MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Jammer want King Floyd is een topper en ik zou graag meer van dat willen horen.
Angelo schreef:
Ik stop een tijdje met deelnemen aan het topic. Wanneer ik m'n interesse in een deelname weer hervat heb, zal ik me melden.

1. FCEstebandido
2. Kemm
3. Prinicipal2000
4. Japsuh
5. jeroentjuhh
6. Reijersen
7. Joyce19791

Zeker jammer. Bevallen je de bijdragen niet of is er een andere reden?

Ik heb een in mijn ogen één van de beste live-albums uit uitgekozen. Het is van een band die nog steeds als een malle gaan. Oakland's Tower of Power.

Tower of Power - Soul Vaccination Live

(afbeelding)

Japsuh schreef:
Zeker jammer. Bevallen je de bijdragen niet of is er een andere reden?

Aan dat eerste ligt het zeker niet. Ik vind het juist leuk om te lezen wat meerdere mensen van hetzelfde album vinden (los van het feit of het album mij wel of niet bevalt). Ik ben gaandeweg alleen mijn eigen interesse in een deelname aan het topic kwijtgeraakt. Ik ben een beetje gedemotiveerd, denk ik.

Ok, ja dat kan inderdaad.

Het nieuwe album van de week heb ik in de kast staan en is inderdaad een geweldig live album waar de energie van afspat! Een goede keuze!

Jammer dat Angelo er (tijdelijk) mee stopt, toch veel interessante bijdrages van zijn kant gezien. Altijd leuke recensies om te lezen.

Het nieuwe album van de week ken ik ook, maar heb ik eigenlijk al veel te lang niet meer geluisterd. Goede reden om die prachtplaat weer een keer op te zetten!

Ik ben tot nu toe totaal niet onder de indruk van deze band. Mogelijk dat dit album mij van inzicht doet veranderen.

Ik vind het ook jammer dat Angelo stopt. Hij heeft mij -als volleerd digibeet- toch vaak ondersteund met het zoekwerk naar linkjes e.d.. Daarnaast zijn zijn essays bij diverse albums altijd prettig om te lezen en werd ik hiermee altijd op mijn wenken bediend, omdat ik over het algemeen te lui ben om achtergronden op te zoeken. Ik weet ook zeker dat Angelo nog een bijna oneindig arsenaal aan voor mij onbekende soulalbums kan opnoemen. Dus ik hoop dat hij nog op zijn besluit terug komt. Anders moeten jullie het steeds vaker doen met mijn uitstapjes naar pop.

Oke, het is mijn beurt vandaag. Mijn eerste bijdrage aan dit topic is deze:

(afbeelding)

Ik heb zelf het idee dat deze man niet geheel onbekend is bij de leden van dit topic, maar niemand van jullie heeft in ieder geval zijn stem/mening gegeven bij dit album. En dit album verdiend zeker jullie stemmen/meningen. Ik vind het zelf een heerlijk soulalbum dat me doet denken aan Sam Cooke, en dat is 1 van mijn favorieten. Op dit album vinden we natuurlijk de mega-hit "Duke of Earl", wat ook de bijnaam is van Gene Chandler.In 2002 is dit numer opgenomen in de Grammy Hall of Fame en wordt door de Rock and Roll Hall of Fame beschouwd als 1 van de nummers die de rock en roll gevormd heeft tot de muziekstroming zoals we die nu kennen. Veel luister plezier! Linkjes volgen

Het was niet evident om een album te vinden voor de SAVDW. Uit de meningen op voorgaande bijdrages bleek dat vooral oudere albums in de smaak vallen. Ik heb nog wel enkele 70's en 60's soulplaten die ik bij een van mijn volgende beurten wel zal posten. Na lang twijfelen breng ik dan toch nog eens een moderne funk plaat The Killion Floor van Orgone
(afbeelding)
.

Orgone is een Californische Soul, Funk en Afrobeat band. De meeste leden begonnen samen te spelen in de vroege ninetees meestal als begeleidingsband voor hip hoppers. Hoewel de meeste muziek instrumentaal is, werd na hun eerste plaat in 2001 zangeres Fanny Franklin aangetrokken. Haar vinden we terug op deze tweede plaat van de groep "The Killion Floor". Ook komen we enkele covers tegen zoals daar zijn: "Do your thing" van Isaac Hayes (minder geslaagde versie vind ikzelf) en Harry Wayne Casey's "I get lifted". Deze laatste vind ik een lang uitgesponnen geslaagde cover die ik regelmatig draai als ik dj. Ik heb het nummer al eens gepost onder een ander topic op Mume en daar werd de versie niet zo gesmaakt. Hopelijk kan Orgone jullie enigszins bekoren. Veel luisterplezier. Linkjes volgen.

Het eerste waar ik al van schrik is de lengte van het album: 1 uur en een kwartier! Ik ben benieuwd of ik dat volhou... In ieder geval ben ik wel benieuwd naar het album.

Japsuh schreef:
Het eerste waar ik al van schrik is de lengte van het album: 1 uur en een kwartier! Ik ben benieuwd of ik dat volhou... In ieder geval ben ik wel benieuwd naar het album.

Dat had ik ook Japsuh. De combinatie van instrumentaal en de speelduur van het album maken mij wel wat huiverig .......

Ik loop nu inmiddels 4 albums achter...
Maar mijn inhaalslag zal nog volgen.

Heeft iemand Kemm al een PM verzonden? Ik wil graag 5 albums achterlopen...

Nope, ik niet. Ga ik nu wel even doen dan.

Heb ik reeds gedaan

Ondanks de bescheiden reacties blijkt de vraag toch nog groot.
'k Was het eigenlijk helemaal vergeten, dus nog even nadenken...

Hier ben ik al terug. Ik moest niet te ver zoeken tussen m'n stemmen voordat ik volgend plezierig plaatje tegenkwam:

Wizards of Ooze - The Dipster (1994)

(afbeelding)

Een vrouw met badmuts op je hoes, dan weet je dat er al eens gezwanst mag worden. Maar bovenal blijft deze band een ultiem funkgenot, een die zowaar hun eigen draai hebben gegeven aan dit smerigste der genres. Een ongedwongen spel, ideaal voor de naderende temperaturen, zonder dat het inhoudelijk nergens heen gaat. En nog uit onze contreien ook! Goh, ik krijg weer gelijk zin om de plaat op te leggen (en bij deze gebeurd!). Ik hoop dat jullie er evenveel plezier aan kunnen beleven als ik! Links komen eraan!

En excuus voor mijn eigen achterstand op de voorbije albums, ik ben zeker van plan dat allemaal nog in te lopen. Zolang ik er maar geen wanneer op moet plakken...

Ziet er interessant uit, zeker gezien het land van herkomst. Ik ben benieuwd!

Het zou leuk zijn als alle deelnemers hieraan ook hier meedoen. Het is te laat voor nominaties, maar meespelen kan alsnog leuk zijn.

Ik zie dat ik weer aan de beurt ben. Ik heb met zeer veel moeite een album gevonden, maar nu kan ik natuurlijk weer geen link ervan vinden. Ik bezit dit album zelf niet, dus uploaden is geen optie. Wie kan er helpen?

Ik ben bang dat ik je niet echt veel verder kan helpen met mijn twee digitale linkerhanden.
Om welk album gaat het? En staat het misschien op spotify?

Wegens de geboorte van mijn zoon zaterdag 16 juni j.l. met de naam Nelson Fela, dacht ik eraan om een afrobeat album aan te dragen voor dit topic.
Maar helaas kan ik zelf geen link vinden. Ik ken overigens maar 2 nummers van dit album, waarvan ik African Jive erg goed vind. Dit was voor mij genoeg aanleiding om dit album te selecteren voor album van de week.

Ik heb het over Dick Khoza - Chapita

Een linkje ontbreekt dus nog, maar als iemand mij hieraan kan helpen, stuur ik de link weer door naar de deelnemers.

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!!

Met de link kan ik je helaas niet helpen, maar ben wel benieuwd naar het album!

Ik heb ook geen linkje gevonden, maar hier is het album in z'n geheel op Soundcloud te beluisteren.

Overigens gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

principal2000 schreef:
Wegens de geboorte van mijn zoon zaterdag 16 juni j.l. met de naam Nelson Fela, dacht ik eraan om een afrobeat album aan te dragen voor dit topic.

Gefeliciteerd man!
En wat een prachtige naam trouwens. Vooral Fela vind ik echt een mooie naam.

Ik kan trouwens ook zo snel geen linkje vinden, anders had ik 'm wel naar je doorgestuurd.

Dank voor de felicitaties. Ik denk dat het overduidelijk is waar Fela vandaan komt.
De naam Nelson is -naast de bekende meneer uit Zuid-Afrika- geïnspireerd door Prince Roger Nelson, vooral bekend onder zijn eerste naam.

Als niemand het een probleem vindt om het zonder linkje te doen, kan het album beluisterd worden via de link die Japsuh (waarvoor dank) heeft gepost.

Ook fijn om te zien dat de geest van Angelo nog over ons waakt.

Wauw, wat leuk nieuws, principal, proficiat! Die knul is voortbestemd om grootse dingen te doen, met zulk een naam!

En die luisterlink is prima hoor!

Gefeliciteerd Principal!!! Mijn zoon is bijna 7 maanden nu.

Natuurlijk ook de felicitaties van mijn kant. Lijkt me mooi, om vader te worden

Is de vakantieperiode hier stiekem al ingegaan? Zo ja, tot wanneer?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:48 uur

geplaatst: vandaag om 08:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.