MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
David Ruffin: van deze man ken ik niet veel, klinkt wel leuk: een 7,5.

Gotye: Als dit dezelfde Gotye is van 'Heart's a Mess', is dit toch wel een verrassend nummer. Wel niet zo bijzonder: een 6.

David Ruffin 8
Gotye 7

Rachel & the Soul Criminals - Do Your Worst

Het minste wat ze toch nog kunnen doen is een leuke, originele artiestennaam bedenken, maar Rachel & the Soul Criminals? De muziek is naargelang. Toch een van de ergste dingen uit zijn soort dit. Genoeg is genoeg! Een 3.

Mb.
Waarom vind je dit zo slecht dan? Even de slechte naam en videoclip buitengelaten.

Ikzelf vind er niks mis mee, maar echt swingen doet het niet. 6-.

Zowel zangeres als muzikanten zijn toch van een veel lager niveau dan de zovele andere soortgelijke acts.
Misschien is het inderdaad niet slecht, maar ik heb er gewoon genoeg van, Mb. Het is mooi geweest.

Mb.
Vooral de zangeres is wel magertjes, ja. Qua zang dan.

Oh, stouterik!

Best ok 6.25

Lijkt erg op Al Green, is dan ook geproduced dr Willie Mitchell, song is geschreven door Sam Dees.

Mb.
Als je niet goed zou luisteren, dan zou je zweren dat het Al zelf was! Naast de stem, die er al op lijkt, ook dezelfde manier van zingen. Hoe dan ook, wel een erg lekker nummer. 7,7.

Weer een erg mooie ontdekking uit die stal: een 7,5.

Klinkt inderdaad wel goed. Heb ergens een cd liggen van deze man.

7.3

sq
Erg goede soul van de Queen of Disco. Indrukwekkend zoals ze ogenschijnlijk moeiteloos zingt en improviseert. Start op 0:50

Leuk clipje met vooral een goeie finale: 7,5.

Rachel & the Soul Criminals: 6.5
Sidney Joe: 8
Donna Summer: 7-

Sharon Jones and the Dap Kings at Antones - 2006
(Het nummer heeft een beetje dezelfde ingredienten als Do Your Worst)

a

Ik weet niet of ik in dit topic moet zijn maar ik ben erg fan van de funky platen van de Red Hot Chili Peppers ( Blood Sugar Sex Magik en Uplift Mofo Party Plan ) en welke funkplaten zijn goed ben ik benieuwd naar. Hebben jullie wat tips ( RHCP is trouwens funkrock maar een funkplaat vind ik ook goed )

Sharon & The Dap-Kings is live altijd een feestje: een 7,5 hier.

@Snoeperd: misschien beginnen aan de top: Stevie Wonder. Dan zou ik voor Innervisions gaan (herken je waarschijnlijk meteen Higher Ground)! Andere interessante namen: War, het vroege werk van Funkadelic (Maggot Brain) en van Parliament (Osmium). Wat obscuurder, maar ook wat rockgerelateerd: Black Merda (Black Merda), Fugi (Mary Don't Take Me On No Bad Trip) en Ballin'jack (Buzzard Luck).

Dank je wel, hier kan ik zeker wat mee.

Donna Summmer: 6, wil nooit echt lukken tussen mij en deze dame.

Sharon Jones is wel een inkoppertje: 7,4

Fantastic Four - Can't Stop Looking For My Baby

Mb.
7+. Prima, maar wel een beetje standaard soulnummer wat mij betreft.

Inderdaad, niks mis mee: een 7.

Northern Soul zo ls het hoort 7.75

Mb.
Dit topic loopt een beetje stuk, niet? Toch laat ik dat niet gebeuren hoor. Tijd voor een nieuwe:

Als er één stem was die door muren kon snijden, dan was dat die van Freddie Hughes. Oh lord!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:11 uur

geplaatst: vandaag om 22:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.