MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Ik ben voor doorgaan op dezelfde voet. Incidenteel zal er toch wel eens een weekje overgeslagen worden. Ik wordt in ieder geval over het algemeen blij van al die tips die ik hier krijg van mijn digitale soulvrienden. Ook ben ik niet even lyrisch over ieder album. Het is vaak toch stukken beter dan het gemiddelde "standaard-rockalbum".

We gaan tot nog toe rustig op dezelfde voet verder. Morgen is het daarmede aan jeroentjuhh

Oeps, ben ik aan de beurt?
Helemaal niet in de gaten gehad, goed dat je het even neerzet hier.

Ik heb morgen (of eigenlijk vandaag dus) echter totaal geen tijd, dus het wordt maandag.
Heb al wel een album in gedachten, alleen nog geen idee of ik er een goede downloadlink voor kan vinden. In ieder geval zal ik maandag een album posten.

Een dag te laat, maar bij deze dan toch mijn soulalbum van de week.

Ik was enigszins verrast dat er nog geen enkele deelnemer aan dit topic op het album gestemd heeft.

Het is een album van vorig jaar, namelijk deze:

(afbeelding)

Hier staat het album op de site.

The Bo-Keys bestaat voornamelijk uit muzikanten, die vroeger werkzaam waren bij Stax en Hi en dit is op het album goed te horen.
Maar ik zal jullie er zelf over laten oordelen.

De linkjes komen eraan.

Dit weekend is het aan mij, ik zal even kijken wat goed zal zijn en of het lukte deze morgen te plaatsen.

Ik twijfel nog tussen een paar albums. Morgen ga ik de nieuwe album van de week plaatsen.

Mb.
Ik vind het jammer dat je (weer) een album kiest waarvoor je een 3,5* hebt gegeven. Ik zou graag een album willen ontdekken waarvan je denkt dat het een 4* of hoger waard is - iets waarvan jij echt denkt dat het goed is. Een 3,5* is zo'n "mwoah, wel aardig" cijfer.

Haha, daar let ik niet op eigenlijk. Ik dacht meer: Dit is weer eens wat anders

Volgens mij is het deze week aan Mb.

De lijst staat alweer een paar pagina's terug, zal 'm hier nog een keer plaatsen:

1. FCEstebandido
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
8. Mb.

Mb.
Ik denk dat niemand het erg vindt, dus ik plaats 'm volgende week.

Mb.

(afbeelding)

Ik neem aan dat het weer mijn beurt is. Ik wilde al eerder eens eentje posten van de Ohio Players,maar nu is het dan zover. Aanvankelijk dacht ik aan "Observations in Time" omdat die nog niet in de database zat. Het is echter mijn lievelingsalbum van hen geworden, de compilatie: "Climax" uit 1974. De sound op dit album is wat ik zoek op een goede funkplaat. Nummers als:"Sleep Talk", "Foot stamp y'all" en "Climax" (Theme from 69) vind ik pure klasse. Veel luisterplezier. Ohio Players - Climax (1974)

Ik heb helemaal geen linkje gekregen ( ), maar da's geen probleem: ik heb 'm al gevonden!

Angelo schreef:
Ik heb helemaal geen linkje gekregen ( ), maar da's geen probleem: ik heb 'm al gevonden!
De link is te lang. Ik heb hem alleen naar Jeroen kunnen sturen. Vreemd dat ik hem wel naar hem kon sturen en niet naar de rest. Kan jij je link naar de rest sturen? Merci

Damn! Ik wilde ook binnenkort iets van de Ohio Players aandragen in dit topic.

Ik heb een PM van FCEstebandido, maar de link werkt niet. Heeft iemand een andere link (Angelo)?

(afbeelding)

Deze week als soul album van de week: S.O.U.L. – toepasselijker kan ik het voor jullie niet maken! De heren hebben slechts twee albums op hun naam staan, en ondanks hun albums het niet eens zo slecht deden in de Verenigde Staten, zijn ze nooit doorgebroken. Hun bekendste hit is Burning Spear, en wordt al jarenlang hoog aangeslagen bij funkliefhebbers. In het Verenigd Koninkrijk schijnt de track nog vaak op de dansvloer te horen te zijn. Hij staat overigens niet hierop, maar op hun debuut, die ik een stuk minder vind (om nog maar te zwijgen over het grote aantal covers die op dat album staan).

Dit album, hun tweede dus, klinkt veel strakker. Op vocaal aspect, maar nog wat belangrijker: ook op instrumentaal aspect. Het totale plaatje is, voor mij tenminste, zo goed als compleet. Voor zover mij bekend is, staat op dit album slechts één cover, en dat is My Cherie Amour van Stevie Wonder (hun Tell It Like It Is is niet die van Aaron Neville). Uitgerekend dat nummer is voor mij de enige smet op deze plaat. Niet omdat hun versie niet goed is, hij is zelfs beter dan het origineel van Stevie, maar ik vind het nummer gewoon niets aan.

Ik hoop dat ‘ie jullie bevalt. Mijn berichtjes bij de albums van Lea Roberts en die van de Ohio Players volgen deze week nog. Ik ben nogal druk geweest deze maand, dus heb niet veel tijd gehad om op deze site (of op het internet in het algemeen) te zijn, vandaar de vertraging en zo. Linkjes volgen zo.

principal2000 schreef:
Ik heb een PM van FCEstebandido, maar de link werkt niet. Heeft iemand een andere link (Angelo)?

Ik lees dit zojuist pas. Moet je nog een linkje hebben?

Angelo schreef:
Ik lees dit zojuist pas. Moet je nog een linkje hebben?

Graag! Ik ben overigens benieuwd naar jouw SAvdW-inbreng. Ook ik begin weer achter te lopen, maar reacties volgens altijd nog.

Boscoe - Boscoe (1973)

(afbeelding)

Rood, zwart en groen, het zijn de kleuren die gebruikt werden voor een vlag die een hele Afrikaanse gemeenschap moest weerspiegelen, vooral gebruikt om tussen mensen met Afrikaanse origine eenheid en een gevoel van trots en samenhorigheid te creëren. Je merkt het, inhoudelijk gaat deze plaat op plaatsen waar slechts weinigen Boscoe zijn (durven) voorgaan. En voor het vrije muzikale gedeelte geldt eigenlijk hetzelfde. Geniaal voor de ene, een marteling om uit te zitten voor de andere.

Links volgen meteen!

Mb.
Ben ik nu kleurenblind of is dat toch echt oranje in plaats van rood?

Mb. schreef:
Ben ik nu kleurenblind of is dat toch echt oranje in plaats van rood?

Mijn idee

De plaat is bijna 40 jaar oud, jongens, dan kan dat al eens gaan vergelen, hé...

Mb.
Ik zet mezelf voorlopig even buitenspel:

1. FCEstebandido
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen

Volgens mij is het weer mijn beurt. Ik kies voor een afgezaagde SAvdW. Ik denk zelfs dat de meesten hier het al kennen, maar dat zie ik in ieder geval niet terug in de stemmen en berichten bij het album.

Ik heb het over:
(afbeelding)

Natuurlijk zijn The Meters overbekend bij deelnemers van dit topic. Muzikaal zijn deze jongens uitermate strak, maar ik ben vooral ook fan van hun zang. Niet dat dat zo extreem hoogstaand is of zo, maar het maakt de nummers gewoon af. Dit album -hun laatste in de reeks uit hun beginperiode- is erg toegankelijk en bij vlagen bijna pop te noemen. Dit is mogelijk ook net de reden dat niet iedereen het album evengoed zal waarderen. Ik trek hem echter graag uit de kast en meestal doe ik dat in een "Meters-bui" wanneer de andere albums ook de revue passeren. De eerste drie albums van The Meters draai ik wat minder, omdat de vocalen hier meestal ontbreken. Toch vind het nog uitstekende albums.

Ik vraag me af of iedereen wel een link nodig heeft. Later vanavond kijk ik of er mensen zijn die dit niet nodig vinden (en anders stuur ik iedereen een linkje).

Ik bedacht me net dat ik nog op geen enkel album van The Meters heb gestemd. Schandalig eigenlijk. Binnenkort de schade maar eens inhalen. Ik zal in ieder geval met New Directions beginnen.

Ik hoef overigens geen linkje.

De laatste albums van The Meters (vanaf Trick Bag) ken ik nog niet, dus voor mij geen afgezaagde keuze hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.