Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2008, 18:53 uur
0
eazyfan
geplaatst: 4 januari 2008, 19:50 uur
Reijersen waar blijf je? Drukte hier
(Ik ben de link kwijt sorry).
PS/ Je bent verlost van je werk , ik Pmde de mensen al.
(Ik ben de link kwijt sorry).PS/ Je bent verlost van je werk , ik Pmde de mensen al.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 12:59 uur
0
geplaatst: 5 januari 2008, 13:36 uur
Heeft iedereen de link nou wel al of niet? (ach ik stuur 'm nog een keer)
0
raffael77
geplaatst: 5 januari 2008, 13:59 uur
Ik ben zelf niet zo gek van Bettye Lavette.
Haar oude werk vind ik wel leuk maar om eerlijk te zijn vind ik die Comebacks van al die oude zangers en zangeressen niet echt leuk.
Sorry.
Haar oude werk vind ik wel leuk maar om eerlijk te zijn vind ik die Comebacks van al die oude zangers en zangeressen niet echt leuk.
Sorry.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 14:34 uur
raffael77 schreef:
Sorry.
Sorry.
Om het nou een comeback te noemen, nee. Bettye's albums kwamen in haar begintijd niet zo van de grond. Dat lukte eigenlijk pas echt met Í've Got My Own Hell to Raise.
0
tondeman
geplaatst: 6 januari 2008, 02:15 uur
Als het nieuwe soul album van de week zou ik graag deze inbrengen. Ik heb dat zelf altijd een mooi en bovenal een uniek album gevonden. Als je het vergelijkt met wat toen gangbaar was binnen de soul is dit best wel smooth en uitgeplozen, maar het wordt erg goed gebracht en is nergens klef ofzo (tenminste... ik vind van niet).
En hoewel misschien niet iedereen hem even goed zal vinden, vind ik toch dat hij meer verdient dan de 2 stemmen die het nu heeft. (dus vandaar)
Nou ja, mocht iemand interesse hebben hij staat op rapidshare, pm me maar voor een linkje.
En hoewel misschien niet iedereen hem even goed zal vinden, vind ik toch dat hij meer verdient dan de 2 stemmen die het nu heeft. (dus vandaar)
Nou ja, mocht iemand interesse hebben hij staat op rapidshare, pm me maar voor een linkje.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 20:55 uur
Leuk. Ik vind hem vaak wel goed maar ken eigenlijk alleen losse nummers.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 21:17 uur
Dit wordt een erg leuk topic langzamerhand, kom erachter dat deze muziek toch wat vaker door Huize Lebowski moet schallen. Heb weer een paar fijne (her)ontdekkingen gedaan, met Hathaway en LaVette als voorlopige hoogtepunten.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 17:22 uur
Ik heb het gevoel dat er nog weinig mensen aan begonnen zijn.
0
eazyfan
geplaatst: 9 januari 2008, 18:59 uur
Ik heb de tijd niet echt gehad, ik haal het wel weer op hoor. Alleen nu nog niet, sorry.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:04 uur
Wel een keer gehoord, maar t gaat niet helemaal vanzelf. Heb dit jaar ook al heel wat zelf nieuw gekocht en dat scheelt natuurlijk ook. Maar dat ik het niet meteen verslind moge verraden dat ik er tot nu toe niet kapot van ben. Kwalitatief redelijk, echte goede begin 70´s sound, maar geen meeslepende composities. En ietsje te zoet ook. Maar het is nog te vroeg voor een definitief oordeel. Zeker alle tracks nog niet goed gehoord.
Ik heb al wel vast weer een soulabum klaarstaan voor als ik weer aan de beurt ben. Dit keer een echte klassieker, vernieuwend, trendsettend en alles wat je maar wilt - en pas 2 stemmen.
Ik heb al wel vast weer een soulabum klaarstaan voor als ik weer aan de beurt ben. Dit keer een echte klassieker, vernieuwend, trendsettend en alles wat je maar wilt - en pas 2 stemmen.

0
geplaatst: 11 januari 2008, 11:31 uur
Leuk album, maar ik vind Smokey beter met The Miracles, 'Baby That's Backatcha' uitgezonderd, wat een wereldnummer!
0
geplaatst: 11 januari 2008, 19:21 uur
Inmiddels een reactie geplaats bij t album. Ik ben het wel eens met zinulzki, maar had hoop op beter.
Nog geen posts gezien van het grappige toeval dat zowel het soulalbum als het jazzalbum van de week over storm gaat.
Nog geen posts gezien van het grappige toeval dat zowel het soulalbum als het jazzalbum van de week over storm gaat.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 22:21 uur
Ik heb uiteindelijk toch nog tijd gevonden om het album te beluisteren en een (voorlopige?) beoordeling te geven..
0
eazyfan
geplaatst: 13 januari 2008, 11:10 uur
Wie kiest hem voor vandaag en dus deze week?
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
0
geplaatst: 13 januari 2008, 14:45 uur
Ik hoop van harte dat er een volgende aangewezen is door Tondeman.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 15:01 uur
Als mij gevraagd wordt - en dat wordt me - een soulalbum van de week te kiezen dan kan dat wat mij betreft maar één album zijn. Het staat al sinds ik op MuMe ben in mijn Top 10 en heeft alles wat ik in een soulalbum zoek: prachtige teksten, een schitterende stem en een ongepolijste - regelmatig tegen de jazz aanhangende - uitvoering.
Liefhebbers kunnen mij pm-en. Ga er eens lekker voor zitten!
Liefhebbers kunnen mij pm-en. Ga er eens lekker voor zitten!
0
geplaatst: 13 januari 2008, 16:38 uur
Ja, goed album. Ik hoorde t reeds eerder, vanwege ook lebowski´s aanmoedigingen.
0
geplaatst: 17 januari 2008, 20:06 uur
mmm, magere score helaas, slechts één post en één stem bij Roberta Flack. Inmiddels het stokje doorgegeven.
0
geplaatst: 17 januari 2008, 20:32 uur
Komt nog een verhaaltje van mij ook, maar ik wil m eerst nog een keer horen.
0
eazyfan
geplaatst: 18 januari 2008, 17:27 uur
Eigenlijk maar vréémd dat dit in een categorie staat waar ook HipHoptopics staan
Viel me eerder niet op omdat ik hier altijd kijk via 'Mijn Updates', maar nu viel het me op voor de eerste keer
Een zonde want de 2 liggen toch wat ver van elkaar.
Viel me eerder niet op omdat ik hier altijd kijk via 'Mijn Updates', maar nu viel het me op voor de eerste keer
Een zonde want de 2 liggen toch wat ver van elkaar.
0
eazyfan
geplaatst: 19 januari 2008, 15:19 uur
Hoe zit het voor morgen?
Ik ben benieuwd en wacht vol spanning af.
Ik ben benieuwd en wacht vol spanning af.* denotes required fields.