Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2014, 22:07 uur
L_T_B schreef:
Ze zijn niet nieuw nee. Dat is voor mij niet te betalen. Dan zou het totaal op meer dan € 5k uitkomen.
Ze zijn niet nieuw nee. Dat is voor mij niet te betalen. Dan zou het totaal op meer dan € 5k uitkomen.
'k weet dat die speakers goed getest zijn bij hifi.nl - een tijdje geleden - 2010? Een kennis had ze in zijn keuzelijst; hij ging uiteindelijk voor andere, ik dacht Mission. Speakers gaan 't langst mee. Marantz en Denon verlagen nl na 1,5 - 2 jaar de prijzen van hun duurdere modellen, om plaats te maken voor de nieuwere - bij Primare en Densen heb je dat veel minder - daar gaan de types langer mee - vandaar.
Aan goede kabels kan je trouwens ook een aardige cent kwijt zijn.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 13:18 uur
Mjuman schreef:
Pfff nou idd. Voor de speakers gebruik ik de Rocket 33 van Audioquest. Prijzige kabeltjes.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 15:59 uur
Ingebouwde phonotrap in de Denon receiver? Iets om wat aandacht aan te besteden wil je max rendement halen uit je draaitafel. Verder idd de bekabeling maar laat je vooral leiden door je oren. Ga er van uit dat je kwaliteit wb weergave belangrijk vindt anders ga je uiteraard niet voor zo'n set. Altijd leuk om je oude muziek via een nieuwe set te beluisteren. Have fun.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 22:30 uur
http://i.imgur.com/p9ic9dp.jpg
http://i.imgur.com/gqjJPEF.jpg
Even wat snelle (slechte) foto's gemaakt. Linksachter worden nog schappen gemaakt waar alle apparatuur komt te staan (zodat dat bijzettafeltje ook weg kan). Daarnaast wil ik de verwarming en de luidsprekerkabels weg (laten) werken. Dan wordt het tijd voor betere foto's.
http://i.imgur.com/gqjJPEF.jpg
Even wat snelle (slechte) foto's gemaakt. Linksachter worden nog schappen gemaakt waar alle apparatuur komt te staan (zodat dat bijzettafeltje ook weg kan). Daarnaast wil ik de verwarming en de luidsprekerkabels weg (laten) werken. Dan wordt het tijd voor betere foto's.

0
geplaatst: 30 juli 2014, 23:46 uur
Als ik je een tip mag geven, zou ik even google'n op "plaatsing luidsprekers" - bijv i.c.m. het type luidspreker dat je hebt. Sommige speakers hebben bijv een poort aan zij- of achterkant en dan is plaatsing heel kritisch.
Parameters als afstand tussen speakers onderling, afstand van muur, aanwezigheid radiator etc beïnvloeden eea.
Verder kabels zoals bijv deze van MIT http://www.mitcables.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/StyleLine_SL_9_S_516c8629561f5.jpg kan (en wil) je niet eens wegwerken. Waarom zou je een kabel wegwerken als je die ooit nog eens wilt vervangen?
Bedenk verder dat - vanuit de kabelprijs gedacht - het zinvol/efficiënt is om versterker ed midden tussen de speakers te plaatsen. Om rare effecten te vermijden moeten de kabels naar linker- en rechterspeaker even lang zijn.
Parameters als afstand tussen speakers onderling, afstand van muur, aanwezigheid radiator etc beïnvloeden eea.
Verder kabels zoals bijv deze van MIT http://www.mitcables.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/StyleLine_SL_9_S_516c8629561f5.jpg kan (en wil) je niet eens wegwerken. Waarom zou je een kabel wegwerken als je die ooit nog eens wilt vervangen?
Bedenk verder dat - vanuit de kabelprijs gedacht - het zinvol/efficiënt is om versterker ed midden tussen de speakers te plaatsen. Om rare effecten te vermijden moeten de kabels naar linker- en rechterspeaker even lang zijn.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 18:20 uur
Zo op het eerste gezicht staan ze wel erg dicht op elkaar. Experimenteer met toe-in of zelfs toe-out indien je niet meer ruimte hebt om ze verder uit elkaar te zetten. Plaatsing komt best nauwkeurig maar kan veel verbetering in laagweergave, plaatsing en stem weergave opleveren. Het is audiofiele praat maar tweaken kan erg leuk zijn en voldoening geven. Je hebt een leuke set, haal er het maximale uit. Veel plezier.
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 17:40 uur
Mensen met verstand. Help!
Ik heb een Denon DRA-CX3 reciever.
http://static.bootic.com/_pictures/1575610/denon-dra-cx3_1.jpg
Nu wil ik een Denon DRA-N5 CEOL Piccolo aanschaffen.
http://file.siam2web.com/appaccthai/denon_ceol_piccolo/ceol_piccolo-6.jpg
Kan ik deze aan mijn versterker koppelen of kan deze alleen direct op mijn luidsprekers?
Ik heb een Denon DRA-CX3 reciever.
http://static.bootic.com/_pictures/1575610/denon-dra-cx3_1.jpg
Nu wil ik een Denon DRA-N5 CEOL Piccolo aanschaffen.
http://file.siam2web.com/appaccthai/denon_ceol_piccolo/ceol_piccolo-6.jpg
Kan ik deze aan mijn versterker koppelen of kan deze alleen direct op mijn luidsprekers?
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 17:48 uur
Afgaand op het ikoontje rechtsboven moet je 'em iig naar het afvalscheidingsstation brengen.
Ik zie:
1. een analoge ingang
2. een netwerkingang (ethernet) - apparaat is beveiligd volgens WPS-protocol
3. een digitale ingang (usb-moeder)
4. twee speakeringangen - met impedantie voor speakers aangegeven.
5. wifi antenne
6. iPod-dock
Combi van netwerkspeler met versterker die 2*65 watt levert - dierct speakers op aansluiten.
Ik zie:
1. een analoge ingang
2. een netwerkingang (ethernet) - apparaat is beveiligd volgens WPS-protocol
3. een digitale ingang (usb-moeder)
4. twee speakeringangen - met impedantie voor speakers aangegeven.
5. wifi antenne
6. iPod-dock
Combi van netwerkspeler met versterker die 2*65 watt levert - dierct speakers op aansluiten.
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 18:08 uur
Ik weet niet waarvoor je de Denon DRA-N5 CEOL Piccolo wilt gebruiken maar hij kan in plaats van je Denon DRA-CX3 receiver. Zelfde principe alleen zit er in de Piccolo een streamer ingebouwd met idd de aansluitingen waar Mjuman over schrijft. Je kunt de Piccolo niet op je DRA-CX3 aansluiten. Op duurdere geintegreerde versterkers zit een 'bridge' waardoor je er een separate voor- of eindversterker op kunt aansluiten. Dus of een losse streamer of de DRA-N5 in de verkoop (wel ff goed naar het verschil in kwaliteit luisteren)
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 18:11 uur
Die Piccolo is een apparaat van 265,- euro - volgens de site van Hifi-klubben - lijkt me dus een appels/peren-kwestie 

0
geplaatst: 9 augustus 2014, 18:16 uur
Dat zou dan inderdaad zonde en dus onverstandig zijn. Er zijn genoeg betaalbare streamers op de markt.
0
silverlake
geplaatst: 4 oktober 2014, 15:19 uur
Hoi iedereen,
Misschien kunnen jullie me tips geven of verder helpen. Ik ben op zoek naar een andere versterker en heb nu ee Harman Kardon AVR, en wat er mee is gebeurd,weten zelfs deskundigen niet,maar het apparaat gaat op "overheat"terwijl ie nog maar net aanstaat en helemaal nog niet zo warm is.
Ik heb me laten vertellen dat HK één van de betere kwaliteits versterkers is,en ik zoek iets soortgelijks.
Hebben jullie tips voor me qua soortgelijke merken ?
alvast bedankt
Misschien kunnen jullie me tips geven of verder helpen. Ik ben op zoek naar een andere versterker en heb nu ee Harman Kardon AVR, en wat er mee is gebeurd,weten zelfs deskundigen niet,maar het apparaat gaat op "overheat"terwijl ie nog maar net aanstaat en helemaal nog niet zo warm is.
Ik heb me laten vertellen dat HK één van de betere kwaliteits versterkers is,en ik zoek iets soortgelijks.
Hebben jullie tips voor me qua soortgelijke merken ?
alvast bedankt
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 19:22 uur
[quote]Mjuman schreef:
Afgaand op het ikoontje rechtsboven moet je 'em iig naar het afvalscheidingsstation brengen.
Die zie ik niet, Mjuman. Als je de twee vierkantjes in elkaar bedoelt, die geven toch een dubbele isolatie aan, dit in tegenstelling met levensgevaarlijke oude buizen zwart-wit TV's (uit mijn jeugd) waarvan een kant van het net ongeisoleerd aan het chassis lag en je dus randomly een flinke klap kon krijgen bij het aanraken van dat chassis?
Die zie ik niet, Mjuman. Als je de twee vierkantjes in elkaar bedoelt, die geven toch een dubbele isolatie aan, dit in tegenstelling met levensgevaarlijke oude buizen zwart-wit TV's (uit mijn jeugd) waarvan een kant van het net ongeisoleerd aan het chassis lag en je dus randomly een flinke klap kon krijgen bij het aanraken van dat chassis?
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 19:28 uur
Silverlake, naar mijn mening is HK tegenwoordig een merk dat zich onder de middelmaat bevindt. Bovendien, waarom een merk kopen waarmee je slechte ervaringen hebt? Tenslotte zou het handig zijn als je zou vertellen waarvoor de versterker moet dienen (stereo, HT, etc)?
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 19:35 uur
Mjuman schreef:
Als ik je een tip mag geven, zou ik even google'n op "plaatsing luidsprekers" - bijv i.c.m. het type luidspreker dat je hebt. Sommige speakers hebben bijv een poort aan zij- of achterkant en dan is plaatsing heel kritisch.
Verder kabels zoals bijv deze van MIT (afbeelding) kan (en wil) je niet eens wegwerken. Waarom zou je een kabel wegwerken als je die ooit nog eens wilt vervangen?
Verder kabels zoals bijv deze van MIT (afbeelding) kan (en wil) je niet eens wegwerken. Waarom zou je een kabel wegwerken als je die ooit nog eens wilt vervangen?
Zolang de kabels maar ongeveer even lang zijn (hierin heb je gelijk) hoeft de versterker e.d. niet per sé in het midden te staan. Ik heb zelf de rechter luidsprekerkabels een beetje opgerold...
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 00:27 uur
Even een correctie: mijn commentaar ging over de achterkant van de CX-3 (foto bovenaan), jij praatte waarschijnlijk over de Piccolo, deze heeft wel het icoontje voor afvalscheiding (kliko'tje)....
Excuse my French...
Excuse my French...

0
geplaatst: 13 december 2014, 17:41 uur
Heb altijd mijn mooie Technics SL1200 platenspeler aangesloten gehad aan een Sony (en later) Yamaha versterker. uit de 90's en 00's... Dat samen met Sony boxen gaf me gewoon wel een goed gevoel qua geluid.
Maar, ik liep tegen een oude Marantz versterker aan, die ik kon kopen tegen een mooie prijs, en dan had ik ook nog de kans B&W boxen erbij te kopen. Toen sloeg de twijfel toe.. qua looks namelijk erg mooi, en de platenspeler die ik heb verdiend ook wel mooie aparatuur. (het hoeft van mij ook niet allemaal te gek)
Na lang twijfelen (alles is toch immers goed?) toch besloten het te doen.. en ik moet toegeven... het is gewoon veel mooier! Het geluid is voller, warmer en vele malen beter.. Eerst wist ik niet beter, maar nu ben ik blij dat ik dit toch gedaan heb... Ik ben er blij mee
Geeft het vinyl luisteren weer een andere dimensie!
marantz receiver model 1530
http://www.hifimuseum.info/tn_marantz%201530.jpg
B&W DM110 boxen
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg4MTk=/z/sF0AAOSwuMFUedMs/$_82.JPG
En genieten maar
Maar, ik liep tegen een oude Marantz versterker aan, die ik kon kopen tegen een mooie prijs, en dan had ik ook nog de kans B&W boxen erbij te kopen. Toen sloeg de twijfel toe.. qua looks namelijk erg mooi, en de platenspeler die ik heb verdiend ook wel mooie aparatuur. (het hoeft van mij ook niet allemaal te gek)
Na lang twijfelen (alles is toch immers goed?) toch besloten het te doen.. en ik moet toegeven... het is gewoon veel mooier! Het geluid is voller, warmer en vele malen beter.. Eerst wist ik niet beter, maar nu ben ik blij dat ik dit toch gedaan heb... Ik ben er blij mee
Geeft het vinyl luisteren weer een andere dimensie!marantz receiver model 1530
http://www.hifimuseum.info/tn_marantz%201530.jpg
B&W DM110 boxen
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg4MTk=/z/sF0AAOSwuMFUedMs/$_82.JPG
En genieten maar

0
geplaatst: 13 december 2014, 19:55 uur
Ben er zeer content mee! Kan niet stoppen met luisteren! En de blauwe verlichting maakt het een mooi ding om naar te kijken!
0
geplaatst: 14 december 2014, 14:46 uur
Grappig ik heb vroegah met exact dezelfde receiver veel mooie uren beleefd. Indertijd gekocht van mijn allereerste vakantiebaantje toen ik 16 jaar oud was (6 weken voor gewerkt). Kijk met enige weemoed naar het plaatje 

0
geplaatst: 14 december 2014, 14:52 uur
perrospicados schreef:
Grappig ik heb vroegah met exact dezelfde receiver veel mooie uren beleefd. Indertijd gekocht van mijn allereerste vakantiebaantje toen ik 16 jaar oud was (6 weken voor gewerkt). Kijk met enige weemoed naar het plaatje
Wat is er mee gebeurd dan? Niet meer in je bezit neem ik aan? Weet je nog wanneer je die hebt gekocht, en wat de nieuwwaarde ongeveer was?
0
geplaatst: 14 december 2014, 15:29 uur
Past wel mooi bij het gegeven dat Lennon net Japan en David Sylvian aan het ontdekken is, beide vroeg 80s. Ik had o.g.v uiterlijk (lettertype ook) deze receiver idd vroeg ethisch gegeven. Heb zelf indertijd als tweede cd-speler een Marantz gehad - cd62, meen ik. Gek genoeg nimmer een Marantz versterker 

0
geplaatst: 14 december 2014, 15:37 uur
0
geplaatst: 14 december 2014, 15:41 uur
0
geplaatst: 14 december 2014, 15:49 uur
ja, maar door je 80's opmerking over Japan was ik wat verward...... 

0
geplaatst: 14 december 2014, 16:28 uur
Wil ik 'ns grapje met je maken, lukt het niet 
Het leuke is juist dat als je in een soort van revival van de 80s zit, en je draait dat op 'vintage spul' het sterker lijkt te herleven.
Overigens zijn het met name speakers en versterkers die het langste audioleven hebben. Kostentechnisch is soms interessanter een oude versterker te laten 'reviseren' voor een paar honderd euro - dan om een kwalitatief vergelijkbare (evt betere) nieuwe te kopen. Tenzij je natuurlijk van speakers switcht - ook daar kunnen goede redenen voor zijn - en je nieuwe speakers meer power nodig hebben.
Jarenlang gedraaid met magnetostaten - perfect hoog en midden - maar schieten wat tekort in de bas; dat kun je oplossen door er bij een subwoofer (van REL bijv) bij te plaatsen, maar je kunt ook kiezen voor combi-speakers als Martin Logans die vergen echter veel power.

Het leuke is juist dat als je in een soort van revival van de 80s zit, en je draait dat op 'vintage spul' het sterker lijkt te herleven.
Overigens zijn het met name speakers en versterkers die het langste audioleven hebben. Kostentechnisch is soms interessanter een oude versterker te laten 'reviseren' voor een paar honderd euro - dan om een kwalitatief vergelijkbare (evt betere) nieuwe te kopen. Tenzij je natuurlijk van speakers switcht - ook daar kunnen goede redenen voor zijn - en je nieuwe speakers meer power nodig hebben.
Jarenlang gedraaid met magnetostaten - perfect hoog en midden - maar schieten wat tekort in de bas; dat kun je oplossen door er bij een subwoofer (van REL bijv) bij te plaatsen, maar je kunt ook kiezen voor combi-speakers als Martin Logans die vergen echter veel power.
0
geplaatst: 14 december 2014, 16:43 uur
Wat is er mee gebeurd dan? Niet meer in je bezit neem ik aan? Weet je nog wanneer je die hebt gekocht, en wat de nieuwwaarde ongeveer was?
Nee, al vele jaren geleden weggeven aan een vriend. Ik meen me te herinneren dat ik er in die tijd iets van 700 gulden voor heb betaald (1978)
0
geplaatst: 14 december 2014, 17:14 uur
perrospicados schreef:
Nee, al vele jaren geleden weggeven aan een vriend. Ik meen me te herinneren dat ik er in die tijd iets van 700 gulden voor heb betaald (1978)
Wow, da's een hoop geld voor toen. Dank voor je antwoord. Heb je deze vervangen voor een nog betere dan? Kan me niet voorstellen dat ie niet beviel?
0
geplaatst: 14 december 2014, 17:59 uur
Ik kon midden jaren 80 een philips MFB voorversterker (Motional Feed Back) met speakers voor heel weinig krijgen en toen is ie naar iemand anders gegaan. Was wel een bijzonder systeem met de eindversterkers in de speakers gebouwd. De Marantz was idd hele fijne versterker, heb dan ook nu weer een Marantz (PM15 S1). Die MFB kon ook heel hard wat toen prettig was 

0
geplaatst: 17 december 2014, 10:13 uur
Ik weet niet of dit het juiste topic er voor is, maar ik zit met een probleem.
Ik ben laatst begonnen met een beetje dj'en. En om thuis te kunnen oefenen heb ik een dj-setje gekocht (de Hercules DJControl MP3 LE), maar nu heb ik problemen met het voorluisteren. Dat lukt namelijk niet, omdat ik met de meegeleverde software het niet voor elkaar krijg om het geluid van de hoofdtelefoon en de speakers te splitsen. IK heb al een externe geluidskaart gekocht maar nog steeds lukt het niet.
Het gaat om het dj-programma Djuced 18.
Ik ben laatst begonnen met een beetje dj'en. En om thuis te kunnen oefenen heb ik een dj-setje gekocht (de Hercules DJControl MP3 LE), maar nu heb ik problemen met het voorluisteren. Dat lukt namelijk niet, omdat ik met de meegeleverde software het niet voor elkaar krijg om het geluid van de hoofdtelefoon en de speakers te splitsen. IK heb al een externe geluidskaart gekocht maar nog steeds lukt het niet.
Het gaat om het dj-programma Djuced 18.
* denotes required fields.