Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2013, 20:17 uur
@Bardt1980: ik ben groot fan van de Grado SR80i en die valt mooi in jouw prijsrange. Wordt door veel hifi-sites ook als beste waar voor z'n geld beschouwd. (klik) Zie voor meer positieve reacties op die koptelefoon eerdere berichten in dit forum. John Doe heeft wel gelijk dat het geluid van de Grado niet erg clean is, eerder warm. Dat past erg goed bij de muziek die ik luister (veel jazz, klassiek en mooie popmuziek) maar ik kan me voorstellen dat als je vooral elektronische muziek luistert, dit geen ideale koptelefoon is. Daarnaast kan het een nadeel zijn dat het een open systeem is - in de trein kan je hier niet met goed fatsoen mee gaan zitten.
Maar uiteindelijk hebben voorgaande schrijvers groot gelijk: zelf gaan luisteren is altijd het beste idee...
Maar uiteindelijk hebben voorgaande schrijvers groot gelijk: zelf gaan luisteren is altijd het beste idee...
0
geplaatst: 6 maart 2013, 21:04 uur
De Grado SR80i spreekt me ook wel aan eigenlijk. Maar inderdaad wel jammer dat het een open systeem is. Ik snap sowieso nog niet helemaal wat hier het voordeel van is. Maar goed zoals ik al aangaf, ik ben een leek op dit gebied.
Maar dan de vraag, welke winkels hebben een ruim aanbod op het gebied van hoofdtelefoons?
Kan ik het beste naar een speciaalzaak gaan of toch naar Mediamarkt...of?
Ik kom zelf uit de buurt van Nijmegen.
Maar dan de vraag, welke winkels hebben een ruim aanbod op het gebied van hoofdtelefoons?
Kan ik het beste naar een speciaalzaak gaan of toch naar Mediamarkt...of?
Ik kom zelf uit de buurt van Nijmegen.
0
geplaatst: 6 maart 2013, 23:36 uur
UIterlijk boeit me geen zak, maar daarin ben ik erg extreem. Hebben jullie m'n foto gezien in het voorstel topic? I mean, come on, dat kan een koptelefoon niet erger maken.
Ook ik erger me minder aan teveel laag dan aan schel/scherp hoog, maar ik krijg na een tijdje wel koppijn van dat gedreun. Nou is dat bij mij ook echt een gevoeligheid, ik heb ook al mooie speakers (B&W DM2, Impulse 24) speakers weg moeten doen omdat ik er hoofdpijn van kreeg. En die klonken dan toch echt prima!
Open of gesloten is een keus, los van het horen van omgevingsgeluid en het niet hebben van zweetoren bij een open koptelefoon, klinkt hij ook gewoon anders. Ik houd van het geluid van een open hoofdtelefoon, het is allemaal wat ruimer en losser, minder gedrongen, maar 't betrekt je minder bij de muziek, letterlijk en figuurlijk.
Voor 'thuis in de stoel' is open prima, vind ik. En daarvoor gebruik ik 't vooral.
Voor on the move heb ik een autoradio en in een zeldzaam geval een set (best wel goeie) Sennheiser in-ear prulletjes.
De grote dozenschuivers moet je eigenlijk mijden en gaan naar de hifi-minded zaken.
De zaken waar ze dus ook betere audio verkopen, en niet alleen van die mediamarkt rommel
.
Ook ik erger me minder aan teveel laag dan aan schel/scherp hoog, maar ik krijg na een tijdje wel koppijn van dat gedreun. Nou is dat bij mij ook echt een gevoeligheid, ik heb ook al mooie speakers (B&W DM2, Impulse 24) speakers weg moeten doen omdat ik er hoofdpijn van kreeg. En die klonken dan toch echt prima!
Open of gesloten is een keus, los van het horen van omgevingsgeluid en het niet hebben van zweetoren bij een open koptelefoon, klinkt hij ook gewoon anders. Ik houd van het geluid van een open hoofdtelefoon, het is allemaal wat ruimer en losser, minder gedrongen, maar 't betrekt je minder bij de muziek, letterlijk en figuurlijk.
Voor 'thuis in de stoel' is open prima, vind ik. En daarvoor gebruik ik 't vooral.
Voor on the move heb ik een autoradio en in een zeldzaam geval een set (best wel goeie) Sennheiser in-ear prulletjes.
De grote dozenschuivers moet je eigenlijk mijden en gaan naar de hifi-minded zaken.
De zaken waar ze dus ook betere audio verkopen, en niet alleen van die mediamarkt rommel
.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 21:45 uur
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor onderweg. Voor thuis heb ik een Beyerdynamic DT 770 PRO en die bevalt me erg goed. Ik vind deze echter te lomp voor onderweg en daarnaast wil ik eigenlijk een draadloze koptelefoon voor onderweg aangezien ik altijd in gevecht ben met die kabeltjes.
Ik heb redelijk wat reviews gelezen, maar heeft iemand ervaring met een van de volgende 3 types:
- Sony MDR1-serie
- Sennheiser mm500 x
- Parrot Zik
Zo ja, wat zijn de ervaringen of welke moet ik kiezen. Indien iemand een beter voorstel voor een draadloze koptelefoon voor onderweg heeft, hoor ik het graag.
Ik heb redelijk wat reviews gelezen, maar heeft iemand ervaring met een van de volgende 3 types:
- Sony MDR1-serie
- Sennheiser mm500 x
- Parrot Zik
Zo ja, wat zijn de ervaringen of welke moet ik kiezen. Indien iemand een beter voorstel voor een draadloze koptelefoon voor onderweg heeft, hoor ik het graag.
0
Ponty Mython
geplaatst: 2 juni 2013, 22:05 uur
Sennheiser HD 205. Maar het ligt er aan waar je 'm voor wil gebruiken.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 12:28 uur
Ik ben geen fan van de HD 205, heb 'm eens geprobeerd maar vond hem nogal strak zitten. Geluid was wel ok, voor de prijs. Ik zou 'm dus in ieder geval even testen, voor aankoop.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 13:25 uur
Onder de €60,- zou ik voor een Sennheiser gaan. Die leveren altijd wel kwaliteit. Er zijn heel veel koptelefoons rond de €50 die er goed uitzien, maar die een flut geluid hebben. Met Sennheiser zit je sws goed.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 13:57 uur
Rond de 50 euri zou ik zeker even Panasonic RP-HTX7 checken. Misschien geen voor de hand liggend merk, maar ik vond ze uitstekend klinken. Krijgen ook goede recensies op bijvoorbeeld What Hifi.
0
Jav-
geplaatst: 3 juni 2013, 14:29 uur
Óf je besteedt eventjes 10-20 euro meer en je kunt jaren vooruit met de Sennheiser HD 449, bijvoorbeeld. 

0
Ponty Mython
geplaatst: 3 juni 2013, 14:47 uur
Bertus schreef:
Ik ben geen fan van de HD 205, heb 'm eens geprobeerd maar vond hem nogal strak zitten. Geluid was wel ok, voor de prijs. Ik zou 'm dus in ieder geval even testen, voor aankoop.
In het begin zit 'ie idd nogal strak, maar dat went wel. Uiteindelijk vormt de koptelefoon zich naar je hoofd. Qua geluid heeft deze koptelefoon een goede balans.
tsjong schreef:
Onder de €60,- zou ik voor een Sennheiser gaan. Die leveren altijd wel kwaliteit. Er zijn heel veel koptelefoons rond de €50 die er goed uitzien, maar die een flut geluid hebben. Met Sennheiser zit je sws goed.
Niet alle Sennheisers hebben een goed geluid. Ik heb naast mijn HD 205 nog een HD 415, maar deze is redelijk dof vergeleken met de eerste en er zit veel te veel bas in.
0
Ziegler
geplaatst: 3 juni 2013, 14:52 uur
Bertus schreef:
Rond de 50 euri zou ik zeker even Panasonic RP-HTX7 checken. Misschien geen voor de hand liggend merk, maar ik vond ze uitstekend klinken. Krijgen ook goede recensies op bijvoorbeeld What Hifi.
Iedereen krijgt een goede recensie op what hifi!
0
geplaatst: 3 juni 2013, 15:31 uur
Daar zeg je zo wat 
Wat mij betreft gaat er uiteindelijk niets boven m'n eigen gehoor, en ik vond die Panasonic prima klinken voor z'n geld. Maar hij haalt het natuurlijk bij lange na niet bij m'n Grado SR80i
Bottom line en wat mij betreft enige echt zinnige tip: ga naar een goed gesoorteerde winkel (in de prijsklasse rond 50 euro kan dat prima Mediamarkt/Saturn zijn) en ga een uurtje goed luisteren. Iedere koptelefoon heeft z'n eigen voor- en nadelen, wat de één fijn vindt, vindt een ander verschrikkelijk...

Wat mij betreft gaat er uiteindelijk niets boven m'n eigen gehoor, en ik vond die Panasonic prima klinken voor z'n geld. Maar hij haalt het natuurlijk bij lange na niet bij m'n Grado SR80i

Bottom line en wat mij betreft enige echt zinnige tip: ga naar een goed gesoorteerde winkel (in de prijsklasse rond 50 euro kan dat prima Mediamarkt/Saturn zijn) en ga een uurtje goed luisteren. Iedere koptelefoon heeft z'n eigen voor- en nadelen, wat de één fijn vindt, vindt een ander verschrikkelijk...
0
geplaatst: 9 juni 2013, 16:15 uur
Na lang wikken en wegen de Sennheiser mm-500-x gekocht, maar meteen weer retour gestuurd. De blue-tooth pairing met mijn htc one X was dramatisch (wanneer of de telefoon of de koptelefoon bewoog viel de verbinding kort weg). Daarnaast was het geluid niet van dermate goede kwaliteit dat het die prijs rechtvaardigt.
Oftewel op zoek naar een andere koptelefoon. Hef liefst heb ik nog steeds een draadloze (iemand ervaringen met de Parrot Zik?) en anders zat ik te denken aan de Philips Fidelio L1 (met draad welliswaar).
Oftewel op zoek naar een andere koptelefoon. Hef liefst heb ik nog steeds een draadloze (iemand ervaringen met de Parrot Zik?) en anders zat ik te denken aan de Philips Fidelio L1 (met draad welliswaar).
0
Jav-
geplaatst: 9 juni 2013, 16:28 uur
Voor simpele maar prima headphones rond de 60-80 euro zou ik gaan voor de Sennheiser HD 449. Hij is niet draadloos, maar je krijgt er wel een opbergzak bij waar hij mooi inpast en het geluid is uitstekend in die prijsklasse. Had je die al bekeken?
0
geplaatst: 9 juni 2013, 17:22 uur
@Jav, ik wil een iets hoogwaardigere koptelefoon alhoewel die Sennheiser zeker een goed geluid geeft. Aangezien ik die koptelefoon voornamelijk wil gebruiken voor als ik onderweg ben zou een draadloze mijn voorkeur hebben 

0
geplaatst: 5 juli 2013, 14:14 uur
Iemand interesse in een Bose AE2i?

Uitstekende mid-range koptelefoon, maar ik ben weer toe aan een niveautje hoger.
Verkeerd nog in uitstekende staat.
Winkelwaarde 185 euro, maar voor een goed bod van jou.
Uitstekende mid-range koptelefoon, maar ik ben weer toe aan een niveautje hoger.
Verkeerd nog in uitstekende staat.
Winkelwaarde 185 euro, maar voor een goed bod van jou.
0
geplaatst: 5 juli 2013, 19:46 uur
Ha die heb ik ook, toevallig heb ik m nu ook op. Een echte aanrader, na 3 jaar is hij nog zo goed als nieuw. Bose levert echt kwaliteit.
0
geplaatst: 12 juli 2013, 11:38 uur
Bertus schreef:

dat heb ik nu eindelijk gedaan en ik heb voor 63 euro een senheiser hd439 gekocht. ik vind hem lekker zitten en hij levert goed geluid(quote)
Daar zeg je zo wat 

0
Fedde
geplaatst: 12 juli 2013, 14:41 uur

Bij Saturn gekocht. Peaq is een huismerk van Mediamarkt/Saturn.
Verrassend goede koptelefoon voor neutraal goed geluid, dus geen DJ-basgeluid. Voor mij wel belangrijk want ik luister er ook klassiek en hoorspelen op. Gesloten systeem. Zit door de grote oorschelpen erg lekker en is met de dubbele band uitstekend verstelbaar. Goedkleurige steker met adapter voor 6,3 mm, ook goudkleurig.
Leuk ding, ziet er duurder uit dan ie is en voor mij een prima geluid, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Zijn er anderen die ervaring hebben met de Peaq?
0
geplaatst: 12 juli 2013, 16:29 uur
yvar_wolfmother schreef:
dat heb ik nu eindelijk gedaan en ik heb voor 63 euro een senheiser hd439 gekocht. ik vind hem lekker zitten en hij levert goed geluid
dat heb ik nu eindelijk gedaan en ik heb voor 63 euro een senheiser hd439 gekocht. ik vind hem lekker zitten en hij levert goed geluid

0
geplaatst: 6 augustus 2013, 06:41 uur
2 adviezen:
- een koptelefoon moet lekker zitten, of je onderweg bent of thuis is wel belangrijk. Maar het moet comfortabel zijn.
- luisteren, jouw oren zijn de beste referentie. Wel naar jouw muziek kuisteren natuurlijk. Dit geldt natuurlijk voor alle muziekapperatuur. Wanneer je naarj de goede hifishop gaat. Heb je voldoende tijd en rust. Bij de MM kan ook, maar je hebt (te)veel keuze en dat luisteren weet ik niet of het kan? Maar je kan beter een keuze uit 5 hoofdtelefoons maken dan uit stuk of 25.
- een koptelefoon moet lekker zitten, of je onderweg bent of thuis is wel belangrijk. Maar het moet comfortabel zijn.
- luisteren, jouw oren zijn de beste referentie. Wel naar jouw muziek kuisteren natuurlijk. Dit geldt natuurlijk voor alle muziekapperatuur. Wanneer je naarj de goede hifishop gaat. Heb je voldoende tijd en rust. Bij de MM kan ook, maar je hebt (te)veel keuze en dat luisteren weet ik niet of het kan? Maar je kan beter een keuze uit 5 hoofdtelefoons maken dan uit stuk of 25.
0
geplaatst: 12 augustus 2013, 23:28 uur
Ik heb voor het eerst in mijn leven écht geld uitgegeven voor een koptelefoon.
Redenen zijn vrij simpel:
1. Muziek luisteren is mijn grootste hobby
2. Verschillende voorkeuren in het huis op audio(-visueel) vlak.
Voorwaarden waren verder:
1. geschikt voor mobiel apparaat (kort koord, compact en niet teveel ohm)
2. over-ear met zacht kussens in verband met bril
3. niet teveel 'opblazen' van de muziek met bijvoorbeeld Dre-Beatsachtige bassen
4. mogelijkheid tot het vervangen van elementen, zoals kabel, kussens
5.Geluidsafsluitend voor de buitenwereld zodat de buitenwereld er geen last van heeft maar ik ook niet van diezelfd buitenwereld.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Sennheiser Momentum. Schrik niet, 270 euro, maar dan heb je ook wat.
Aardige review:
Sennheiser Momentum review from the experts at whathifi.com

3. niet teveel 'opblazen' van de muziek met bijvoorbeeld Dre-Beatsachtige bassen
5.Geluidsafsluitend voor de buitenwereld zodat de buitenwereld er geen last van heeft maar ik ook niet van diezelfd buitenwereld.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Sennheiser Momentum. Schrik niet, 270 euro, maar dan heb je ook wat.
Aardige review:

0
geplaatst: 7 september 2013, 22:41 uur
Prima koptelefoon idd. Heb 'm ook gekocht als vervanger van mijn 8-jaar oude Sennheiser HD-25.
Lekker muzikaal ding. Qua beleving leuker dan de HD650 of beyer DT880, die ik nu amper meer gebruik
Lekker muzikaal ding. Qua beleving leuker dan de HD650 of beyer DT880, die ik nu amper meer gebruik

Chronos85 schreef:
Aardige review:
(afbeelding)
Aardige review:
(afbeelding)
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 18:17 uur
Tot voor kort was de Sony MDR-E819V mijn heiligdom. Oortjes van 15 euro met kwalitatief echt een prima sound. Nu zijn deze uit de running gehaald en zoek ik oortjes tot vijftig euro waarvan ik zeker weet dat ze de moeite waard zijn. In-ear word ik helaas zwaar onpasselijk van en dan ga ik gillen, een koptelefoon zie ik gewoon niet zo zitten. Mocht iemand een suggestie hebben... graag!
0
Cured
geplaatst: 13 januari 2014, 14:29 uur
Laatste tijd hoor ik door de muziek de CD-speler 'draaien' als storing op mijn Philips draadloze koptelefoon; iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
0
Jav-
geplaatst: 14 januari 2014, 13:54 uur
Heeft iemand hier ervaringen met de Sennheiser HD 500 series? Ik gebruik nu de Sennheiser HD 449 (de duurste uit de HD 400 series), maar overweeg om op den duur over te gaan op een iets duurder model. Ik hoor graag jullie bevindingen. 

0
geplaatst: 14 januari 2014, 14:54 uur
Ik heb de 595, bevalt me al jaren prima. Mooi in het hoog en genoeg bass, wat mij betreft een aanrader.
* denotes required fields.