Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2010, 22:37 uur
Leuke keuze! Ik ken alleen het titelnummer, belooft in ieder geval veel voor de rest van het album.
0
geplaatst: 8 december 2010, 11:57 uur
Er schijnen meer mensen moeite te hebben met de link die ik gestuurd heb.
Is dit het geval, stuur me dan maar een Pm'tje en ik stuur je een andere!
Is dit het geval, stuur me dan maar een Pm'tje en ik stuur je een andere!
0
geplaatst: 9 december 2010, 19:30 uur
Oja dit is die Mack daddy met zijn uber coole pimp jas.
Ik ben benieuwd of de muziek ook zo cool is.
Ik begin steeds meer achter te lopen met de albums. Ik heb de meeste albums wel 1x geluisterd. Maar nog niet goed genoeg voor een berichtje en een stem. Ik zal de komende weken deze achterstand proberen in te halen. En ik zag dat ik aankomend weekend aan de beurt ben, dus dat scheelt al.
Ik ben benieuwd of de muziek ook zo cool is.Ik begin steeds meer achter te lopen met de albums. Ik heb de meeste albums wel 1x geluisterd. Maar nog niet goed genoeg voor een berichtje en een stem. Ik zal de komende weken deze achterstand proberen in te halen. En ik zag dat ik aankomend weekend aan de beurt ben, dus dat scheelt al.
0
geplaatst: 12 december 2010, 17:03 uur
Nieuwe soul album vd week:
The O'Jays - Back Stabbers (1972)

Philly soul. Op het album staan funky soul nummers, maar ook gladde soul. Met de klassieke titeltrack 'Back Stabbers' en de hit 'Love Train'.
The O'Jays - Back Stabbers (1972)

Philly soul. Op het album staan funky soul nummers, maar ook gladde soul. Met de klassieke titeltrack 'Back Stabbers' en de hit 'Love Train'.
0
geplaatst: 12 december 2010, 17:16 uur
Ja, wat een knaller moet dit zijn! Het nummer Backstabbers is al een van mijn favoriete platen ooit, en Love Train is ook een heerlijke single. Ik heb een verzamelaar van hen die best wel eens op gaat: The O'Jays - Greatest Hits (1993). Ben benieuwd wat dit verder is.
0
geplaatst: 12 december 2010, 22:37 uur
Met de door Sq genoemde nummers kan dit bijna niet mis gaan, zou je denken. Ik ben ook benieuwd.
0
geplaatst: 13 december 2010, 10:42 uur
Ik kom in mijn collectie ook niet verder dan een verzamelaar, namelijk deze: The O'Jays - The Very Best of the O'Jays (1998) .
Nu maar hopen dat de rest van dezelfde kwaliteit is als Backstabbers en Love Train!
Nu maar hopen dat de rest van dezelfde kwaliteit is als Backstabbers en Love Train!
0
geplaatst: 17 december 2010, 12:27 uur
En we zijn het rondje weer rond. Dus dit weekend is het weer aan kemm.
0
Mb.
geplaatst: 17 december 2010, 12:51 uur
Zodra de vakantie zich aandoet, ga ik in ieder geval weer wat inhalen. 

0
geplaatst: 19 december 2010, 17:01 uur
Het nieuwe Soulalbum van de Week heb ik al wel eens vaker willen posten, maar op instrumentale jazz-funk-albums zijn de meesten niet aan het wachten. Niet in het minst de meneer hier voor mij, die bij Jr. Walker weer het volgende bericht achter liet: "Ja, het zit muzikaal goed in elkaar. Ja, het is funky en jazzy. Ja, het is vrolijke muziek. Maar het blijft een grotendeels instrumentaal album. Ik blijf daar moeite mee houden." 
Ik waag toch de kans, klinkt het niet, dan botst het (zoals wel vaker met mijn keuzes). Plus het lijkt me wel leuk, aangezien de bandnaam een paar dwaze Brian Molko-fans kan verwarren als het in de updates verschijnt.
Want dit is 'm:
Placebo - Ball of Eyes (1971)

Placebo is Jazz-Funk uit de lage landen rond topmuzikant Marc Moulin en een beetje een cultgroep geworden in het genre. Originelen hoef je niet te zoeken, tenzij je net een bank hebt overvallen. Zelfs de reissues beginnen zeer prijzig te worden, jammer genoeg. In het Belgisch Pop & Rock Archief online heb ik nog wat interessante info gevonden: reissuer Kirk Degiorgio die de groep de hemel inprijst en Marc Moulin zelf die het eigenlijk bijna de grond inboort:
Benieuwd bij wie jullie aansluiting zullen vinden... Links komen eraan.

Ik waag toch de kans, klinkt het niet, dan botst het (zoals wel vaker met mijn keuzes). Plus het lijkt me wel leuk, aangezien de bandnaam een paar dwaze Brian Molko-fans kan verwarren als het in de updates verschijnt.
Want dit is 'm:Placebo - Ball of Eyes (1971)

Placebo is Jazz-Funk uit de lage landen rond topmuzikant Marc Moulin en een beetje een cultgroep geworden in het genre. Originelen hoef je niet te zoeken, tenzij je net een bank hebt overvallen. Zelfs de reissues beginnen zeer prijzig te worden, jammer genoeg. In het Belgisch Pop & Rock Archief online heb ik nog wat interessante info gevonden: reissuer Kirk Degiorgio die de groep de hemel inprijst en Marc Moulin zelf die het eigenlijk bijna de grond inboort:
Kirk Degiorgio schreef:
"It was clear this wasn't one of those rare but over-rated funk albums with just one or two killer tracks, this was something special. It had a highly polished, unique and strangely modern sound that had depth and intelligence. It was part street, part studio wizardry and above all it was funky as hell! ... A funk album with 70's cop show horn arrangements, breaks and hip hop-style beats, killer Fender Rhodes solos and synthesisers, all recorded in Brussels by a bunch of hitherto unknown white dudes. How could I resist?"
"It was clear this wasn't one of those rare but over-rated funk albums with just one or two killer tracks, this was something special. It had a highly polished, unique and strangely modern sound that had depth and intelligence. It was part street, part studio wizardry and above all it was funky as hell! ... A funk album with 70's cop show horn arrangements, breaks and hip hop-style beats, killer Fender Rhodes solos and synthesisers, all recorded in Brussels by a bunch of hitherto unknown white dudes. How could I resist?"
Marc Moulin schreef:
"Ik weet dat de groep zijn fans heeft, maar zelf ben ik niet erg wild van Placebo. Ik hoor vooral de fouten die in die muziek zitten. Sommige muzikanten hadden niet door waarmee we bezig waren. En dat hoor je. En bovendien was de procutie eigenlijk verschrikkelijk, zeker wat drums en blazers betreft. De band was, zeker in het begin, beïnvloed door de Britse prog rock, zoals Soft Machine. Het is mijn geluk geweest dat ik één van de eerste Mini Moogs op de kop had getikt. Dat heeft bij mij voor het eerst tot een vermenging van electronic en jazz geleid."
"Ik weet dat de groep zijn fans heeft, maar zelf ben ik niet erg wild van Placebo. Ik hoor vooral de fouten die in die muziek zitten. Sommige muzikanten hadden niet door waarmee we bezig waren. En dat hoor je. En bovendien was de procutie eigenlijk verschrikkelijk, zeker wat drums en blazers betreft. De band was, zeker in het begin, beïnvloed door de Britse prog rock, zoals Soft Machine. Het is mijn geluk geweest dat ik één van de eerste Mini Moogs op de kop had getikt. Dat heeft bij mij voor het eerst tot een vermenging van electronic en jazz geleid."
Benieuwd bij wie jullie aansluiting zullen vinden... Links komen eraan.
0
geplaatst: 19 december 2010, 17:15 uur
Ben erg benieuwd. Ik heb niet zo'n moeite met instrumentale albums, dit in tegenstelling tot andere deelnemers aan dit topic.
Ik verwacht dat deze me wel gaat bevallen!
Ik verwacht dat deze me wel gaat bevallen!
0
geplaatst: 19 december 2010, 17:50 uur
Kijk is aan, hier heb ik zin in!
Humpty Dumpty is een wereldnummer, en daardoor wilde ik dit album altijd nog is luisteren.
Ken al aardig wat nummers van Placebo, maar heb dus nog nooit een volledig album van de heren geluisterd. Ben heel erg benieuwd!
Overigens is volgens mij ook aardig wat werk van hun gesampled, en humpty dumpty in ieder geval gecoverd door J Dilla en Questlove
Humpty Dumpty is een wereldnummer, en daardoor wilde ik dit album altijd nog is luisteren.Ken al aardig wat nummers van Placebo, maar heb dus nog nooit een volledig album van de heren geluisterd. Ben heel erg benieuwd!
Overigens is volgens mij ook aardig wat werk van hun gesampled, en humpty dumpty in ieder geval gecoverd door J Dilla en Questlove
0
Mb.
geplaatst: 19 december 2010, 18:01 uur
Ik lees Humpty Dumpty en ik moet meteen denken aan The Humpty Dance (
) van Digital Underground, maar dat terzijde, ga ik een poging wagen. Ik ga zonder voorgenomen assumpties luisteren. Wees gerust, kemm. 
) van Digital Underground, maar dat terzijde, ga ik een poging wagen. Ik ga zonder voorgenomen assumpties luisteren. Wees gerust, kemm. 
0
geplaatst: 19 december 2010, 18:04 uur
Mb. schreef:
Ik lees Humpty Dumpty en ik moet meteen denken aan The Humpty Dance
Ik lees Humpty Dumpty en ik moet meteen denken aan The Humpty Dance
Ik ook en nee, met dat nummer is helemaal niks mis. Integendeel!
0
Mb.
geplaatst: 19 december 2010, 18:05 uur
Nee, dat nummer is geniaal van de humor. Begrijp me niet verkeerd. 

0
geplaatst: 19 december 2010, 18:07 uur
kemm schreef:
Ik waag toch de kans, klinkt het niet, dan botst het (zoals wel vaker met mijn keuzes).
Ik waag toch de kans, klinkt het niet, dan botst het (zoals wel vaker met mijn keuzes).
Wie niet waagt, wie niet wint. Zo erg botsen onze stijlen niet. Alleen zit die gouden tip er tot nu toe nog niet tussen.

Misschien wordt dit hem wel.
0
geplaatst: 19 december 2010, 18:18 uur
Nou... verbaas me.
Een gouden tip hoeft niet per se, zolang het aanbod hier maar lekker gevarieerd blijft! You can't please everybody.. (Rose Royce, was het?)
Een gouden tip hoeft niet per se, zolang het aanbod hier maar lekker gevarieerd blijft! You can't please everybody.. (Rose Royce, was het?)
0
geplaatst: 19 december 2010, 22:50 uur
Marc Moulin? Is die niet ook kortgeleden overleden? Heb wel wat albums van hem alleen die ik niet super vind. Dit album wilde ik al een tijdje beluisteren, maar kon hem nooit vinden. Ben ik even gelukkig 

0
geplaatst: 20 december 2010, 00:28 uur
En ik ben blij dat ik mensen gelukkig kan maken!
Het is Kerst voor iets. God bless us, everyone!
Moulins overlijden is ondertussen toch meer dan 2 jaar geleden. Zijn solo-albums ken ik overigens niet, enkel wat losse nummers die best ok klinken.
Het is Kerst voor iets. God bless us, everyone!Moulins overlijden is ondertussen toch meer dan 2 jaar geleden. Zijn solo-albums ken ik overigens niet, enkel wat losse nummers die best ok klinken.
0
geplaatst: 21 december 2010, 15:20 uur
Zou ik me passief kunnen aanmelden? Ben wel benieuwd naar nieuwe platen. 
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3.Principal2000
4.Zinulzki
5.Reijersen
6.jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Silky & Smooth
- Rhythm & Poetry
- Toris
- UmindC
- Delars
- Hank2
- Rene1979
- Masimo

Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3.Principal2000
4.Zinulzki
5.Reijersen
6.jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Silky & Smooth
- Rhythm & Poetry
- Toris
- UmindC
- Delars
- Hank2
- Rene1979
- Masimo

0
geplaatst: 21 december 2010, 16:27 uur
welkom!Hopelijk dat je wellicht binnen afzienbare tijd ook actief mee kan gaan doen.
0
geplaatst: 21 december 2010, 17:05 uur
Lijkt me leuk, maar ik ben nog op zoek naar veel onbekende (of bekende) pareltjes in het soul-circuit. Maar op den duur zal ik wel 'ns wat albums hier in gooien. Beloofd! 
Heeft er misschien ook nog iemand een linkje van Frederick Knight? Daar was ik wel erg benieuwd naar.

Heeft er misschien ook nog iemand een linkje van Frederick Knight? Daar was ik wel erg benieuwd naar.

0
geplaatst: 22 december 2010, 20:11 uur
Mb. schreef:
Na tevergeefs deze plaat via verschillende wegen te hebben gepromoot, is het tijd om het via deze manier te doen!
Na tevergeefs deze plaat via verschillende wegen te hebben gepromoot, is het tijd om het via deze manier te doen!
Nou Mb, het is je gelukt. Ik heb vandaag het album op cd binnen! Jouw promotie-tour heeft resultaat.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:19 uur
Gisteren om vanzelfsprekeende redenen weinig tijd gehad om een nieuw soul album meer te zetten want ik ben geloof ik aan de beurt. Is er behoefte ook deze week nog iets te beluisteren? Want dan zet ik zsm iets neer; ik had wel iets bedacht in elk geval. Ik kan ook een weekje wachten tot na nieuwjaar.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:45 uur
Ik kan jouw tips meestal wel waarderen Sq, dus kom maar op (wat mij betreft).
* denotes required fields.