MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Eens met Angelo. Ik lig zelf nog een paar albums achter, maar mijn stem volgt zeker. Het actief plaatsen ben ik nog nooit vergeten en dat zal ook niet gebeuren (hoop ik ).

Ik vind het vooral vervelend voor de users die zich er op zitten te verheugen en er komt niets.

Oh ja, ik heb o.a Japsuh en Angelo nog niet bij dit
topic gezien, toch echt iets voor hun!

Ik wil best een album droppen, maar heeft iemand deze users al een pm gestuurd? Ze zijn niet meer zo actief hier als ze ooit eens waren en kijken hier dus waarschijnlijk niet meer zo vaak. Ze weten misschien niet eens dat ze aan de beurt zijn? zinulzki heeft zich niet echt opnieuw opgegeven na de stop, sq heeft wel aangegeven nog geïneresseerd te zijn, dus ik zal hem even een berichtje sturen...

Ik had Zinulzki een PM gestuurd, maar geen reactie gekregen.
Het is jammer, want naast een daling in het aantal deelnemers, vond ik hun bijdrage bijna altijd wel goed.

De weekjes rust stapelen zich zo wel op zeg.

Wat mij betreft plaatst kemm een nieuw soul album van de week, als hij de tijd ervoor heeft tenminste. Dan heeft sq, indien mogelijk, de kans tot zaterdagavond/zondagochtend aanstaande om aan te geven of hij voor die zondag 'n album wil uitkiezen. Anders hanteren we gewoon de volgorde van de lijst zoals op de vorige pagina staat, wat betekent dat Principal2000 aan de beurt is. Iemand die dit idee steunt?

Ja. En misschien is het ook een idee om diegene die een album moet plaatsen op vrijdag een PB te sturen.

Als we morgen nog niks van sq hebben gehoord zal ik een nieuw album plaatsen.
Kan ik nog even nadenken...

Ik vind het voorstel van Angelo prima. Helaas wordt mijn SAvdW eentje die hij en kemm al kennen (en hopelijk verder niemand anders). Maar misschien vind ik tussentijds nog een andere.

sq
Ik krijg net een bericht van Kemm. Helemaal niet meer op gelet op het topic waarbij ik me inderdaad had aangemeld als soulalbumleverancier. Sorry mensen, ik kom de laatste tijd alleen maar vluchtig op de site, en ben eigenlijk weg uit alle intensieve topics. Als ik het weer oppak zal ik van me laten horen. maar nu dus even niet.

Laat ik dan maar snel het nieuwe Soulalbum van de Week plaatsen, alvorens enkelen afkickverschijnselen beginnen te vertonen.

Ik heb mijn keuze een beetje laten leiden door hetgeen ik momenteel nonstop lijk te luisteren (R&B rond de eeuwwisseling inderdaad ). Alleen komt dit net uit 1994 en bevat het toch meer soul:

Joi - The Pendulum Vibe (1994)

(afbeelding)

Benieuwd of jullie het hier mee eens zullen zijn: "kan moeitloos naast Brown Sugar, Maxwell’s Urban Hang Suite en Baduizm staan." (Even samengevat, het stukje is precies nogal lang uitgevallen...)

Links volgen zo meteen..

Leuke keuze, zeg! Ik heb het album al eens heel lang geleden beluisterd naar aanleiding van de geweldige single Sunshine and the rain ( ), en ik vond het toen verassend goed. Verder nooit meer echt aandacht besteed aan deze dame noch het album, ben benieuwd of ik het album weer ga 'herontdekken'. Deze dame staat geloof ik ook op het hoesje van de Lucy Pearl single (Without you):

(afbeelding)

Guess what, die single heb ik in huis! Net als Dance Tonight en Don't Mess with My Man + het album op zowel cd als vinyl! Ja, ik was behoorijk fan. Nog steeds hoor.

Edit: je had het al vermeld bij het album, las ik net. Mooie review, trouwens. Ik heb deze single ook nog ergens liggen, al zou ik zo snel niet weten waar 'ie ligt, ik heb hem ooit gekocht voor 50 eurocent als ik me niet vergis. Verder heb ik de muziek van Lucy Pearl om onbekende redenen altijd aan me voorbij laten gaan. Misschien toch maar eens dat album opzoeken. Ben over het algemeen niet zo'n grote liefhebber van Saadiq, maar ATCQ en EV en diens individuen, vind ik wel weer leuk...

Zeker proberen! Een R&B-album dat je heel makkelijk uitzit, en je weet beter dan wie ook hoe zeldzaam die zijn!

Nieuw schema:
1. FCEstebandido
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
8. Mb.

zondag is het dus aan principal

sq schreef:
Ik krijg net een bericht van Kemm. Helemaal niet meer op gelet op het topic waarbij ik me inderdaad had aangemeld als soulalbumleverancier. Sorry mensen, ik kom de laatste tijd alleen maar vluchtig op de site, en ben eigenlijk weg uit alle intensieve topics. Als ik het weer oppak zal ik van me laten horen. maar nu dus even niet.

Idem. Heb de laatste maanden geen tijd gehad om hier veelvuldig te vertoeven.

principal2000 schreef:
Ik vind het voorstel van Angelo prima. Helaas wordt mijn SAvdW eentje die hij en kemm al kennen (en hopelijk verder niemand anders). Maar misschien vind ik tussentijds nog een andere.

Ik lees dit net pas. Doe geen moeite, joh. Ik heb nog zoveel albums die ik moet beluisteren waardoor ik het geen problem vind, als er albums worden gekozen waar ik al op gestemd heb. Bovendien heeft kemm nog geen berichtje achtergelaten bij dat album, dus je kan 'm rustig kiezen. Wel een mooie keuze, trouwens! Alleen al vanwege die prachtige hoes verdient dat album een luisterbeurt. Ik wilde hem toevallig afgelopen maandag bestellen bij hhv.de, maar hij was (en is nog steeds) helaas uitverkocht. Dus heb ik in plaats van dat album maar de LP gekocht van Sugar Billy, ook leuk hoor...

Angelo heeft het album al geraden (was niet zo moeilijk), dus kan ik het net zo goed gelijk posten.
We hebben het dus over Demon Fuzz - Afreaka!
Met inderdaad een prachtige hoes, die het kopen van deze plaat op vinyl alleen al de moeite waard maakt.

(afbeelding)
Ik lijk wel van mijn geloof af te vallen, want ook op dit album zijn een aantal instrumentale nummers terug te vinden. Bovendien is de speelduur van de nummers verre van gering te noemen. Daarom is het des te meer verrassend dat ik qua score om een ruime 4,5* uitkom.
Dit is natuurlijk een veeeeel beter album dan die van Sugar Billy
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Linkjes volgen morgen.

Geweldige keuze!
Dit album staat al heel lang op mijn "nog te luisteren-lijstje".
Ik ben dit ooit één keer op vinyl tegen gekomen, ik meen op een platenbeurs in Arnhem en daar vroegen ze er 200 euro voor, zal wel een speciale uitvoering zijn, maar dat was me toch te gortig.

Ik ben benieuwd in ieder geval!

Jezus, 200 euro? Dat zal dan wel een originele persing zijn geweest. Binnenkort is hij hier weer te bestellen voor 10,95 euro. Je betaalt er 7 euro aan verzendkosten bij (ongeacht de hoeveelheid je koopt), en je hebt voor minder dan 20 euro een mooie LP in huis!

Bedankt voor de tip!
Toch eerst maar een keer luisteren.

Mb.
Dit album ken ik ook al. Volgens mij kwam ik toen tot de conclusie dat dit niet echt mijn ding was, maar inmiddels heb ik mijn muzikale smaak wat verbreed. Een leuke herontdekking, misschien? Ik wacht af.

..en geen slecht woord over Sugar Billy: wat een cultheld is dat toch.

Mooie keuze, gelijk een gelegenheid om eens en berichtje achter te laten.

Angelo schreef:
Binnenkort is hij hier weer te bestellen voor 10,95 euro. Je betaalt er 7 euro aan verzendkosten bij (ongeacht de hoeveelheid je koopt), en je hebt voor minder dan 20 euro een mooie LP in huis!
Toch een behoorlijk bedrag voor 1 LP'tje vind ik dan. Dus best gelijk een hele reeks platen kopen inderdaad, dan vallen de verzendkosten haast in het niets.

En je hebt 'm gekocht (volgens wat heb jij gekocht topic)

Ik? Nee, die post kwam uit het Wat draai je nu topic.
Maar ik heb 'm wel, een tijdje al, gewoon uit de platenwinkel.

Oh, sorry. Verkeerde topic inderdaad. Ik moet hem in ieder geval nog even goed luisteren, evenals de vorige. Nu alleen even snel via iTunes een paar previews gehoord.

MIsschien is dit spel deze keer ook wel leuk voor jullie?

Daarnaast kan James Carr hier nog wat hulp tegen al die onnozelen en onwetenden (op Reijersen na).

Zondag ben ik aan de beurt en ik heb er ook een gevonden. Ik ga er van uit dat jullie hem niet kennen, aangezien ik hem net heb toegevoegd... Spannend

Twee van de drie die je vandaag hebt toegevoegd ken ik al, waarvan ik één (erg) leuk vind. Maar het is vooral het andere album die mijn interesse wekt, want die ken ik niet, alleen kan ik daarvan (helaas) geen linkje vinden... Misschien zoek ik weer eens half, en zie ik 'm over het hoofd of zo...

Ben benieuwd welke je gaat kiezen!

Die van kemm moet ik nog beoordelen, zal dat deze week waarschijnijk doen. Alleen jammer dat het album nergens meer te bestellen valt. Ik wil hem namelijk heeeel graag aan m'n collectie toevoegen.

Mb.
Hoe kan je zien wat hij het meest recent heeft toegevoegd dan?

..en het is ondertussen opmerkelijker als je een album niet kent, Angelo. Hoeveel nieuwe albums luister jij wel niet per dag, joh!?!!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:01 uur

geplaatst: vandaag om 19:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.