MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:

raffael77
Een prima nummer

7

Niets mis met stem dus ik snap alle ophef ook niet echt.

alle ophef? It's just me Ik word er gewoon erg nerveus van.

6.5 heerlijke intro

6,5. Vind het niet zo prettig als bij een nummer zinnen worden afgeraffeld. Dan had men een andere tekst moeten verzinnen. Verder is het een prima nummer.

50 jaar oude Soul

Ongelooflijk eigenlijk, hé. Een 7,5.

Larry Williams: 6,5. Hoewel zijn stem bij vlagen genoeg soul bevat, vind ik dit toch net iets te oubollig klinken. Mag uiteraard ook wel als het uit de jaren '60 stamt, maar hierdoor is het minder mijn ding. Vooral de achtergrondzangeresjes vind ik minder / typerend oubollig.

Ben het helemaal eens met het bovenstaande. Maar raar genoeg vind ik dat oude nummer van Sugar Pie Desanto echt heerlijk: 8,75

Gwen McCrae, een onterecht vergeten funky souldiva. Lekkere song: een 7.

raffael77
7

Gwen McCrae & Latimore: 7,5. Na de (lange) intro moet het nummer nog even op gang komen. Eenmaal op gang is het lekker. Simpel, maar lekker.

raffael77
Het is weer tijd voor iets swingend:

Ja! Fantastisch nummer van Wendy Rene. Stond ook nog in mijn toplijst. Erg goede stem heeft deze dame.

Ben je ook liefhebber van Madeline Bell, raffael?

Wendy Rene: 7. Inderdaad lekker swingend.

raffael77
Madeline Bell vind ik redelijk. Haar stem is wel aangenaam maar haar muziek is vaak wat zoetjes.

Dit nummer is ook al eens gepost geweest, door Reijersen

kemm schreef:
Wat zinulzki zei bij het vorige nummer:
Was het maar al zomer.
7.5/10

Heb ik echt zo'n abnormaal olifantengeheugen?

Inderdaad een repost, niettemin een geweldig nummer.

Heerlijk nummer hé! Fout op de goeie manier: een 8.

raffael77
8

Brick: 8,5. Een goude oude bekende. Vind hier niks fouts aan, maar ik vind bijvoorbeeld disco ook vaak redelijk goed te pruimen.

Beetje fout is het wel, maar alleen die foto al, wat een held!
8

Deze vind ik persoonlijk ook lekker. Van de man die altijd bekend zal blijven vanwege Mrs. Jones.
Billy Paul - People Power.

Billy Paul heeft eigenlijk aardig wat goede nummers, en niet desnoods de grote hits. Leuke track weer: een 7.

Mb.
7,8! Is zijn ander werk vergelijkbaar, of sowieso tijd waard?

7. Enkele andere leuke tracks van Billy Paul: 'Am I Black Enough For You?', 'When It's Your Time to Go', ' War of the Gods', 'Black Wonders Of The World', 'Just a prisoner', 'Brown Baby', ...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.