Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2009, 11:15 uur
Heerlijk groovy sound. Vind alleen die frontdame niet zo bijzonder. Muzikaal strak, vocaal wat minder dus.
6.5/10
6.5/10
0
geplaatst: 17 maart 2009, 11:28 uur
Spijtig van de opnamekwaliteit, want dit lijkt me inderdaad een uitstekende band.
6.5/10
6.5/10
0
geplaatst: 17 maart 2009, 19:10 uur
Dat live-gevoel vatten in een youtube-filmpje, het zal wel nooit lukken, al vind ik The Sweet Vandals erg aanstekelijk hier. Dat de zangeres wat minder zou zijn durf ik niet te zeggen. Ik denk dat ze het meest te leiden heeft onder de slechte opname. Ik geef een 7.
0
raffael77
geplaatst: 18 maart 2009, 07:54 uur
Hier een nieuwe van THe Sweet Vandals maar dan met goede opname.
0
geplaatst: 18 maart 2009, 09:48 uur
Heb nog steeds niet zoveel met de sound van de zangeres. Maar muzikaal, nogmaals, uitstekend in orde.
6.5/10
6.5/10
0
geplaatst: 19 maart 2009, 09:42 uur
Hierbij, enkele versies van 'Message From A Black Man'. Wat is de beste?
0
geplaatst: 19 maart 2009, 10:47 uur
Je maakt er wel een leuk spelletje van zo. Ik zal het eens beluisteren.
0
geplaatst: 19 maart 2009, 11:09 uur
Mijn volgorde:
1. Truth & Soul
2. The Spinners
3. S.O.U.L.
4. The Whatnauts
5. Heptones
1. Truth & Soul
2. The Spinners
3. S.O.U.L.
4. The Whatnauts
5. Heptones
0
geplaatst: 19 maart 2009, 12:19 uur
Eigenlijk verkies ik het origineel van The Temptations
(is toch het origineel, hé?).
De versies van The Heptones en S.O.U.L. geven een leuke twist aan het nummer. Ze zijn allemaal wel ok, want het is gewoon een goed nummer.
(is toch het origineel, hé?).De versies van The Heptones en S.O.U.L. geven een leuke twist aan het nummer. Ze zijn allemaal wel ok, want het is gewoon een goed nummer.
0
geplaatst: 19 maart 2009, 12:30 uur
The Tempations hebben inderdaad het origineel, naar mijn weet.
0
geplaatst: 19 maart 2009, 13:00 uur
Het origineel is van Temptations (op LP) of Spinners (singel), denk ik. Hun versies lijken in ieder geval heel erg op elkaar. De Temptations vonden deze song trouwens té militant en hebben hem daarom nooit live uitgevoerd. The Spinners hadden hiermee een bescheiden hit op de r&bcharts, maar hebben de song nooit op LP gezet.
Zelf heb ik deze song bizar genoeg leren kennen door de versie van de Heptones, dus voor mij klinkt die als de originele. Daardoor is deze ook mijn favoriete versie.
1. Heptones
2. Truth & Soul
3. S.OU.L.
4. Spinners/Temptations
5. Whatnauts
Zelf heb ik deze song bizar genoeg leren kennen door de versie van de Heptones, dus voor mij klinkt die als de originele. Daardoor is deze ook mijn favoriete versie.
1. Heptones
2. Truth & Soul
3. S.OU.L.
4. Spinners/Temptations
5. Whatnauts
0
geplaatst: 19 maart 2009, 13:11 uur
Ik heb dit eigenlijk leren kennen via Mos Def's Undeniable uit 2006. 2 jaar eerder werd hij ook al gelijkaardig gesampled in Unstoppabe van Ill Bill.
Maar de oorspronkelijke song is beter.
Maar de oorspronkelijke song is beter.
0
geplaatst: 19 maart 2009, 21:36 uur
1. Whatnauts
2. Truth & Soul
3. S.O.U.L.
3. Spinners
4. Heptones
2. Truth & Soul
3. S.O.U.L.
3. Spinners
4. Heptones
0
geplaatst: 20 maart 2009, 11:07 uur
Tijd voor Billy Preston. Er is namelijk opvallend weinig aandacht voor deze man op de site. Een topper op de Hammond
0
geplaatst: 20 maart 2009, 14:53 uur
By the way, de beste man zingt ook wel hoor. In dit filmpje begint dat alleen pas bij 3.45 ongeveer.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 19:01 uur
Werd hij niet de fifth Beatle genoemd?
Ik ken wel een paar nummers van hem (Outta Space, Nothing From Nothing,...). Dit is een knap staaltje Hammond en dat hij zo goed als niet zingt vind ik dan ook helemaal niet erg. De haartjes kwamen bijna overeind: een 8.
Ik ken wel een paar nummers van hem (Outta Space, Nothing From Nothing,...). Dit is een knap staaltje Hammond en dat hij zo goed als niet zingt vind ik dan ook helemaal niet erg. De haartjes kwamen bijna overeind: een 8.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 19:18 uur
Jep, en the sixth Rolling Stone
Zoek een biografie op een zie wat een carriere deze man heeft gehad. Jong overleden, tragisch.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 19:25 uur
kemm schreef:
59 vind ik toch niet zo jong meer, hoor...
59 vind ik toch niet zo jong meer, hoor...
Kom op! Dat is toch hardstikke jong! Vooral voor zijn muzikaal genie.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 19:33 uur
Bij de meeste muzikale genieën heeft die genialiteit tegen de 60 allang zijn limiet bereikt denk ik zo. Bij jong gestorven denk ik aan Minnie Riperton, Donny Hathaway, Sam Cooke, ... (Billy Preston werd 2 keer zo oud!!) Bij hen hadden er misschien nog wel topalbums of -nummers ingezeten.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 20:03 uur
Legend! 8.5/10 voor de meester van het Hammondorgel. Zijn solowerk (ken maar een gedeelte) is niet altijd even kwalitatief, ik zou graag wat meer livewerk van hem horen.
Maar! Sam Cooke, Beatles, Rolling Stones, Bob Dylan, Aretha Franklin, Sly Stone, Ray Charles, Jackson 5, Little Richard, BB King, Quincy Jones,... Ik denk niet dat er iemand een indrukwekkender cv kan voorleggen.
Maar! Sam Cooke, Beatles, Rolling Stones, Bob Dylan, Aretha Franklin, Sly Stone, Ray Charles, Jackson 5, Little Richard, BB King, Quincy Jones,... Ik denk niet dat er iemand een indrukwekkender cv kan voorleggen.
0
geplaatst: 21 maart 2009, 10:41 uur
Weinige mensen kennen dit origineel. F. Knight schreef ook de versie van Anita Ward.
0
geplaatst: 21 maart 2009, 19:20 uur
Pff, geen van beide versies vind ik echt de moeite. Het kabbelt teveel voort. Zijn I've Been Lonely... had voor mij gerust 5 minuten mogen duren, deze duurt 5 minuten te veel: een 4.
0
geplaatst: 22 maart 2009, 10:20 uur
Ik ben de laatste maanden helemaal in de ban van dit meisje:
Als je dit leuk vindt, moet je zeker Brittany Bosco's Spectrum EP downloaden. En als je dit niet leuk vindt ook, want 'Black Keys' is bijlange nog niet de beste track. De EP-link is o.a. via haar myspace te verkrijgen.
Als je dit leuk vindt, moet je zeker Brittany Bosco's Spectrum EP downloaden. En als je dit niet leuk vindt ook, want 'Black Keys' is bijlange nog niet de beste track. De EP-link is o.a. via haar myspace te verkrijgen.
0
geplaatst: 22 maart 2009, 10:29 uur
Dat was tot voor kort het geval, maar hij valt vast nog ergens anders te vinden.
0
raffael77
geplaatst: 22 maart 2009, 15:13 uur
Idd. Ze klinkt een beetje R&B achtig. Vocaal niet super sterk
5
5
0
geplaatst: 22 maart 2009, 19:50 uur
Zijn jullie daar weer met jullie vocalen? 
Klopt wel dat ze geen stem heeft die alles en iedereen wegblaast (al heeft ze andere tracks waar ze toch beter klinkt), maar ik vind dat bij dit soort muziek eigenlijk helemaal niet nodig. Maar ik heb het hier geloof ik al eens over gehad bij de Brides of Funkenstein, so nevermind..

Klopt wel dat ze geen stem heeft die alles en iedereen wegblaast (al heeft ze andere tracks waar ze toch beter klinkt), maar ik vind dat bij dit soort muziek eigenlijk helemaal niet nodig. Maar ik heb het hier geloof ik al eens over gehad bij de Brides of Funkenstein, so nevermind..
* denotes required fields.