MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
raffael77

Voor diegene die Speedometer niet kennen.

Hier een perfecte sample van wie zij zijn.

Vooral dat uptempo gedeelte aan het begin is Funk zoals ik het liefst hoor.
Lekker snel en swingend

pretfrit
ziet er goed uit

7,5

Lekker muziekie zeg! Kende deze groep nog niet, maar wordt zo te horen eens tijd om wat van ze op te zoeken.

8/10

Aangename kennismaking: 8
Het smaakte naar meer, en na het zien van hun andere filmpjes smaakt het naar nog meer.

RedLightCityBoy
3

Gek genoeg pakt dat nummer mij totaal niet. Het is totaal niet vernieuwend, en ook die zangeres is niet echt hoogstaand ofzo. Naar mijn mening zijn er veel te veel van dit bandjes die dit soort funk willen terugbrengen. Heb ik niks op tegen, alleen mij hoef je er niet wakker voor te maken. Plus het nummer heeft niks eigens. Alles wat ik hoorde is al eens veel beter gedaan.

6.5, ik ben het wel eens met RLCB, maar dat het al tig keer eerder is gedaan neemt niet weg dat het een zeer aardig nummer is.

raffael77
Wat is niet al eerder gedaan dan. LOL.
Kom met goede argumenten en niet zomaar iets uitkramen dat het al tig keer is gedaan door anderen.

Na Soul power uit de jaren 60 en 70 zijn er maar er weinig Funk en ook soul dingen overgebleven.

Diegene die het staande proberen te houden zijn groepen zoals Speedometer, Sharon Jones & The Dap Kings, Cookin' On 3 Burners en nog een paar newschool Funk & Soul groepen.

Ik waardeer je mening maar vind jou argumentatie onwijs slap RLCB.

RedLightCityBoy
Welk(e) argument(en) begrijp je niet? (dus niet zeggen waar je het niet mee eens bent).

Ik vermoed dat de meesten hier Sharon Jones & The Dap-Kings wel kennen en sommigen ook Nicole Willis & The Soul Investigators. Maar bij Spanky Wilson & The Quantic Soul Orchestra zag ik maar 1 stem staan, terwijl zij echt niet hoeven onder te doen voor die andere 2 (behalve dan misschien voor Naturally van Ms. Jones, wat een topplaat).

Was nog aan het twijfelen tussen een paar nummers om te posten en toen ik eindelijk mijn keuze had gemaakt bleek jij me al voor te zijn

Vind dit wel fijn in het gehoor liggen, niet de funk waarop ik meteen wil dansen (als ik er live bij was waarschijnlijk wel) maar wel lekker genoeg om een paar keer op te zetten.
Van Quantic Soul Orchestra ken ik maar één nummer echt goed die ik geweldig vind, bedankt voor het geheugen refreshen want moet echt meer van ze gaan checken.

7,5

Ik ken van de Quantic Soul Orchestra meerdere albums. Ze werken veel samen met zangeres Alice Russell, die ik steengoed vindt.

Dit is wel een cool nummer, cool zoals het woord bedoeld is: ice-cold.

8/10

krishna schreef:
Was nog aan het twijfelen tussen een paar nummers om te posten en toen ik eindelijk mijn keuze had gemaakt bleek jij me al voor te zijn

Oops. Tja, ik was eigenlijk niet van plan er een te posten, maar toen zag ik dat er nog niks stond, dus... Ga jij morgen dan.

raffael77
Vet nummer en ik ken Spanky en Quantic ook wel.
Maar een aantal dingen staan hier niet op mume en dan zoek ik het ook niet altijd op.

8

pretfrit

raffael77
7

Mooi nummer hoor! Ken deze zangeres ook helemaal nog niet. Dus dat wordt eens tijd om wat van op te zoeken.

7.5/10

RedLightCityBoy
7.5 Ik ben het eens met Reijeresen, sterk nummer!

Vooral de combinatie blazers-strijkers vind ik hier wel geslaagd. Verder een aardige zangeres met een leuk nummer. Ook een 7,5.

pretfrit
Reijersen schreef:
Mooi nummer hoor! Ken deze zangeres ook helemaal nog niet. Dus dat wordt eens tijd om wat van op te zoeken.

7.5/10

kijk, daar doe je het voor.

Reijersen die deze souldame niet kent, en het daarnaast nog weet te waarderen

pretfrit schreef:
(quote)

kijk, daar doe je het voor.

Reijersen die deze souldame niet kent, en het daarnaast nog weet te waarderen

En is helaas niet zoveel van deze dame te vinden. Maar ja, daar is dit topic toch ook voor! Om onbekende dingen in de aandacht te brengen

RedLightCityBoy
Alicia Keys - Unbreakable (Live)
Het nummer is voor sommige wel bekend denk ik, maar deze live-performence vond ik net en wil het graag met jullie delen (als jullie het nog niet kennen).

Die melodie ken ik ergens van... AAAAH waar ken ik die nou van?
Zo irritant als je het net niet weet

RedLightCityBoy
Eddie Kendricks - Intimade Friends (1977)

Behalve Alicia, hebben ook: Common, 213 en ik het gesampled.

Ooooooohja nu weet ik het weer, jouw beat toch

RedLightCityBoy
Ja, en wat vind je van deze uitvoering? (cijfertje?)

7

Ik hou niet zo van Alicia Keys maar dit nummer vind ik wel leuk
En dat komt vooral door de melodie

Nou niet precies hetzelfde, maar als je bedoelt dat er een al topic bestaat over Soul/Funk beoordelen; Ja

RedLightCityBoy
Dit topic is bedoeld met jazz erbij. Maar aangezien er nu blijkbaar alleen maar nu-jazz ofzo geplaatst mag worden zal ik het dus niet kunnen vergelijken met dat andere topic. Ps. Funk is trouwens iets waar nog geen topic voor is, als ik het goed heb.

Ohja, maar dit topic is wel een stuk levendiger dan die andere

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.