MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
eazyfan
Social_Mask schreef:
Sorry Eazy, deze ken je al, maar des te meer tijd je kunt besteden aan het Jazz album van de week
Haha , ik dacht bij mezelf: wat heeft hij nu weer in die Spoiler gezet? dan opeens gaat het nog over mij, toevallig .

Ik vind het érg positief dat je dit album gekozen hebt, ik hoop dat we dit album daardoor door de 20 stemmen krijgen en hiermee de Soul-toplijst in wat het zeker en vast verdient, ik heb het album 5* gegeven Ongelooflijke aanrader Je kon geen beter album gekozen hebben.

Enjoy.

Mooie keuze Social_Mask. Komt helemaal goed!

KSPR
als iemand me een pindakaas-linkje kan sturen.....

Daarvoor moet je via PM bij Social_Mask zijn..

Wie o wie is de volgende!!!

Hopelijk ís er een volgende..

Als er vandaag niks geplaatst wordt dan doe ik morgen een nieuwe. Dus misschien moeten we nog even geduld hebben.

Zo te merken is er niet iemand aangewezen, daarom zal ik even invallen en voor volgende week een nieuwe aanwijzen die er eentje mag plaatsen.

(afbeelding)

Bettye LaVette - The Scene of the Crime

Bettye's carriére is laat begonnen na een aantal mislukte platen. Na het fantastische I've Got My Own Hell to Raise kwam Bettye dit jaar met deze fantastische bluesachtige plaat.

Enjoy!

sq

2 zielen één gedachte! Had ik vanmiddag gezien dat er nog een album werd gezocht, toen dacht ik: als er vanavond laat (= nu, ik ben net weer ingelogd) nog niks staat ga ik zelf wat voorstellen omdat ik daar zo´n ontzettend goed idee voor heb. DIT ALBUM namelijk. Pas ontdekt, had ik het vorig week meteen maar genomineerd als soulabum van dit jaar voor de MuMe awards. En omdat er nog maar 3 stemmen stonden is het een perfect album voor dit topic. Dat er maar velen mogen meedoen deze week.

Dat wordt dan tijd voor een recensie van onze kant sq

Social_Mask
Reijersen schreef:
Als er vandaag niks geplaatst wordt dan doe ik morgen een nieuwe. Dus misschien moeten we nog even geduld hebben.

Schaam, schaam, schaam...Ja, het spijt me. Ik was de afgelopen dagen erg druk. Maar er is ook goed nieuws: nu doen er 3 zielen mee

We zoeken nog wel wat meer deelnemers!

handsome_devil
Tja, wie zit er nou op te wachten elke week een soulalbum te horen

eazyfan
Ik ook, maar Reijersen neem je het me kwalijk als ik deze over sla? We kennen al mijn mening over vrouwelijke moderne Soul, maar om het goed te maken ga ik luisteren naar die andere tip die je me gaf .

Jornaquin
handsome_devil schreef:
Tja, wie zit er nou op te wachten elke week een soulalbum te horen

Ik

Mooi zo !

eazyfan schreef:
Ik ook, maar Reijersen neem je het me kwalijk als ik deze over sla? We kennen al mijn mening over vrouwelijke moderne Soul, maar om het goed te maken ga ik luisteren naar die andere tip die je me gaf .

Dit is geen doorsnee "vrouwelijke moderne Soul"..
(Corey/Joy Denalane-shit voor jou )

eazyfan schreef:

Probeer het toch maar wel eazy. Het is heel erg bluesy en deze vrouw is al wat ouder en zit al jaren in de muziekbusiness (niet altijd even succesvol)

Jornaquin
Lizzy89 schreef:
Mooi zo !

eazyfan
@ Lizzy
Ja sorry dat jouw soort Soul mij nu niet ligt, kan ik niet aan doen. Meestal liggen alle subgenres me wel in een genre dat ik graag heb, dit nu niet. Ik ga mijn best doen wat dit album betreft maar ik vrees er voor.

@ Reijersen
Dat is Aretha Franklin ook en haar vind ik in veel gevallen ook niks aan.

eazyfan schreef:
@ Lizzy
Ja sorry dat jouw soort Soul mij nu niet ligt, kan ik niet aan doen. Meestal liggen alle subgenres me wel in een genre dat ik graag heb, dit nu niet. Ik ga mijn best doen wat dit album betreft maar ik vrees er voor.

Ik bedoelde het helemaal niet verwijtend ! En "sorry" is hier niet op zn plaats..
Het was gewoon ter informatie

eazyfan
Sorry is bij mij meestal bedoeld als een beleefde 'excuseer me' Maar ik ga het album deze vakantie zeker eens uitproberen, bedankt voor al de steun en als het weer zo'n "marteling" voor me wordt dan was het deze keer maar 40min lang met jullie steun als nagel van de kist .

Ik snap persoonlijk ook niet waarom ik het niet kan vinden met vrouwelijke Soul, in HipHop vond/vind ik vrouwelijke RnB-refreinen altijd fantastisch.

Misschien verbaast het je Eazyfan. Als je het niet probeert kom je misschien nooit aan goede vrouwelijke soul

|Joël|
Ik wil me even excuseren dat ik zo weinig van me laat horen in dit topic. Ik heb besloten hier mee te stoppen, omdat ik nog zoveel albums heb die ik graag wil luisteren en dit er dan ook elke week bij komt... dan weet ik het nooit allemaal meer weg te luisteren in de komende jaren
Als ik mijn cd verzameling eindelijk eens helemaal heb beluisterd, of op zijn minst een groot deel ervan, dan horen jullie misschien weer van me in dit topic
Allemaal veel plezier met het luisteren van de soul albums.

Kijk, voor dat soort Hathaway-schijfjes schuif ik graag in dit topic aan. Lekker album, inmiddels beoordeeld..

Heb ik nog tijd om me op Bettye Lavette te storten, waarvan ik op Crossing Border 2006 een geweldig optreden zag?

lebowski schreef:

Heb ik nog tijd om me op Bettye Lavette te storten, waarvan ik op Crossing Border 2006 een geweldig optreden zag?

Natuurlijk heb je dat!

Geen vrouwelijk vocalisten meer voor Eazyfan.

eazyfan
eazyfan schreef:
Ik heb het geprobeerd.
Reijersen schreef:
Geen vrouwelijk vocalisten meer voor Eazyfan.

Ik stel voor een algemene ban in keuze wat hen betreft in deze topic?

Nee nee, Aretha en Alicia vind ik bv. wel erg leuk in veel gevallen, maar dit album stak zowat tegen op alle vlakken, muzikaal deed het me niks, haar teksten/onderwerpen zijn goed maar o zó op een verkeerde manier gezongen vind ik. Vooral dat stoorde me, haar zangstijl, de productie redde het album ergens nog van een 1*, zoals ik zei waren de teksten/onderwerpen geslaagd, vooral de onderwerpen, maar hoe ze het bracht (tekstueel dan) : veel te direct, niet subtiel, het klinkt echt meer als klaagzang dan als Soul vind ik. Zo dat was het voor deze week, ik wacht vol spanning en hoop af tot Zondag, dat er maar eens een mooie verrassing uit de topic komt .

Excuses dat ik zo weinig van me laat horen op dit forum. Ik heb net even het pindakaaslinkje van het album van Donny geopend (ty Social). Een beetje laat maar het begin klint iig veelbelovend. Ik hoop dat ik ook een keer een album mag voordragen. En eigenlijk had ik een vrouwelijke vocalist in gedachte . Kan ik ergens nog het album van Bettye LaVette krijgen?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:15 uur

geplaatst: vandaag om 03:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.