Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2012, 12:46 uur
Ik heb hier trouwens ook een Marantz PM7 aangeboden gekregen voor tweehonderd euro, maar ik vind daar geen review van.
0
Ziegler
geplaatst: 11 september 2012, 13:07 uur
Dan zou ik hem maar eens gaan proberen. Een review in Hifiland zegt nog minder dan een oliebollenkraam die z'n eigen waar aanprijst.
0
geplaatst: 11 september 2012, 21:04 uur
IllumSphere schreef:
Ik heb hier trouwens ook een Marantz PM7 aangeboden gekregen voor tweehonderd euro, maar ik vind daar geen review van.
Een werkende PM7 zou ik zonder twijfel voor 200 euro kopen. Er is misschien wel wat service nodig, maar dat verdient zich zo weer terug.
Weet je zeker dat het geen PM17 moet zijn? Dat is logischer voor die prijs.
vergeet overigens niet dat een service beurt waarbij opnieuw gesoldeerd en nieuwe condensatoren goed waard is bij oudere versterkers, afhankelijk van welk type en bouw hoe oud.
0
geplaatst: 11 september 2012, 21:22 uur
Janver schreef:
Een werkende PM7 zou ik zonder twijfel voor 200 euro kopen. Er is misschien wel wat service nodig, maar dat verdient zich zo weer terug.
vergeet overigens niet dat een service beurt waarbij opnieuw gesoldeerd en nieuwe condensatoren goed waard is bij oudere versterkers, afhankelijk van welk type en bouw hoe oud.
(quote)
Ik heb blijkbaar de acht vergeten, want het moet de Marantz PM78 zijn. Oh, de prijs van de Marantz PM6008 is geen hindernis meer, want ik heb in onverwachte hoek wat sponsoring gekregen.
0
geplaatst: 11 september 2012, 22:02 uur
Oke, de PM7 zou een zeer unieke deal zijn.
Met een PM6004 kun je geen slechte deal maken, maar zoals gezegd tweede hands zijn er mooie deals. Let wel op dat bij 15 jaar oude versterker bepaalde dingen minder goed kunnen werken of sneller kapot gaan. Een gereviseerde is gewoon zekerder. More money, more cd's
Mijn huidige versterker en Totem speakers zijn beide 2de hands. Versterker(2 jaar jong) en speakers(4 jaar) beide voor ongeveer 40% van de nieuwprijs. Er staat daarmee wel een set te spelen met een nieuw waarde van 6000 euro. Dat merk je.
Sonos nieuw via Marktplaats gekocht voor 75%, gewoon nog nieuw in de verpakking.
Succes met de keuze!
Met een PM6004 kun je geen slechte deal maken, maar zoals gezegd tweede hands zijn er mooie deals. Let wel op dat bij 15 jaar oude versterker bepaalde dingen minder goed kunnen werken of sneller kapot gaan. Een gereviseerde is gewoon zekerder. More money, more cd's

Mijn huidige versterker en Totem speakers zijn beide 2de hands. Versterker(2 jaar jong) en speakers(4 jaar) beide voor ongeveer 40% van de nieuwprijs. Er staat daarmee wel een set te spelen met een nieuw waarde van 6000 euro. Dat merk je.
Sonos nieuw via Marktplaats gekocht voor 75%, gewoon nog nieuw in de verpakking.
Succes met de keuze!
0
geplaatst: 12 september 2012, 10:48 uur
Janver schreef:
Succes met de keuze!

Succes met de keuze!
PM17 aan €200 zou zeker een goeie deal zijn. Zelfs de gewone PM17, er bestond nl. ook een PM17 Ki-signature. Maar ik vrees dat je daarvoor minstens het dubbele zal moeten betalen.
PM78 was de audiofiele versie van de PM68. In 1999 de zwaarste versterker van het "gewone" gamma. Maar de best klinkende uit die periode was de PM66-Ki Signature : die is zeer veel verkocht geweest . Er bestond ook een PM66 Special Edition, die ook zeer goed was en te vinden is aan €200. In tegenstelling tot de PM68/78 hadden de PM66'en géén toonregeling en waren daardor zowiezo bedoeld voor de "meerwaardezoeker". Ik heb vroeger trouwens een PM66-Ki Signature gehad : die heb ik gekocht na het beluisteren van alle voornoemde modellen (behalve dan de PM17'en die me te duur waren) . Ik heb alles (Mission 752F, Denon DCD-825 en de PM66 KI) verkocht voor een Bose 1-2-3
. Ik weet het , maar wat doet een mens als hij een vrouw graag ziet
? Vrouw is nu weg
: daar ben ik blij om. Maar van die PM66 (en de rest...)heb ik nog altijd spijt.
0
geplaatst: 12 september 2012, 10:58 uur
Niet om te zwampelen, maar als ik die Marantzen - ook de Ken Ishigawa-edities - neem en ik zet die versterkers (10 jaar oud en meer) af tegen een hedendaagse versterker zoals een Densen of Primare, dan valt de 'build quality' van die laatste beduidend hoger uit. Eerlijk gezegd denk ik dat zelfs een medium range Cambridge Audio qua prijs/kwaliteit die Marantz naar de kroon steekt - al ligt de bouwkwaliteit van de Primare etc beduidend hoger.
CA weet altijd te verbluffen door definitie, transparantie en frisheid van geluid. En heb je 'lastige' speakers dan zijn Primare en Densen prima met hun zware voedingen, ringkerntrafo's. Dat voel je aan het gewicht van zo'n versterker.
Voor alle duidelijkheid: ben geen Marantz-hater, ik heb jarenlang gedraaid met een Marantz CD63 KI en mijn huidige speler (een goedkoopje) is een Marantz CD6004. Technologische ontwikkelingen deden me afzien van de beoogde Primare CD31
CA weet altijd te verbluffen door definitie, transparantie en frisheid van geluid. En heb je 'lastige' speakers dan zijn Primare en Densen prima met hun zware voedingen, ringkerntrafo's. Dat voel je aan het gewicht van zo'n versterker.
Voor alle duidelijkheid: ben geen Marantz-hater, ik heb jarenlang gedraaid met een Marantz CD63 KI en mijn huidige speler (een goedkoopje) is een Marantz CD6004. Technologische ontwikkelingen deden me afzien van de beoogde Primare CD31

0
geplaatst: 12 september 2012, 15:48 uur
Een 10 jaar oude versterker die je voor 200/250 euro kan kopen, ga je simpelweg niet vergelijken met een Densen of Primare (bijv. I32, adviesprijs 2400 Euro; I21 adviesprijs 1250 Euro).
Ga dan een Primare I32 met een Marantz PM15S2 (LE) of Marantz Pearl vergelijken, dan wordt het eerlijker.
Een oude versterker van 250 Euro kun je best wel vergelijken met een nieuwe versterker van dezelfde prijs of een stukje meer.
Gewicht van mijn Marantz PM15S2 is 18 kg. Gewicht zegt ook niet alles, kijk maar naar een Naim NAIT XS(kleine 9 kilo) of Supernait (12.7 kg).
Ga dan een Primare I32 met een Marantz PM15S2 (LE) of Marantz Pearl vergelijken, dan wordt het eerlijker.
Een oude versterker van 250 Euro kun je best wel vergelijken met een nieuwe versterker van dezelfde prijs of een stukje meer.
Gewicht van mijn Marantz PM15S2 is 18 kg. Gewicht zegt ook niet alles, kijk maar naar een Naim NAIT XS(kleine 9 kilo) of Supernait (12.7 kg).
0
Ziegler
geplaatst: 12 september 2012, 17:59 uur
Janver schreef:
Een 10 jaar oude versterker die je voor 200/250 euro kan kopen, ga je simpelweg niet vergelijken met een Densen of Primare (bijv. I32, adviesprijs 2400 Euro; I21 adviesprijs 1250 Euro).
Dat ben ik met je eens, maar het ontgaat me waarom je niet een wat nieuwere tweedehands uitzoekt. Een goede versterker is een goede versterker. Daar zijn er zat van. De techniek ontwikkelt zich snel. Voor minder heb je nu simpelweg meer.
Janver schreef:
Ik zou eerst gaan luisteren voordat ik deze stevige stelling zou geloven.
0
geplaatst: 12 september 2012, 18:16 uur
Ik ben geneigd dat laatste (en ook dat voorlaatste - "voor minder simpelweg meer") te onderschrijven.
Door technische vooruitgang zijn versterkers én cd-spelers van 500 euro nu beter dan 10 jaar geleden. Persoonlijke voorkeur ('lampjes' vs 'torren') en hang naar nostalgie beïnvloeden de selectie.
Een ander element dat van invloed is, is dat veel hifi-dealers de meeste Marantz-producten sneller afschrijven en dus lager inruilen, als ze überhaupt al inruilen - vaak gehoord: "we kunnen het wel voor je op hifi.nl zetten voor je".
Was ik zeer geporteerd voor de Primare CD31 als opvolger van mijnn MicroMega combo (DAC+separaat loopwerk), toen ik overal hoorde dat er nauwelijks nog cd-spelers werden verkocht, heb ik snel mijn interesse verlegd naar de CD6004 en dat was een heel goede en verantwoorde keuze voor dat geld (ca 450 euro).
Ik zou zelf niet gauw een 10 jaar oude versterker kopie - wat is zijn historie; hoe goed is ie onderhouden - wordt ie met garantie geleverd, dan zou het wat uit kunnen maken. En Naim is nooit mijn merk geweest.
Door technische vooruitgang zijn versterkers én cd-spelers van 500 euro nu beter dan 10 jaar geleden. Persoonlijke voorkeur ('lampjes' vs 'torren') en hang naar nostalgie beïnvloeden de selectie.
Een ander element dat van invloed is, is dat veel hifi-dealers de meeste Marantz-producten sneller afschrijven en dus lager inruilen, als ze überhaupt al inruilen - vaak gehoord: "we kunnen het wel voor je op hifi.nl zetten voor je".
Was ik zeer geporteerd voor de Primare CD31 als opvolger van mijnn MicroMega combo (DAC+separaat loopwerk), toen ik overal hoorde dat er nauwelijks nog cd-spelers werden verkocht, heb ik snel mijn interesse verlegd naar de CD6004 en dat was een heel goede en verantwoorde keuze voor dat geld (ca 450 euro).
Ik zou zelf niet gauw een 10 jaar oude versterker kopie - wat is zijn historie; hoe goed is ie onderhouden - wordt ie met garantie geleverd, dan zou het wat uit kunnen maken. En Naim is nooit mijn merk geweest.
0
geplaatst: 12 september 2012, 20:35 uur
We hebben dat enige tijd geleden gedaan tussen een Onkyo van +/- 300 euro en een gereviseerde Sansui(350 euro is er voor uit gegeven). Daarbij was de Sansui versterker toch echt de winnaar. Meer bas en het leek een warmer geluid te geven. Heb ook al een ruim 20 jaar oide Accuphase E305 mogen aanhoren en dat is gewoon een spectulaire versterker.
Dus ik heb mijn mening zelfs nog genuanceerd. Maar ik kan het ook alleen maar melden voor goede kwaliteit, goed gereviseerde versterkers, zeker niet voor versterkers met verlopen condensatoren en losse bindingen.
Mjuman,
Ik snap je beredenering niet. Je koopt toch een cd-speler voor jezelf om van de muziek te genieten. Waar je eigenlijk een betere cd-speler wil hebben, maar omdat andere mensen minder geinteresserd zijn in cd-spelers, koop je een mindere maar zeker wel een goede cd-speler.
Ik ben wel een redelijke Marant-fan, maar ben heel erg sterk van mening dat er andere en ook betere merken zijn. Ik zie de laatste tijd veel fabrieksfouten/storingen bij Marantz, misschien meer dan bij andere fabrikanten. Dat is heel erg jammer. Maar zo heeft elk merk wel wat.
Maar Hi-Fi is ook nu eenmaal subjectief en zeker in veel gevallen niet objectief!
0
geplaatst: 12 september 2012, 20:40 uur
Ik heb niet echt veel aandacht besteed aan die 2.0 opstelling van de Marantz PM6004, maar nu ik wat verder denk in de toekomst zou dit wel een probleem vormen als ik weer wat geld heb om een sub te kunnen kopen.
0
geplaatst: 12 september 2012, 20:56 uur
Janver schreef:
Mjuman,
Ik snap je beredenering niet. Je koopt toch een cd-speler voor jezelf om van de muziek te genieten. Waar je eigenlijk een betere cd-speler wil hebben, maar omdat andere mensen minder geinteresserd zijn in cd-spelers, koop je een mindere maar zeker wel een goede cd-speler.
Mjuman,
Je conclusie is onjuist, er is meer in het spel: mijn MicroMega combo, incl digitale kabel van MIT (tussen DAC en loopwerk) kostte destijds (99/00) fl.4500,- - ga je zoiets vervangen, dan denk je al snel 2000 - 2500 euro uit te moeten/willen geven. En dan brengt je idd in de prijsrange van de Primare CD31 (en andere). Ik ken de bouwkwalteit van Primare - ik heb nu m'n tweede Primare versterker.
Ik heb een Yamaha MCX1000 Musiccast gehad (2005/2006), ver voordat streaming big thing was, die heb ik weggedaan omdat ik daar weinig aan vond. Inmiddels is streaming big, draai je ook mp3's en heb ik sinds 5 jaar vinyl weer herontdekt en - geloof me - vinyl is big time fun. Zelfs - excusez-moi - met een eenvoudiger budget-speler als de Pro-ject Debut kan je heel veel muziek maken.
Ik wil ook mijn Pro-Ject vervangen, wellicht door een Clearaudio Blue Motion, dat speelt ook mee. Er heeft dus ook een soort verschuiving van het budget plaatsgevonden: van cd naar lp, al koop ik nog steeds cd's - maar niet meer tegen de NL nieuwprijs

0
geplaatst: 12 september 2012, 21:39 uur
IllumSphere schreef:
Ik heb niet echt veel aandacht besteed aan die 2.0 opstelling van de Marantz PM6004, maar nu ik wat verder denk in de toekomst zou dit wel een probleem vormen als ik weer wat geld heb om een sub te kunnen kopen.
Dat hoeft niet. Je kunt met de meeste subwoofers ook High level aansluiten. Dat betekent samen met de speakers op de speaker uitgang.
Maar als je later voor surround wil, is een PM6004 niet het meest handige.
0
geplaatst: 12 september 2012, 21:47 uur
[quote]Mjuman schreef:
Ik blijf bij mijn mening dat een CD6004 niet past bij een vergelijkbare versterker als een Primare I3(0,1 of 2). In ieder geval niet de beschreven logica.
Maar terecht in Vinyl kun je ook heel veel geld kwijt. Daar twijfel ik ook nog regelmatig aan, maar kan het nog niet verantwoorden. Vinyl is weer hot!
Ik koop mijn cd's ook niet meer zo vaak in Nederland, soms wel op cd- en platenbeursen of tweedehandswinkel. Heel af en toe Bol.com, maar wel de goede deals. Daarnaast gebruik ik gewoon veel play.com, zavvi.nl en www.wowhd.nl of zelfs nog wel Amazon.
Via Play.com zelfs Dido-Safe Trip Home besteld voor 1.74 Euro inclusief verzendkosten, nieuw! Erg bijzonder.
(quote)
Ik blijf bij mijn mening dat een CD6004 niet past bij een vergelijkbare versterker als een Primare I3(0,1 of 2). In ieder geval niet de beschreven logica.
Maar terecht in Vinyl kun je ook heel veel geld kwijt. Daar twijfel ik ook nog regelmatig aan, maar kan het nog niet verantwoorden. Vinyl is weer hot!
Ik koop mijn cd's ook niet meer zo vaak in Nederland, soms wel op cd- en platenbeursen of tweedehandswinkel. Heel af en toe Bol.com, maar wel de goede deals. Daarnaast gebruik ik gewoon veel play.com, zavvi.nl en www.wowhd.nl of zelfs nog wel Amazon.
Via Play.com zelfs Dido-Safe Trip Home besteld voor 1.74 Euro inclusief verzendkosten, nieuw! Erg bijzonder.
0
Ziegler
geplaatst: 12 september 2012, 22:04 uur
Janver schreef:
We hebben dat enige tijd geleden gedaan tussen een Onkyo van +/- 300 euro en een gereviseerde Sansui(350 euro is er voor uit gegeven). Daarbij was de Sansui versterker toch echt de winnaar. Meer bas en het leek een warmer geluid te geven. Heb ook al een ruim 20 jaar oide Accuphase E305 mogen aanhoren en dat is gewoon een spectulaire versterker.
Blind geluisterd? Aangezien dat bijna niet mogelijk is, zal het wel iet.
Hoe dan ook: het merk van je keuze staat er niet bij. En die zou ik toch gaan beluisteren alvorens te vertrouwen op een theorie dat gereviseerd oud dat ooit duur was beter is dan goedkoper nieuw.
Er is niets tegen oud en gereviseerd, maar er is ook niets tegen tweedehands en wat nieuwer. Of zelfs nieuw.
0
geplaatst: 12 september 2012, 22:29 uur
Het was geen DBT test. wel op niveau gelijkgesteld.
Er werd geswitched en dat konden we zien, maar niet naar welke versterker.
Ach ja, er zijn ook mensen die beweren dat buizenversterker hetzelfde klinkt als transistorversterker. Een versterker moet versterken, etc.... Heb dat allemaal gehoord.
Menselijke oren en hersenen hebben moeite om alles te horen en daarbij alles te onthouden. Maar het wil niet betekenen dat het niet kan. Het gaat ook vaak fout.
Ik blijf erbij dat er verschil is tussen versterkers, niet heel erg groot.
Verschil in geluid:
Akoestiek: heel veel verschil
Speakers; veel verschil
Bron(platenspeler, cd-speler of streamer/DAC): verschil
Versterker: klein tot erg klein verschil
Kabels: zeer weinig tot nihil.
Nogmaals subjectief, niet objectief.
Bij mij zat er verschil tussen de SR6004 en PM15S2 en daar kunnen meerdere oorzaken aan zijn, uitgangen waren niet gelijk gesteld, behalve op gehoor.
Er werd geswitched en dat konden we zien, maar niet naar welke versterker.
Ach ja, er zijn ook mensen die beweren dat buizenversterker hetzelfde klinkt als transistorversterker. Een versterker moet versterken, etc.... Heb dat allemaal gehoord.
Menselijke oren en hersenen hebben moeite om alles te horen en daarbij alles te onthouden. Maar het wil niet betekenen dat het niet kan. Het gaat ook vaak fout.
Ik blijf erbij dat er verschil is tussen versterkers, niet heel erg groot.
Verschil in geluid:
Akoestiek: heel veel verschil
Speakers; veel verschil
Bron(platenspeler, cd-speler of streamer/DAC): verschil
Versterker: klein tot erg klein verschil
Kabels: zeer weinig tot nihil.
Nogmaals subjectief, niet objectief.
Bij mij zat er verschil tussen de SR6004 en PM15S2 en daar kunnen meerdere oorzaken aan zijn, uitgangen waren niet gelijk gesteld, behalve op gehoor.
0
geplaatst: 12 september 2012, 22:55 uur
Janver schreef:
Gelukkig mag ik dat nog altijd zelf uitmaken
en op het gehoor past het prima en ook de MIT Shotgun-kabel doet het goed tussen cd-speler en versterker.Ik zie bij hifi-videotest dat ze - voor de aardigheid - ook wel eens een relatief goedkope DAC op een op een dure versterker aansluiten en dan toch verbaasd zijn over de resultaten. Waarmee ik niet wil zeggen dat een Cambridge Audio DAC van 400 euro een Moon van 1100 naar huis speelt.
Maar bij hifi doet duidelijk de wet van de afnemende meeropbrengst opgang: een versterker van 2* X is niet tweemaal zo goed als een versterker van 1 *X.
Body and Soul van Joe Jackson, op vinyl voor 1 euro gekocht, afgespeeld op een Pro-Ject Debut met een Grado Blue element klonk beter/warmer dan zijn cd-broer in de MicroMega combi (Stage/Drive).
Overigens hebben we ooit eens de SCAD Colour of Spring van Talk Talk getest in een Meridian topspeler vs de lp op een Clearaudio draaitafel van ca 2500: dat was een gelijkspel: de afzonderlijke instrumenten werden helderder weergeven vanaf de SACD, op het moment dat er veel instrumenten (orkest) klonken, legde de SACD het af tegen het vinyl.
De laatste Dead Can Dance, maar ook bijv. James Blake of Burial klinken buitengewoon van vinyl.
0
Cured
geplaatst: 3 oktober 2012, 11:03 uur
Weet iemand een mini set met CD-speler waarvan je de CD 'vast' kan zetten (met zoals in de auto), zodat de CD niet 'danst' zoals in een lade (heb namelijk een houten vloer). Bij voorbaat dank.
0
geplaatst: 3 oktober 2012, 13:49 uur
Volgens mij bestaan die niet. Maar waarom zorg je niet gewoon voor vering door er bijvoorbeeld schuimrubber doppen onder te zetten?
0
Cured
geplaatst: 3 oktober 2012, 13:57 uur
Dat is inderdaad ook een idee. Ik zal dat eens even uitproberen,bedankt.
Ik heb een Sony-setje gezien met zo'n gleuf, waarin de CD vanzelf inschuift (iets van 200 euro), maar de kleur stond me niet aan (bruin metallic achtig). Het was 70 watt en in mijn huiskamer is dat voor mij genoeg.
Ik heb een Sony-setje gezien met zo'n gleuf, waarin de CD vanzelf inschuift (iets van 200 euro), maar de kleur stond me niet aan (bruin metallic achtig). Het was 70 watt en in mijn huiskamer is dat voor mij genoeg.
0
geplaatst: 3 oktober 2012, 14:56 uur
Het is nu zo goed als zeker dat ik voor de Marantz PM6004 ga en het is nu kwestie van kabeltjes zoeken die weinig of zelfs geen kwaliteitsverlies kennen. Ik geloof trouwens niet in die fabels dat een 10k kostende kabel met het merk Nordost beter is dan een vijfenzeventig euro kostende kabel. Ik weet wel dat er verschillen zijn, maar ook dat de prijs er allesbehalve iets mee te maken heeft. Bij het zoeken naar een degelijke kabel ben ik trouwens gebotst op de W&M LS-03, een merk die vaak positieve feedback krijgt. Ik heb wel zin in de prijs, maar ik zie ook vaak van die DIY audiokabels die een stuk goedkoper zijn en geen verlies kennen tijdens het verzenden naar de speakers. En dat zie ik eigenlijk ook wel zitten, maar het probleem is dat ik weinig weet wat nu het best geleidt en al zeker niet wat het beste is op het gebied van spades. Het 'weven' van die kabels zou geen problemen moeten opleveren. Helaas dat niemand die zo een guide schrijft over het zelf maken van een audiokabel mijn mening deelt over het verschil tussen goedkope en dure kabels.
0
geplaatst: 3 oktober 2012, 16:23 uur
IllumSphere schreef:
Helaas dat niemand die zo een guide schrijft over het zelf maken van een audiokabel mijn mening deelt over het verschil tussen goedkope en dure kabels.
Helaas dat niemand die zo een guide schrijft over het zelf maken van een audiokabel mijn mening deelt over het verschil tussen goedkope en dure kabels.
Ik denk dat je de verklaring wel zult snappen. Edoch, kijk naar je beurs, zie wat erin zit en maak dan je keus. Een versterker van 300 euro en een cd-speler van 350 verbinden met een kabel van 800 gaat nergens over.
Hierboven - 25/01/09 en 1 december 2011 - heb ik info geplaatst over (zelfmaak)kabels van DNM (compleet met plaatje en link) dat zijn zgn solid core-kabels die in de prijsklasse (iok meen tot 150 GBP) destijds als beste deal werden beoordeeld. Als je kunt meten en solderen is dat eenverantwoorde koop.
@Cured: ik heb in het hogere segment een Musical Fidelity cd-speler gezien van 700 euro en daar werd het inslik-mechaniek beschreven als iets wat zou leiden tot minder beschadiging van de cd (bij een gewone tray gaat ie soms te vroeg dicht met alle ellende vandien).
Misschein is een plank aan de muur om daarop je cd-speler te bevestigen een betere optie. Of anders dikke viltronden onder de poten van de kast en/of een dikke vilt onderlegger onderde cd-speler.
0
Ziegler
geplaatst: 3 oktober 2012, 17:54 uur
@Illumsphere
Laat je niets wijsmaken. Een stevig en voldoende dik kabeltje voldoet. Kan je overal kopen.
Laat je niets wijsmaken. Een stevig en voldoende dik kabeltje voldoet. Kan je overal kopen.
0
Cured
geplaatst: 3 oktober 2012, 19:30 uur
@Mjuman: bedankt voor je adviezen en ik zal ze eens uitproberen.
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 09:46 uur
Op verzoek mijn setje.
Had nog foto's liggen, dus heb die er ook maar meteen bij gedaan
- 2x Sonus Faber Cremona Auditor M
- Pathos Classic One
- Cambridge Audio Azur 650C cd-speler
- Cambridge Audio Dac Magic
- Boxee Box -> inmiddels Apple TV 3
- HarmonicTech Pro 9+ speakerkabels
- Neutrik XLR kabels (DAC -> Amp)
Vrijwel alles 2e hands gekocht, het is jammer om nieuwe audio-apparatuur te kopen in mij ogen.
Redelijk high-end geluid voor een "mid end prijs".

Had nog foto's liggen, dus heb die er ook maar meteen bij gedaan

- 2x Sonus Faber Cremona Auditor M
- Pathos Classic One
- Cambridge Audio Azur 650C cd-speler
- Cambridge Audio Dac Magic
- Boxee Box -> inmiddels Apple TV 3
- HarmonicTech Pro 9+ speakerkabels
- Neutrik XLR kabels (DAC -> Amp)
Vrijwel alles 2e hands gekocht, het is jammer om nieuwe audio-apparatuur te kopen in mij ogen.
Redelijk high-end geluid voor een "mid end prijs".

0
BobbieMarley
geplaatst: 16 oktober 2012, 09:53 uur
Ziet er erg goed uit, McTijn! Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n hele grote kenner op dit gebied. Zelf heb ik mijn installatie gekozen met gebruikersgemak als uitgangspunt. Misschien ken je het systeem wel. Beosound 5 met aktieve boxen en digitale opslag. Draai alles digitaal, ik heb zelfs geen cdspeler meer.
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 14:12 uur
BobbieMarley schreef:
Ziet er erg goed uit, McTijn! Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n hele grote kenner op dit gebied. Zelf heb ik mijn installatie gekozen met gebruikersgemak als uitgangspunt. Misschien ken je het systeem wel. Beosound 5 met aktieve boxen en digitale opslag. Draai alles digitaal, ik heb zelfs geen cdspeler meer.
Die B&O set van jou is inderdaad heel gebruiksvriendelijk en presteert ook nog eens heel aardig.
Veel mensen scheren Bose en B&O over 1 kam. Zwaar onterecht, want het eerstgenoemde merk is echt heel slecht qua prijs/kwaliteit-verhouding

0
geplaatst: 16 oktober 2012, 14:17 uur
prachtige set Mctijn. Vind vooral het design van een mooie buizenversterker erg mooi. Gebruik zelf een buizen cdspeler. Wat een zeer mooi ruimtelijk detail geeft. Ooit komt er nog eens een buizen-versterker.
Voor de sonus faber heb ik toen der tijd ook gekeken, echter ben ik gegaan voor de B&W silver signature. Had er niet eens hele duidelijke argumenten voor
Voor de sonus faber heb ik toen der tijd ook gekeken, echter ben ik gegaan voor de B&W silver signature. Had er niet eens hele duidelijke argumenten voor

* denotes required fields.