Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2012, 16:05 uur
De laatste tijd deze plaat weer helemaal herontdekt en het maakt volgens mij een mooi Soulalbum van de Week:
Rotary Connection - Hey, Love (1971)

Het is een soulplaat met volle arrangementen en een breed gala aan vocalen, voorzien van de nodige psychedelische rock- en funkinvloeden. De gekke toevoegingen en wendingen blijven wel binnen de perken wat van dit laatste album gelijk ook hun meest toegankelijke maakt. Je herkent Minnie Riperton als een van de zangeressen. Met Come to My Garden valt dit album nog enigzins te vergelijken, maar verder is dit heel andere koek dan haar solowerk. Verder staat er bij het album wel genoeg verwoord.
Veel luisterplezier!
Rotary Connection - Hey, Love (1971)

Het is een soulplaat met volle arrangementen en een breed gala aan vocalen, voorzien van de nodige psychedelische rock- en funkinvloeden. De gekke toevoegingen en wendingen blijven wel binnen de perken wat van dit laatste album gelijk ook hun meest toegankelijke maakt. Je herkent Minnie Riperton als een van de zangeressen. Met Come to My Garden valt dit album nog enigzins te vergelijken, maar verder is dit heel andere koek dan haar solowerk. Verder staat er bij het album wel genoeg verwoord.
Veel luisterplezier!
0
geplaatst: 2 mei 2012, 06:27 uur
Hallo allemaal
Ik zou hier wel aan mee willen doen (passief om te beginnen) als dit topic niet al te ingekakt is

Ik zou hier wel aan mee willen doen (passief om te beginnen) als dit topic niet al te ingekakt is

0
geplaatst: 3 mei 2012, 19:21 uur
Welkom!
Een frisse wind in het topic kunnen we goed gebruiken inderdaad! Ik zal je alvast een linkje sturen voor het huidige Soulalbum vd Week. Toevallig een plaat met dezelfde producer als die van je avatar!
Een frisse wind in het topic kunnen we goed gebruiken inderdaad! Ik zal je alvast een linkje sturen voor het huidige Soulalbum vd Week. Toevallig een plaat met dezelfde producer als die van je avatar!
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:10 uur
Leuk! 
Dit topic kan altijd wel nieuwe (enthousiaste) users gebruiken, vooral gezien de laatste paar maanden. (
) Mocht je op een gegeven moment willen meedoen als actieve user, dan kan je natuurlijk te allen tijde je bij het onderstaande lijstje voegen.
1. FCEstebandido
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
En als je ook nog eventueel een linkje wilt voor het King Floyd album van twee weken terug, moet je het maar laten weten.

Dit topic kan altijd wel nieuwe (enthousiaste) users gebruiken, vooral gezien de laatste paar maanden. (
) Mocht je op een gegeven moment willen meedoen als actieve user, dan kan je natuurlijk te allen tijde je bij het onderstaande lijstje voegen.1. FCEstebandido
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
En als je ook nog eventueel een linkje wilt voor het King Floyd album van twee weken terug, moet je het maar laten weten.

0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:19 uur
Dank Angelo. King Floyd lijkt eigenlijk wel interresant. Kom maar op met die link
Verder terug ga ik niet anders ga ik meteen al achter lopen
En ik denk eigenlijk dat ik alles al wel heb wat er langs is gekomen.
Verder terug ga ik niet anders ga ik meteen al achter lopen
En ik denk eigenlijk dat ik alles al wel heb wat er langs is gekomen.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:22 uur
1. FCEstebandido
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
8. Joyce19791(passief)
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
8. Joyce19791(passief)
0
geplaatst: 4 mei 2012, 09:18 uur
Het soul album van deze week (New Rotary Connection, Hey Love) zal nooit mijn favoriet worden, maar ik heb er toch met plezier naar geluisterd. De drie parels (Hey love, I am the black gold of the sun en Love has fallen on me) maken dit album al het beluisteren waard. Helaas heb ik wel het album-gemiddelde naar beneden moeten halen met mijn stem (sorry Kemm
), maar ik wil Kemm toch bedanken om mij kennis te laten maken met iets totaal anders 
), maar ik wil Kemm toch bedanken om mij kennis te laten maken met iets totaal anders 
0
geplaatst: 5 mei 2012, 13:28 uur
1. FCEstebandido
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
8. Joyce19791
Ja ja, daar ben ik alweer
Ik heb in ieder geval al 1 leuk idee voor soul-album van de week, dus ik zet mezelf toch even actief neer.
2. Angelo
3. Kemm
4. Prinicipal2000
5. Japsuh
6. jeroentjuhh
7. Reijersen
8. Joyce19791
Ja ja, daar ben ik alweer

Ik heb in ieder geval al 1 leuk idee voor soul-album van de week, dus ik zet mezelf toch even actief neer.
0
geplaatst: 7 mei 2012, 15:11 uur
Ow, het is weer mijn beurt. Ik ben steeds minder actief op MuMe. Maar de albums van de week topics blijf ik leuk vinden. Ook al loop ik nu flink achter.
Ik heb nog steeds niet echt inspiratie en ga dus weer de grenzen van soul opzoeken en zelfs over. Deze week kies ik een album wat bepaald niet onbekend is (56 stemmen), maar ik zag nog geen enkele naam van deelnemers aan dit topic ertussen staan. Dit is echter geen garantie dat jullie het niet kennen. Het is een bekende artiest en er staan 2 grote pophits op. Toch kies ik voor het album, simpelweg omdat ik anders bijna niets meer actief kan bijdragen aan dit topic. Het is ook tijd voor blue eyed soul; al zit hier een heel dikke saus van popmuziek overheen.
Het is dus geworden:
]

Nu nog hopen dat ik een link kan vinden voor PM, want ik heb dit album enkel op vinyl. Maar anders weet ik dat er genoeg handige mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.
Ik heb nog steeds niet echt inspiratie en ga dus weer de grenzen van soul opzoeken en zelfs over. Deze week kies ik een album wat bepaald niet onbekend is (56 stemmen), maar ik zag nog geen enkele naam van deelnemers aan dit topic ertussen staan. Dit is echter geen garantie dat jullie het niet kennen. Het is een bekende artiest en er staan 2 grote pophits op. Toch kies ik voor het album, simpelweg omdat ik anders bijna niets meer actief kan bijdragen aan dit topic. Het is ook tijd voor blue eyed soul; al zit hier een heel dikke saus van popmuziek overheen.
Het is dus geworden:
]

Nu nog hopen dat ik een link kan vinden voor PM, want ik heb dit album enkel op vinyl. Maar anders weet ik dat er genoeg handige mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.

0
geplaatst: 7 mei 2012, 18:49 uur
Oh tof, Robert Palmer!
Ik bestempel het niet als soul (sorry principal2000
), maar hij is absoluut 1 van mijn favoriete zangers aller tijden. Ik ken het album dan al wel heel goed.
Ik bestempel het niet als soul (sorry principal2000
), maar hij is absoluut 1 van mijn favoriete zangers aller tijden. Ik ken het album dan al wel heel goed.
0
Mb.
geplaatst: 7 mei 2012, 19:28 uur
Nare term, dat "Blue Eyed Soul". Enfin. Kijk je hier nog eens, beste principal? 

0
geplaatst: 7 mei 2012, 21:27 uur
Ah, jammer. Deze heb ik al in de kast staan. Al een tijd niet geluisterd, dus nu wel een reden om op te zetten.
0
geplaatst: 7 mei 2012, 23:24 uur
Enkele van zijn singles vind ik wel tof, maar wel een opmerkelijke keuze,.. we zullen zien! 

0
geplaatst: 14 mei 2012, 07:57 uur
Ach ja, dat gaat de laatste weken steeds zo, dus nog even geduld.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 16:10 uur
Ik zag al dat er met spanning naar mijn soul album van de week wordt uitgekeken, nou hier is-ie dan:

The Spirit of Atlanta - The Burning of Atlanta (1973)
Hij staat pas sinds vandaag in de wacht om toegevoegd te worden, dus ik kan nog geen link naar dit funk album geven. Desalniettemin kunnen jullie tot die tijd natuurlijk wel gewoon hier reageren!
Het album van deze week is eigenlijk de blaxploitation soundtrack voor de film 'The Burning of Atlanta movie'. Deze film zou gaan over de achterstandswijken in Atlanta ten tijde van de wederopbouw van de stad na 1864. De groep werd eerst gepresenteerd als 'G.C. Coleman's band', maar is hernoemd naar 'The Spirit of Atlanta'. De film is er echter nooit gekomen, maar gelukkig heeft Buddah records de soundtrack uitgebracht als 'The Burning of Atlanta.
Veel luisterplezier!
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=odJpCZ6nQG0#![/embed]

The Spirit of Atlanta - The Burning of Atlanta (1973)
Hij staat pas sinds vandaag in de wacht om toegevoegd te worden, dus ik kan nog geen link naar dit funk album geven. Desalniettemin kunnen jullie tot die tijd natuurlijk wel gewoon hier reageren!
Het album van deze week is eigenlijk de blaxploitation soundtrack voor de film 'The Burning of Atlanta movie'. Deze film zou gaan over de achterstandswijken in Atlanta ten tijde van de wederopbouw van de stad na 1864. De groep werd eerst gepresenteerd als 'G.C. Coleman's band', maar is hernoemd naar 'The Spirit of Atlanta'. De film is er echter nooit gekomen, maar gelukkig heeft Buddah records de soundtrack uitgebracht als 'The Burning of Atlanta.
Veel luisterplezier!
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=odJpCZ6nQG0#![/embed]
0
geplaatst: 14 mei 2012, 22:13 uur
Dank voor je bijdrage Japsuh. Na twee luisterbeurten vanavond is de eerste indruk (zeer) positief.
Het is gewoon een zeer lekker funkie plaatje. Favorieten tot nu toe: "Buttermilk Buttom", "Auburn Avenue" en "Freddie's Alive and Well". Een leuke keuze dus
Het is gewoon een zeer lekker funkie plaatje. Favorieten tot nu toe: "Buttermilk Buttom", "Auburn Avenue" en "Freddie's Alive and Well". Een leuke keuze dus

0
geplaatst: 15 mei 2012, 12:43 uur
Hij staat inmiddels op de site --> The Spirit of Atlanta - The Burning of Atlanta (1973)
0
geplaatst: 21 mei 2012, 22:24 uur
Damn, ik dacht dat ik na reijersen aan de beurt was, maar het is blijkbaar ervoor
.
Even iets verzinnen dus, misschien vanavond nog, anders zeker morgen.
.Even iets verzinnen dus, misschien vanavond nog, anders zeker morgen.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 00:26 uur
Allereerst mijn excuses voor de vertraging, maar ik was in de veronderstelling dat volgende week mijn beurt pas was.
Anyway, na al het geweld uit de jaren '70 van de afgelopen, vond ik het wel weer een keer tijd voor een recentere plaat. Een plaat met wel overduidelijk invloeden uit vroegere tijden.
Het is een album dat ik zelf heb toegevoegd en ook tot nu toe als enige een stem aan gegeven heb, dus ik neem aan voor iedereen onbekend.
We gaan deze week naar Spanje, naar Baskenland om precies te zijn. Een vijftal uit Bilbao, die hun groep in 2004 opgericht hebben en voornamelijk instrumentale funk spelen. Ik heb het over The Cherry Boppers.
Zo ziet het album eruit :

The Cherry Boppers - Play It Again! (2008)
De linkjes komen eraan.
Veel luisterplezier!!!!
Anyway, na al het geweld uit de jaren '70 van de afgelopen, vond ik het wel weer een keer tijd voor een recentere plaat. Een plaat met wel overduidelijk invloeden uit vroegere tijden.
Het is een album dat ik zelf heb toegevoegd en ook tot nu toe als enige een stem aan gegeven heb, dus ik neem aan voor iedereen onbekend.
We gaan deze week naar Spanje, naar Baskenland om precies te zijn. Een vijftal uit Bilbao, die hun groep in 2004 opgericht hebben en voornamelijk instrumentale funk spelen. Ik heb het over The Cherry Boppers.
Zo ziet het album eruit :

The Cherry Boppers - Play It Again! (2008)
De linkjes komen eraan.
Veel luisterplezier!!!!
0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:40 uur
Ik stop een tijdje met deelnemen aan het topic. Wanneer ik m'n interesse in een deelname weer hervat heb, zal ik me melden. 
1. FCEstebandido
2. Kemm
3. Prinicipal2000
4. Japsuh
5. jeroentjuhh
6. Reijersen
7. Joyce19791

1. FCEstebandido
2. Kemm
3. Prinicipal2000
4. Japsuh
5. jeroentjuhh
6. Reijersen
7. Joyce19791
0
geplaatst: 27 mei 2012, 20:33 uur
Mmm, ik moet vandaag, maar weet nog steeds niet welke ik ga doen,
0
geplaatst: 28 mei 2012, 19:52 uur
Al een keuze gemaakt Reijersen? Overigens zie ik nog weinig commentaren op mijn bijdrage..., slechts twee.
0
geplaatst: 28 mei 2012, 21:16 uur
Èn ik nog maar 1 op die van mij. En die is van een week voor jouw bijdrage.
0
geplaatst: 28 mei 2012, 21:36 uur
Eerlijk gezegd vind ik dat zo'n lastige plaat om te beoordelen. Voor mijn gevoel is het niet echt soul, alhoewel sommige nummers wel mooi zijn (en dan doel ik vooral op de eerste twee).
0
geplaatst: 28 mei 2012, 21:55 uur
Ai, verzaak ik nu? Het mooie weer houdt me uit huis. Morgen meer.
* denotes required fields.