Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2014, 15:16 uur
lennon schreef:
Ben er zeer content mee! Kan niet stoppen met luisteren! En de blauwe verlichting maakt het een mooi ding om naar te kijken!
(quote)
Ben er zeer content mee! Kan niet stoppen met luisteren! En de blauwe verlichting maakt het een mooi ding om naar te kijken!
Erg netjes. Mooie 'vintage' set zo bij elkaar.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 14:54 uur
Heb gisteren nieuwe speakers geïnstalleerd. Heb nooit geweldig veel geïnvesteerd in mijn installatie. Ik heb een Onkyo TX-8030 receiver sinds een paar jaar. Ook een Onkyo cd-speler.
Ik had JBL boxen opgehangen. Ik heb nu nieuwe kabels gekocht (4mm) en nieuwe luidsprekers: Bowers & Wilkins 684 (vloerstaanders).
Dat is toch best een aardig verschil! Het geluid is opener, veel meer detail te horen. Prachtig. Het klinkt nooit geforceerd, ook niet als ik het keihard draai. Genieten! De remaster van Dark Side klinkt subliem. Zeker het drumwerk in het begin van Time.
Ik had JBL boxen opgehangen. Ik heb nu nieuwe kabels gekocht (4mm) en nieuwe luidsprekers: Bowers & Wilkins 684 (vloerstaanders).
Dat is toch best een aardig verschil! Het geluid is opener, veel meer detail te horen. Prachtig. Het klinkt nooit geforceerd, ook niet als ik het keihard draai. Genieten! De remaster van Dark Side klinkt subliem. Zeker het drumwerk in het begin van Time.

0
geplaatst: 23 januari 2015, 20:20 uur
Ben bezig om een nieuwe hifi aan te schaffen. Al een paar keer bij Hobo Hifi (Arnhem) geweest en een Rotel RA-12 versterker, Rotel RCD-12 cd-speler en staande ASW Cantius 412 luidsprekers gezien. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van 2.600 euro.
Heeft iemand ervaring met deze apparatuur van Rotel en ASW? Zo ja, wat zijn je ervaringen?
En...wat is eigenlijk een gemiddelde prijs voor luidsprekers, versterker en een cd-speler. Is 2.600 euro aan de ruime kant, gemiddeld of laag? Ben benieuwd.
Heeft iemand ervaring met deze apparatuur van Rotel en ASW? Zo ja, wat zijn je ervaringen?
En...wat is eigenlijk een gemiddelde prijs voor luidsprekers, versterker en een cd-speler. Is 2.600 euro aan de ruime kant, gemiddeld of laag? Ben benieuwd.
0
geplaatst: 23 januari 2015, 20:43 uur
Als dit je eerste stap op serieus hifi gebied is Guessmaker dan is het meteen een fikse stap. Rotel apparatuur heeft een prima prijs-kwaliteit verhouding. De ASW speakers combineren daar goed mee omdat ze een vrij hoog rendement >90db hebben. Niks mis mee. Met dit budget voor deze combi krijg je serieus geluid mits...je aandacht besteed aan een nette bekabeling (interlinks en speakerkabel) en plaatsing van je speakers. Uiteraard zijn er voor dit bedrag vele varianten. Laat je oren je overtuigen. Verder de tip om ipv een cd speler (puur persoonlijk) te kijken naar streamer icm een NAS. Je cd's digitaal. Veel gemak en wat meer toekomst proef misschien. Kijkend naar je budget haal je op de 2e hands markt nog meer kwaliteit voor hetzelfde geld. In dit segment zou ik dat zeker aandurven mits je je gezond boeren verstand gebruikt. Suc6
0
geplaatst: 24 januari 2015, 02:07 uur
Ik heb zelf een Rotel versterker en ben daar uiterst tevreden over. Hij heeft een prachtig warm geluid.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 09:37 uur
Wellicht een buitenkans(je) Op bijgaande site worden de voorraden van het failliete Hobo Hifi geveild. Laatst zelf nog voor een mooie prijs een draaitafel gekocht. ASW - HOBO hifi vestiging ?s-Hertogenbosch te Amersfoort - BVA Auctions - online veilingen - bva-auctions.com
0
geplaatst: 27 januari 2015, 15:56 uur
Bij Overigen > Apparatuur > Hitachi SDT-7765:
Hey muziekliefhebbers,
Ik heb al een tijdje geleden van mijn grootvader een heel oude platenspeler geërfd, een Hitachi SDT-7765. Het is echt een cool ding en ik zou er heel graag van kunnen genieten, maar ik ken zelf wel niets van platenspelers, dus daarom dat ik met mijn vragen naar dit forum kom.
Mijn eerste vraag zal al aantonen wat voor een noob ik hierin ben:
Hoe krijg ik geluid uit dat ding?? De radio bijv lijkt nog goed te werken, maar ik heb geen idee hoe ik er boxen aan moet aansluiten...
Hey muziekliefhebbers,
Ik heb al een tijdje geleden van mijn grootvader een heel oude platenspeler geërfd, een Hitachi SDT-7765. Het is echt een cool ding en ik zou er heel graag van kunnen genieten, maar ik ken zelf wel niets van platenspelers, dus daarom dat ik met mijn vragen naar dit forum kom.
Mijn eerste vraag zal al aantonen wat voor een noob ik hierin ben:
Hoe krijg ik geluid uit dat ding?? De radio bijv lijkt nog goed te werken, maar ik heb geen idee hoe ik er boxen aan moet aansluiten...
0
Fedde
geplaatst: 28 januari 2015, 16:45 uur
Dit is mijn Marantz CD50 uit 1989.
http://audio-database.com/MARANTZ/player/cd-50.JPGHet ding staat nog steeds te spelen naast het bed op koptelefoon. Mooi warm, rond geluid van deze 16-bitter. Nooit een betere speler gehad eigenlijk. Om de 10 jaar beetje siliconenvet in het loopwerk en verder geen problemen. Originele staat. Kan nog een keer 26 jaar mee, wat mij betreft.
http://audio-database.com/MARANTZ/player/cd-50.JPGHet ding staat nog steeds te spelen naast het bed op koptelefoon. Mooi warm, rond geluid van deze 16-bitter. Nooit een betere speler gehad eigenlijk. Om de 10 jaar beetje siliconenvet in het loopwerk en verder geen problemen. Originele staat. Kan nog een keer 26 jaar mee, wat mij betreft.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 14:31 uur
Guessmaker schreef:
Ben bezig om een nieuwe hifi aan te schaffen. Al een paar keer bij Hobo Hifi (Arnhem) geweest en een RBroemotel RA-12 versterker, Rotel RCD-12 cd-speler en staande ASW Cantius 412 luidsprekers gezien. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van 2.600 euro.
Ben bezig om een nieuwe hifi aan te schaffen. Al een paar keer bij Hobo Hifi (Arnhem) geweest en een RBroemotel RA-12 versterker, Rotel RCD-12 cd-speler en staande ASW Cantius 412 luidsprekers gezien. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van 2.600 euro.
Dank je Broem en Shangri-la! Ben nog eens een keer terug geweest bij Hobo Hifi en het geluid is werkelijk fantastisch. Ga wel voor de combi van ASW en Rotel. Alleen nog besluiten of ik de cd-speler neem. Ik luister ook vanuit mijn online muziekbibliotheek - lekker makkelijk - maar er is niets mooierdan voor mijn cd-kasten staan, er een gaaf cd tje uit trekken en deze luisteren.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 14:41 uur
Guessmaker ik sluit me aan bijde tip van Broem tav die cd-speler. Was bij mijn lokale hifi-dealer en vroeg terloops hoeveel cd-spelers zij nog verkochten. Zo goed als géén was het antwoord; cd-spelers lijken dus a thing of the past, mede gezien het feit dat er steeds minder nwe modellen uitkomen.
Het geld dat je in een cd-speler zou investeren kan je beter in een mediaplayer/DAC/streamer investeren. Oplossingen in allerlei prijsklassen. Wil je toch een cd-speler aanschaffen zou ik eerst tweedehands kijken - om geld uit te sparen.
Als je gaat streamen, kan je via een app op je tablet ook het artwork e.d. bekijken - mij zegt het artwork van een cd me sowieso weinig: met priegeldrukwerk en lastig lettertype vind ik het regelmatig moeilijk om de tekst te decoderen.
Het geld dat je in een cd-speler zou investeren kan je beter in een mediaplayer/DAC/streamer investeren. Oplossingen in allerlei prijsklassen. Wil je toch een cd-speler aanschaffen zou ik eerst tweedehands kijken - om geld uit te sparen.
Als je gaat streamen, kan je via een app op je tablet ook het artwork e.d. bekijken - mij zegt het artwork van een cd me sowieso weinig: met priegeldrukwerk en lastig lettertype vind ik het regelmatig moeilijk om de tekst te decoderen.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 14:55 uur
Ik zou alles tweedehands kopen, zeker als je niet 'technisch' luistert. Er is zo makkelijk goed tweedehands spul te krijgen omdat er veel liefhebbers zijn die om het jaar willen wisselen van setje . Er is nauwelijks een risico bij de koop.
Ga naar htforum.nl op de markt sectie kijken voor veel keuze in versterking, bronnen en luidsprekers. Gebruikers daar zijn naar mijn ervaring betrouwbaar.
Ga naar htforum.nl op de markt sectie kijken voor veel keuze in versterking, bronnen en luidsprekers. Gebruikers daar zijn naar mijn ervaring betrouwbaar.
0
geplaatst: 3 maart 2015, 14:06 uur
Wellicht interessant leesvoer voor mensen die voor een redelijk bedrag een prima platenspeler willen kopen:
The eight best budget turntables that won't ruin your records - FACT Magazine: Music News, New Music. - factmag.com
The eight best budget turntables that won't ruin your records - FACT Magazine: Music News, New Music. - factmag.com
0
geplaatst: 8 maart 2015, 14:11 uur
Afgelopen maand is mijn trouwe Kenwood RXD 500 helaas naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Een miniset maar oh zo goede kwaliteit. Afspelen ging daarna op onze Home Cinema set maar dat speelde toch niet lekker. Afgelopen week een Technics set gekocht (SU-X520 met SL-PJ 38A cd speler). Wat een geluid! Maar de bijgeleverde boxen waren niet om naar huis te schrijven. Veel te veel bass. Toen ik mijn Kenwood boxen aansloot, ging een wereld open. Ooit misschien betere speakers kopen maar dit bevalt me uitstekend!
0
geplaatst: 13 maart 2015, 17:42 uur
Mjuman schreef:
...... of indien men voorraad kwijt wil en dat overkwam mij vandaag. Een nieuwe CD speler van enige kwaliteit was al een tijdje de wens om nog aan te schaffen en daarmee de zeer oude Technics hier te vervangen. Na overweging van een nette Marantz CD 6005 kon ik het aanbod van de Marantz SA 8005 met 50% procent korting niet weerstaan. Iemand anders had de bijbehorende versterker PM 8005 reeds los gekocht en deze speler moest daarom weg om ruimte te maken voor nieuw spul. Blij met deze topdeal en dat op Vrijdag de 13e.

0
geplaatst: 13 maart 2015, 18:03 uur
Mooie aankoop Running On Empty Prima prijs - kwaliteit verhouding, laat staan voor de helft. 6005 heeft enige tijd geleden in zijn prijsklasse de prestigieuze What Hifi prijs gewonnen in Engeland. Veel plezier.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 18:27 uur
Speel ze, zou ik zeggen. Ik heb de 6004 gehad en daar was ik tevreden mee - ook met de geboden functionaliteit (zoals usb-stick met mp3-bestanden afspelen via voorkant cd-speler), totdat ik tegen een betaalbare occasion van een Primare cd21 aanliep. Dat was meer mijn ding, al was het qua functionaliteit een stapje terug. Het rare is dat nergens in Utrecht je nu nog Marantz kunt kopen, geen enkele winkel voert het nog en het merk lijkt te lijden onder het feit dat ze snel nieuwe types op de markt slingeren, dat terwijl de duurdere types echt veel bieden. Zelf lang een cd62 (Ken Ishigawa-editie) gehad en daar was ik heel tevreden mee.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:01 uur
Mjuman schreef:
Speel ze, zou ik zeggen. Ik heb de 6004 gehad en daar was ik tevreden mee - ook met de geboden functionaliteit (zoals usb-stick met mp3-bestanden afspelen via voorkant cd-speler)
Speel ze, zou ik zeggen. Ik heb de 6004 gehad en daar was ik tevreden mee - ook met de geboden functionaliteit (zoals usb-stick met mp3-bestanden afspelen via voorkant cd-speler)
Echt super handig inderdaad

0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:01 uur
Broem schreef:
Mooie aankoop Running On Empty Prima prijs - kwaliteit verhouding, laat staan voor de helft. 6005 heeft enige tijd geleden in zijn prijsklasse de prestigieuze What Hifi prijs gewonnen in Engeland. Veel plezier.
Klinkt echt geweldig

0
geplaatst: 15 maart 2015, 19:05 uur
Draai al jaren via aan MaranTz cd5001, aangrsloten op een arcam avr300, met als speakers Kef iq30 en een velodyne sub. Aangezien de arcam een surround receiver is, is het geen volbloed stereo. Kijk veel film en muziek dvd/bluray. De verdere set betreft dan ook de kef eitjes. Voor sacd gebruikte ik een oppo, maar sinds deze defect is heb ik een pioneer bdp 160. Ik zit te overwegen om een andere receiver aan te schaffen. Vooral voor de nieuwere formaten. Maar op stereo draait deze arcam prachtig.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 23:53 uur
Ik ben al een poosje uit het (zeer vermoeiende) internet speuren (over een horloge aankopen doe ik al minstens 4 avonden, weet er nu alles van, haha), maar heb ooit eens gelezen dat balanced (XLR) Output vooral voor lange afstanden is zoals bij bekabeling van concerten wordt gebruikt.
Nu zie ik steeds meer aparaten ( BRD spelers, DAC's) met deze uitgangen. Mijn CD speler heeft het ook, maar mijn versterker niet. Dus eigenlijk is meer uit nieuwsgierigheid, iemand die dat gebruikt en mij in 3 zinnen kan uitleggen wat de voordelen zijn bij 1-2 meter lengte kabels?
Nu zie ik steeds meer aparaten ( BRD spelers, DAC's) met deze uitgangen. Mijn CD speler heeft het ook, maar mijn versterker niet. Dus eigenlijk is meer uit nieuwsgierigheid, iemand die dat gebruikt en mij in 3 zinnen kan uitleggen wat de voordelen zijn bij 1-2 meter lengte kabels?
0
geplaatst: 6 februari 2016, 00:01 uur
Nadeel is dat ze ca 50 - 80 euro duurder zijn dan vergelijkbare cinch-sets (dat komt door de duurdere pluggen m.n.). Kan niet spreken over kwaliteitsverschil - heb ik geen ervaring mee. Kan wel vertellen dat het handig kan zijn als je inputs te kort komt op je versterker en wel gebalanceerde ingangen vrij hebt.
Eerlijk gezegd ben ik er niet naar aan het kijken omdat je ziet dat bijv ook een DAC met 3 sets inputs al soelaas kan bieden. Gebalanceerd is duurder en minder courant en daarnaast hetzelfde kwaliteitsverschil als bij zgn RCA (=cinch) interlinks.
Eerlijk gezegd ben ik er niet naar aan het kijken omdat je ziet dat bijv ook een DAC met 3 sets inputs al soelaas kan bieden. Gebalanceerd is duurder en minder courant en daarnaast hetzelfde kwaliteitsverschil als bij zgn RCA (=cinch) interlinks.
0
geplaatst: 6 februari 2016, 00:21 uur
OK top! Alleen de laatste zin: hetzelfde verschil als rca (tov ?) ? of dezelfde kwaliteit als rca? ik denk de laatste.
0
geplaatst: 6 februari 2016, 09:42 uur
xlr verbindingen komen uit de professionele audiowereld (meest bekend van de verbindingen van een microfoon) en hebben jaren geleden hun entree gemaakt in de consumenten electronica. Xlr verbindingen hebben minder kwaliteitsverlies en zijn derhalve geschikt om langere afstanden te overbruggen. Net als clinch bekabeling zijn alle varianten in prijs denkbaar. Verder heeft een gebalanceerde verbinding een gain van ong. 6 DB tov een ongebelanceerde uitgang. Maw bij dezelfde stand van de potmeter (volumeknop) klinkt die ingang wat harder. Kwaliteitsverschil tussen gebalanceerd en ongebalanceerd zit 'm vooral in het type kabel en niet zozeer in de gekozen verbinding (rekening houdende met de gain van 6 DB)
0
geplaatst: 6 februari 2016, 21:54 uur
haythijs schreef:
Draai al jaren via aan MaranTz cd5001, aangrsloten op een arcam avr300, met als speakers Kef iq30 en een velodyne sub. Aangezien de arcam een surround receiver is, is het geen volbloed stereo. Kijk veel film en muziek dvd/bluray. De verdere set betreft dan ook de kef eitjes. Voor sacd gebruikte ik een oppo, maar sinds deze defect is heb ik een pioneer bdp 160. Ik zit te overwegen om een andere receiver aan te schaffen. Vooral voor de nieuwere formaten. Maar op stereo draait deze arcam prachtig.
Ik was een keer op zoek naar een nieuwe surround receiver, maar heb toen besloten om een stereo versterker te kopen en deze op de surround receiver pré-out aan te sluiten. Dus als ik nu naar een nieuwe receiver ga kijken (idd, met alle nieuwe gadgets en formaten) hoef ik geen rekening meer te houden met mijn stereoweergave. Scheelt weer een paar centen, kost wel meer plaats.
Dus mijn CD speler en main speakers aangesloten op de stereo en de BDP,humax etc en alle overige speakers op de surround. Bij stereo gaat er 1 versterker aan, bij surround beide versterkers.
0
geplaatst: 7 februari 2016, 12:16 uur
Voordat ik de arcam had, had ik ook een dergelijke oplossing. Ik speelde surround via een Marantz Reciever, maar had daar via pre out ook een stereo versterker op aangesloten, ook van MArantz. De cd speler en de fronts liepen dan via de stereobak, de rest dus via de surround.
Eigenlijk heb ik, mede omdat er steeds meer apparaten kwamen te staan ( dvd speler, cd speler, surround receiver, stereoversterker, minidisc ook nog) besloten om maar wat weg te doen en voor goede allrounders te gaan. Vandaar ook de Oppo en Arcam dus.
Nu speel ik overigens via een pioneer slimline en dit kleine monster verbaast me oprecht. nu is het met films al niet zo moeilijk met alle HD geluidsformaten, maar zelfs in stereo houdt hij zich prima staande.
Eigenlijk heb ik, mede omdat er steeds meer apparaten kwamen te staan ( dvd speler, cd speler, surround receiver, stereoversterker, minidisc ook nog) besloten om maar wat weg te doen en voor goede allrounders te gaan. Vandaar ook de Oppo en Arcam dus.
Nu speel ik overigens via een pioneer slimline en dit kleine monster verbaast me oprecht. nu is het met films al niet zo moeilijk met alle HD geluidsformaten, maar zelfs in stereo houdt hij zich prima staande.
0
geplaatst: 10 februari 2016, 11:01 uur
Dat is een class-D versterker toch? Scheelt enorm in warmte en ruimte. Waar is de tijd gebleven dat je de kwaliteit aan het gewicht kon afmeten? (geintje hoor) Bij de game TV heb ik de T-amp staan met class-D. Ding is zo groot als een hand en gebruik ik ipv een soundbar. Erg grappig hoe goed deze omgaat met het aangeboden signaal.
Had je de subwoofer bij die Marantz opstelling op de surround of op de stereobak aangeloten?
Had je de subwoofer bij die Marantz opstelling op de surround of op de stereobak aangeloten?
0
geplaatst: 28 februari 2016, 13:34 uur
In Overigen / Apparatuur / Hulp voor zoektocht naar versterker gezocht
Hallo,
Ik heb even geleden een setje XEN-3510 PA Boxen 700 Watt gekocht. dit zijn de boxen:
Gekochte boxen
Nu wil ik hier een versterker bijkopen alleen ik heb de afgelopen dagen hele forums afgezocht en verhalen met uitleg gelezen maar ik kom er niet uit wat voor versterker ik hierbij zou moeten halen, de boxen hebben een impedantie van 8 Ohm en het is dus 2x 350 Watt.
Ik heb zelf vast een lijst van twee versterkers uitgezocht, zou iemand misschien willen vertellen of een van deze versterkers een goede optie is, en welke de beste zou zijn. andere optie's zijn ook altijd welkom, ik wil er graag een halen voor 60 euro ongeveer.
Versterkers:
- Stereo versterker 400W | MaxiAxi
- B-Stock - SkyTec 2 x 200W DJ PA versterker SPL400 | MaxiAxi
Groeten,
Erik
Hallo,
Ik heb even geleden een setje XEN-3510 PA Boxen 700 Watt gekocht. dit zijn de boxen:
Gekochte boxen
Nu wil ik hier een versterker bijkopen alleen ik heb de afgelopen dagen hele forums afgezocht en verhalen met uitleg gelezen maar ik kom er niet uit wat voor versterker ik hierbij zou moeten halen, de boxen hebben een impedantie van 8 Ohm en het is dus 2x 350 Watt.
Ik heb zelf vast een lijst van twee versterkers uitgezocht, zou iemand misschien willen vertellen of een van deze versterkers een goede optie is, en welke de beste zou zijn. andere optie's zijn ook altijd welkom, ik wil er graag een halen voor 60 euro ongeveer.
Versterkers:
- Stereo versterker 400W | MaxiAxi
- B-Stock - SkyTec 2 x 200W DJ PA versterker SPL400 | MaxiAxi
Groeten,
Erik
0
geplaatst: 29 februari 2016, 19:06 uur
De eerste versterker heeft geluidsregeling voor bass en hoge tonen en kun je 4 apparaten op aansluiten mbv een tulpstekker. De tweede (Skytec) is meer een eindversterker en heeft 1 ingang (meestal voor gebruik van een voorversterker, maar 1 cd speler kan ook), waarbij je aan de voorkant het linker/rechter-kanaal apart harder en zachter kan zetten en heeft geen geluidsregeling voor bass en hoge tonen. De tweede versterker heeft zo te zien meer vermogen dan de eerste (gebaseerd op de specs)
Beide hebben geen usb ingang voor je laptop/gsm en er kan zomaar geen platenspeler (phono) op.
Dus, de vraag is, wat wil je ermee doen erikdjong?
Beide hebben geen usb ingang voor je laptop/gsm en er kan zomaar geen platenspeler (phono) op.
Dus, de vraag is, wat wil je ermee doen erikdjong?
0
geplaatst: 2 april 2016, 13:47 uur
Ik wil binnenkort ook gaan investeren in een eerste fatsoenlijke muziekset. Mijn oog is gevallen op de Denon CEOL N9: Denon CEOL N9 | Hi-Fi Klubben - hifiklubben.nl
Deze wil ik combineren met Zali Zensor 1 (of misschien Zensor 3) speakers. De CEOL N9 spreekt me aan vanwege:
- Uiterlijk
- CD-speler
- iPod op aansluiten
- Streaming
Zit dan alleen nog te twijfelen om een extra subwoofer erbij aan te schaffen. Jullie nog suggesties? En is dit voor de prijsklasse een goede keuze? Alvast bedankt!
Deze wil ik combineren met Zali Zensor 1 (of misschien Zensor 3) speakers. De CEOL N9 spreekt me aan vanwege:
- Uiterlijk
- CD-speler
- iPod op aansluiten
- Streaming
Zit dan alleen nog te twijfelen om een extra subwoofer erbij aan te schaffen. Jullie nog suggesties? En is dit voor de prijsklasse een goede keuze? Alvast bedankt!
* denotes required fields.