MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Mb.
Eigenlijk is het me allemaal te ouderwets (die strijkers, die manier van zingen etc.) maar toch kon ik het niet over me krijgen om ergens anders op te klikken. Fascinerend beeld.

Heel mooi beeld! Het nummer is inderdaad wat minder: een 5.

Hij heeft later wel 2 fantastische platen gemaakt, waarvan er eentje nog steeds in mijn top 10 staat! (destijds ook mijn eerste Soulalbum vd Week bijdrage)

7 ik heb het wel voor dat dramatische

heerlijke cover

]

Veel te laidback, terwijl dit juist zo'n opzwepend nummer was: 5.

wat kemm zegt: 4,5

Duidelijk geen liefhebbers van Jamaican funk & soul, zeker als je ook deze niet kan pruimen

Hela, ons niet meteen gaan bestempelen, hé!
Met 'My World is Empty' lukt het trouwens al wat beter.

Niks mis met dat linkje van jou zinulzki. die werkt
Maar die muziek kan me niet echt overtuigen.

Smaken verschillen natuurlijk, ben tegenwoordig nogal into dub (Horace Andy, Heptones, Junior Murvin, The Congos, The Marvells). Ik vind het best wel fascinerend hoe dit soort muziek min of meer ontstaan is door Afro-Amerikaanse soulmuziek (falsetto van Curtis Mayfield, samenzang van The Temptations, het ritme van War,de instrumentale funk van The Meters,...) te combineren met een caraïbisch skankritme.

Mb.
Ik vind het maar een matig nummer, maar enfin, met het andere nummer maak je veel goed. Al moet ik zeggen, dat ik zelf de versie van Lee Fields het mooist vind. Het is wel leuk dat er is wat anders dan de meer traditionele soul/funk wordt geplaatst hoor, zinulzki. Dus vooral blijven doen!

Ernie K-Doe - Mother-in-Law

Echt erg eigenlijk, die tekst, maar ook zo hilarisch.

Mb.
Sorry kemm, maar ik ga je even langs met een klassieker van een groot legende, zowel figuurlijk als letterlijk, die ons kort geleden heeft verlaten: Solomon Burke.

Heel toevallig haalde ik afgelopen vrijdag een stoffige verzamelaar naar boven, waarop onder andere dit nummer staat. Dit is het enige materiaal aan Soul wat vroeger in de kast stond en kan me nog vele avonden herinneren dat de krachtige stem van Solomon mij heeft toegezongen. Ik was nog heel jong maar toen al betoverd door de Soul. R.I.P.

Dit vind ik z'n mooiste nummer: een 9.
(Eigenlijk erg, maar misschien is zijn dood een gelegenheid voor mij om wat meer van z'n werk te gaan ontdekken)

Ernie: 7
Solomon : 9, een prachtig nummer inderdaad! RIP

Ernie: 6 (waar is Bert?)

Solomon: zijn beste: 9

Ernie 8
Solomon 9 Dit vind ik zijn beste.
J.C. Davis 6

Rene1979
7

Mb.
Mooi nummer, die van Solomon.

J.C. Davis klinkt leuk, maar ook een beetje niemendallerig: een 6.

Ongelooflijk wat er allemaal, wegens niet commercieel genoeg, in de Motownkelders blijven liggen is. Getuige deze Stevie Wondersong, vertolkt door de grote David Ruffin, die spijtig genoeg solo voor het merendeel opgezadeld werd met kleffe ballads en foute covers .

Mb.
6,5.

Kwam afgelopen week weer is voorbij op de belgische radio. Word altijd zo vrolijk van dit nummer

Gast
geplaatst: vandaag om 03:22 uur

geplaatst: vandaag om 03:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.