink.
Mijn oude DAC (MicroMega) heb ik net verkocht toen ik de Marantz CD6004 aanschafte - dat was imo een goedkoopje - on the wishlist stond een Primare CD31. Die 'downgrading' vloeide voort uit het feit dat ik overal hoorde dat er bitter weinig cd-spelers meer werden verkocht en ik mede daardoor wilde afwachten hoe de cd en streaming zich zou gaan ontwikkelen. Een vriend van me heeft een high end apparaat (demo) gekocht met losstaand lcd-bedieningspaneel, maar dat vind ik nix, zeker gezien de prijs - daarvoor kun je een paar Benno's vullen met cd's.
Cambridge Audio heeft een goede multi-purpose DAC, Moon heeft een heel fijne en onderin is er een multi-multi-purpose apparaat (Oldfart heeft 'em al eens gepost hier) van ca 400 euro (daarin zit ook een phono pre-amp en een koptelefooningang).
Mijn oude DAC (MicroMega) heb ik net verkocht toen ik de Marantz CD6004 aanschafte - dat was imo een goedkoopje - on the wishlist stond een Primare CD31. Die 'downgrading' vloeide voort uit het feit dat ik overal hoorde dat er bitter weinig cd-spelers meer werden verkocht en ik mede daardoor wilde afwachten hoe de cd en streaming zich zou gaan ontwikkelen. Een vriend van me heeft een high end apparaat (demo) gekocht met losstaand lcd-bedieningspaneel, maar dat vind ik nix, zeker gezien de prijs - daarvoor kun je een paar Benno's vullen met cd's.
Cambridge Audio heeft een goede multi-purpose DAC, Moon heeft een heel fijne en onderin is er een multi-multi-purpose apparaat (Oldfart heeft 'em al eens gepost hier) van ca 400 euro (daarin zit ook een phono pre-amp en een koptelefooningang).
0
geplaatst: 6 september 2012, 21:12 uur
Mjuman schreef:
De kabeldiscussie heb ik al eens gevoerd - met andere niet zo sterke kabelgelovers - dus die ga ik even niet herhalen. Ik draai met MIT zowel voor speakers als interlink.
Kabeldiscussies vind ik niet zo belangrijk. Er zal wel of geen verschil in zitten. Maakt mij niet zoveel uit.
Ik geloof gewoon dat akoestiek en opstelling veel meer uitmaken dan een kabel of andere transistor versterker. Ik kan in mijn woonkamer nog echt verbetering kan halen met de akoestiek. Daar steek ik gewoon veel liever geld in, Audyssey is ook mogelijk, maar daar ben ik nog niet over uit.
Mijn huidige speakers heb ik in goede, redelijk gedempte akoestiek gehoord en dat was fantastisch, bij mij klinkt het erg goed, soms fel, maar ik weet dat het beter kan.
Het belangrijkste is genieten van muziek, een goede set doet daar een schepje bij op. Maar ik kan gelukkig ook heel erg genieten in de auto waar een standaard systeem in zit.
0
geplaatst: 10 september 2012, 21:37 uur
Ik heb wat opgezocht over de versterkers die door jullie werden geadviseerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de Cambridge Audio Azur 550A en 650A geen Phono ingang hebben en ze dus niets voor mij zijn. De grote kanshebbers zijn de Denon PMA-710 en de Marantz PM6004 (of PM5004), maar ik ben nu verder aan het kijken.
0
geplaatst: 10 september 2012, 22:18 uur
IllumSphere schreef:
Ik heb wat opgezocht over de versterkers die door jullie werden geadviseerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de Cambridge Audio Azur 550A en 650A geen Phono ingang hebben en ze dus niets voor mij zijn. De grote kanshebbers zijn de Denon PMA-710 en de Marantz PM6004 (of PM5004), maar ik ben nu verder aan het kijken.
Dat is precies de reden waarom je een voorversterker (pre-amp) nodig hebt: de meeste hedendaagse versterkers hebben geen ingang voor phono; wel andere ingangen, maar daarvan is de ingangsimpedantie te laag, waardoor je een heel zacht geluid krijgt.
De Marantz PM6004

heeft wel een phono-ingang én een aardcontact (zie linksboven). Als ie de kwaliteit heeft van de corresponderende cd-speler (CD6004) is het een prima aanschaf (maar daarover kan ik niet oordelen).
0
geplaatst: 10 september 2012, 22:45 uur
Maar de Marantz PM6004 kost ook 420 euro, en tweedehands is die amper te vinden. De Marantz PM6004 was al altijd mijn eerste keus geweest, maar net genoemde feiten maken de keuze net iets moeilijk.
0
geplaatst: 10 september 2012, 22:48 uur
IllumSphere schreef:
Maar de Marantz PM6004 kost ook 420 euro, en tweedehands is die amper te vinden. De Marantz PM6004 was al altijd mijn eerste keus geweest, maar net genoemde feiten maken de keuze net iets moeilijk.
Dan is het gewoon een budgetkwestie: wat kost meer, die PM6004 zal idd vrij nieuw zijn (een klein jaar schat ik) of een goede tweedehandse amp (whatever merk) met een pre-amp (vanaf 30 - 50 euro).
0
geplaatst: 11 september 2012, 07:28 uur
PM6004 is nog maar net uit, dus verwacht niet te veel of heb gewoon geduld. Er zijn best wel wat mensen die een versterker kopen en na een paar maanden upgraden naar hogere segmenten.
Maar een tip van mijn zijde:
Marantz PM80mkII
Deze verkoper reviseert de versterkers en verkoopt ze daarna.
Maar een tip van mijn zijde:
Marantz PM80mkII
Deze verkoper reviseert de versterkers en verkoopt ze daarna.
* denotes required fields.