MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Inzpired schreef:
Kan ik ergens nog het album van Bettye LaVette krijgen?

idem

tondeman
Hier ook

eazyfan
Reijersen waar blijf je? Drukte hier (Ik ben de link kwijt sorry).

PS/ Je bent verlost van je werk , ik Pmde de mensen al.

raffael77
In een cd winkel is Bettye te krijgen lol

raffael77 schreef:
In een cd winkel is Bettye te krijgen lol

Ik ben op weg. Fantastische plaat

Heeft iedereen de link nou wel al of niet? (ach ik stuur 'm nog een keer)

raffael77
Ik ben zelf niet zo gek van Bettye Lavette.

Haar oude werk vind ik wel leuk maar om eerlijk te zijn vind ik die Comebacks van al die oude zangers en zangeressen niet echt leuk.

Sorry.

raffael77 schreef:
Ik ben zelf niet zo gek van Bettye Lavette.

Haar oude werk vind ik wel leuk maar om eerlijk te zijn vind ik die Comebacks van al die oude zangers en zangeressen niet echt leuk.

Sorry.

Om het nou een comeback te noemen, nee. Bettye's albums kwamen in haar begintijd niet zo van de grond. Dat lukte eigenlijk pas echt met Í've Got My Own Hell to Raise.

tondeman
Als het nieuwe soul album van de week zou ik graag deze inbrengen. Ik heb dat zelf altijd een mooi en bovenal een uniek album gevonden. Als je het vergelijkt met wat toen gangbaar was binnen de soul is dit best wel smooth en uitgeplozen, maar het wordt erg goed gebracht en is nergens klef ofzo (tenminste... ik vind van niet).
En hoewel misschien niet iedereen hem even goed zal vinden, vind ik toch dat hij meer verdient dan de 2 stemmen die het nu heeft. (dus vandaar)

Nou ja, mocht iemand interesse hebben hij staat op rapidshare, pm me maar voor een linkje.

Prachtkeuze tondeman!

kArIzMa_TuRk
Inderdaad. Lijkt mij ook een goede keuze.

sq
Leuk. Ik vind hem vaak wel goed maar ken eigenlijk alleen losse nummers.

Dit wordt een erg leuk topic langzamerhand, kom erachter dat deze muziek toch wat vaker door Huize Lebowski moet schallen. Heb weer een paar fijne (her)ontdekkingen gedaan, met Hathaway en LaVette als voorlopige hoogtepunten.

Ik heb het gevoel dat er nog weinig mensen aan begonnen zijn.

eazyfan
Ik heb de tijd niet echt gehad, ik haal het wel weer op hoor. Alleen nu nog niet, sorry.

sq
Wel een keer gehoord, maar t gaat niet helemaal vanzelf. Heb dit jaar ook al heel wat zelf nieuw gekocht en dat scheelt natuurlijk ook. Maar dat ik het niet meteen verslind moge verraden dat ik er tot nu toe niet kapot van ben. Kwalitatief redelijk, echte goede begin 70´s sound, maar geen meeslepende composities. En ietsje te zoet ook. Maar het is nog te vroeg voor een definitief oordeel. Zeker alle tracks nog niet goed gehoord.

Ik heb al wel vast weer een soulabum klaarstaan voor als ik weer aan de beurt ben. Dit keer een echte klassieker, vernieuwend, trendsettend en alles wat je maar wilt - en pas 2 stemmen.

Leuk album, maar ik vind Smokey beter met The Miracles, 'Baby That's Backatcha' uitgezonderd, wat een wereldnummer!

sq
Inmiddels een reactie geplaats bij t album. Ik ben het wel eens met zinulzki, maar had hoop op beter.

Nog geen posts gezien van het grappige toeval dat zowel het soulalbum als het jazzalbum van de week over storm gaat.

Ik heb uiteindelijk toch nog tijd gevonden om het album te beluisteren en een (voorlopige?) beoordeling te geven..

eazyfan
Wie kiest hem voor vandaag en dus deze week? Ben benieuwd!

Ik hoop van harte dat er een volgende aangewezen is door Tondeman.

Als mij gevraagd wordt - en dat wordt me - een soulalbum van de week te kiezen dan kan dat wat mij betreft maar één album zijn. Het staat al sinds ik op MuMe ben in mijn Top 10 en heeft alles wat ik in een soulalbum zoek: prachtige teksten, een schitterende stem en een ongepolijste - regelmatig tegen de jazz aanhangende - uitvoering.

Liefhebbers kunnen mij pm-en. Ga er eens lekker voor zitten!

sq
Ja, goed album. Ik hoorde t reeds eerder, vanwege ook lebowski´s aanmoedigingen.

Doet er hier nog iemand mee?

eazyfan
Ik .

Moi aussi !

mmm, magere score helaas, slechts één post en één stem bij Roberta Flack. Inmiddels het stokje doorgegeven.

sq
Komt nog een verhaaltje van mij ook, maar ik wil m eerst nog een keer horen.

eazyfan
Eigenlijk maar vréémd dat dit in een categorie staat waar ook HipHoptopics staan Viel me eerder niet op omdat ik hier altijd kijk via 'Mijn Updates', maar nu viel het me op voor de eerste keer Een zonde want de 2 liggen toch wat ver van elkaar.

eazyfan
Hoe zit het voor morgen? Ik ben benieuwd en wacht vol spanning af.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:17 uur

geplaatst: vandaag om 05:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.