MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Heb gewacht in hoop op een ander.. enfin:

Zullen de meeste wel kennen, veel versies van ook.
Orgineel van Dave Cortez geloof ik?
Check ook zeker de versie van The Mighty Show Stoppers voor een nog strakkere versie maar ik vind deze wel een fijne balans tussen soft en hard hebben.

Het komt me niet bekend voor. Vanwaar zou ik het moeten/kunnen kennen? Ik vind 'm best leuk, heel chill: een 7.

Was het maar al zomer.
7.5/10

Lekker relaxing, niet wereldverheffend goed, maar wel onderhoudend

7/10

kemm, hij is ondere andere gesampled door DJ Premier in "Christina Aguilera - Ain't no other man" die wel eens op tv voorbij kwam.
Daardoor werd er wel weer nieuw leven ingeblazen vind ik, met zijn positieve en negatieve kanten uiteraard.

raffael77
9

Zeer vet nummer.

Geweldige Staxsingle. Of de Mar Keys of Booker T & the MG's hebben hier ook een instrumentale versie van opgenomen?
8.5/10

Wat zinulzki zei bij het vorige nummer:
zinulzki schreef:
Was het maar al zomer.
7.5/10

Lekker catchy vanaf het begin af aan, jammer dat ie niet langer is.
Welverdiende 8.

raffael77
Nice, very nice 9

raffael77 schreef:
Waarom houden er een paar zich niet aan de 24 uurs regel zwaar irritant.

Ow, die 24-uurs zie ik meer als "de volgende dag", dus heb niet precies op de tijd gelet.

Ja, maar je was wel op tijd .
Het was eigenlijk een reactie naar raffael die een filmpje (te vroeg)
postte, maar die heeft hij nu verwijderd.

RedLightCityBoy
6.5 Wel goed maar nergens echt speciaal.

William Bell heeft ongelooflijk goeie songs gemaakt, deze hoort daar niet echt bij. Het klinkt te disco (nee, grapje). Hier ben ik het eens met RedLightCityBoy: 6,5.

raffael77
Reijersen schreef:
Ow, die 24-uurs zie ik meer als "de volgende dag", dus heb niet precies op de tijd gelet.

Zo dacht ik er ook over maar aangezien er altijd wel iemand is die zeurt.

Pooiertje let de volgende keer ff op want er zijn vaak al clips gedropt die zelfs erg te vroeg gedropt wordt dus niet zo janken de volgende keer.

Wist ook niet dat jij erg graag iets wilde doen LOL

Ik sluit me aan bij kemm, simpel he.

Wel iets lager 5,5/10

raffael77 schreef:
(quote)

Zo dacht ik er ook over maar aangezien er altijd wel iemand is die zeurt.

Pooiertje let de volgende keer ff op want er zijn vaak al clips gedropt die zelfs erg te vroeg gedropt wordt dus niet zo janken de volgende keer.

Wist ook niet dat jij erg graag iets wilde doen LOL

Het was meer om je erop te wijzen dat jij wel zegt dat niet iedereen zich aan de 24uurs regel houd, maar dan doe je het zelf ook niet.

raffael77
5/10

William Bell een 7, tegen het einde aan hoopte ik op wat variatie die niet kwam.
Anders dan dat gewoon een fijn nummer voor op de vroegere dagen.

Wendy Rene verhoog ik trouwens naar een 8,5 want die luister ik nog vrij vaak en is geheel nieuw voor mij.

Tijd voor een nieuwe en daarmede meteens iets nieuws:

Laura Izibor, brengt dit jaar haar debuut uit. Een zangeres uit Ierland die mij in het voorprogramma bij John Legend overtuigde, al is het live allemaal wat energieker met de band erachter, als op plaat:

Zeker niet slecht, maar weinig origineel. Dat pianoriedeltje begint wat afgezaagd te worden
6/10

RedLightCityBoy
7/10 Wel lekker. Mooie stem en de piano is voor mij veelzijdig genoeg om goed te zijn.

Ik ben het eens met zinulski: it's been done & it's been done better.
Maar ze heeft zeker een mooie stem en het liedje kan ermee door: een 6.

Moet zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal van ondersteboven ben. Precies om de reden die zinulzki en kemm noemen. Maar ik vond het vooral leuk om wat nieuws te plaatsen tegenover al het old-timersgeweld hier

Inderdaad wel leuk om ook met nieuwere artiesten kennis te maken, goede stem heeft ze.
Ik mis hier echt de 'oude' drums, het klinkt te statisch om het soul/funk-gevoel bij mij los te brengen.

6,5

Beginriedeltje deed me meteen aan Super Mario denken btw!

raffael77
Idd. De drums is het ook die heet het vaak na moeten laten bij nieuwe soul muziek.

Vooral bij de wat commerciele soul klinkt het vaak net niet lekker genoeg.

raffael77
Ik mis hier nog The Sweet Vandals als we het over goede nieuwe soul/funk hebben.

De sound is niet helemaal perfect maar is ook live.
Ik had er wel graag bij willen zijn hihihihi.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:29 uur

geplaatst: vandaag om 20:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.