Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:50 uur
En ik moet toch weer passen voor dit topic. Zal de gegeven tips nog van een stem + bericht voorzien.
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3.Principal2000
4.Zinulzki
5.Reijersen
6.jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Silky & Smooth
- Toris
- UmindC
- Delars
- Hank2
- Rene1979
- Masimo
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3.Principal2000
4.Zinulzki
5.Reijersen
6.jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Silky & Smooth
- Toris
- UmindC
- Delars
- Hank2
- Rene1979
- Masimo
0
Mb.
geplaatst: 27 december 2010, 16:48 uur
Ligt het nu aan mij of lijkt het nummer Money - op de plaat van Jr. Walker & The All Stars - op What I'd Say van Ray Charles? Weet iemand hier meer van? Is dit een ode aan? Het viel me nogal op. 
Kijk, daar doen we het natuurlijk voor!
EDIT: Na meerder malen voorgaande albums te hebben geluisterd, heb ik wat stemmen en berichten geplaatst en loop ik weer (redelijk) bij. George Benson heb ik zonder een stem gelaten, omdat deze negatief zou uitvallen en dit meer komt door mijn eigen smaak dan door de kwaliteit van het album. Billy Preston kreeg wel een stem, maar geen bericht. Ik kon mijn gevoel wat betreft dat album niet goed verwoorden.

principal2000 schreef:
Nou Mb, het is je gelukt. Ik heb vandaag het album op cd binnen! Jouw promotie-tour heeft resultaat.
(quote)
Nou Mb, het is je gelukt. Ik heb vandaag het album op cd binnen! Jouw promotie-tour heeft resultaat.
Kijk, daar doen we het natuurlijk voor!

EDIT: Na meerder malen voorgaande albums te hebben geluisterd, heb ik wat stemmen en berichten geplaatst en loop ik weer (redelijk) bij. George Benson heb ik zonder een stem gelaten, omdat deze negatief zou uitvallen en dit meer komt door mijn eigen smaak dan door de kwaliteit van het album. Billy Preston kreeg wel een stem, maar geen bericht. Ik kon mijn gevoel wat betreft dat album niet goed verwoorden.
0
geplaatst: 27 december 2010, 18:59 uur
Kijk eens aan, mooi werk Mb. 
Moet zelf ook dringend nog 2 albums van alles voorzien, maar het komt er aan!

Moet zelf ook dringend nog 2 albums van alles voorzien, maar het komt er aan!
0
geplaatst: 27 december 2010, 22:05 uur
Ik wilde deze doen als soul-album van de week:

Betty Wright - Betty Wright Live (1978)
Paar redenen hiervoor: dit is (mn ook buiten de soulliefhebbers) best een album met reputatie, getuige ook een aantal bekende MuMe users die een stem uitbrachten, maar de deelnemers van het SAvdW topic zijn daar niet sterk vertegenwoordigd. Ook wilde ik weer een keer een live-album in de reeks, dat was al weer even geleden.
Belangrijke reden is tenslotte dat ik zelf nog moet stemmen want ik heb het album nog niet erg lang in bezit. Kemm staat trouwens ook geregistreerd als bezitter en moet ook nog stemmen.
Tonight is the Night ken ik al meer dan een half leven lang want dat is de redelijk bekende hit; destijds ook als maxisingle uitgebracht.
Morgen zal ik de deelnemers aan het topic mailen met nadere info.

Betty Wright - Betty Wright Live (1978)
Paar redenen hiervoor: dit is (mn ook buiten de soulliefhebbers) best een album met reputatie, getuige ook een aantal bekende MuMe users die een stem uitbrachten, maar de deelnemers van het SAvdW topic zijn daar niet sterk vertegenwoordigd. Ook wilde ik weer een keer een live-album in de reeks, dat was al weer even geleden.
Belangrijke reden is tenslotte dat ik zelf nog moet stemmen want ik heb het album nog niet erg lang in bezit. Kemm staat trouwens ook geregistreerd als bezitter en moet ook nog stemmen.

Tonight is the Night ken ik al meer dan een half leven lang want dat is de redelijk bekende hit; destijds ook als maxisingle uitgebracht.
Morgen zal ik de deelnemers aan het topic mailen met nadere info.
0
geplaatst: 27 december 2010, 23:16 uur
Mooie keuze!
Ik heb zelf enkel deze verzamelaar the platinum collection, die overal erg goedkoop te verkrijgen is en een echte aanrader is voor elke soulliefhebber.
Ik ben erg benieuwd of ze live ook zo goed klinkt!
Ik heb zelf enkel deze verzamelaar the platinum collection, die overal erg goedkoop te verkrijgen is en een echte aanrader is voor elke soulliefhebber.
Ik ben erg benieuwd of ze live ook zo goed klinkt!
0
geplaatst: 28 december 2010, 00:36 uur
Die LP heb ik inderdaad heel lang geleden gekocht en toen 1 keer afgespeeld, maar blijkbaar geen indruk gemaakt. Ik weet nog dat ik me ontzettend ergerde aan het pubiek: het leek applaus opgenomen in een voetbalstadion en gewoon achteraf over de muziek zijn geplakt, verpestte de hele mood (dacht toch dat het bij deze plaat was). Moet ik nodig weer eens gaan onderzoeken, als Soulalbum vd Week.
Voorheen kende ik enkel het heerlijke Clean Up Woman van haar (plus ook dat ze gewerkt had met George en Gwen McCrae en later met Erykah Badu en Joss Stone).
0
geplaatst: 28 december 2010, 10:23 uur
Het (ingemixte) applaus is inderdaad vervelend, je hoort de sample-loopjes als je goed oplet. Waarom doen ze dat toch altijd?
0
geplaatst: 28 december 2010, 11:19 uur
Post gestuurd. Ik heb bij t sturen de lijst langsgelopen, maar niet iedereen daarop doet mee. Silky & Smooth kan eraf (eigen verzoek eerder in t topic). Delars heb ik nergens teruggevonden en kan er volgens mij ook af.
0
geplaatst: 28 december 2010, 12:03 uur
Ik heb ook de platinum collection. Ben benieuwd naar dit album al ben ik meestal niet zo'n fan van live-albums (ja Kemm, I'm hard to please
)
)
0
Mb.
geplaatst: 28 december 2010, 12:58 uur
Interessante keuze sq. Je blijft verrassen. Ik heb ooit is een live-album geprobeerd van Sam Cooke, maar dat viel niet al te lekker. Teveel lawaai vanuit het publiek om echt te kunnen genieten van zijn stem, meen ik. Hopelijk valt dit hier mee. 
Enfin, ik heb toevallig een jaartje psychologie gestudeerd dus ik kan in principe wel een korte uitleg geven. In sitcoms gebruiken ze toch ook vaak ingeblikt gelach? Omdat er gelachen wordt, ga je denken dat er blijkbaar iets te lachen valt. Als je het wel grappig vond, ga je het waarschijnlijk grappiger vinden. Op een bepaald moment reageer je eerder op het geluid van de lachband, dan de feitelijke humor. Dit is min of meer impliciet kopieergedrag en valt ook toe te passen op dat applaus. Nu is het niet zo dat je meteen gaat mee klappen, maar dat applaus suggereert blijkbaar dat het gewaardeerd wordt. Dan ga jij het waarschijnlijk ook meer waarderen. Als je echt een optreden bijwoont en iedereen gaat klappen, klap jij dan niet mee? Waarschijnlijk wel. Natuurlijk zijn dit geen gegarandeerde effecten en wanneer je dit door hebt heeft het ook minder kans van slagen, maar in de automatiek van de maatschappij zijn dit zeer effectieve technieken.
EDIT: Nog even een update van de deelnemerslijst, met de opmerking van sq genomen.
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3. Principal2000
4. Zinulzki
5. Reijersen
6. jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Toris
- UmindC
- Hank2
- Rene1979
- Masimo

sq schreef:
Het (ingemixte) applaus is inderdaad vervelend, je hoort de sample-loopjes als je goed oplet. Waarom doen ze dat toch altijd?
Enfin, ik heb toevallig een jaartje psychologie gestudeerd dus ik kan in principe wel een korte uitleg geven. In sitcoms gebruiken ze toch ook vaak ingeblikt gelach? Omdat er gelachen wordt, ga je denken dat er blijkbaar iets te lachen valt. Als je het wel grappig vond, ga je het waarschijnlijk grappiger vinden. Op een bepaald moment reageer je eerder op het geluid van de lachband, dan de feitelijke humor. Dit is min of meer impliciet kopieergedrag en valt ook toe te passen op dat applaus. Nu is het niet zo dat je meteen gaat mee klappen, maar dat applaus suggereert blijkbaar dat het gewaardeerd wordt. Dan ga jij het waarschijnlijk ook meer waarderen. Als je echt een optreden bijwoont en iedereen gaat klappen, klap jij dan niet mee? Waarschijnlijk wel. Natuurlijk zijn dit geen gegarandeerde effecten en wanneer je dit door hebt heeft het ook minder kans van slagen, maar in de automatiek van de maatschappij zijn dit zeer effectieve technieken.

EDIT: Nog even een update van de deelnemerslijst, met de opmerking van sq genomen.
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3. Principal2000
4. Zinulzki
5. Reijersen
6. jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Toris
- UmindC
- Hank2
- Rene1979
- Masimo
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:38 uur
Gevoelig puntje bij mij, dit.
Bij de sitcoms weet ik het en geef ik mij er aan over.
Ik ben bij muziek van mening dat alle neppigheid die je merkt de muziek ontkracht. Ongetwijfeld beter voor de verkoop aan het brede publiek, maar dat ben ik niet, zal ik maar zeggen. Ik stoor me soms al als ik bij een live-optreden mensen overenthousiast zie reageren omdat ze daartoe opgedragen zijn; zoals bij nep- en gecast publiek bij TV-optredens. Soms doen ze dat zelfs bij playback. Iedereen kent dat wel: bij een ballad die niemand kent iedereen keurig met de handjes heen en weer
. Dat bij liveregistraties het applaus een beetje wordt opgedraaid kan ik nog billijken, maar als er verkeerd applaus (niet behorend bij de situatie) wordt afgespeeld voel ik dat niet alleen als nep, maar ook als minachting.
Laat het intussen het luisteren naar Betty niet beletten: da´s gewoon een hele lekkere plaat.
0
geplaatst: 28 december 2010, 18:35 uur
Betty Wright is nu aan het afspelen en het is soms toch werkelijk affreus! Het gejuich als ze op het podium wordt geroepen loopt een goed stuk door in de intro, zonder enige verandering van leven. Er wordt ook nooit uitgeklapt, maar gewoon uit gefade. Volgens mij hoor je ook de hele plaat door non-stop publiek en is er enkel wat aan de volumeknop gedraaid hier en daar. Foute boel!
Ik zit nu halverwege en begint me toch een beetje te lukken om dat allemaal wat uit te tunen. Gelukkig, want hetgeen eronder zit is echt wel lekker!
Ik zit nu halverwege en begint me toch een beetje te lukken om dat allemaal wat uit te tunen. Gelukkig, want hetgeen eronder zit is echt wel lekker!
0
geplaatst: 29 december 2010, 18:29 uur
Sinds gisteren weet ik dankzij Reijersen pas van het bestaan van dit topic, en dat terwijl ik al bijna 1,5 jaar ingeschreven sta bij MuMe.
Enfin, ik wil ook graag meedoen, en zet mezelf tussen het rijtje van de passieve deelnemers. Ik ken overigens wel een aantal soulalbums waarvan ik vind dat ze wat meer bekendheid verdienen, maar ik weet niet of het ook jullie stijl is. Maar misschien kan ik me dan t.z.t. alsnog onder actieve deelnemers zetten?
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3. Principal2000
4. Zinulzki
5. Reijersen
6. jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Toris
- UmindC
- Hank2
- Rene1979
- Masimo
- Angelo
Ik zag trouwens dat ik onbewust het soulalbum van deze week heb beoordeeld. Wat een timing!
Enfin, ik wil ook graag meedoen, en zet mezelf tussen het rijtje van de passieve deelnemers. Ik ken overigens wel een aantal soulalbums waarvan ik vind dat ze wat meer bekendheid verdienen, maar ik weet niet of het ook jullie stijl is. Maar misschien kan ik me dan t.z.t. alsnog onder actieve deelnemers zetten?Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3. Principal2000
4. Zinulzki
5. Reijersen
6. jeroentjuhh
7. Mb.
8. Osiris Apis
Passief:
- Toris
- UmindC
- Hank2
- Rene1979
- Masimo
- Angelo
Ik zag trouwens dat ik onbewust het soulalbum van deze week heb beoordeeld. Wat een timing!

0
geplaatst: 29 december 2010, 18:56 uur
Welkom Angelo
Echt een stijl hebben we niet, alle opties zijn welkom. Dus zou leuk zijn als je ter zijne tijd ook als actief user mee zal doen,
Echt een stijl hebben we niet, alle opties zijn welkom. Dus zou leuk zijn als je ter zijne tijd ook als actief user mee zal doen,
0
Mb.
geplaatst: 29 december 2010, 19:11 uur
En nu je toch hier bent, raad ik je ook dit topic aan: Funky 45. Goedkope reclame? Schuldig! 
EDIT: Wat betreft 'een stijl'... iedereen heeft hier net een andere richting, maar uiteindelijk zijn er meer overeenkomsten dan verschillen te vinden. It's all about that soul. Can I get an amen?

EDIT: Wat betreft 'een stijl'... iedereen heeft hier net een andere richting, maar uiteindelijk zijn er meer overeenkomsten dan verschillen te vinden. It's all about that soul. Can I get an amen?

0
geplaatst: 29 december 2010, 19:28 uur
Amen, Mb. Amen. 
Een album zal bijna nooit ieders smaak zijn, dus je moet soms wel tegen een zeurpiet kunnen.

Een album zal bijna nooit ieders smaak zijn, dus je moet soms wel tegen een zeurpiet kunnen.

0
geplaatst: 29 december 2010, 23:23 uur
Welkom Angelo, als je de albums kijkt die al geweest zijn, kun je zien dat er uit veel verschillende vaatjes getapt wordt.
Van oud tot nieuw, van jazzy tot funky en alle andere aanverwante stijlen.
Ik ben jouw stem en berichten al bij veel interessante albums tegengekomen, dus misschien toch een keer een actieve user worden?
De spelregels voor dit topic staan trouwens op pagina 1!
Van oud tot nieuw, van jazzy tot funky en alle andere aanverwante stijlen.
Ik ben jouw stem en berichten al bij veel interessante albums tegengekomen, dus misschien toch een keer een actieve user worden?
De spelregels voor dit topic staan trouwens op pagina 1!
0
geplaatst: 1 januari 2011, 11:47 uur
principal2000 schreef:
Iedereen een soulvol, gezond en prachtig 2011 toegewenst!
Hier kan ik me natuurlijk alleen maar bij aansluiten! Dat we nog maar veel mooie (soul)platen mogen ontdekken!
0
geplaatst: 1 januari 2011, 17:24 uur
principal2000 schreef:
Hier sluit ik me ook bij aan. Maak er een mooi jaar van!
jeroentjuhh schreef:
Dat we nog maar veel mooie (soul)platen mogen ontdekken!
Dat we nog maar veel mooie (soul)platen mogen ontdekken!
Ben alweer bezig met een serie nieuwe albums, en er zit mooi spul tussen.

0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:51 uur
Het is zondag, en het is het wachten op principal!
En natuurlijk ook nog de beste wensen aan u allen.
En natuurlijk ook nog de beste wensen aan u allen.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 17:27 uur
Damn. Ben ik alweer
. Ik ga vanavond een album posten. Excuses.
. Ik ga vanavond een album posten. Excuses.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:05 uur
Zo. Wat een stress. Ik heb zojuist de PM's verstuurd. Het is dit keer een keuze die heel erg op (misschien zelfs over) de grens van Soul zit. Gezien mijn affectie voor de leermeester van deze jongens wilde ik jullie via dit topic toch kennis laten maken met deze uitstekende band. Live waren deze jongens ook zeer sterk (schijnt, want ik heb ze nooit mee mogen maken).
Dit album zal hopelijk nog wel voor iemand hier (Sq, Kemm) te pruimen zijn. Het is in ieder geval zwaar eighties, dus als je hier echt spontane kotsneigingen van krijgt vrees ik voor de score.
Anyway. I present: The Time - The Time
PS: hoe kopieer je een plaatje in? Nu is het een soort van anti-climax.
Dit album zal hopelijk nog wel voor iemand hier (Sq, Kemm) te pruimen zijn. Het is in ieder geval zwaar eighties, dus als je hier echt spontane kotsneigingen van krijgt vrees ik voor de score.
Anyway. I present: The Time - The Time
PS: hoe kopieer je een plaatje in? Nu is het een soort van anti-climax.

0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:14 uur
Op de foto, rechtermuisklik, en 'copy image address' (op macbook toch)
en dan in het tweede icoontje als je een nieuw bericht maakt deze link pasten:

Leuke keuze hoor!

Leuke keuze hoor!
0
Mb.
geplaatst: 3 januari 2011, 18:29 uur
Dit is niet meteen iets dat mij aanspreekt, maar een 5* geef je niet voor niks. Ik ben benieuwd. 

0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:29 uur
Ja de Time, die ken ik natuurlijk nog wel. Ik heb een zelfs een absolute favoriet, namelijk het nummer 777-9311 van het tweede album; zo´n heerlijk moeilijk-ritmisch nummer waarbij je benen in de knoop raken als je een danspoging doet. Van deze zal ik zeker stukken hebben gehoord destijds, maar als album ken ik het niet. Benieuwd.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:35 uur
Mb. schreef:
Dit is niet meteen iets dat mij aanspreekt, maar een 5* geef je niet voor niks. Ik ben benieuwd.
Moet je teleurstellen: Ik ben best snel lyrisch over zaken die Prince(-gerelateerd) zijn.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit iets voor jou is, maar wie weet.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:36 uur
kemm schreef:
Thanks! Ga ik de volgende keer proberen. Het is nu in ieder geval gearchiveerd in dit topic!

0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:41 uur
Nog nooit van The Time gehoord, ik ken sowieso weinig projecten waar Prince bij betrokken was/is (op Sheila E. en Mavis Staples na). Ondanks de gedateerde sound van de beide albums van Sheila E. en Mavis, vind ik ze best aardig. Ben dus erg benieuwd of dit ook in de smaak valt.
* denotes required fields.