MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Linkjes zijn verstuurd!
Als er iets niet goed is, hoor ik het wel. Ik heb mijn eigen album geupload, dus de kans is groot dat het niet gelukt is.

Ik heb hetzelfde als kemm, de eerste zes albums staan hier in de kast, de rest ken ik nog niet, ben benieuwd!

Hoogste tijd dat ik weer een beetje ga inlopen, al heb ik ook de komende weken weinig tijd ben ik bang.

Haha, 100% bijgebeend, bitches!

Ik moet alleen die van jou nog, Kemm.

Het spijt me heel erg, ik had niet eens door dat ik alweer aan de beurt ben. Vandaag geen soul-album van de week van mij, ik zit midden in mijn tentamens. Uiteraard mag er wel iemand anders voor mij posten...

Ik wil voorstellen om de bijdrage van Japsuh naar komende zondag te verschuiven.
Dan is het eigenlijk mijn beurt, maar dan kan ik niet, want dan ben ik op vakantie

Japsuh, deze week wel?

Jazeker! Deze week heb ik in de aanbieding:

Jimmy Lewis - Totally Involved

(afbeelding)

Ik durf meteen al te zeggen dat de muziek niet heel erg bijzonder is, maar ik vind het wel erg lekkere muziek! Dit album komt uit 1977 en is het enige reguliere album dat Jimmy Lewis heeft uitgebracht. Het album heeft geen consistente lijn, maar mixt wat verschillende stijlen soul-muziek, maar is altijd toch wel gebaseerd op de Southern soul. Aan de ene kant is dat jammer, aan de andere kant biedt het wel veel variatie. Mijn favorieten zijn 'Is That Anyway To Treat a Lady' en 'Help Me Understand You', alhoewel ik 'Thank You' ook wel erg leuk vind.

Veel luisterplezier!

Een beetje een late reactie, maar wat een prachtige keuze, Jasper!

Mijn cijfer volgt nog, ik twijfel nog een beetje. Mijn cijfer zal afhangen van de verzamelaar Still Wanna Be Black, daarop staan alle nummers van Totally Involved, plus 12 onuitgebrachte nummers (die ook allemaal zeer de moeite waard zijn), die al jaren hier thuis bij ons in de kast staat. Het gaat in ieder geval 'n ruime voldoende worden (komt ook omdat ik een beetje opgegroeid ben met zijn muziek).

It Ain't What's on the Woman vind ik echt ; doet me denken aan een aantal toppers van Joe Tex.

Het is nog even wachten op jeroentjuhhh

Een beetje laat op de zondagavond, maar ik was het niet vergeten.

Een platenbeurs in Eindhoven, het mooie weer en een voetbalwedstrijd hebben voor enige vertraging gezorgd vandaag.

Om het kort te houden: zonnig weer vraagt om een zomerse plaat, dus deze is het geworden:

(afbeelding)

Hier staat het album op de site, een lekker zomers, funky plaatje.

De links komen eraan.

Het titelnummer (in 2 parts) is alvast een winner!

kemm schreef:
Het titelnummer (in 2 parts) is alvast een winner!

Zeker!

Rest is ook allemaal erg leuk (één nummer spreekt me wat minder aan), maar het titelnummer blijft m'n favoriet. Ik het album onderhand al een paar jaar, maar had toevallig laatst overwogen om 'm te kopen. Uiteindelijk niet gedaan omdat een ander album de voorkeur had, maar ik denk dat ik hem tijdens de volgende bestelling alsnog op vinyl koop. Wel weer een mooie keuze deze week!

My turn, ik denk morgenochtend meer.

De vorige keer werd mij gevraagd om eens een album te kiezen wat ik zelf ook hoog waardeer. Bij deze een album waar ik 4,5 ster voor gegeven heb:

(afbeelding)
Madeline Bell - Doin' Things (1968)

Ah, Madeline Bell. Goede zangeres. Mijn favoriete nummer van haar is Standing By, uit 1988, geloof ik. Ik heb voor dit album overigens een correctie ingediend; de zes laatste nummers staan niet op de oorspronkelijke lp-uitgave (die bestond uit slechts twaalf nummers).

Estebandido is next.

Blijkbaar een weekje rust.

Reijersen schreef:
(afbeelding)
Madeline Bell - Doin' Things (1968)

Heeft iemand een werkende link? Ik krijg het bestand van Reijersen niet geopend.
Ik weet het: het is een late reactie, maar ik had Reijersen eerst ge-PM-t.

Ik heb je een link doorgestuurd. Kijk maar of deze het wel doet...

Edit: ik heb gelijk Bandido nog een pm gestuurd of hij voor deze week nog een album wil inbrengen (ik weet niet of iemand dat al gedaan had?). Maar ja, beter laat dan nooit, nietwaar?

Ik had aan het begin van de week al een bericht gestuurd, en hij had er een klaar staan zei hij...

De link van snelle Angelo werkt! Mijn beoordeling + bericht voor Madeline volgt nog.

Sorry ik dacht dat het dit weekend pas mocht gepost worden. Hij komt er zo aan.

Dan pakken we deze voor deze week. Dus zondag geen nieuwe, maar volgende week zondag pas.

Mandrill is een New Yorkse band uit de late sixties die gevromd werd door drie uit Panama afkomstige broers Wilson. Funk vermengd met salsa, blues en soul. Ik hoop dat jullie mijn inbreng ditmaal kunnen waarderen. Ik koos voor hun album uit 1972 "Mandrill is" de link komt er aan.

(afbeelding)

Deze heb ik ook overwogen / stond nog op mijn lijst. Weer een optie minder....

principal2000 schreef:
Deze heb ik ook overwogen / stond nog op mijn lijst. Weer een optie minder....
Ik weet ook nooit goed welke te kiezen uit mijn lijst

Heb je voor mij ook nog een linkje?

Deze week:

(afbeelding)

Groove Me kennen jullie ongetwijfeld al, en wellicht Baby Let Me Kiss You ook, maar ik vind de overige nummers ook erg leuk (al kunnen ze niet tippen aan het fantastische Groove Me). Fern Kinney had er haar grootste hit mee acht jaar later, maar ik vind het origineel van King Floyd toch net even wat leuker om te horen. Het album heeft nog geen (!) stemmen en wat mij betreft mag dat onderhand wel eens veranderen. Mijn berichtje volgt nog, ik had van de week te weinig tijd.

Let op! Om het bestand uit te pakken heb je een wachtwoord nodig: sb

Groove Me is inderdaad magistraal (Baby Let Me Kiss You in mindere mate)! Kan haast niet missen!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:11 uur

geplaatst: vandaag om 12:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.