MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
Raffael1977
Amazon USA levert toch niet in europa, althans dat is mijn ervaring

Het is de SR60i,
Heb zowel de 60 als de 80 beluisterd en vond het verschil zo marginaal dat ik de goedkopere heb gekocht.
het geluid is uitstekend, maar lekt wel veel naar omgeving.
De oren zijn dan ook niet afgesloten. De pads zijn namelijk een stuk kleiner dan bij de grotere Grado's.
Nu vind ik dat niet erg want ik wil helemaal geen totaal afgesloten koptelefoon, mijn oren zijn al slecht genoeg.
Over de pasvorm ben ik niet helemaal 100% tevreden, je moet echt even zoeken naar de goede plek waar de met leer beklede beugel op je hoofd drukt.
Ben het helemaal eens met de recensies van What Hifi: voor het geld zijn de SR60i, en de SR80i eigenlijk de beste koop.

Aangesloten is de Grado via inderdaad de Furutech GT40 die ik onlangs heb gekocht.
Die fungeert dus ook als hoofdtelefoon voorversterker.

De functie van de GT40 als link tussen computer en de hifi installatie werkt meer dan fantastisch: zelfs You Tube filmpjes klinken ineens zeer het aanhoren waard.
Het geluid is opener en alles wordt mooi breed weergegeven.

Alleen heb ik de draaitafel er nog niet op aangesloten, want daar ben ik een nieuwe plint voor aan het maken, en ligt dus deels uit elkaar.

Mocht je overigens willen weten hoe de GS1000i bevalt dan moet je dat aan VandeGriend vragen, die heeft er een.

Even aanknopend bij de opmerking van Oldfart, van geluid ken ik alleen de Stax (met een eigen pre-amp) en dat is een heel mooi open systeem met een fraai geluid (dat sterk doet denken aan electrostaten).

Dat is ook niet zo vreemd omdat stax koptelefoons electrostatisch zijn.

IllumSphere schreef:
Ik heb niet zo lang geleden een hoofdtelefoon gekocht en het gaat hier om de Grado RS2i. Een knap staaltje hi-fi die wat duurder is dan de gemiddelde hoofdtelefoon, maar daar wel iets voor terug geeft. Geen Denon toestanden van 1000 euro, maar eentje van 400 euro. Een amp heb je niet echt nodig bij deze koptelefoon, maar toch ben ik aan het kijken voor een tube amp. En nu de foto's!

Een mailtje gisterenavond heeft mijn droom om deze hoofdtelefoon te kunnen beluisteren doorbroken. Ik weet niet precies wat er allemaal gebeurde daar - dat werd immers nergens verteld -, maar die koptelefoon komt niet naar mij toe en ze verkopen die koptelefoon daar ook niet meer. Gelukkig krijg ik wel snel mijn geld terug, maar toch is dit een domper vanjewelste. Ah, straks maar een topic openen op head-fi om toch nog een degelijke koptelefoon aan te kunnen schaffen.

sxesven
Heb deze besteld als verjaardagscadeautje, Philips Fidelio L1. Eerste 'duurdere' koptelefoon die ik aanschaf, tot nu toe eigenlijk altijd met goedkope dingetjes gedaan maar word dat een beetje zat.

(afbeelding)

Ik heb ondertussen wat verder gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat ik oftewel de Grado SR80i of de Grado SR325is ga kopen. Beide headphones hebben hele goede scores gekregen en ik ben nu eenmaal verliefd op het merk Grado. Als ik nu nog eens de knoop kan doorhakken, dan kan ik eindelijk ook s'nachts genieten van mijn muziek.

Oldfart schreef:
Mocht je overigens willen weten hoe de GS1000i bevalt dan moet je dat aan VandeGriend vragen, die heeft er een.
Die bevalt enorm. Kan me werkelijk niet voorstellen dat er een koptelefoon bestaat die met fraaier geluid komt. Zeker nu het aantal "draaiuren" begint toe te nemen en de "Grand Statement" helemaal los komt.

Ik had hiervoor een Sennheiser HD600. Ik heb hem trouwens nog steeds. Was ik best tevreden mee maar als ik die nu nog opzet, is dat echt heel teleurstellend.

Ja het kost wat, maar met een zooi kids en een muzieksmaak die afwijkt van wat VanVanDeGriend ( mijn vrouw) leuk vindt, is met koptelefoon luisteren de meest voorkomende optie. En ik ga natuurlijk niet een fraaie installatie, tig miljoen cd's en een kutkoptelefoon hebben

Zoek een goedkope koptelefoon ( tussen 20 - 30 euro) die het geluid goed hard weergeeft. Heb nu een Philips SHP2500 maar deze is echt erg zacht. Iemand een aanbeveling? liefst geen Philips daar heb ik weinig vertrouwen meer in.
De reden dat ik er niet teveel geld aan uit wil geven is omdat ik hem gebruik met sporten, en de meeste koptelefoons binnen een jaar het wel begeven door de vochtigheid.

Het is deze geworden:

De Sony-MDR-V150

(afbeelding)

Prutding is dat. Ik heb hem ook gehad en knapte binnen enkele weken af bij het mechanisme, nieuwe voor in de plaats gekregen en die hield het enkele weken langer vol. Eerlijk gezegd vind ik die cheap-ass koptelefoons van bijvoorbeeld de Action net zo goed als de prijscategorie waarin jij ze zoekt. Op een enkeling na zit er in de prijsklasse 0-70 euro niet al te veel goeds.

Ik ben ook van mening dat als je veel muziek luistert je er goed aandoet om gelijk een goede koptelefoon aan te schaffen. Aangezien ik in mijn vrije tijd ook dj heb ik dit gemerkt. Mijn eerste hoofdtelefoon die ik had was de Stanton DJ-2000, prima ding maar daarbij knapte ook het draai/kantel mechanisme af, daarna een Technics rp-dj 1200, deze was al een stuk steviger, beter geluid, en werkt nog steeds (een maat van me gebruikt die a.t.m.), reeds heb ik een Sennheiser HD 25-II die nog weer twee stappen beter is, zowel qua geluid als bouw als vervanging van onderdelen.

ps; voor sporten kan je sowieso beter oordoppen gebruiken. Sommige koptelefoons kunnen namelijk druk veroorzaken en sluiten je te veel af van de buitenwereld. Is natuurlijk een beetje afhankelijk welke sport je beoefend, maar voor wielrenners & hardlopers is dat sowieso een no-go.

Heeft er iemand ervaring met de sennheiser HD 25-1 II?

Brecht schreef:
Heeft er iemand ervaring met de sennheiser HD 25-1 II?

ja, heb hem sinds een jaar en ben er erg tevreden over. Enig (mogelijk) nadeel is dat hij omgevingsgeluid niet volledig tegenhoudt. Als ik muziek luister terwijl de tv aanstaat dan heb ik daar bij rustige passages dus wel eens last van.

Verder zijn er nogal wat gebruikers die vinden dat deze hoofdtelefoon te strak zit, ik heb daar zelf geen last van (maar mijn vriendin bijvoorbeeld wel).

Ik ben ondertussen zo'n vier jaar trots eigenaar van een HD25. De isolatie is meer dan prima gegeven dat het geen actieve noise cancelling koptelefoon betreft. Het is dus niet zo stil als de welbekende Bose QC modellen of die grote Beats by Dr. Dre dingen maar hij isoleert beter dan vergelijkbare koptelefoons zoals de Audio Technica M50 (volgens dit http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=6&graphID[]=513&graphID[]=3411&graphID[]=2941&graphID[]=393 grafiekje, hoe lager het lijntje, hoe meer hij de betreffende frequentie tegenhoudt). Ik krijg zelf wel problemen met het comfort als ik langer dan twee uur luister, vaak is het op te lossen door simpelweg een beetje met de koptelefoon te schuiven, maar als je echt extreem veel uren achter elkaar wilt maken (vanaf meer dan vijf á zes is het voor mij niet meer te doen) kun je misschien beter kijken naar een koptelefoon die om je oor heen zit in plaats van erop.

Zijn er nog mensen hier die ervaring hebben met de Focal Spirit One? Ik heb gisteren even een aantal koptelefoons getest en deze sprak mij het meest aan. Goed geluid, zat lekker en hij blokkeert redelijk wat achtergrondgeluiden (dit idee had ik in ieder geval). Maar aangezien ik hem in de winkel uiteraard niet al te lang heb kunnen testen hier de vraag of er mensen zijn met ervaring met deze koptelefoon.

Raffael1977
Nee geen ervaring maar de prijs is redelijk hoog dus zou het prijs technisch gezien goed moeten klinken. FSO ziet er wel een beetje goedkoop uit en oogt als een echte dj hoofdtelefoon.

waar heb je de focal spirit one kunnen beluisteren? zou ik ook graag doen!

Bij de Hobo Hifi in Amsterdam.

Heeft er iemand ervaring met de Beyerdynamic DT 880? Ik heb namelijk wel interesse gekregen, alleen weet ik niet hoe het klinkt (klinisch of lekker Grado rauw) en of hij open staat voor meerdere genres.

Ik zou eens een beetje rondsnuffelen op deze site. Gewoon het merk en type koptelefoon in de zoekbalk invoeren en je vind zo enorm veel informatie (en 'deskundige' meningen/ervaringen) over apparatuur die je misschien zou willen aanschaffen.

IllumSphere schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Beyerdynamic DT 880? Ik heb namelijk wel interesse gekregen, alleen weet ik niet hoe het klinkt (klinisch of lekker Grado rauw) en of hij open staat voor meerdere genres.
Ik heb er in ieder geval veel over gelezen en een DT990 gehad, wat kort door de bocht een DT880 is met meer bass.

dit is een artikel wat je moet lezen in ieder geval: A Comparison of Beyerdynamic DT 880 32 ohm, DT 880 250 ohm, and DT 880 600 ohm Headphones Page 2 | InnerFidelity

Hier staan de verschillende versies met verschillende ohm waarden beschreven (voor hoge ohm waarden, 250 of meer moet je een enigzins krachtige versterker hebben om ze tot hun recht te laten komen. De 600 ohm versie wordt algemeen als de best klinkende DT880 beschouwd, maar is veruit de duurste en heeft eigenlijk ook een erg krachtige versterker nodig, dus die is niet zo realistisch.

Toen ik de DT990 had ging ik vaak de bass weg eq'en, gezien de midden frequenties er lichtelijk door werden overmand, voor de prijs (rond 140 euro) een sterke koptelefoon, dat wel.

Toch kwam ik toch ook nog wat bass te kort gek genoeg. Open designs kunnen echt niet snel tegen een gesloten design opboksen als het gaat om bass. Als je de mogelijkheid tot een overvloed aan bass net als ik belangrijk vindt (voor beats in electronica is het echt nodig om het vol tot hun recht te laten), zou ik dus niet voor de DT880 gaan, en zelfs niet voor de DT990, want ook al heeft die veel bass, de balans is er teveel uit in het spectrum.

Beide type hoofdtelefoons (DT880 en DT990) worden trouwens veelal als te aanwezig in de treble regionen beschouwd, de DT990 meer dan de DT880. Als je zoeen koptelefoon een tijdje hebt krijg je dus de neiging weg te gaan eq'en als je zoiets hebt en dat wordt al gauw teveel moeite en een perfecte oplossing is zelden te bereiken. Er zijn vaak wel (terugkeerbare) doe-het-zelf modificaties te vinden om de frequenties aan te passen naar smaak. Als je 'mod dt880' intypt, vindt je dat soort informatie, de meeste mensen schrikken daar voor terug. De DT880 wordt als vrij lineair beschouwd door veel mensen, als je van analytisch luisteren houdt is het geen slechte keus. Als je allergisch bent voor hoge frequenties zou ik uitkijken, maar met 30 dagen terugstuur tijd ofzoiets kun je het natuurlijk gewoon proberen. Het is een semi-open design dus je hoort wat geluid van buiten en anderen ook al gauw wat van jou muziek als je op gemiddeld volume luistert.

Volgens mij wil jij ook gaan produceren met je koptelefoon. Daarvoor is het geen slechte koptelefoon, alleen het wordt wel snel vermoeiend alsmaar die hoge frequenties te horen. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je tracks op andere systemen te hard klinken in de treble. Maar ze kunnen wel al gauw te zacht in de treble klinken over andere systemen. Kortom, ik kan aanraden te zoeken naar een koptelefoon waar minder geklaagd wordt over de treble dan de DT880, want dit is echt iets wat je op de lange termijn kan gaan tegenstaan. Ook zou ik binnen de prijsklasse een gesloten design kiezen, gezien je qua bass daarmee snel meer waar voor je geld krijgt (qua lineaire weergave tot de laagste regionen). Verder kan ik tweedehands kopen aanraden, als een koptelefoon werkt, werkt ie nog heel lang als je er gewoon voor zorgt. En als het niet bevalt kun je 'm gewoon voor dezelfde prijs weer doorverkopen (als het een beetje een bekend koptelefoontype is). Ik heb op marktplaats Sennheisers HD650/HD600 voor onder de 100 euro zien van klant verwisselen, koopjes. Zelf een Denon D2000 voor 200 euro kunnen scoren en daar nog steeds heel blij mee, ik kan 'm met eq nog verbeteren maar dit heb ik lang niet zo nodig als bij de DT990.

s_k
Een DT-770/880/990 is niet slecht, maar op de lange duur wel vermoeiend. Zeker als je 'm gebruikt voor andere dingen dan 'gewoon muziek luisteren' zou ik echt voor een koptelefoon gaan die bedoeld is voor monitoring. En dan zit je al snel bij AKG. Ik ben gek op de K501/601, maar de 121/141/240 zijn prachtige dingen voor 't geld. Ze zitten niet zo lekker als de Beyer, maar ze hebben in elk geval niet dat overheersende laag en hoog dat na een tijd zo vermoeiend wordt.
Het is wel even wennen, je eerste gedachte bij dat soort AKG's is 'wat een hoop midden!', maar na een half uurtje luisteren valt 't allemaal op z'n plek.

Nouja, vind ik dan...

Klopt, heb zelf een maand een AKG 240MKII gehad, erg mooi met veel muziek (met name klassiek), maar er ontbrak voor ritmische electronica waarbij de basfrequenties onder de 100 hz een belangrijk atmosferisch onderdeel van de muziek zijn echt gewoon véél te veel bass (voor een kritische luisteraar die de muziek wil horen zoals de artiest het bedoelt heeft). Illumsphere luistert ook naar dit soort electronica volgens mij. EQ kon dat bassprobleem totaal niet oplossen overigens, dan werd het mooie (prachtige) midden en hoog aangetast van de AKG. De AKG's bereiken hun transparante open geluid door de bass een beetje links te laten liggen, je kunt daar aan wennen en genieten van de voordelen van de AKG, ik heb het ook gedaan en er van genoten, maar wilde toch ook de lineaire bass en niet teveel kwaliteit verlies bij het mid en hoog, en heb dat ook gevonden. Het is gewoon goed zoeken, uitproberen en niet schromen een koptelefoon terug te sturen of door te verkopen. Het fijne van de AKG´s en Sennheiser HD600/650 is dat de hoge frequenties niet snel gaan irriteren zoals bij de DT´s eerder het geval is zoals s_k schrijft. Ik hou van een volle maar lineaire bass, bij de AKG's is het totaal niet lineair, onder de 80 hz. Voor monitoren kunnen AKG's goed werken, het ligt er sterk aan hoe bevredigd je wordt door de bass en hoeveel je daarmee werkt. Je kunt de bass al gauw te veel op gaan pompen als je dit niet helemaal bent. Als je dan veel met harde bassen onder de 100hz werkt staan ze te hard op andere systemen (koptelefoons met veel of normale bass en speakers met subwoofers).

s_k
Het is misschien ook een gevoeligheid, maar ik vind iets met veel laag op je kop heel onprettig en vermoeiend luisteren. Een 240 had mij zelfs al iets teveel. Moet er wel bij zeggen dat ik een heel vroege 240 had, kan best dat die laatste series anders klinken.

Allereerst, ik ben een leek op het gebied van koptelefoons. Dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Tot nu toe ben ik nooit 100% tevreden geweest over mijn koptelefoon. Heb ooit een Skull Candy gekregen voor mijn verjaardag waar de bas weinig tot niet tot zijn recht komt. Ook de meegeleverde oordopjes van mijn ipod vind ik de tonen helemaal niet goed uitgebalanceerd.

Nu heb ik me door meerdere mensen in mijn omgeving laten vertellen dat ik het beste een Sennheiser koptelefoon kan aanschaffen(?) Maar ik kan door de bomen het bos even niet meer zien. Wat kunnen jullie mij adviseren en waar moet ik op letten? Mijn budget is maximaal 150 euro.
Alvast bedankt!

De beste tip is om zelf ook wat te proberen want jij hoort pas echt wat jou bevredigd. Woorden/adviezen kun je niet goed plaatsen als je niet een paar hoofdtelefoons hebt gehoord waar je het aan kan relateren. In alleen al bijvoorbeeld de mediamarkt kun je je mp3 speler aansluiten aan veel modellen Sennheiser's en ook bijvoorbeeld de Shure 840 en een bepaald nummer luisteren (in uiterst hoge kwaliteit) dat voor jou mooi en representatief is voor de muziek die je goed uit wilt laten komen. Deze Shure kun je tweedehands voor onder de 150 euro vinden en is stevig zat en nieuw genoeg om nog lang mee te gaan. De Sennheiser's die ik eerder noemde zijn wel rijker qua detailweergave, zou ik voor jezelf testen wat je wilt en uiteindelijk goedkoop via marktplaats ofzo 'op de kop tikken'.

Verder is enigzins belangrijk, moet de koptelefoon makkelijk vervoerbaar zijn (goed opvouwbaar en stevig), geluid isoleren van binnen naar buiten en buiten naar binnen (gesloten/open/semi-open design). Als je daar een selectie in kunt maken kunnen mensen je gerichtere tiips gaan geven. Maar op head-fi rondneuzen en innerfidelity kan uiteindelijk ook zeker geen kwaad dus, maar vergeet absoluut niet zelf wat te proberen zodat je wat referentie materiaal hebt

s_k schreef:
Het is misschien ook een gevoeligheid, maar ik vind iets met veel laag op je kop heel onprettig en vermoeiend luisteren. Een 240 had mij zelfs al iets teveel. Moet er wel bij zeggen dat ik een heel vroege 240 had, kan best dat die laatste series anders klinken.
Die oude wordt vaak als beter beschouwd dan die ik had en nu te koop is ja. AKG is geloof ik overgekocht las ik eens. Bedrijf is gestagneerd volgens veel lange volgers van hun koptelefoonlijn. De AKG Q701 die nu te koop is wordt nog wel gewaardeerd qua prijs/kwaliteit verhouding, maar daar is de bass totaal niet lineair ook, dus ligt het eraan wat voor muziek je luistert (en/of hoe gevoelig je bent voor sommige frequenties). Een oude 240 is wat lastiger goedkoop aan te komen. Heb zelf trouwens een AKG K66, die qua prijs kwaliteit verhouding super is (iets van 20 of 30 euro voor betaald tweedehands).

Even lostaand. Een grappig iets wat ik gemerkt en wel wil delen over frequenties (en naderhand ook één of twee andere mensen online heb zien typen) is dat als je alleen bass frequenties wegtuned bij een koptelefoon met veel bass en veel treble, de treble frequenties ook minder hard kunnen overkomen en niet dat overbelastende hebben (bij de DT990 heb ik dit ervaren, als ik de bass wegtunede klonk het meer als wat ik lees over een DT880 waarvan de treble over het algemeen als iets minder scherp wordt beschouwd). Heeft volgens mij te maken met dat muziek gauw als onrustiger/wilder wordt waargenomen als aan beide uiteinden van het hoorbare geluidsspectrum veel aanwezigheid is van frequenties. Bij de AKG ligt de nadruk op het midden, waardoor een rustige luisterervaring wordt teweeggebracht. Maar je kunt dus ook een rustigere ervaring krijgen qua treble door een teveel aan bass weg te tunen, en dan mis je niet het detail van de treble. Je kunt natuurlijk het beste een koptelefoon kopen die je niet hoeft te tunen, maar als je kritisch bent heeft ieder koptelefoon gewoon problemen. Een gevoel van relatieve perfectie bereik je als echt kritische luisteraar pas met een ding van rond de 1000 euro (bij de Audeze LCD-2 zou ik dit bijvoorbeeld denk ik hebben), maar dan heb ik zelf toch liever 2 of meer veel goedkopere koptelefoons die bijna perfect zijn, elkaar aanvullen, met het overgehouden geld doe ik wat sociaals, dat idee.

s_k
@ Bardt1980: Sennheiser heeft slechts een paar leuke modellen, en die zitten boven je prijsrange. Tot 100 euro zijn er een paar aardige Philipsjes, Grado schijnt 't ook in die klasse goed te doen (zelf nooit gehoord) en ik ben AKG-gek, dus ik zou al snel voor een AKG K141 gaan.

Sennheiser is een beetje net zoiets als Bose en Acer. Merken die serieus goed verkopen die veel geld kosten, maar eigenlijk op een enkel geval na niet zoveel voorstellen. Marketing dus.

Punt is wel, en da's helemaal waar John Doe gelijk heeft, dat je zelf moet luisteren. Al is dat tricky met een koptelefoon vanwege het 'woah, gaaf! Veel laag!'-effect. Een koptelefoon met heel veel laag is gewoon op de lange duur best vermoeiend. Dus als je geen ervaring hebt is 't misschien slim om voor je gevoel een koptelefoon met wat minder overdreven aanwezig laag te nemen.

Wil je 'bang for the buck', de Sennheiser HD201 voor 24,95 doet het helemaal niet verkeerd. Als je niet te kritisch bent (als je 'm bijv. toch maar aan je telefoon of ipod gebruikt), is dat in de meeste gevallen meer dan goed zat.

Wat je uitlegt heeft alles te maken met resonanties en luistermoeheid. Als je gek wordt van het gedreun, word je ook moe van het scherpe hoog.
Feit is wel dat als je een equalizer/toonregeling nodig hebt, je koptelefoon (of audioset) niet goed is.

Mee eens.

Heb zelf ook een Sennheiser HD202 (zal niet veel verschillen van de 201) gehad van 25 euro die niet verkeerd was, zeker mooie prijs-kwaliteit. En een AKG K66 heb ik nog ter beschikking (ooit voor 25 euro tweedehands gekocht), die vind ik meer detail geven dan die Sennheiser die meer een krachtig geluid gaf voor een lage prijs. Beide worden erg geprezen voor hun prijs-kwaliteit verhouding online en zijn wat mij betreft verschillend, redelijk neutraal, maar gelijkwaardig. Maar bij de duurdere modellen die tegenwoordig gefabriceerd worden door AKG is echt geen lineair laag te vinden, dat zie je in frequentie diagrammen terug. Koptelefoons met teveel laag worden vaak vermoeiend op lange termijn, koptelefoons met te weinig laag worden ook gebrekkig voor veel mensen op lange termijn. Dit ben ik vaak tegengekomen op fora. Veel muziekliefhebbers waaronder ikzelf willen daarom een middenweg, een benadering van lineariteit, die Sennheiser's vaak prima kunnen bieden, toch kun je ook verder kijken dan dat merk. Grado's in die prijsklasse worden als erg gekleurd, ongebalanceerd beschouwd. Aangezien Bardt1980 schrijft gebalanceerd geluid te zoeken zou ik die niet aanraden. Dan zou ik eerder die K141 tip proberen ook al ken ik die niet. Ik geloof graag dat oude AKG modellen goed klinken, want mijn K66 maakt veel indruk op me voor de prijs. Ook nog een andere goedkope AKG gehad die ook prima beviel. Rond de 150 euro ontbreekt het alleen bij veel AKG modellen die tegenwoordig geproduceerd worden aan neutrale bass en op lange termijn voelen veel mensen dat toch een beetje als miskoop, dus net zo mee uitkijken als te bassige hoofdtelefoons.

s_k
Zou me niets verwonderen als 't kleurtje het verschil is.
Ik heb zelf een Philips SHP2000 als 'budgettelefoon', die was 9,95. Niet gek voor 9,95, maar hij zit niet echt lekker en da's wel een dikke 'maar'.

Nou is gekleurd geluid geen zonde, tenzij je erop wil afmixen, maar hoe vaak doe je dat met een koptelefoon?
Ik vrees dat je uiteindelijk zeker met koptelefoons op een smaakkwestie uit komt.
Een koptelefoon is vaak ook een soort 'referentie'. Kleuring is niet rampzalig als je 't geluid van 't ding goed kent.

Bedankt voor de tips. Ik wilde in eerste instantie online bestellen aangezien we geen goede speciaalzaak bij ons in de buurt hebben. Maar het is inderdaad toch beter om met mijn ipod naar een erkende handelaar te gaan en daar zelf het geluid te ervaren.

Ik wil sowieso geen out-of-space gevaarte op mijn hoofd hebben. Behalve het oor wil het oog natuurlijk ook wat De Sennheiser HD202 kan dan wel een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben, ik moet er natuurlijk ook nog mee over straat (maar dat is een kwestie van smaak).

Ik denk ook dat ik me minder zal gaan irriteren aan de lage tonen dan aan de hoge schelle tonen.
Dit hebben mijn bijgeleverde ipod oordopjes vooral. Maar goed, deze gebruik ik enkel en alleen tijdens het hardlopen. Dus daar kan ik nog wel mee leven.

Ik luister naar diverse soorten muziek van Hip-Hop tot Post-Rock en van Klassiek tot Metal. Vandaar dat ik een uitgebalanceerd model zoek. En ook dit is een smaakkwestie ben ik bang. Maar ik zal de K141 eens checken dan.

Bardt1980 schreef:
De Sennheiser HD202 kan dan wel een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben, ik moet er natuurlijk ook nog mee over straat (maar dat is een kwestie van smaak)
Zelf heb ik er wel een compliment over gehad, en vond 'm prima staan, ook bij anderen, maar smaak idd. Vind het zelf ook meer een bijkomstigheid eigenlijk.

Eens met s_k over verkleuring.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:52 uur

geplaatst: vandaag om 01:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.