MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Leuk om eens te horen, maar niet heel bijzonder verder. Beetje licht ofzo.
5,5 (net aan voldoende)

Lorraine Ellison: 7,25 ik heb het wel voor een flinke dosis bombastische drums en strings
Ronnie McNeir: 7 smooth
Raah Project: 6,5 bij momenten lekker zompig, maar na een tijdje ebt mijn interesse wat weg
MJ: 5.5 niet altijd even stemvast

Ben al een tijdje op zoek naar de enige LP van deze dame. Dit nummer vind ik elke luisterbeurt beter worden. Topschijf!

raffael77
Heerlijk nummer. 9

Bettye: 8,5. Lekker zwoel nummer. Mooie arrangementen.

Inderdaad een erg mooi nummer, luchtig gezongen: een 8,5.

Mb.
Ik geef het een 8. Een mooi nummer inderdaad, anders zou ik het geen 8 geven, maar het mist net dat ene ding waardoor het beter bij blijft. Ik had het meteen drie keer achter elkaar geluisterd, want het kabbelt lekker voort en het is voorbij voordat je het door hebt. Dat is misschien het probleem wel. Na ~5 minuten na die laatste luisterbeurt was ik alweer vergeten hoe het ging. Het is net niet memorabel genoeg. Toch, mooi nummer.

Aardig, maar ik ben niet onder de indruk: 6,5

Nice: 8/10

raffael77

Nieuwe plaat van Lack Of Afro.

Lekker nummer, al vind ik de zangeres geen meerwaarde: een 7,5.

Klinkt inderdaad wel lekker. Ik hou het op een 7

Raah project: anderhalve minuut te lang, verder niet zoveel mis mee: 7,5
Jackson: Zingen kon ie, het liedje vind ik niet zo bijzonder: 6,5
Bettye Crutcher: Opmerkelijk. Is dit weer zoiets dat jullie allemaal al kenden en alleen ik niet? Anders is het een ware ontdekking van Zinulski: 9
Lack of Afro: Leuk gedaan. 7

Het instrumentale begin verdiende op z'n minst een 8, maar die zangeres haalt het wel heel flink onderuit: 6 (vooral ook omdat de band wat meer naar de achtergrond wordt gemixt geeft zij de doorslag)

Hun debut album is echt helemaal geweldig.

Dit zijn dus 2 nummers, waarvan ik het eerste (Gassin') een beetje off topic vind (Jazzy Rhythm & Blues), maar wel leuk 7.
Janjanjanjan is meer soul/funk: 7,5.

raffael77
Het eerste nummer vind ik prima.7

Het tweede nummer een stuk minder en niet omdat het niet goed is maar gewoon dat het niet overkomt. Met uitzondering van orgelspeler die met veel diepgang speelt maar de rest van de band speelt heel slap en soft.

Overigens vind ik dat van veel NL funk/soul bandjes of artiesten.

Caro Emerald
Alain Clark
Zelfs Walon vind ik zoetjes terwijl auditie geweldig goed was met dat cover van J Brown.

Niet echt soul maar Room 11 is ook zo'n band.

Persoonlijk vind ik dat veel NL artiesten voor nederlandse maat staven aardig doen maar niet goed genoeg zijn internationaal.

Het heeft wel iets weg van de lefties soul connection vind ik. 7

Gassin' krijgt een 7 en hoort zeker thuis in dit topic hoor!
Janjanjanjan krijgt een 6.

Reijersen schreef:
Gassin' (...) hoort zeker thuis in dit topic hoor!

Prima! Ik volg dit fantastische topic nog niet zo lang.

Lack Of Afro: 7-. Hoewel ik zeker van de zang ben, kan ik ook beamen dat in dit nummer het instrumentale beter bevalt. Ik vind de zangers overdreven articuleren en hiermee een beetje vervelend. Instrumentaal is het fijn. Ook het gitaarstukje overigens.
Gassin' & Janjanjan: 6+. Misschien komt het door de iets mindere opnamekwaliteit, misschien omdat het instrumentaal is. Ik zou dit bestempelen als okay.

Sven Hammond: Kan ik weinig mee. 5 voor beide nummers.

Mb.
Hier ben ik achtergekomen via een Adidas-reclame. Vandaar dat het sommige van jullie misschien enigszins bekend voorkomt. Toen ik het origineel hoorde, dit dus, was ik totaal van mijn sokken geblazen. Waarom is dit geen overbekende klassieker? Nu heb ik sowieso niet zo op vrouwelijke soul, maar Dee Edwards durf ik nu al een vergeten souldiva te noemen. Wat een zangeres en wat een nummer, zeg!!

Volume wel hoog zeggen, dan krijgt het nummer nog meer glans. Youtube, eh'..

PS: Raff, een 6 of minder en ik stel daarbij vast dat jij gewoon geen soul bezit!

raffael77
Vooruit een 8

Mb.
Ik zie dat jullie nog wat verlegen zijn. Als raffael een 8 geeft ( ), wil ik van de rest 9'tjes zien! Brutaal als ik ben, zet ik de toon voort; 9+. Schrik niet. Ik accepteer ook 8'jes hoor, haha.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.