Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2009, 20:56 uur
Da's een van zijn pophits uit de early 60's. Maar niet te hard verschieten, hé, want zeg nooit Gene McDaniels tegen Eugene McDaniels. 

0
geplaatst: 2 mei 2009, 20:51 uur
Morgen is het rondje rond en is Bertus weer aan de beurt. Maar nu heb ik hem een tijdje niet gezien in dit topic, dus hopelijk is hij morgen wel bereid een nieuwe te plaatsen.
Anders schuiven we er eentje door en is zinulzki, als hij er eentje voorradig heeft.
Anders schuiven we er eentje door en is zinulzki, als hij er eentje voorradig heeft.
0
geplaatst: 3 mei 2009, 20:14 uur
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat jij nog de rest van je leven naar Eugene luistert
Van mij mag ook Zinulzki iets plaatsen en dat Bertus de eerst volgende keer dat-ie opdaagt weer aan de beurt is. Maar wie ben ik hè? 
Van mij mag ook Zinulzki iets plaatsen en dat Bertus de eerst volgende keer dat-ie opdaagt weer aan de beurt is. Maar wie ben ik hè? 
0
geplaatst: 3 mei 2009, 23:01 uur
Ik heb zinulzki een PM gestuurd of hij er morgen eentje kan plaatsen. Anders nemen we een weekje rust en plaatst zinulzki hem gewoon volgende week zondag.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 10:33 uur
Ik heb wel een aantal ideeën voor SAVDW, nu nocg even checken of ik deze op het net kan terugvinden.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 10:56 uur
Tot hier toe weinig succes gehad. Ik had graag onderstaande plaat genomineerd, maar heb deze nog niet op het net gevonden. Zou er iemand mij kunnen helpen, anders plaats ik wel een andere.
Tyrone Davis - Turn Back the Hands of Time (1970)
Tyrone Davis - Turn Back the Hands of Time (1970)
0
geplaatst: 4 mei 2009, 11:18 uur
Ik denk dat deze wel gaat lukken.
En Eugene McDaniels zal ik ook zo snel mogelijk proberen te beoordelen trouwens.
En Eugene McDaniels zal ik ook zo snel mogelijk proberen te beoordelen trouwens.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 11:55 uur
Tyrone Davis! Cool! Ik ben op zoek en zal iedereen een linkje toesturen als ik 'm gevonden heb.
EDIT: gevonden en de linkjes zijn onderweg.
En volg dit maar eens: Klikkerdeklik
(sorry sluikreclame)
EDIT: gevonden en de linkjes zijn onderweg.
En volg dit maar eens: Klikkerdeklik
(sorry sluikreclame)
0
geplaatst: 10 mei 2009, 11:52 uur
Het album van de week is geworden (trommelgeroffel):
The Quantic Soul Orchestra – Tropidélico

Ik heb niet heel lang hoeven na te denken, want toen ik vorige maand in aanraking kwam met dit album was ik al meteen verkocht. Het is een mengeling van zowat elk blackmusic genre. Zo is er soul te horen, maar ook jazz, latin en een vleugje hiphop (de bijdrage van J-Live). Het geheel is gewoon erg zomers en dat sluit perfect aan op dit jaargetijde en het jaargetijde dat nog komen gaat. Het is voor een groot deel instrumentaal, de tracks waar een gastbijdrage bij vermeld staan is wel met zang en in het geval van J-Live is het rap. Tsja wat zal ik er nog meer van zeggen? Ik hoop dat jullie er net zo veel van genieten als dat ik doe.
Ik stuur de linkjes straks, ben het nog aan het uploaden en dat gaat een beetje heel erg traag
.
Edit. de linkjes zijn verzonden, als ik iemand ben vergeten moet je het maar zeggen.
The Quantic Soul Orchestra – Tropidélico

Ik heb niet heel lang hoeven na te denken, want toen ik vorige maand in aanraking kwam met dit album was ik al meteen verkocht. Het is een mengeling van zowat elk blackmusic genre. Zo is er soul te horen, maar ook jazz, latin en een vleugje hiphop (de bijdrage van J-Live). Het geheel is gewoon erg zomers en dat sluit perfect aan op dit jaargetijde en het jaargetijde dat nog komen gaat. Het is voor een groot deel instrumentaal, de tracks waar een gastbijdrage bij vermeld staan is wel met zang en in het geval van J-Live is het rap. Tsja wat zal ik er nog meer van zeggen? Ik hoop dat jullie er net zo veel van genieten als dat ik doe.
Ik stuur de linkjes straks, ben het nog aan het uploaden en dat gaat een beetje heel erg traag
.Edit. de linkjes zijn verzonden, als ik iemand ben vergeten moet je het maar zeggen.
0
geplaatst: 10 mei 2009, 12:54 uur
Ik ben eerlijk gezegd ietwat sceptisch over dit album. Maar hopelijk gaat het me verbazen 

0
geplaatst: 10 mei 2009, 13:07 uur
Ken je het dan al een beetje? Of waar is je gevoel op gebaseerd?
0
geplaatst: 10 mei 2009, 13:18 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik ken andere albums van Quantic die me zeker bevallen. Maar als ik ergens niet van hou zijn het te veel latininvloeden. Maar misschien valt het reuze mee. Mijn reactie komt asap bij het album.
0
raffael77
geplaatst: 10 mei 2009, 16:38 uur
Quantic Soul si geweldig
Afro-Funk van de bovenste plank
Antibalas is ook zo'n groep maar die is nog beter.
Afro-Funk van de bovenste plank
Antibalas is ook zo'n groep maar die is nog beter.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 21:50 uur
- lebowski
- raffael77
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightBoy
- Pooiertje
- jelmer
- sq
- reijersen
- Lizzy89
- kemm
- zinulzki
- R&P
- raffael77
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightBoy
- Pooiertje
- jelmer
- sq
- reijersen
- Lizzy89
- kemm
- zinulzki
- R&P
0
geplaatst: 17 mei 2009, 22:39 uur
Door de vele PM's die R&P mij stuurt was ik vergeten het soulalbum van de (vorige) week te beluisteren... 
Dus dat ga ik straks doen
.

Dus dat ga ik straks doen
.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 22:51 uur
Je kan wel eens gelijk hebben.
Het downloaden duurt veel te lang en ik moet zo slapen
Het downloaden duurt veel te lang en ik moet zo slapen

0
geplaatst: 18 mei 2009, 09:28 uur
Quantic Soul was een aangenaam plaatje dat deze zomer nog veel gedraaid gaat worden en zomer 2010 ook nog wel denk ik. Benieuwd waarmee Lebowski op de proppen komt. Woensdag & donderdag vrij, dus tijd om ff 'recensies' bij te werken bij SAvdW's.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 10:29 uur
Heb lebowski reeds ge-PM't. Evenals raffael als mogelijke invaller.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 12:01 uur
Reijersen schreef:
Hi guys, sorry dat ik gisteren geen album gepost heb. Heb traditioneel met mijn bedrijf superdrukke tijden van februari tot mei en ben nu bezig met mijn verhuizing naar Berlijn, dus MuMe staat al maanden op een laag pitje. Haal wel alle soulalbums binnen trouwens.
Zal vandaag een plaat uitzoeken en posten ok? Nog even geduld.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 12:06 uur
lebowski schreef:
(quote)
Take your time!

0
geplaatst: 18 mei 2009, 18:54 uur
Heb dit topic door drukte en een verhuizing een beetje verwaarloosd, maar hier toch een soulalbum van de week.

Detroit Emeralds - You Want It You Got It (1972)
1 You Want It, You Got It (3:01)
2 There's a Love for Me Somewhere (2:25)
3 I'll Never Sail the Sea Again (3:52)
4 Take My Love (4:01)
5 Feel the Need in Me (3:41)
6 I've Got to Move (3:09)
7 Baby Let Me Take You (In My Arms) (3:50)
8 I Bet You Get the One You Love (2:13)
9 Till You Decide to Come Home (2:49)
Ken het album zelf ook niet, op de prachtige hitsingle Feel The Need In Me na.
De link volgt later op de avond, ik ben aan het uploaden, maar heb zo een afspraak. Maar ik plaats dit bericht vast zodat jullie weten dat er aan gewerkt wordt
. Misschien kun je zelf vast pindakazen. Veel luisterplezier.

Detroit Emeralds - You Want It You Got It (1972)
1 You Want It, You Got It (3:01)
2 There's a Love for Me Somewhere (2:25)
3 I'll Never Sail the Sea Again (3:52)
4 Take My Love (4:01)
5 Feel the Need in Me (3:41)
6 I've Got to Move (3:09)
7 Baby Let Me Take You (In My Arms) (3:50)
8 I Bet You Get the One You Love (2:13)
9 Till You Decide to Come Home (2:49)
Ken het album zelf ook niet, op de prachtige hitsingle Feel The Need In Me na.
De link volgt later op de avond, ik ben aan het uploaden, maar heb zo een afspraak. Maar ik plaats dit bericht vast zodat jullie weten dat er aan gewerkt wordt
. Misschien kun je zelf vast pindakazen. Veel luisterplezier.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 19:52 uur
Het is geen dame, maar een groep. Vrouwen op de cover verkopen gewoon beter
.
Ik ken ze van een ander nummer op deze plaat: Baby Let Me Take You (In My Arms): fantastische song, dus ben benieuwd naar de rest van de plaat.
. Ik ken ze van een ander nummer op deze plaat: Baby Let Me Take You (In My Arms): fantastische song, dus ben benieuwd naar de rest van de plaat.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 20:25 uur
.. en natuurlijk ken ik ook deze jongens weer van de disco.. YouTube - Detroit Emeralds-What`s The Deal
0
geplaatst: 18 mei 2009, 22:46 uur
Aha, hierop staat de originele versie van 'Feel The Need In Me'. Ik ken daar ondertussen een stuk of vijf versies van, maar deze vind ik de leukste. Al is dit ook wel een leuke (vooral de intro):
YouTube - Forrest Feel The Need In Me
YouTube - Forrest Feel The Need In Me
0
geplaatst: 19 mei 2009, 11:23 uur
OK soulbrothers & -sisters, heb nu 10x geprobeerd op de brakke reservelaptop van mijn vriendin om het bestand te uploaden, maar megaupload en rapidshare vliegen er steeds halverwege uit. Wat is wijsheid hier?
* denotes required fields.