MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Leuke keuze en succes met de verbouwing/verhuizing.

Weer een keer een echte ouderwetse soulplaat
Het titelnummer ken ik al, ben benieuwd naar de rest!

zinulzki schreef:
Sorry mensen, ben volop aan het verhuizen en appartement aan het inrichten.

Misschien mijn inbeelding, maar dat lijk je vaak te doen.

kemm schreef:
(quote)

Misschien mijn inbeelding, maar dat lijk je vaak te doen.

Nu voor mezelf, vorige keer hielp ik in het huis van mijn zus

Het nieuwe soulalbum van de week, van mijn hand, komt of morgen al. Anders pas zondagavond laat.

Het wordt dus vandaag... En het is tijd voor een grote meneer.

Billy Preston - Encouraging Words (1970)

(afbeelding)

Is dit niet erg kort op het vorige album van de week? Ik wil niet klagen maar ik doe het lekker wel.

sq
Ah, speciale band met deze man. Ooit voorafgaand aan een concert kort even mee gesproken (ik was in de organisatie en het was onze grootste naam ooit). Maar dat was allemaal veel later dan deze plaat. We gaan het beluisteren.

Rhythm & Poetry schreef:
Is dit niet erg kort op het vorige album van de week? Ik wil niet klagen maar ik doe het lekker wel.

Naja, we doen gewoon elke zondag het album (nu toevallig zaterdag omdat ik morgen de hele dag weg ben). Het komt dan weleens voor dat een andere user later is.

Het is natuurlijk ook niet jouw schuld - sterker nog: het is niemand zijn schuld - maar ik denk dat het beter was geweest als dit album een week later was geplaatst. Toch ga ik proberen de albums te beluisteren (heb er nu dus nog 2 te gaan (en bij 1 moet ik nog een reactie plaatsen).

Hey R&P. Jij bent toch de supersnelle beluisteraar! Was je in ieder geval wel bij het tip-spelletje. Ik -aan de andere kant- heb altijd tijd nodig om een album te laten bezinken. Maar mijn reactie op dit album gaat zeker volgen. Ik ben benieuwd, want ik ken Billy slechts van 1 of 2 nummers.

sq
principal2000 schreef:
Ik ben benieuwd, want ik ken Billy slechts van 1 of 2 nummers.

nummer 3? YouTube - melody (the rolling stones)

principal2000 schreef:
Hey R&P. Jij bent toch de supersnelle beluisteraar! Was je in ieder geval wel bij het tip-spelletje. Ik -aan de andere kant- heb altijd tijd nodig om een album te laten bezinken. Maar mijn reactie op dit album gaat zeker volgen. Ik ben benieuwd, want ik ken Billy slechts van 1 of 2 nummers.

Soul heeft haar tijd nodig.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Soul heeft haar tijd nodig.

Juist!

Ik meld mij hierbij af als actief volger. Ik vind het leuk om nieuwe muziek te ontdekken en te beluisteren, maar ik heb op dit moment de tijd om echt naar deze albums te luisteren. Ik zal dit forum wel blijven volgen, maar neem niet de moeite om een linkje te sturen.

We zijn de laatste tijd al bezig om terug in de tijd te gaan bij dit topic en we gaan nu nog verder terug in de tijd ( naar 1966 om precies te zijn ).

Een paar weken terug liep ik rond in de kringloopwinkel in Uden op zoek naar wat interessante lp's en mijn oog viel op het volgende album.
Ik zag dat het een motown-album was, dus ik dacht voor 1,50 euro kan ik me geen buil vangen.
Tot mijn verbazing klinkt het niet echt als een motownplaat uit die tijd naar mijn mening, maar dat moeten jullie zelf maar beoordelen.

Het is geworden :

(afbeelding)

hier staat het album op de site.

De linkjes komen eraan!

( mocht ik iemand vergeten zijn, graag een Pm'tje! )

Mb.
Is dat niet diegene van "Shotguuuuuuuun!", of heb ik nu iemand anders in mijn hoofd?

EDIT: Ja, dat is hem! Dat nummer is zo tof. Ik verheug me al op deze plaat dan!

Rene1979
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3.Principal2000
4.Zinulzki
5.Reijersen
6.jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis

Passief:
- Silky & Smooth
- Rhythm & Poetry
- Toris
- UmindC
- fabblwaps
- Delars
- Hank2
- Rene1979

Heb mezelf verplaatst naar Passief.

Ik merk dat ik steeds niet aan het soul album van de week toekom, dus ik schrijf me uit.
Ik zal wel proberen elk vorig soul album v/d week even te beoordelen/van een bericht te voorzien.

Als ik weer wat meer tijd heb zal ik me misschien weer eens aanmelden.

Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3.Principal2000
4.Zinulzki
5.Reijersen
6.jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis

Passief:
- Silky & Smooth
- Rhythm & Poetry
- Toris
- UmindC
- Delars
- Hank2
- Rene1979

Klassieker, heb de elpee in bezit, net als Shotgun, die andere topplaat van Jr Walker.

zinulzki schreef:
Klassieker, heb de elpee in bezit, net als Shotgun, die andere topplaat van Jr Walker.

Ik had inderdaad gezien dat jij hem al had, maar ja ik moet ook een keuze maken . Ik heb deze ook op lp. Shotgun is onderweg op cd, hopelijk deze week nog in mijn bezit!

P.S. Ik kreeg een berichtje van Toris dat hij problemen had met de link. Als meer mensen er last van hebben, laat het even weten, dan stuur ik wel een andere.

Ik heb flinke computerproblemen, dus ik zal de albums pas over een tijdje kunnen luisteren en beoordelen. Downloaden lukt momenteel niet.

Wel jammer dat de reacties bij de albums zo uitblijven.

Ik ga zometeen het laatste album luisteren.

Ik ga het ook beetje bijhalen. Maar zoals iemand al zei: Soul heeft tijd nodig . Zeker bij mij, heb vaak dat het kwartje pas valt na een paar luisterbeurten en daar heb ik de laatste tijd een beetje weinig tijd voor. Album van Mel & Tim ga ik niet meer draaien, dat vond ik helemaal niks

Reijersen schreef:
Wel jammer dat de reacties bij de albums zo uitblijven.

Jij hebt ook nog geen bericht bij mijn SavdW geplaatst , ikzelf trouwens ook niet

Ach, die albums gaan nergens heen, komt allemaal in orde!

Mb.
Het nieuwe Soul-album v/d week is...
--> Frederick Knight - I've Been Lonely For Too Long

(afbeelding)

Na tevergeefs deze plaat via verschillende wegen te hebben gepromoot, is het tijd om het via deze manier te doen! Voor alle Hip-Hopper die meedoen: Frederick heeft meer swagger dan Rick Ross in zijn kleine teen, dus luisteren die hap! Ik weet verder dat sommige users (kemm, zinulzki) al bekend zijn hiermee, maar die mogen het lekker gaan 'herontdekken'. Jawel!

PS: Problemen? PM me. Meer toffe muziek? Funky 45

Ik ken Fredrick Knight en een aantal van z'n nummers, maar het album ken ik nog niet hoor.

Mij is jouw promotietour wel opgevallen. Ik kon dit album echter nergens vinden op het www. Dus ik ben erg verheugd met jouw keuze van deze week. Ik ben benieuwd.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:52 uur

geplaatst: vandaag om 05:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.