Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 januari 2008, 14:19 uur
Ik heb van lebowski de eer gekregen om voor deze week een nieuw album uit te kiezen.
Ik heb er even over nagedacht en ik heb besloten dat het een album van 'the one and only' Aretha Flanklin(!) wordt. De meeste mensen die aan dit topic meedoen hebben niet gestemd op de volgende albumklassieker:

Aretha Franklin - I Never Loved A Man The Way I Love You!
Bij deze wil ik jullie dus (voor het eerst
) wat goeds gunnen. Persoonlijk vind ik dit album absoluut het luisteren waard. Ik hoop dat jullie daar niet anders over gaan denken. Succes!
Ik heb er even over nagedacht en ik heb besloten dat het een album van 'the one and only' Aretha Flanklin(!) wordt. De meeste mensen die aan dit topic meedoen hebben niet gestemd op de volgende albumklassieker:

Aretha Franklin - I Never Loved A Man The Way I Love You!
Bij deze wil ik jullie dus (voor het eerst
) wat goeds gunnen. Persoonlijk vind ik dit album absoluut het luisteren waard. Ik hoop dat jullie daar niet anders over gaan denken. Succes!
0
eazyfan
geplaatst: 20 januari 2008, 14:35 uur
Je zit over de 20 stemmen hiermee dusja sorry... Heb je geen andere?
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 januari 2008, 15:03 uur
Oh, dat wist ik niet.
Wel jammer, want niemand hier heeft op dat album gestemd.
De volgende album heeft maar liefst 11 stemmen, dus bied ik jullie aan:

Willie Hightower - Willie Hightower!
Dit album heb ik dankzij 'the one and only' Reijersen ontdekt. Hij doet hier, bij deze, dus niet mee. Het is een prachtig album. Een album dat geslaagd is in de genre Soul.
Succes!
Wel jammer, want niemand hier heeft op dat album gestemd.
De volgende album heeft maar liefst 11 stemmen, dus bied ik jullie aan:

Willie Hightower - Willie Hightower!
Dit album heb ik dankzij 'the one and only' Reijersen ontdekt. Hij doet hier, bij deze, dus niet mee. Het is een prachtig album. Een album dat geslaagd is in de genre Soul.
Succes!
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:33 uur
Leuk album, maar heeft al best wat stemmen van de deelnemers. We shall see.
0
geplaatst: 20 januari 2008, 16:46 uur
Stond bij mij al een tijdje in de tiplijst. Een welkome keuze!
0
eazyfan
geplaatst: 20 januari 2008, 20:34 uur
Deze heb ik ook eens gekregen van die Reijersen
(a.k.a. Soulservice), nogmaals excuses aan K-turk, ik wou niet moeilijk doen maar ergens moeten we ons wel aan de regels houden.
(a.k.a. Soulservice), nogmaals excuses aan K-turk, ik wou niet moeilijk doen maar ergens moeten we ons wel aan de regels houden.
0
eazyfan
geplaatst: 26 januari 2008, 20:13 uur
Ik heb net de mijne gepost (ofja Lizzy89 deed dat voor me)
Sorry dat het zó laat komt, heb het druk met véél muziek deze tijd. Wat komt er morgen van wie?
Ik ben benieuwd. Ik had een tijdje geen zin in Soul, maar Al Green, Marvin Gaye en vóóral James Brown hebben er voor gezorgd dat dit prachtgenre weer wat meer in de playlist vliegt. Ik ben benieuwd naar morgen. Willie was geslaagd, (4*).
Sorry dat het zó laat komt, heb het druk met véél muziek deze tijd. Wat komt er morgen van wie?
Ik ben benieuwd. Ik had een tijdje geen zin in Soul, maar Al Green, Marvin Gaye en vóóral James Brown hebben er voor gezorgd dat dit prachtgenre weer wat meer in de playlist vliegt. Ik ben benieuwd naar morgen. Willie was geslaagd, (4*).
0
geplaatst: 27 januari 2008, 10:36 uur
Soulalbum vd week is geworden:

Millie Jackson - Caught Up (1974)
Een album dat in meerdere opzichten de soul/R&B/zwarte muziek heeft beinvloed.
Millie had vaak weinig eigen nummers, en scoorde vaak de grootste hits met covers van nummers die nauwelijks soulstatus hadden. Maar als zij ze zingt wordt het soul, krijgen de teksten een andere betekenis. .. Millie verwierf daarnaast de nodige faam vanwege haar directe, schunnige en emancipatoire teksten vooral in live-optredens. Nummers werden aan elkaar gepraat en zij noemde die toen ook al ´raps´. Als een soort ruige Oprah Winfrey was zij heldin en spreekbuis en van veel zwarte Amerikaanse vrouwen.
Ik ben aan deze naam gekomen destijds door een wervende recensie in Muziekkrant OOR. Niet de eerste plaats om soultips op te doen, maar ik vond het toch wel een luisterbeurt waard en ik kocht toen ´For Men Only´, dat pas was verschenen. ´Caught Up´, van een paar jaar eerder, is echter haar definitieve doorbraak geweest en wordt nog steeds wel gezien als het beste album, en als gezegd een essentieel soulalbum. Het is tegenwoordig op CD verkrijgbaar, samen met ´Still Caught Up´, de opvolger van deze.

Millie Jackson - Caught Up (1974)
Een album dat in meerdere opzichten de soul/R&B/zwarte muziek heeft beinvloed.
Millie had vaak weinig eigen nummers, en scoorde vaak de grootste hits met covers van nummers die nauwelijks soulstatus hadden. Maar als zij ze zingt wordt het soul, krijgen de teksten een andere betekenis. .. Millie verwierf daarnaast de nodige faam vanwege haar directe, schunnige en emancipatoire teksten vooral in live-optredens. Nummers werden aan elkaar gepraat en zij noemde die toen ook al ´raps´. Als een soort ruige Oprah Winfrey was zij heldin en spreekbuis en van veel zwarte Amerikaanse vrouwen.
Ik ben aan deze naam gekomen destijds door een wervende recensie in Muziekkrant OOR. Niet de eerste plaats om soultips op te doen, maar ik vond het toch wel een luisterbeurt waard en ik kocht toen ´For Men Only´, dat pas was verschenen. ´Caught Up´, van een paar jaar eerder, is echter haar definitieve doorbraak geweest en wordt nog steeds wel gezien als het beste album, en als gezegd een essentieel soulalbum. Het is tegenwoordig op CD verkrijgbaar, samen met ´Still Caught Up´, de opvolger van deze.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 10:40 uur
Voor de geinteresseerde kan ik melden dat ik ook het jazzalbum van de week moest kiezen en, omdat dat een erg funky jazzplaatje is geworden, moest je beide linkjes maar eens proberen na mijn pm.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 19:48 uur
Interessant album sq, ken eigenlijk alleen nog maar losse nummers van Millie.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 20:32 uur
Nog een waarschuwing: de eerste keer dat ik t hoorde had ik de tracks op de verkeerde volgorde. Dan mis je hier dus echt wat! Alle nummers zitten oh zo fijn in- en achter elkaar; dat is ook zo´n handelsmerk van Millie.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 21:09 uur
Alleen jammer dat het reprisestukje (van 1:13) een ander bestand is. Ik kon alles met i-Tunes afspelen, maar die ene moest ik op WMP afspelen 

0
geplaatst: 27 januari 2008, 22:36 uur
Ach, dat is inderdaad jammer; daar let ik natuurlijk nooit op want ik doe niet aan I-tunes.
0
eazyfan
geplaatst: 29 januari 2008, 20:17 uur
Ik heb het album nog niet geluisterd, ik ga me er nog niet aan wagen (o.a. omdat ik Willie nu nog veel luister), maar hoe vinden jullie het?
0
geplaatst: 29 januari 2008, 22:26 uur
Het is weer eens iets anders.. ik vind t in elk geval heel toegankelijk (iets wat niet per definitie positief is..) Ik ga nog een paar keer luisteren voordat ik een oordeel geef, maar ik denk dat t wel goed zit 

0
geplaatst: 29 januari 2008, 22:29 uur
Oh ja.. en ik kan niet helemaal begrijpen hoe iemand er pas bij het vierde nummer achter kan komen dat het hier om een zangerES gaat. (zie bericht bij album)
0
geplaatst: 30 januari 2008, 11:54 uur
Bijzonder sterk album is het eazyfan. Ik zou je zeker aanraden het te proberen.
0
eazyfan
geplaatst: 30 januari 2008, 13:29 uur
Dan zal ik het op jouw speciale aanraden sneller de playlist in toveren dan verwacht.
0
geplaatst: 30 januari 2008, 19:03 uur
eazyfan schreef:
Dan zal ik het op jouw speciale aanraden sneller de playlist in toveren dan verwacht.
En wederom tevergeefs..

De dag dat jij een album van een vrouwelijke artiest écht goed vindt,
zullen we moeten uitroepen tot nationale feestdag

Wel goed van je, dat je het toch steeds weer probeert !
0
Social_Mask
geplaatst: 30 januari 2008, 19:10 uur
Discriminatie ! 
Ikzelf ben nog even bezig met Willie. Moet nog wat inhalen hier.

Ikzelf ben nog even bezig met Willie. Moet nog wat inhalen hier.
0
geplaatst: 31 januari 2008, 13:57 uur
De deelnemers lijken de cd van Millie Jackson toch aardig gevonden te hebben. Ben alweer benieuwd naar de nieuwe.
0
eazyfan
geplaatst: 31 januari 2008, 16:22 uur
Lizzy89 schreef:
Bedankt
En als die dag aanbreekt trakteer ik jullie allen
Geef mij maar Aretha, of Alicia, dan komt het goed.Reijersen schreef:
eazyfan
jongen, waar ben je mee bezig!
eazyfan
jongen, waar ben je mee bezig!Mee doen met je topic?
Ik ben benieuwd wat er Zondag komt.
0
geplaatst: 31 januari 2008, 19:46 uur
Dol op rijtjes:
#01 - 18 nov 2007: Corey - Movin' On (2005) - reijersen
#02 - 25 nov 2007: The Genius of Ray Charles (1959): eazyfan
#03 - 02 dec 2007: Lee Moses - Time and Placec (1971) - psychonaatje
#04 - 09 dec 2007: Ashford & Simpson's Street Opera (1982) - sq
#05 - 16 dec 2007: Joy Denalane - Born & Raised (2006) - Lizzy89
#06 - 23 dec 2007: Donny Hathaway - Extension of a Man (1973) - Social_Mask
#07 - 30 dec 2007: Bettye LaVette - The Scene of the Crime (2007) - reijersen
#08 - 06 jan 2008: Smokey Robinson - A Quiet Storm (1975) - Tondeman
#09 - 13 jan 2008: Roberta Flack - First Take (1969) - lebowski
#10 - 20 jan 2008: Willie Hightower - Willie Hightower (verz) - kArIzMa_TuRk:
#11 - 27 jan 2008: Millie Jackson - Caught Up (1974) - sq
Wat een mooie spreiding in jaartallen eigenlijk!
#01 - 18 nov 2007: Corey - Movin' On (2005) - reijersen
#02 - 25 nov 2007: The Genius of Ray Charles (1959): eazyfan
#03 - 02 dec 2007: Lee Moses - Time and Placec (1971) - psychonaatje
#04 - 09 dec 2007: Ashford & Simpson's Street Opera (1982) - sq
#05 - 16 dec 2007: Joy Denalane - Born & Raised (2006) - Lizzy89
#06 - 23 dec 2007: Donny Hathaway - Extension of a Man (1973) - Social_Mask
#07 - 30 dec 2007: Bettye LaVette - The Scene of the Crime (2007) - reijersen
#08 - 06 jan 2008: Smokey Robinson - A Quiet Storm (1975) - Tondeman
#09 - 13 jan 2008: Roberta Flack - First Take (1969) - lebowski
#10 - 20 jan 2008: Willie Hightower - Willie Hightower (verz) - kArIzMa_TuRk:
#11 - 27 jan 2008: Millie Jackson - Caught Up (1974) - sq
Wat een mooie spreiding in jaartallen eigenlijk!
0
geplaatst: 31 januari 2008, 21:27 uur
Het album van Millie Jackson vond ik wel redelijk. Niet bepaald een hoogvlieger voor mij. Haar stem vind ik niet echt geweldig, maar muzikaal gezien zit het prima in elkaar, vandaar mijn 3,5*.
Heb evt. wel tip voor zondag. Alleen reijersen en lebowski hebben al gestemd op dat album zag ik. Maar zeker de moeite waard. Voor mij een album die ik op zet als ik ff dipje heb
Heb evt. wel tip voor zondag. Alleen reijersen en lebowski hebben al gestemd op dat album zag ik. Maar zeker de moeite waard. Voor mij een album die ik op zet als ik ff dipje heb

0
geplaatst: 3 februari 2008, 00:50 uur
Hm, ik heb nog maar net dit topic ontdekt en aangezien ik het "electronische album van de week" erg tegen vind vallen denk ik dat ik maar overstap. Ben nog maar net begonnen met het inhalen van de achterstand (gaat me nog maanden kosten ben ik bang
) maar ik heb eventueel wel een klassieker met slechts 12 stemmen (waaronder voor zover ik kan zien geen enkele deelnemer aan dit topic) in de aanbieding, van misschien wel de beste soulzanger (geen zangeres!!) aller tijden. Zo niet komende week dan wellicht in de nabije toekomst?
) maar ik heb eventueel wel een klassieker met slechts 12 stemmen (waaronder voor zover ik kan zien geen enkele deelnemer aan dit topic) in de aanbieding, van misschien wel de beste soulzanger (geen zangeres!!) aller tijden. Zo niet komende week dan wellicht in de nabije toekomst?* denotes required fields.