MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Het begint erg mooi, maar zakt daarna wat weg: 7

Ja is wel leuk nummer: 7.4

Toch triest dat je als artiest soms eerst moet sterven om met hun muziek in contact te komen. Zo ging het voor mij met Steve Reid (nog een late R.I.P.), en stuitte ik op dit geweldige nummer. Misschien eerder jazz, maar shit sho ish funky!

raffael77
schitterend nummer 9

funky idd 8

Ik zou die toetsenist onmiddellijk uit de band verwijderen (dat zal dan vast wel weer de een of andere virtuoos zijn, maar ik vind hem niks). De rest klinkt erg goed: 7-.

ik geef het een 8.2

Onra: die old school-vibe vind ik wel leuk, maar de vocal vind ik minder bijzonder. 6
Masqueraders: Prima soulliedje, maar ben bij eerste indruk niet zo enthousiast als anderen hier: 7 +
Reid: Erg gaaf, lekker vuig en toch strak. 8

Mb.
Ik krijg er een beetje een naar gevoel bij, dus ik laat het bij een 6. Niet aan mij besteed.

Lorez Alexandria: 7-. Ik ben niet echt van de jazz, maar dit is wel relaxed en genietbaar.
Onra: 6,5. Een beetje leeg qua productie. Er had van mij wel wat meer 80's synthesizer in gemogen . Nu klinkt het iets teveel elektro. Het nummer / de artiest heeft wel potentie.
The Masqueraders: 8-. Fijne soul.
Steve Reid: 4. Nee, dit is dus vage experimentele jazz waar ik niks mee heb.

Na anderhalve minuut had ik het wel gehoord of eigenlijk liever niet. Ik heb het toch maar helemaal afgeluisterd en zo waar vanaf 6:10 is het opeens verdraaglijk om aan te horen. Derhalve geen 1, maar een 3.

raffael77
4

Prince: 8. Het kleine genie heeft betere nummers gemaakt, maar dit vind ik toch ook wel lekker. Kende ik nog niet. Dit moet dus op een of andere bootleg staan of op Crystal Ball of zo, want ik heb al zijn reguliere studio-albums (op NEWS na).

Prince: Vind het lang niet zo erg als de meesten hier. Maar het ook zeker niet super. 5,5

pretfrit
Steve Reid: 8
Prince: 6

Steve Reid: 5
Prince: 5,5

Gaan we Prince hier nu een beetjelopen dissen

Het is ook niet meteen een van z'n beste tracks, hé, maar wel nog altijd meer dan behoorlijk: een 6. Vreemd trouwens: Prince op YouTube.

Mb.
Iets wat rommelig nummer, maar dat moet je voor lief nemen. Rauwe powersoul. Bobby Taylor zingt vol overtuiging. Bobby Taylor is puur. Bobby Taylor is soul.

Zonde dat ik zijn album 'Taylor made Soul' nergens kan vinden. Schande, zelfs!

Bobby Taylor is inderdaad wel cool: 7/10

Mijn favoriete jehovahgetuige 6.5
Bobby Taylor 7.25, niet erg origineel (doet me o.a. aan deze denken) mr wel sterk gebracht

Mb.
Leuk nummer zinulzki, maar haalt het niet bij de energie en kracht die Taylor erin gooit.

Moeilijk publiek hier ook! Laat ik het goede voorbeeld maar weer is geven; 8+.

Gij zijt ook ni rap content hé? Toch geef ik ook 'maar' een 7,5 omwille van wat zinulzki zegt. Wel extra lekker met dit weer... Ik ga even dansen in de zon!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.