MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
RedLightCityBoy schreef:
Dit topic is bedoeld met jazz erbij. Maar aangezien er nu blijkbaar alleen maar nu-jazz ofzo geplaatst mag worden zal ik het dus niet kunnen vergelijken met dat andere topic. Ps. Funk is trouwens iets waar nog geen topic voor is, als ik het goed heb.

Als in dit topic een ander soort muziek wordt beoordeeld kunnen ze prima allebei bestaan. Die ander is dus meer voor r&b/nu soul achtige zaken als ik het goed begrijp? Ik ben niet zo enorm thuis in die genres, dus ik weet het ook niet precies.

RedLightCityBoy
Dat andere is inderdaad meer R&B en Soul, maar dit topic is ook met funk en jazz, en minder R&B dus dat is het verschil. ik snap wel dat het verwarrend is, maar het is toch wel anders.

raffael77
R&B is zowiezo niet mijn ding. Veel te soft, maar doordat sommige artiesten zowel in Soul als R&B geplaatst worden is het verschil soms moeilijk te vinden.

Dit topic heeft meer beleving omdat er van alles gedropt word.
Alleen wordt ik moe van die mensen die gaan zeuren dat ze dan weer een subtopic willen hebben voor Jazz.

Maakt niet uit maar als je er dan gaat kijken droppen ze allemaal van die waardeloze Jazz groepen die voornamelijk nu de tijd erg actief zijn. Wat is het verschil met de oude garde.
Nu spelen ze minder stijlvol dan toen en soms zijn de raakvlakken ver te zoeken met Jazz.

Dit moet gewoon blijven en al is het alleen voor de Funk fanaten.
Funk is een muziek soort die heel erg weinig aandacht krijgt in het algemeen.
Funk is ook minder te vinden.
Kijk maar eens op bijvoorbeeld hyves en dan bij muziek.
Menig klemen funk te zijn maar zijn voornamelijk dance acts met jawel een soul sample hahahahaha. Snappie.

raffael77
Ontopic

Alicia krijgt een 3.

Muzikaal is ze zeker maar deze performance kwa zang is het soul onwaardig. Z heeft geen soul stem en dat is irritant.

Haar band is zwak dat veel te soft speeld. Haar toets werk is okee maar verder is het weinig aan.

Alicia Keys is een artieste die ik zeker erg kan waarderen, maar Unbreakable is niet één van haar beste nummers. Het mist gewoon een bepaalde vibe die je in het nummer doet laten hangen.

6/10

Vreemde keuze. Is er iemand die nog moet kennis maken met Alicia Keys? En deze performance vind ik niet speciaal bijzonder; op de Unplugged-cd is het dan nog beter (en da's nu ook niet bepaald mijn favoriete live-cd). Vergeleken met the real deal valt het al helemaal in het niets (maar da's ergens logisch natuurlijk). Langs de andere kant blijft het Alicia Keys, en iets minder van haar blijft nog altijd beter dan de gemiddelde R&B.
Dit krijgt een 5,5 (met moeite hoor).

Bobby "Blue" Bland - Ain't No Love In The Heart Of The City

Heerlijk!

Wat mij betreft een dikke 8 waard.

pretfrit
Bobby "blue" bland is schandalig onbekend.

7+

8+ Erg lekker nummer. Wie heeft dit nummer nog meer gesampled naast Jay-Z?

raffael77
Real Live

Met een velen malen betere track dan Bend Ova

Een 7,5 voor deze. Onbekend misschien wel, maar zeker niet onbemind. Ga zijn debuutalbum checken. Echt waar.

raffael77 schreef:
Real Live

Met een velen malen betere track dan Bend Ova

Bedankt. Ain't No Love van Real Live bedoelde ik idd.

The Budos Band - Up from the South, het nummer na 3:20 hoort er niet bij.

YouTube - The Budos Band, Up From The South, Eastbound

edit: hoe zorg ik dat ie direct afspeelbaar is..?

7.5/10
Funky, groovy en erg 'filmisch.'

Ben je eindelijk eerst, Krishna. Een filmpje kun je er op zetten als je vanboven bij 'nieuw bericht' op het derde icoontje van links klikt en daar het you-tube-adres ingeeft.

The Budos Band kende ik omdat ze ook bij het Daptone-label zitten. Ik vind dat ze leuke muziek maken, maar het blaast me nooit echt van m'n sokken, ook deze niet: een 7.

raffael77
10 voor Budos

1 van de beste Afro Funk bands op dit moment.
Ook gewoon aals soul band en funk band zijn ze zo'n beetje het beste want ze maken ook deel uit van Dap Kings en Menahan Street Band.

Best een lekker plaatje zeg! Zo ontdek ik nog eens wat leuks op dit topic.

7,5/10

Bedankt kemm, ik kan het berichtje nu niet meer aanpassen maar dan weet ik het voor volgende keer .
Fijn dat ie -een beetje- in de smaak valt, ben benieuwd naar de volgende poster!

Een van mijn favoriete funkertjes aller tijden!

fonk how it's s'posed to be: with an o!

Heeft nog net ietsje meer 'spunk' dan het origineel van Bill Curtis van de Fatback Band.

The Rimshots zijn zeker een strakke band. En deze cover is alleraardigst gedaan, maar geef mij toch maar het origineel.

7/10

The Budos Band
1e nummer 8, 2e nummer een 7.

Rimshots
6,5 het nummer valt teveel in herhaling. het origineel vind ik iets beter.

Leuke keuze!
Kende het al van een mixtape maar dus niet in zijn geheel en de artiestennaam wist ik ook niet.
Deze cover doet het orgineel zeker niet te min, hou wel van die extra swing.
Verder zijn de vocalen ook lekker 'yea yea yea'

7,5

Dj2Jelle
The Web van The Roots is dus hiervan gesampled.

7

Minnie Riperton heeft hier op deze site beschamend weinig stemmen, vandaar ter promotie deze tv-opname van When It Comes Down To it, een van de toppers van haar 'Adventures In Paradise'-LP

Ze staat vooral bekend om haar zangcapaciteiten, maar wat minder geweten is is dat ze ook steengoede songs heeft. Ze is echt wel meer dan reclamesongs als Lovin' You en Les Fleurs.

Minnie Riperton is een topzangeres. Helaas jong overleden, maar heeft megaveel goede songs gemaakt. Net als deze

7.5/10

Tsja als er niemand anders gaat inderdaad gewoon nog een keer posten, mooi meegenomen toch.
Dit is niet zo heel erg mijn ding, misschien is het omdat ik moe ben maar het neemt mij niet mee op avontuur..

Kan het niet lager dan een 6 geven want het is muzikaal gezien absoluut niet slecht.

6je dus

raffael77
7

Aardig nummertje, maar het blaast me niet omver ofzo. Ik heb zeker wel gestemd op haar albums en voor mij is de enige, echte uitschieter Every Time He Comes Around.

Voor deze 6,5.

musicfriek schreef:
Aardig nummertje, maar het blaast me niet omver ofzo. Ik heb zeker wel gestemd op haar albums en voor mij is de enige, echte uitschieter Every Time He Comes Around.

Enkel op een verzamelaar heb je gestemd zie ik. Wel een aantal berichten achter gelaten (talk the talk, but can you walk the walk? ). Ik moet niet veel zeggen hoor, maar ja, ik besta nog niet zo lang. Voor het einde van het jaar beloof ik op al haar albums te hebben gestemd.

Overigens begrijp ik de reacties hier wel. Ze heeft zeker nog betere nummers. Ik denk aan Completeness, Memory Band, Oh By The Way (eigenlijk is de hele 'Come to My Garden'-LP een van mijn all time favourites), Every Time He Comes Around inderdaad, Baby This Love I Have (!), ... Deze vind ik ook erg goed, maar heb 'm hier vooral gepost omwille van de live-opname. Ze zo bezig zien vond ik toch wel speciaal. Klassedame.

OK, who's next?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:21 uur

geplaatst: vandaag om 18:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.